Vrijrijden plannen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

JoyCiej007

Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:33

Wordt het paard hier blij van, of gaat het je meer om je eigen plezier?!

Ga dat beest lekker 2x over 2uur huren op verschillende dagen zeg....

Dat gesleep, gemuts, gepruts en gesjor....

Dat een manegehouder dit toestaat vind ik al schandalig (laat t paard dan 2 lessen achter elkaar lopen in de ochtend en heel misschien s'avonds nog een keer), maar dat jij als paardenliefhebber *excuses, paardrijliefhebber* dit ook nog graag wil doen, begrijp ik werkelijk helemaal niets van.

Wat voegt constant op- en afzadelen toe? Wat voegt naast het rijden ook nog rondjes wandelen toe?
En dan bedoel ik voor het paard he, niet voor jou.

In de stal, uit de stal, rijden, wandelen, in de stal uit de stal, in de paddock uit de paddock, etc etc.
Hoef je bij mijn zeer werklustige pony's niet te proberen hoor, daar krijg je dan een dikke middelvinger van... ofschoon ze prima uren achtereen kunnen werken, afhankelijk van wat je vraagt.


JoyCiej007

Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:51

Ik snap niet wat er te lachen valt om mijn post....
Rondjes lopen, poetsen, opzadelen, afzadelen, rijden, grazen, in paddock etc. en dat meerdere malen over een tijdsbestek van enkele uren noem ik gewoon gesleep en geleur met zo'n dier.

Paard heeft gewerkt; laat hem na de naverzorging dan lekker met rust en zijn ding doen.....

Edit: oh ik dacht 4 uur, maar het is zelfs 6 uur achter elkaar.

Belachelijk. En ook niet te vergelijken met 2 lessen achter elkaar lopen, of 's ochtends lessen en 's avonds lessen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RvT en 6 bezoekers