Bokkers die met hun pony fietsen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Onali

Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:19

Ik bak zo af en toe :')
Maar fietsen doen we wel met enige regelmaat.
Door het bos is favoriet, kan hij lekker hard 8-) maar op asfalt is hij gewoon braaf.

Black is the colour of my true love's hair



Onali

Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 00:05



:Y)

Black is the colour of my true love's hair

Onali

Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:32

Ricie schreef:
Ik volg hier al een tijdje, ben heel benieuwd naar hoe ik dit het beste aan kan pakken en of jullie tips hebben. Ben gister voor het eerst gaan fietsen met mn shet. Vandaag voor de 2e keer. Kleine stukjes om te beginnen, maar mijn shet loopt bijna alleen maar zo goed als achter mn fiets. Als ik haar naar voren/naast vraag dan loopt ze daar echt maar heel even en binnen notime is ze weer afgezakt en draaft ze achter de fiets. Het licht denk ik niet aan het tempo want is voor haar ook gewoon echt rustig draf tempo.

Zelf vind ik het niet heel prettig, heb haar liever gewoon er naast. heb het idee dat achter meer risico's heeft en met zich meebrengt. Heeft iemand tips hoe ik haar kan leren er naast te blijven?


Kan zijn dat ze de positie niet gewend is. Stuur haar naast je en beloon uitbundig.


Gister wilde ik naar een ander stuk bos, ben dus met de fiets gegaan. Fiets geparkeerd op de parkeerplaats, toen lopend verder gegaan en weer teruggegaan met de fiets.
Bam had goed het tempo er inzitten, totaal 18 km. Hebben wel 1 keer pauze ingelast.

Black is the colour of my true love's hair

Onali

Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Bokkers die met hun pony fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:03

Stappen gaat inderdaad wat lastiger, maar veel overgangen rijden om op conditie te komen is dan wel een goeie.

Mijn shet blijft echter draven zolang ik fiets, dus ik ben gister ook echt afgestapt om ervoor te zorgen dat stappen ook echt stappen is.

Black is the colour of my true love's hair

Onali

Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:03

Kirst000 schreef:
Mijn honden kennen de commando's "op de stoep" "links" "rechts" en een hele belangrijke "paaltje" daarmee kom ik gelukkig heel ver maar denk niet dat ik die commando's zo makkelijk aan mijn paard leer. :P



Paarden zijn niet achterlijk. Die van mij kent easy (=langzamer) galop, draf, stap, wachten, STOP (=noodstop) aan de kant, let op! (=iets op de weg, gat/ verhoging/ verlaging)

Met mijn shet wandel ik veel dus links, rechts, andere links/ rechts :') zat er al in.
Ga dus eerst aan de hand oefenen voor de commando's als je het eng vindt.

Black is the colour of my true love's hair


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers