Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:09

Hier ook heel veel bomen op het pad. En door de vele regen ook heel veel blub. Dus ben al tijden niet (te paard) in het bos geweest. En aangezien ze ook heel wat straten hebben open gebroken, is het vaak hetzelfde rondje. Dus het wordt, wat mij betreft, wel tijd voor iets droger weer.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 07:54

Ook op de ruiterpaden? Geen blubberzooi?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 08:19

Ga ik volgende week ook maar weer eens kijken. Deze week gaat t er niet van komen. Maar is goed om te weten dat de boel een beetje begaanbaar is.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 08:58

O tnx!

Die ritsen zijn hier ook altijd een probleem. Gaan altijd stuk. En ik verlies mijn clickers altijd. Vrijdag ook weer 1 verloren. Ik moest onderweg plassen. Denk dat ik m daar ben verloren :D

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:01

Heb vandaag wel gereden, maar was een rit from hell. Paard had geen zin, houdt niet van natte voeten en alles was nat. Dus hij liep zich zo op te winden dat hij op een gegeven moment overal van schrok :roll: . Ik werd er pussig van, wasrdoor paard én hond nog nerveuzer werden en helemaal rare dingen gingen doen. Dus heb een lus van 3 km ingekort en de laatste 2 km heb ik er naast gelopen. Niet meer te doen langs de weg. Toch 9 km, masr die duurde een eeuwigheid. Morgen naar de Drunense Duinen. Hoop dat dat beter gaat. Neem ik wel Caj mee....


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:00

Dayanaera schreef:
Fabster schreef:
Heb vandaag wel gereden, maar was een rit from hell. Paard had geen zin, houdt niet van natte voeten en alles was nat. Dus hij liep zich zo op te winden dat hij op een gegeven moment overal van schrok :roll: . Ik werd er pissig van, waardoor paard én hond nog nerveuzer werden en helemaal rare dingen gingen doen. Dus heb een lus van 3 km ingekort en de laatste 2 km heb ik er naast gelopen. Niet meer te doen langs de weg. Toch 9 km, maar die duurde een eeuwigheid. Morgen naar de Drunense Duinen. Hoop dat dat beter gaat. Neem ik wel Caj mee....


Balen zeg, drunense duinen zijn heerlijk! Wij gaan toevallig vrijdag!


Ach ja, gebeurt wel eens. Volgende x die route met hem nog maar een x doen. Als t wat droger is :D

Ik kom regelmatig in de DrunenseDuinen. Morgen toevallig met man en de 2 honden. Over 2 weken met 2 dames te paard. Kennis woont vlak bij de Duinen, dus dat is gezellig.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:53

Vandaag gereden in de Drunense Duinen. Maar daar zijn echt heel veel paden versperd door omgevallen bomen. Caj heeft zich echt bewezen als klimgeit! We hebben af en toe hele vreemde trucs moeten uithalen om er toch door te kunnen.

Maar het was heerlijk en er zijn weer 14 km bijgeschreven.

Keek trouwens na een km of endomondo het wel deed, had ik ineens een gemiddelde snelheid van boven de 200 km/u. Daar was blijkbaar iets fout gegaan. Dus endomondo maar gestopt en opnieuw aan gezet. Toen ging t beter :D


Afbeelding


Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 08:51

Haha! Nou we kwamen inderdaad een paar bomen tegen die heel spannend over t pad hingen in een andere boom. Inderdaad heel snel eronderdoor. Maar de Drunense Duinen beslaat een heel groot gebied. Dat is voorlopig nog niet allemaal opgeruimd.

Afbeelding

Ook op de ruiterpaden echr heel veel afgewaaide takken van vooral dennebomen. Die naalden vergaan ook niet snel, dus die paden houden lekker lang lekker veel vocht vast. De kwaliteit van de paden is dus voorlopig ook nog niet best.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:03

Dayanaera schreef:
Fabster schreef:
Haha! Nou we kwamen inderdaad een paar bomen tegen die heel spannend over t pad hingen in een andere boom. Inderdaad heel snel eronderdoor. Maar de Drunense Duinen beslaat een heel groot gebied. Dat is voorlopig nog niet allemaal opgeruimd.

[ [url=m/ZibzOa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook op de ruiterpaden echr heel veel afgewaaide takken van vooral dennebomen. Die naalden vergaan ook niet snel, dus die paden houden lekker lang lekker veel vocht vast. De kwaliteit van de paden is dus voorlopig ook nog niet best.


Welke kant ben jij erin gegaan? Wij gaan vrijdag, dan kan ik alvast een beetje oriënteren haha


Bij de Roestelberg. Bij hoorde dat bij de Distelberg ook veel plat lag. Maar bij de Roestelberg heb he nog heel veel duin. Dus je hoeft niet door t bos.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:09

Waar is Bosch en Duin? Beetje goed parkeren? Als ik daar rij, zou ik echt nooit de Klinkert kunnen vinden. Gelukkig mijn vriendin wel, dus we zijn daar ook al eens gestopt voor de koffie.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:50

Blote voeten. Maar blijft overal vies inderdaad. Maar haar hoeven verlies ik gelukkig niet :+
Laatst bijgewerkt door Fabster op 24-01-18 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 07:17

Ik heb ook verharding in de paddock. Geen van de 5 last van. Ook niet van over het asfalt looen, trouwens. Puin vinden ze ook niet fijn. Heb daarom ook wel eens schoenen overwogen. Maar lijkt me teveel gedoe.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 14:44

Dayanaera schreef:
Ritje gedaan hier, ander pad geprobeerd en daar is een heel leuk rondje uitgekomen! Alleen heel erg nat :( Dus heel veel moeten stappen

[ [url=m/p2R6VL.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CTb8Fv.png]Afbeelding[/url] ]


Daar was ik al bang voor. Wou donderdag eigenlijk naar t bos, maar heb t maar over geslagen. Deberm was al nat genoeg. Tijd voor droger weer. En dan graag niet meteen keihard gaan vriezen. Kun je helemaal nergens meer lopen.... :')

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 19:47

Leuk als t nu gaat vriezen. Wordt t tenminste een maanlandschap. Kun je helemaal nergens meer heen. Ken de rondjes langs de weg inmiddels ook wel. Tijd voor beter weer.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:07

Droog is droog. Dan vind ik alles best. Nu is t echt veel te nat.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 09:12

Het blijft droog vandaag! Zou naar de Drunense Duinen gaan, maar iedereen zegt af. Ga nu met mijn man in de buurt. Ook leuk. Het weer ziet er goed uit.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:56

Waar zit jij aan de Belgische grens dan, Tyrcanol? Hier volop zon, maar net omgeving Ulicoten wezen rijden en daar was sneeuw. Zó kkkkkoud! :brr: Kwam echt bevroren van het paard af. Kom ik net thuis, allemaal zon :wow: .

Wel bijna 23 km gereden. Voor mijn hond de eerste 20+ rit. Die is nu wel moe :D

Afbeelding
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 15:08

Wat weten jullie allemaal leuke dingen!

Lommel is hier niet in de buurt. Ik zit onder Breda.

Veel paden goed te doen bin Ulicoten, maar sommige echt vreselijk! Bij 1 moesten we zelfs terug, want daar zakte Caj zo diep weg, dat ik het gewoon eng vond.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 15:22

Ja, leuk! Even het bos op laten drogen <<)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 15:35

Ik zie net op weeronline 2 weken aardig weer. Dus als ze zich nu eens aan die belofte gingen houden... lijkt mij ern goed plan! :))

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:09

Ik vind t zelf iets te glibberig voor een training :+

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 07:23

Ik moet ook over het viaduct als ik naar t mastbos wil. Eerste paar x moest ik er af. Nu geen probleem meer. Alhoewel ze nooit die kant op wil. Dan wordt t een lange rit. De andere kant op is naar huis :D

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:33

Ik doe ook alles. Natuurlijk was dat wel een probleem in het begin, maar als je er niet aan begint, dan wordt t nooit wat. Dus nu klimmen we over omgevallen bomen heen, gaan we dwars door de bush bij opstructies, onder en over viaducten (onder nog niet gedaan trouwens, maar denk dat ik weet welke je bedoelt. Moet kunnen), kleine houten bruggetjes, door smalle hekjes of andere doorgangen. Caj kan wel eens moeilijk doen, maar alles lukt altijd. Zelfs water tegenwoordig :D . Is alleen maar handig als dat kan. Je weet nooit wat he tegen komt als je eens ergens anders heen gaat dan normaal.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 13:28

Dat is waar. Maar hoe weet je dat ooit zeker? Mijn redenatie van dit bruggetje is dat hij nog nieuw is. Net een half jaar oud. Is ie in ieder geval nog niet rot. Maar er staat nooit bij ‘ook geschikt voor paard’. Dus blijft inderdaad een gok.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 07:11

Dayanaera schreef:
Niet alleen Shetlanders, ook omgezaagde boomstammen, boomstammen waar een figuur uit gezaagd is, blaadjes :')

Maar toen we op militair terrein reden en een tank tegenkwamen was dat geen probleem


Hier hetzelfde. Wat vervelende situatie kan opleveren, want zo n brievenbus is natuurlijk om je dood te schrikken en dan spring ke gewoon de weg op, vóór een vrachtwagen, want die doen niks.... :roll:

Bos ziet er beter uit. Mss volgende week maar eens, als iedereen aan de carnaval is.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers