Huifkarvakantie 2018: Noord Drenthe, voorpret topic + vragen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26210
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Huifkarvakantie 2018: Noord Drenthe, voorpret topic + vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:52


Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:54

*\o/* ik spring weer aan boord

Zie het topic beetje laat :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 00:35

Oeh, ik was ook nog niet mee, schaam me dood :o
Maar vanaf nu wel! Morgen weer fijn kaartjes kijken en meegenieten met jullie verdere planning :D

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Huifkarvakantie 2018: Noord Drenthe, voorpret topic + vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 00:55

Jaaa jullie komen op heel bekend terrein! *\o/*

kwii
Berichten: 1745
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Huifkarvakantie 2018: Noord Drenthe, voorpret topic + vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 00:58

Ja leuk! Ik volg weer mee.

Mijn wandelroute met pony ging ook over balloo en amen! Pony stond bij Balloo in super hoog gras, samen met een kalf :+ Ben erg benieuwd naar jullie trip dit jaar :D

Nergens is het zo fijn, als op de rug van Willemijn!

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:58

Super leuk item. Ik ga volgen. Nu eerst even bijlezen.

KNHS ZAL DE KOSTEN OP DE LEDEN VERHALEN wij zwijgt stemt toe dus WEES SLIM—> https://petities.nl/petitions/wij-wille ... ?locale=nl

Sinterklaas & Zwarte Piet zijn onderdeel van de Nederlandse cultuur. En nee ik ben geen racist. Racisme staat compleet los van dit oer-Hollandse feest.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas

luzerne

Berichten: 247
Geregistreerd: 12-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:15

Heerlijk, wij gaan weer meegenieten hoor!

Mijn dag begint pas goed met een Tinker groet....

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 21:31

Leuk, veel bekende namen en ook wat nieuwe, gezellig!
@Kwil: Stonden jullie op het adres wat ik wil gaan vragen of het kan daar?

Ik wordt soms wel een beetje moe van mijzelf.. Heb ik normaal altijd stress dat de ritten te lang worden, nu begin ik een beetje te twijfelen of 10 km niet wat kort is.. Nouja, we kunnen natuurlijk altijd de routes wat aanpassen als het echt met 2 uurtjes rijden te doen is.. Sowieso is het altijd maar een beetje afwachtten of alle paadjes die je wilt ook echt kunnen.

Ik zag al wel dat ik niet erg crea ben geweest voor dag 3,4 en 6 bij schipborg.. Er zal toch nog wel een andere route mogelijk zijn tussen schipborg en Tynaarloo? En dan wil ik natuurlijk niet op de verlengde stationweg-zuidlaarderweg met de wagen, dat is echt een rotweg om op te mennen..
Ik heb dag drie in ieder geval iets aangepast. En moet toch echt die kant op, want volgens mij kan hij nog leuker in de omgeving van Zeegse..

En weet iemand hier of je met paard en wagen bij het spoor onder de N34 door kan? Maps vind het een fietspad :D
Ahh laat maar, zie dat de Drentsche Aa in de weg ligt.. Lijkt alleen een fietsbrug overheen te gaan, of ik moet helemaal richting Glimmen.. Zijn heel leuk die stroompjes, maar bij Schipborg ligt er ook al zo`n "ding" in de weg (die heel orgineel het schipborgse diep heet :D)

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:47

Aaah jullie komen in de buurt! Jammer dat ik de route niet kan openen anders ging ik even een blik werpen waar jullie langs gaan en eventueel meedenken. :(

Enig idee hoe het kan dat openen niet wil?

Edit: het is eindelijk gelukt. Ik ga even naar de routes kijken!


Lady


zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:59

Ik probeer nog met je mee te denken, maar volgens mij dan zou je via de Osbroeksweg kunnen en dan kom je uit op de weg tussen De Punt en Glimmen en dan richting Noordlaren via de Oude Schoolweg. Dat is alleen een gebied waar ik al een paar jaar niet meer ben geweest, dus hoe het daar nu is weet ik niet zo goed.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

kwii
Berichten: 1745
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Huifkarvakantie 2018: Noord Drenthe, voorpret topic + vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:47

Mariska, ik stond inderdaad bij de Balloohoeve. Mijn pony is maar klein dus die ging op een extra omheint weitje, ze waren daar erg makkelijk :)

Nergens is het zo fijn, als op de rug van Willemijn!

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 22:51

kwii schreef:
Mariska, ik stond inderdaad bij de Balloohoeve. Mijn pony is maar klein dus die ging op een extra omheint weitje, ze waren daar erg makkelijk :)

Ahh mooi, dan kunnen wij hopelijk ook een nachtje daar blijven (en ons een slag in de rondte eten in hun ijs :D )

puttertje

Berichten: 879
Geregistreerd: 21-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:02

ooo leuk leuk ga jullie echt wel weer volgen...

nooit geschoten is ALTIJD mis :)

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Huifkarvakantie 2018: Noord Drenthe, voorpret topic + vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:39

Ik volg ook weer :j :#

keep calm, I'm engaged!!! <3

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:47

Mariska_28 schreef:
L
En weet iemand hier of je met paard en wagen bij het spoor onder de N34 door kan? Maps vind het een fietspad :D
Ahh laat maar, zie dat de Drentsche Aa in de weg ligt.. Lijkt alleen een fietsbrug overheen te gaan, of ik moet helemaal richting Glimmen.. Zijn heel leuk die stroompjes, maar bij Schipborg ligt er ook al zo`n "ding" in de weg (die heel orgineel het schipborgse diep heet :D)


Waar bedoel je precies? Achter Zuidlaren wil het wel, maar die bij Annen is te laag voor een wagen met huif.

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-18 17:31

WendyBZ schreef:
Mariska_28 schreef:
L
En weet iemand hier of je met paard en wagen bij het spoor onder de N34 door kan? Maps vind het een fietspad :D
Ahh laat maar, zie dat de Drentsche Aa in de weg ligt.. Lijkt alleen een fietsbrug overheen te gaan, of ik moet helemaal richting Glimmen.. Zijn heel leuk die stroompjes, maar bij Schipborg ligt er ook al zo`n "ding" in de weg (die heel orgineel het schipborgse diep heet :D)


Waar bedoel je precies? Achter Zuidlaren wil het wel, maar die bij Annen is te laag voor een wagen met huif.

Bij het spoor, vlakbij het tankstation dat net boven Zuidlaren aan de N34 zit.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Huifkarvakantie 2018: Noord Drenthe, voorpret topic + vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:47

Op welke dag wil je daarlangs? Ik zie voor dag 4 en 5 dat je ook nog wel wat leukere route kan doen :j

Dag 4 pak je de Tolhuisweg, dat is een klinkerweg. Je kan beter linksaf aan het eind van de Tienelsweg, dat is gewoon zandpad. Dan kan je naar Noordlaren toe ook een leukere route via zandpaden pakken die slingeren in plaats van rechtoe rechtaan wat je nu hebt :)

Ik zal even wat routes van mij opzoeken


Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Huifkarvakantie 2018: Noord Drenthe, voorpret topic + vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-18 21:16

Ah Super bedankt!! Welk van de drie zou jij aanraden? :D

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:22

BIj die derde kom je langs het Hunebed, dat is natuurlijk wel leuk.. :+

Ik zit trouwens te kijken naar je route op dag 3, ga je daar over de Gasterse Duinen? Daar kan je niet overheen met menwagen :( Zitten wildroosters..

Dit is een route van een menrit een aantal jaar terug, dit is sowieso begaanbaar met menwagen: https://www.endomondo.com/users/1302572 ... /497778799

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:58



Lady

Jolliegirl

Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Huifkarvakantie 2018: Noord Drenthe, voorpret topic + vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:04

Ik klim weer aan boord! :D

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:42

WendyBZ schreef:
BIj die derde kom je langs het Hunebed, dat is natuurlijk wel leuk.. :+

Ik zit trouwens te kijken naar je route op dag 3, ga je daar over de Gasterse Duinen? Daar kan je niet overheen met menwagen :( Zitten wildroosters..

Dit is een route van een menrit een aantal jaar terug, dit is sowieso begaanbaar met menwagen: https://www.endomondo.com/users/1302572 ... /497778799

Nu je het zegt.. Bij de molen van Oudemolen kun je aan die kant de hei ook niet op ivm wildroosters. Bij de parkeerplaats geloof ik wel, maar daar heb je niet zoveel aan want dan kun je er nergens anders meer uit. :+

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-18 21:48

Ohh zo fijn dat jullie meedenken! *\o/* *\o/* _/-\o_ _/-\o_
En Wendy heel erg bedankt voor de link. Een deel van de route die jij gereden hebt zat ik al over te twijfelen en wou ik nog langs gaan met de auto... Maar dat hoeft dus niet.
Willen jullie even kijken of deze route wel kan? Of kan hij nog mooier? :D
https://www.endomondo.com/routes/1061967044

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Huifkarvakantie 2018: Noord Drenthe, voorpret topic + vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:55

Die kan volgens mij wel :j Is het geen optie om vanaf Anderen over het Balloërveld te gaan, te zwaar denk ik? Ik heb de route van een van mijn TREC-wedstrijden wel langs de Gasterenseweg laten gaan, maar vond dat niet zo'n prettige weg. Auto's rijden er best hard.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers