Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:02

Mooie foto's allemaal zeg! Zijn weer mooie ritten gereden, lekker genoten!

Hoe doe je dat SuperAssie? Moet dit dan openbaar gedeeld worden of kan het ook onder vrienden?


Hier gisteren een heel ander ritje dan eigenlijk in de planning zat, dwars door de velden heen ( :o ) om zo snel mogelijk weer terug te zijn. Weet nog niet goed wat ik ervan moet denken ...

Toen ik op stal aankwam was het staalblauwe hemel en prachtig zonnetje. Toen ik opgezadeld was hingen hier en daar al plukken mist, en tegen dat ik terug was was alles gewoon 1 mistbank :') Pony wist ook niet zo goed wat hij ervan moest denken (het gaf ook echt een raar gevoel vond ik ) maar bleef wel braaf! Hij had wel voor zijn doen een enorm tempo op, behalve als ik vroeg om te draven, dan was het ineens niet mogelijk. Aandraven deed hij nog wel maar een beter tempo zat er niet in, dan gingen de oren in de nek en slaan met het hoofd. Hij moest ook hoesten, had snot (wit, maar wel dik) wat bij het briesen in het gras vloog en was na het eerste stukje draf al compleet buiten adem. Dus maar zo snel mogelijk terug naar huis gegaan, vandaar onze veldentocht .. Koorts had hij niet.

Afbeelding

Afbeelding

Dus ja, maar even aankijken zeker? Of het doorzet of niet ...

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:30

SuperAssie schreef:
[ Afbeelding ]

Ponylief en ik hebben gister 28km in 4 uur gedaan. Lekker rustig aan.
Ik heb ook voor het eerst ontdekt hoe ik een bestaande route die iemand anders heeft toegevoegd kan volgen! Vet handig.
Nu nog ontdekken hoe ik mijn bestaande trainingen als routes kan toevoegen zodat stalgenoten dit ook kunnen doen haha(hebben een aantal stalgenoten die wel graag willen buitenrijden maar de wegen niet kennen en ik heb niet altijd tijd om met ze mee te gaan) :)


Hoe doe je dat dan precies? Lijkt mij ook super handig!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:19

Superassie, wat een schitterende omgeving! Zijn er bij jullie goede en betaalbare vakantie mogelijkheden met eigen paard?

Fleur ❤️

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:32

Wisten jullie niet dat dat kon?

Ik denk dat je een route moet uitkiezen en dan kijken bij de instellingen om ze als gps te krijgen.

Ik weet dat die optie bestaat bij endomondo, maar zelf nog niet gebruikt.

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:58

Als je naar endomondo.nl gaat dan heb je een vinkje aan de zijkant van je workout, een van de opties is toevoegen als route. Voeg je hem toe dan kun je hem op je telefoon aanzetten door te drukken op standaard training > volg route > route die je wilt :)

Nikita :knuffel:

Marije_jiplover

Berichten: 25297
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:30

Afbeelding
Lekker rondje gemaakt, 17,6 km totaal.
Niet bijzonder snel met 7,5 km gemiddeld, maar vooral het eerste stuk was behoorlijk technisch met veel heuvels inclusief haarspeldbochten.

Was al een tijdje geleden dat we dat gedaan hadden.
Wel erg lekker gereden, al rijdend was het veel minder koud dan het vanuit mijn huiskamer naar buiten kijkend leek, dus dat was een meevaller.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 23:01

Ik heb zelf een openbare route gevolgd! Door in Endomondo het menu te openen zie je ergens Routes staan. Als je klikt op routes in de buurt laat hij alle openbare routes zien die mensen online hebben gezet. Sporten staan door elkaar (dus ook wandelen/fietsen etc) maar is wel aangegeven. Je klikt op een route en dan komt er ergens te staan hoever je van die route(dichtsbijzijnde punt) verwijderd bent en je kunt klikken op volg deze route. Dan krijg je de route op je landkaart te zien in Endomondo en zo zie je waar je heen moet!

Routes toevoegen kan zo te zien alleen via computer, en je kunt dan routes intekenen of een bestaande rit als route maken. Dat heb ik nog niet uitgeprobeerd, wil ik morgen gaan doen!

@No_No, met paard op locatie durf ik niet te zeggen. Er zijn wel zat plekken waar je een paard kan stallen voor 1/2 nachten en dan in de buurt kamperen of in een hotel kunt verblijven. Ik zou je helaas geen precieze adressen kunnen geven..

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:56

Heeft iemand trouwens ervaring met het uploaden van routes op Endomondo? Kan ik bijvoorbeeld een route alleen openbaar maken voor vrienden?
Ik zie namelijk alleen de optie "Private"(alleen voor mij?) en "Public"(voor iedereen zichtbaar). Nu maakt het mij op zich niet zoveel uit dat alle routes dan openbaar zouden zijn maar we willen nogal wat routes uploaden(voor stalgenoten), dus of dat echt zo handig is dat straks die hele lijst volgespamd staat? Of zouden jullie zeggen gewoon doen? Uiteraard kunnen andere ruiters uit de omgeving dan ook deze routes volgen indien ze de app zouden gebruiken.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:16

@superassie
Ik upload altijd mijn ritten want rij met polar en zet het over naar endomondo. Je kan zover ik weer bij instelling/privacy aanpassen of dingen openbaar zijn voor de wereld, je vrienden of niemand. Stel je hebt alleen je vrienden dan kunnen alleen zij zien wat je hebt gereden. Maar weet niet het specifiek zit met iemand anders die dan je route wilt rijden

Nikita :knuffel:

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:04

SuperAssie schreef:
Ik heb zelf een openbare route gevolgd! Door in Endomondo het menu te openen zie je ergens Routes staan. Als je klikt op routes in de buurt laat hij alle openbare routes zien die mensen online hebben gezet. Sporten staan door elkaar (dus ook wandelen/fietsen etc) maar is wel aangegeven. Je klikt op een route en dan komt er ergens te staan hoever je van die route(dichtsbijzijnde punt) verwijderd bent en je kunt klikken op volg deze route. Dan krijg je de route op je landkaart te zien in Endomondo en zo zie je waar je heen moet!

Routes toevoegen kan zo te zien alleen via computer, en je kunt dan routes intekenen of een bestaande rit als route maken. Dat heb ik nog niet uitgeprobeerd, wil ik morgen gaan doen!

@No_No, met paard op locatie durf ik niet te zeggen. Er zijn wel zat plekken waar je een paard kan stallen voor 1/2 nachten en dan in de buurt kamperen of in een hotel kunt verblijven. Ik zou je helaas geen precieze adressen kunnen geven..


Bedankt voor de uitleg!! Ga ik ook eens proberen :D

rollyjogered

Berichten: 200
Geregistreerd: 10-09-16
Woonplaats: Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:17

hoi allemaal. :D ik ben nog niet zo lang actief op bokt, eigenlijk bijna niet. maar sinds vandaag doe ik ook mee met deze challenge, super leuk! ik heb een ijslander merrie en samen maken we graag lange tochten. ik zal proberen om ook een paar keer wat te posten hier!
hier in ieder geval al twee foto's van wat ik meestal zie tijdens een buitenrit. <3
Afbeelding
Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:22

Ik wou afgelopen week 2x gaan rijden, 2x niet doorgegaan ivm het oh zo vreselijke plensweer. Gelijk de koe bij de horens gevat en een goede, regenproof uitrusting besteld.
Ik heb al lange chaps die waterdicht zijn, maar je "kont" is niet beschermd zeg maar. Lijken op westernchaps maar dan in waterdichte stof. Wanneer het regent en het water drupt van mijn jas komt het ten eerste op mijn zadel terecht (niet leuk) en ten tweede wordt mijn broek zo alsnog nog nat (nog minder leuk). Bij deze een lange jas, type waxjas, besteld bij kramer. En tegenlijk een waterdicht reflecterend nierdeken en voortuig erbij :Y)

Zijn zowel paard als ik een heel stuk droger als we bij slecht weer op pad willen!

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:11

Varekaj schreef:
Ik wou afgelopen week 2x gaan rijden, 2x niet doorgegaan ivm het oh zo vreselijke plensweer. Gelijk de koe bij de horens gevat en een goede, regenproof uitrusting besteld.
Ik heb al lange chaps die waterdicht zijn, maar je "kont" is niet beschermd zeg maar. Lijken op westernchaps maar dan in waterdichte stof. Wanneer het regent en het water drupt van mijn jas komt het ten eerste op mijn zadel terecht (niet leuk) en ten tweede wordt mijn broek zo alsnog nog nat (nog minder leuk). Bij deze een lange jas, type waxjas, besteld bij kramer. En tegenlijk een waterdicht reflecterend nierdeken en voortuig erbij :Y)

Zijn zowel paard als ik een heel stuk droger als we bij slecht weer op pad willen!


Kerrits Winter endurance rijlegging van outdoorriding is ook erg fijn, wind en waterdicht

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:17

Ik heb die waterdichte chaps vorig jaar (of jaar daarvoor?) gekocht en die zijn echt wel prima hoor. Alleen waren ze niet specifiek voor het buitenrijden. Ik reed toen regelmatig onderlinge wedstrijden waarbij het inrijden in de buitenbak gebeurde en de proef in de binnenbak. Heel erg leuk als je midden in de winter in een gigantische hagelbui terecht komt en dan zitten ze ook nog eens 20min achter op schema -O- Je billen vriezen eraf.

Deze chaps kan je aan- en uittrekken vanop je paard. Er zit een rits op de zijkant van je been van helemaal bovenaan tot onderaan en de riem is een simpele klik-gesp. Dikke winterjas erbij en ik kon altijd lekker droog inrijden en met een (droge) nette witte broek de proef in :)

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:24

Ik heb een broek van Montar die water- en vuilafstotend is! Ook heel fijn. :D

Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:49

Vandaag en gisteren lekker gemend met te krappe regendeken als mendeken. Vandaag:
Afbeelding

Gisteren:
Afbeelding

Ik had het ritje in tweeën geknipt vanwege de regen. Ik heb nu meer dan 600 km gereden in de challenge!

Alex en Jorie <3

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:00

Hé rustig hier! Het wordt kouder en eerder donker, dus misschien ook gelijk minder buiten gereden?

Wij hadden bijna 3 weken rust, gelukkig nu niet vanwege iets ernstigs op blessuregebied, maar er moest een kies uit. 5 dagen op de kliniek gestaan en aanvullend nog 2 weken niet gereden. Gister controle gehad en we mogen weer wat gaan doen :) Vandaag dus gelijk goed begonnen met een lekker stapritje van drie kwartier. En in 3 weken tijd kan het weer veel doen, ik was al wel zo slim om een winterrijbroek aan te doen, maar handschoenen aandoen kwam nog even niet in me op, helaas :P Wel weer genoten van een blij paard!

Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:08

Mmm, ik
Had grote plannen. Kou vind ik niet zo erg. Maar werd ik zelf ziek. Schiet ook niet op. Volgende week nieuwe kansen maar weer...

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:44

Hier wel fanatiek gereden!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[o]

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:23

Gewoon pech gehad hier. Ofwel werk en niet tijdig thuis voor donker, ofwel was zadel naar de zadelmaker.

Morgen wedstrijd en dan zondag wss als het meezit nog eens een buitenrit.


Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 10:01

Hier lukt het ook niet erg op het moment. Paard weigert het hooi van stal te eten en die hongert zochzelf 10x liever uit dat ze iets eet wat ze niet lekker vind.
Eerst denk je nog dat zemlast jeeft van haar tanden, dus dierenarts laten komen, was niks spannends, maar er gaat stiekem toch even tijd overheen voordat je echt ontdekt wat het probleem is. We kopen nu zelf ruwvoer bij, maar rijden staat even op een laag pitje, gezien conditie achteruit vliegt als ze een periode niet goed eten. 2 december verhuisd ze naar een andere stal, hopelijk gaat ze daar weer haar volledige porties eten en kunnen we langzaam opbouwen :)

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 18:52

rollyjogered schreef:
hoi allemaal. :D ik ben nog niet zo lang actief op bokt, eigenlijk bijna niet. maar sinds vandaag doe ik ook mee met deze challenge, super leuk! ik heb een ijslander merrie en samen maken we graag lange tochten. ik zal proberen om ook een paar keer wat te posten hier!
hier in ieder geval al twee foto's van wat ik meestal zie tijdens een buitenrit. <3
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]


Welkom!
Waar zijn deze foto's gemaakt? Het lijkt op een (super leuk) pad op de holterberg.

Ik ben vorige week met de trailer op pad geweest. (Ik had de dag er voor het trailerladen geoefend) We hebben 14 km gereden en een grote ven opgezocht waar de paarden in kunnen. Nou dacht ik dat die van mij daar never nooit niet bij in de buurt zou komen gezien haar reacties op waterplassen, maar madam had de grootste lol en vond het dus geweldig om IN het water te spetteren :') dussssss... raar paard :')

Afbeelding

Afbeelding

Fleur ❤️

rollyjogered

Berichten: 200
Geregistreerd: 10-09-16
Woonplaats: Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:26

No_No schreef:
Welkom!
Waar zijn deze foto's gemaakt? Het lijkt op een (super leuk) pad op de holterberg.


Haha, daar zijn de foto's ook gemaakt. :D

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 22:25

rollyjogered schreef:
No_No schreef:
Welkom!
Waar zijn deze foto's gemaakt? Het lijkt op een (super leuk) pad op de holterberg.


Haha, daar zijn de foto's ook gemaakt. :D


Hey wat leuk!

Afbeelding
Volgens mij het zelfde pad :D mijn pony vindt dit pad geweldig <3

Fleur ❤️

Marije_jiplover

Berichten: 25297
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:03

Vrijdag het weekend goed begonnen met een lekkere rit van ruim 16 km.
Waren we beiden even aan toe, want het was al 1O dagen geleden dat we een serieus ritje hadden gemaakt.

Vanmorgen samen met een stalgenootje een rondje van 9 km gedaan.
Afstand record voor haar jonge paard, verste tot nog toe was 6,8 km geweest.
En om eens wat anders te zien (voor haar en paard) dan steeds hetzelfde stukje vanaf stal, de trailer gepakt en bovenop de Posbank geparkeerd.
Paard van stalgenootje was super braaf, eerste keer met de trailer weg om te gaan rijden en dus ook eerste ritje in "nieuw" bos. En verste afstand en voor het eerst een galopje buiten de bak.

En Elmo voor het eerst in zijn eigen carrière als begeleider van een jong paard en die deed het ook super.

Al met al dus niet perse een flinke training voor hem, maar wel lekker van de zon genoten samen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 58 bezoekers