GoPro-gebruikers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:12

Wat ik mij dan verder afvraag: is het makkelijk te knippen / plakken in zo’n filmpje voor je hem online zet of bewaard.
( zodat je de rest kunt wissen als dat niks is)

Gigixponys

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:14

Ik deed dat in moviemaker. Aangezien dat GoPro programma bij mij niet werkt. :P

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:14

Goh echt? Ik moet de handleiding toch eens gaan lezen :') Nooit geweten dat ie foto's kon maken tijdens het filmen.. of de firmware van mijn gopro is gewoon verouderd.

Het gopro programma werkt dan wel weer goed bij mij. Ik vind het handig om daar de vervorming mee te verwijderen.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 21-01-18 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:14

[***] schreef:
Dank jullie.
Voor mij zou het voornamelijk voor buitenrit/wandel/landschapsfoto's (met oortjes) zijn .. vandaar dat ik dacht dat het misschien interessanter was dan een nieuwe camera (of mobiel :P ). De bewegende beelden die ik nu produceer kan ik niks mee, de foto's zijn wel ok maar je zit steeds met 1 hand te wachten op het juiste moment zeg maar. Verder is het steeds uithalen/terugsteken/aan+uitzetten/etc. etc.

Dus vroeg me af of het niet makkelijker kon, haha.

Ik zit wel met wat vragen over de positie, denk dat de meeste hem op hun helm gebruiken? Maar ik heb nogal korte pony die graag met het hoofd laag loopt, waardoor ik het idee heb dat als ik hem in beeld heb ik verder geen landschap meer heb, en dat is ook niet de bedoeling. Als ik nu een foto neem (zie link in onderschrift) dan hou ik de camera zeg maar bij mijn hand/zadel .. Dus zat ik te kijken naar zo'n pols/handband? Iemand daar ervaring mee?


Bedankt nog voor de laatste toevoegingen, ga zo de filmpjes bekijken.
Zit zelf ook aan de GoPro Hero 5 te denken :j

Op de Hero 5 zitten verschillende instelmogelijkheden nml Narrow, linear, wide etc. Hiermee kun je een vrij groot bereik filmen. Wat wel iets jammer is, is als je in wide filmt, opbjecten net even wat verder weg lijken te zitten. Qua omgeving zoals landschappen is het wel weer een fijne optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:15

Ineke2 schreef:
Wat ik mij dan verder afvraag: is het makkelijk te knippen / plakken in zo’n filmpje voor je hem online zet of bewaard.
( zodat je de rest kunt wissen als dat niks is)

Ja dat is niet zo moeilijk. Zoals al eerder genoemd kan dat met een programma als Windows Moviemaker heel makkelijk :-)

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:17

Is dat ook te doen op een telefoon? Heb namelijk geen computer :o

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:21

Op de iphone kan dat heel makkelijk met imovie of clips :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:21

Oei, dat weet ik zo niet. Er zijn wel apps welke dat zouden kunnen denk ik, maar daar ben ik niet in thuis eerlijk gezegd :-)

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:22

Ineke2 schreef:
Is dat ook te doen op een telefoon? Heb namelijk geen computer :o


Vast wel, maar je zal ws wat voorzichtiger te werk moeten gaan.

Ik knip en plak nu ook gewoon simpele filmpjes van mn foon op mn foon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:24

Oh, wacht! Zou het mss ook niet kunnen met de app van Gopro welke je op de telefoon installeert? Volgens mij kun je daar ook één en ander mee doen.
Ik bedoel dan de app waarmee je ook je foon als afstandbediening kunt gebruiken. Bij de hero 5 dan bedoel ik. De eerdere uitvoeringen ben ik wat minder in thuis.

Anoniem

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 16:47

Ik word steeds enthousiaster :) Had ook gelezen dat bij de Hero 5 iets ingebouwd zit dat hij automatisch de vervorming die je normaal hebt wegwerkt (dacht als je hem op linear had staan?) dus dat is ook wel fijn.

En dat dingen wat verder weg zitten.. het gaat hier vooral om de omgeving/het uitzicht dus komt wel goed.

De positie lijkt me nog het moeilijkst. Aan de hand van hoe ik het nu doe zou ik zeggen hand/pols maar dat zal de stabilisatie waarschijnlijk weer niet ten goede komen? Iemand ervaring? En bij zo'n borstding kan je dan weer niet fijn de omgeving filmen, moet je al je hele bovenlichaam draaien en dan nog... Op de helm heb ik geen pony in beeld denk ik :+ Of alleen maar pony als ik die naar beneden kantel (en vindt het idee ook niet alles, naar gevoel/veiligheid toe).

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 16:58

[***] schreef:
De positie lijkt me nog het moeilijkst. Aan de hand van hoe ik het nu doe zou ik zeggen hand/pols maar dat zal de stabilisatie waarschijnlijk weer niet ten goede komen? Iemand ervaring? En bij zo'n borstding kan je dan weer niet fijn de omgeving filmen, moet je al je hele bovenlichaam draaien en dan nog... Op de helm heb ik geen pony in beeld denk ik :+ Of alleen maar pony als ik die naar beneden kantel (en vindt het idee ook niet alles, naar gevoel/veiligheid toe).


Daar loop ik dus ook nog mee te worstelen. Ik kijk eerst naar die stabilisator en dan hoe we hem het beste op aan het harnas voor mn shet kunnen monteren. Misschien wel aan de zijkant.

Mensharnas, eigenlijk alleen voorwaarts beeld maar te beperkt zijwaarts of je moet je torso steeds draaien.
Helm, te hoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:13

[***] schreef:
Ik word steeds enthousiaster :) Had ook gelezen dat bij de Hero 5 iets ingebouwd zit dat hij automatisch de vervorming die je normaal hebt wegwerkt (dacht als je hem op linear had staan?) dus dat is ook wel fijn.

En dat dingen wat verder weg zitten.. het gaat hier vooral om de omgeving/het uitzicht dus komt wel goed.

De positie lijkt me nog het moeilijkst. Aan de hand van hoe ik het nu doe zou ik zeggen hand/pols maar dat zal de stabilisatie waarschijnlijk weer niet ten goede komen? Iemand ervaring? En bij zo'n borstding kan je dan weer niet fijn de omgeving filmen, moet je al je hele bovenlichaam draaien en dan nog... Op de helm heb ik geen pony in beeld denk ik :+ Of alleen maar pony als ik die naar beneden kantel (en vindt het idee ook niet alles, naar gevoel/veiligheid toe).


Fish-eye effect bedoel je denk ik. Ja dat klopt, het ligt er een beetje aan welke instelling je gebruikt, wide, small of linear. Bij linear heb je dat effect van fish eye het minst.
Mijn ervaring is dat het uitzicht gehandhaafd blijft. Iets wat bv twee meter van je af is zal op de opname wat verder weg lijken te zijn, maar dan heb ik het voornamelijk over de overige instellingen dan linear, de narrow instelling is ook prima trouwens. Al heb je dan net even een wat kleiner bereik qua omgeving.
Voor de beste stabiliteit zou ik hem op je helm zetten, is het geen optie om tussendoor net even meer neerwaarts te kijken? Op je helm heb je gewoon de meeste speelmogelijkheid met wat je op film wilt namelijk. Aan de pols wordt zoals je zelf ook al aangeeft bewegelijk.

Die voice controle is trouwens ook rete handig! *\o/*

Time2Tri

Berichten: 6124
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:26

Interessant topic :j , zit er ook steeds vaker over na te denken een action camera te kopen .
Het liefst 1 die ik ook onderwater zou kunnen gebruiken . Beter gezegd zodat iemand mij onderwater zou kunnen filmen tijdens het zwemmen .
De Gopro is iig aan mijn Polar V800 te koppelen zodat er een soort van afstandsbediening ontstaat .

Anoniem

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:50

Ik ben even snel een kort filmpje in elkaar aan het stampen mbt de verschillen in beeldbereik. Zo krijg je een goed beeld van hoe en wat. Een idee mss?

Anoniem

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:07

Oh, dat zou leuk zijn als dat kan! Ben wel benieuwd :j

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:48

Ik gebruik een Go Pro Session.

Wel het oude model.
Qua beeld kwaliteit kan het beter. Dus als je echt strak beeld wilt, dan moet je sowieso zijn opvolger nemen. Die is in alles net een heel stuk beter.

Maar verder is hij heel handig in gebruik, super klein, wat ik echt een voordeel vind. Zo kan hij mooi in het midden van de cap.
Ik gebruik hem op het paard, op de helmet- of chestmount.
Ik gebruik hem op de motor met de chestmount, nog niet op de helm geprobeerd.
In de auto klik ik hem in een mount om hem als dashcam te gebruiken.
Paardentrailer, zwembad, glijbanen, noem maar op. Hij gaat eigenlijk altijd mee :)
Zoonlief gebruikt de Go Pro op zijn treinbaan.

Foto's maken doe ik er erg weinig mee. Daarvoor heb ik een andere camera. Ik haal wel eens leuke screenshots uit een filmpje. Maar echt bewust foto's maken, nee dat doe ik eigenlijk zelden met dat ding.

Video editen doe ik met Adobe Premiere Pro CC
Op mijn HHD van de computer bewaar ik de video's in hoge kwaliteit. Voor het uploaden op Youtube comprimeer ik de bestanden, waardoor ik wat kwaliteit verlies hebt. Dit doe ik, omdat hier buitenaf ons internet zo achterlijk traag is, dat het uploaden van een filmpje dag(en)! duurt... Vandaar dat ik op Youtbue geen volle kwaliteit video's plaats.

Even wat voorbeeldjes van de Go Pro Session.
Hier zit hij op mijn cap, lekker compact dus valt niet zo op.
Afbeelding

Hier ben ik met mijn iphone de Go Pro aan het bedienen.
Afbeelding

Je kunt hem zonder telefoon bedienen, maar dat vind ik niet handig.
Nadeel van de Session is dat hij geen display heeft, voordeel daarvan is dat hij wel lang mee kan op de batterij.
Nog een nadeel, je kunt geen batterij vervangen. Dus als je hem langer wilt gebruiken, zul je een powerbank mee moeten nemen of tussen door ergens opladen.
Voordeel, hij is altijd waterdicht, heeft geen extra behuizing nodig!
Hiervoor had ik een go pro look a like (sjcam4000) nadeel vond ik altijd dat de lens niet in het midden zat van het toestel ivm het mounten en dat je bij natte/water activiteiten altijd in de gaten moet houden of je de onderwaterbehuizing er wel op had.
Met onderwaterbehuizing gaat je geluid erg achteruit. Dat heb je met de Session dus niet, echter neemt de Session alleen mono op. Maar dat vind ikzelf niet zo'n ramp.

Hij maakt best leuke beelden hoor.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kwaliteit is door FB wat achteruit gegaan.

Nu wat filmmateriaal. (Let op, kwaliteit heb ik bewust wat gecomprimeerd om de uploadtijd te verkorten).


Ik gebruik hem ook in de trailer.


En voor andere buitenactiviteiten.



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 20:15

Inxs schreef:
Ik ben even snel een kort filmpje in elkaar aan het stampen mbt de verschillen in beeldbereik. Zo krijg je een goed beeld van hoe en wat. Een idee mss?

[***] schreef:
Oh, dat zou leuk zijn als dat kan! Ben wel benieuwd :j


Bij deze :-)
Let eens goed op de linkerzijde van het beeld, als je naar het witte busje kijkt zie je duidelijk wat de verschillen zijn.
https://youtu.be/ZvjW5lWQ0aE
(wel even op HD kwaliteit zetten als dit niet automatisch opgepakt wordt door YT)

Anoniem

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 20:19

De beelden van de Session vallen mij niet tegen Chasey +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:00

Dank je voor je uitgebreide post & beeldmateriaal Chasey!
Je mist het dan niet dat je niet eens kan kijken wat filmt of een foto van maakt? Nu is dat sowieso niet makkelijk als je hem op je helm zou zetten :P maar dan kan je tussendoor tijdens een pauze ofzo wel even kijken gok ik. Of kan niet terugkijken zoals bij een gewone camera?

En jij bedankt voor de video Inxs, interessant om het zo eens naast elkaar te zien :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:09

Met de Gopro app kun je zo wie zo de beelden en foto's terug zien. Of dat ook via het display vd Gopro kan weet ik zo niet. Ik gebruik altijd mijn telefoon daarvoor (groter scherm :D )

Anoniem

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:17

Oh ok, cool. Je merkt hoeveel ik er van ken :+
Dan is de session misschien ook wel een optie ... Eens even de verschillen opzoeken.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:03

Ja idd, je gebruikt daarvoor de go pro app. De Session heeft geen display zelf.
In het begin moest ik daar even aan wennen, maar het is eigenlijk best makkelijk.
Vooral omdat je hem niet van je helm (of waar je hem ook maar op hebt zitten) af hoeft te halen om te zien wat je nou eigenlijk filmt :P
Dat is ook echt super handig als de go pro in de trailer hangt, dan kan ik via de telefoon mee kijken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:20

Zeker wel handig :j Wist ik helemaal niet maar het maakt het wel erg multifunctioneel zo.

Ben nu even door de verschillen aan het worstelen. Wat je bij de Black wel hebt is dat er een aparte batterij in zit, die je dus eventueel onderweg kan wisselen. Dat is wel interessant natuurlijk want als ik echt lange ritten ga doen haal ik het misschien niet met 1 batterij. Hoewel ik nooit de volledige tijd ga filmen, dus misschien valt het wel mee. Is zo moeilijk op voorhand te weten ...

En je kan wel foto's/filmpjes terugkijken op het scherm, maarja, als je dat ook op je mobiel kan is dat misschien een overbodige optie. Kan je ook op je mobiel kijken als je een foto neemt? En dan eventueel even herpositioneren ofzo?

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:32

Ik heb een Gopro Hero Session, deze is lekker klein en waterdicht. Ik gebruik hem als helmcam. Ik ben erg tevreden over deze camera.

Voorbeeldfilmpje oefencross Broekelo:

https://youtu.be/M5Pkqut5p_U