trailer parkeerplaats bij restaurant met stands

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eveline77

Berichten: 323
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Schoonhoven

trailer parkeerplaats bij restaurant met stands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 21:53

Ik ga regelmatig met de trailer naar amerongen om daar een bosrit te maken en na afloop te lunchen bij het berghuis of naar Meijendel voor een strandrit en lunch bij de pannenkoekenboerderij. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar andere locaties in Zuid Holland, Utrecht, Gelderland of Noord Brabant waar na de rit nog even wat gedronken en gegeten kan worden. Wie heeft er suggesties?

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: trailer parkeerplaats bij restaurant met stands

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:55

Bergzicht Woudenberg heeft dat ook. Dan kun je bij den Treek rijden. Is wel penninggebied. Maar je kunt een dagkaart kopen bij bergzicht zelf.

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:58

De Mossel in Otterlo en het Leersumseveld in Leersum. Voordeel aan Leersum, het is een heel stuk vlakker dan Amerongen! Ede/Otterlo is echt prachtig en divers om te rijden.

Verder, op RuiterenEnmennen kan je vaak ook locaties zien waar je je trailer kan parkeren en waar je wat kan eten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:05

De Carolinahoeve, maar daar kun je niet parkeren. Kun je wel een mooie rit heen maken over de Posbank en dan onderweg een pannenkoek eten. Je moet wel een penning hebben. Bij de Posbank zelf zijn genoeg parkeergelegenheden. Of je parkeert bij camping Boszicht in Laag Soeren (wel even bellen van te voren of er plek is voor de auto en trailer) en eet dan achteraf bij de Reizende koekenpan. Die zijn er niet alle dagen, even vragen als je belt wanneer ze er staan.

Langs het strand zijn ook genoeg plekken, meestal zit er bij de parkeerplaats wel 1 of meerdere strandtenten waar je uit kan kiezen.

Smart

Berichten: 1630
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Wenum Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:07

De Ossenstal in Epe... Prachtig gebied om in te rijden, paarden staan naast het terras en je kunt er prima eten....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:09

Oja, en op stand kun je lunchen bij hotel restaurant het Roode Koper: https://www.roodekoper.nl/. Heb daar jaren terug ook eens gezeten, bezweet en met paardenkloffie aan en dat was een heel bijzondere ervaring :j

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:09

noordbrabant: drunense duinen (vergunningplichtig). Je kunt parkeren, stallen en eten bij De Klinkert en De 3 Linden in Drunen. Aan de andere kant bij De Rustende Jager in Biezenmortel. Of er bij Bosch en Duin in Udenhout nog stands staan, weet ik niet; ik vermoed van niet.

Eveline77

Berichten: 323
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Schoonhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 22:11

wwillemijn schreef:
Bergzicht Woudenberg heeft dat ook. Dan kun je bij den Treek rijden. Is wel penninggebied. Maar je kunt een dagkaart kopen bij bergzicht zelf.


Ziet er idd leuk uit. Op de kaart van staatsbosbeheer zie ik hier vandaan alleen geen ruiterroutes staan. Zijn die niet opgenomen op deze kaart of zijn er geen echte routes?

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:15

In Lage Vuursche http://www.theehuislagevuursche.nl
Je kan er goed parkeren. Paarden kan je aan een lange balk zetten en er naast zitten en wat eten.
Ziet er zo uit:

Afbeelding

Voor dat gebied heb je wel een penning nodig.

Eveline77

Berichten: 323
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Schoonhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 22:17

SusanH schreef:
Oja, en op stand kun je lunchen bij hotel restaurant het Roode Koper: https://www.roodekoper.nl/. Heb daar jaren terug ook eens gezeten, bezweet en met paardenkloffie aan en dat was een heel bijzondere ervaring :j


:D beter van niet misschien...

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:27

joyvalentijn schreef:
wwillemijn schreef:
Bergzicht Woudenberg heeft dat ook. Dan kun je bij den Treek rijden. Is wel penninggebied. Maar je kunt een dagkaart kopen bij bergzicht zelf.


Ziet er idd leuk uit. Op de kaart van staatsbosbeheer zie ik hier vandaan alleen geen ruiterroutes staan. Zijn die niet opgenomen op deze kaart of zijn er geen echte routes?



Er zijn juist veel routes :) even googelen op ruiter routes den Treek.

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:30

frankiej schreef:
noordbrabant: drunense duinen (vergunningplichtig). Je kunt parkeren, stallen en eten bij De Klinkert en De 3 Linden in Drunen. Aan de andere kant bij De Rustende Jager in Biezenmortel. Of er bij Bosch en Duin in Udenhout nog stands staan, weet ik niet; ik vermoed van niet.


Bij bosch en duin zijn geen stands meer, maar veel mensen zetten hun paarden daar gewoon tussen de bomen en spannen een lintje erom heen :p

De roestelberg in Kaatsheuvel heeft ook stands (is ook aan de Loonse en drunense duinen).

wendyh

Berichten: 236
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:37


frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:39

RoosDeG schreef:
Bij bosch en duin zijn geen stands meer, maar veel mensen zetten hun paarden daar gewoon tussen de bomen en spannen een lintje erom heen :p

De roestelberg in Kaatsheuvel heeft ook stands (is ook aan de Loonse en drunense duinen).


Inderdaad maar parkeren kan daar best lastig zijn

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:55

Cryssie schreef:
In Lage Vuursche http://www.theehuislagevuursche.nl
Je kan er goed parkeren. Paarden kan je aan een lange balk zetten en er naast zitten en wat eten.
Ziet er zo uit:

[ [url=m/SCiNFb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor dat gebied heb je wel een penning nodig.


Je was me voor haha! Mooi gebied _/-\o_

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: trailer parkeerplaats bij restaurant met stands

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 23:03

Op de Veluwe en dan vooral langs de Veluwe trail liggen er verschillende, vaak goed aangegeven op kaarten.

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 23:14

Benthhh schreef:
Cryssie schreef:
In Lage Vuursche http://www.theehuislagevuursche.nl
Je kan er goed parkeren. Paarden kan je aan een lange balk zetten en er naast zitten en wat eten.
Ziet er zo uit:

[ [url=m/SCiNFb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor dat gebied heb je wel een penning nodig.


Je was me voor haha! Mooi gebied _/-\o_


Die dus 8-)

En anders kun je parkeren op de grote parkeerplaats in de Lage Vuursche zelf, en na afloop van je rit de paarden op stal in een stand zetten bij Café restaurant De Lage Vuursche. Vooral in de herfst en winter prettig, paarden droog onder dak en jullie aan een stoofpotje :Y)

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 23:16

Smart schreef:
De Ossenstal in Epe... Prachtig gebied om in te rijden, paarden staan naast het terras en je kunt er prima eten....

Ben ik gister nog langs gereden, zag de stands, en het terras. Misschien doe ik dat ook nog wel eens een keer. :-)

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 23:20

Bij de roestelberg in de loonse en drunese duinen hebben ze ook stands! Zelf nooit gebruik van gemaakt, ik laat die van mij gewoon even op de trailer als het nodig is. Een vriendin heeft t wel al een paar keer gedaan en is er enthousiast over, paarden krijgen daar ook water.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 06:24

joyvalentijn schreef:
SusanH schreef:
Oja, en op stand kun je lunchen bij hotel restaurant het Roode Koper: https://www.roodekoper.nl/. Heb daar jaren terug ook eens gezeten, bezweet en met paardenkloffie aan en dat was een heel bijzondere ervaring :j


:D beter van niet misschien...


Jawel joh, gewoon doen! Dat vinden ze daar echt niet erg.

wapitie

Berichten: 202
Geregistreerd: 26-08-14
Woonplaats: in Dromenland...

Re: trailer parkeerplaats bij restaurant met stands

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 06:33

Johannes hof ik Bakkum (Castricum nh) is een restaurant met stallen. Tenminste vroeger, bel even of ze dit nog hebben. Mooi bos/duin en strand.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 07:12

wapitie schreef:
Johannes hof ik Bakkum (Castricum nh) is een restaurant met stallen. Tenminste vroeger, bel even of ze dit nog hebben. Mooi bos/duin en strand.


Ze hebben een website ;)
http://www.johannashof.nl/ Johanna’s Hof beschikt verder over 10 plaatsen om uw paard, binnen en/of buiten te stallen . U kunt gewone of elektrische fietsen bij ons huren om het prachtige duingebied te verkennen. Voor E-bikes en de scootmobiel hebben wij oplaadpunten.

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 07:14

Bij het van der Valk hotel in Apeldoorn kan je de trailer parkeren

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:30

wapitie schreef:
Johannes hof ik Bakkum (Castricum nh) is een restaurant met stallen. Tenminste vroeger, bel even of ze dit nog hebben. Mooi bos/duin en strand.


Ja nog steeds. Parkeren op zondag wel beetje drama, heel druk tegenwoordig.

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: trailer parkeerplaats bij restaurant met stands

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:33

Volgens mij kan het opd e Hoge veluwe ook. Ze hebben iig plekken waar je je paard neer kan zetten en zelf wat kan eten.