Buitenrijden bakkeveen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bobomelo

Berichten: 1712
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Zevenhuizen (Gr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 11:28

Yvette01 schreef:
bobomelo schreef:
Wie is er bekend met het bos van Bakkeveen. Ik train voor endurance ritten en wil graag weten of het mooi rijden is daar en waar je mag rijden met paard. Of je leuke rondjes kunt rijden daar en of iemand weet hoeveel km de rondjes beetje zijn daar.ik vertrek van binnenwei in siegerswoude

Groetjes Marian


Beste Marian,

Onze stichting heeft een speciale routeplanner ontwikkeld voor ruiters en menners. Op die routeplanner zijn trajecten opgenomen die in het veld gemarkeerd zijn als 'officieel' ruiter/menpad, maar ook niet gemarkeerde (zand-)wegen en paden. Voorwaarde is dat men er met paard welkom is, veilig voor mens en dier en aantrekkelijk. Klik voor de routes in de de omgeving Bakkeveen op onderstaande link.
http://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.ph ... =899#stap4
Je kunt van je geplande route een kaart uitprinten, maar net zo handig is om het te downloaden voor het rijden met GPS-navigatie.
Meer over het rijden met GPS is te vinden op onze website, maar heb je vragen, stel ze gerust.


Veel plezier met je trainingen.


Dank!
Via mobiel is jullue site te openen maar via de pc niet... dan klik in Friesland aan en dan Bakkeveen maar dan gebeurt er niks....

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 18:00

Onze ervaring is dat de trajecten zonder gps (want daar hebben we nog geen ervaring mee) moeilijk te volgen zijn, wij zijn al tweemaal met zo'n kaartje van die site op stap gegaan, we kwamen paden tegen die afgesloten waren en/of niet begaanbaar waren, we zijn al snel onze eigen weg gegaan, want het klopte gewoon niet.

Er loopt ook zo'n route voor ons huis langs, zo'n 500 meter verder kom je op een enorme drukke smalle weg, met een hele smalle berm en met veel landbouw- en vrachtverkeer, deze weg moet je een aantal kilometers lang volgen, dat noem ik niet echt veilig voor mens en dier en aantrekkelijk. Vind de site een heel leuk initiatief, maar misschien is wat extra controle om te kijken of de routes wel kloppen en aan de bovenstaande criteria voldoen geen overbodige luxe.

Wij gaan niet meer met zo'n kaartje op pad en ik denk dat de gps er niet veel aan zal veranderen.
Site is hier trouwens wel op de pc te openen, trouwens Marian denk dat je ook niet te veel in Friesland moet klikken, houden die friezen niet van :), straks wordt je ook nog geblokkeerd op de snelweg.

Misschien gewoon eens informeren bij de VVV van Bakkeveen, die zullen vast wel kaarten of brochures hebben.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Buitenrijden bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 18:12

Die ervaring heb ik ook Grainey, heb al een aantal keer ergens gestaan waarbij de site iets heel anders zei dan de paden in het veld. Ook een stuk pad wat ik veel te gevaarlijk vind (60 km/u weg waar men harder gaat, onoverzichtelijke bocht, donker in het bos en een te smalle berm), maar erop blijft staan als 'verbindingsroute'; ik snap dat idee wel, maar geef dat op de kaart dan weer met een andere kleur, zodat je als ruiter/menner kunt kiezen of je zo'n route wel of niet gebruikt.

Overigens ook al een paar keer mazzel gehad dat we voor de Shet een sulky hebben en niet een tweespan flinke paarden, dan waren we al een aantal keer vastgelopen omdat het pad ineens wel erg smal werd. Gelukkig ken ik iemand die paden kan wijzigen in R&M, dus laat ik het dan aanpassen.

bobomelo

Berichten: 1712
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Zevenhuizen (Gr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-17 16:48

Grainey schreef:
Onze ervaring is dat de trajecten zonder gps (want daar hebben we nog geen ervaring mee) moeilijk te volgen zijn, wij zijn al tweemaal met zo'n kaartje van die site op stap gegaan, we kwamen paden tegen die afgesloten waren en/of niet begaanbaar waren, we zijn al snel onze eigen weg gegaan, want het klopte gewoon niet.

Er loopt ook zo'n route voor ons huis langs, zo'n 500 meter verder kom je op een enorme drukke smalle weg, met een hele smalle berm en met veel landbouw- en vrachtverkeer, deze weg moet je een aantal kilometers lang volgen, dat noem ik niet echt veilig voor mens en dier en aantrekkelijk. Vind de site een heel leuk initiatief, maar misschien is wat extra controle om te kijken of de routes wel kloppen en aan de bovenstaande criteria voldoen geen overbodige luxe.

Wij gaan niet meer met zo'n kaartje op pad en ik denk dat de gps er niet veel aan zal veranderen.
Site is hier trouwens wel op de pc te openen, trouwens Marian denk dat je ook niet te veel in Friesland moet klikken, houden die friezen niet van :), straks wordt je ook nog geblokkeerd op de snelweg.

Misschien gewoon eens informeren bij de VVV van Bakkeveen, die zullen vast wel kaarten of brochures hebben.


:+ hihi....