Smulwandeling Zutendaal (BE), wie nog?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Raanii

Berichten: 564
Geregistreerd: 16-05-10
Woonplaats: Brugge, België

Smulwandeling Zutendaal (BE), wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 13:26

Ik heb me net ingeschreven om er samen met een vriendin heen te gaan, zondag 16 oktober is het, bij Maastricht, net over de Belgische grens.
Wij gaan er vanaf de (Belgische) kust heen dus het is een dikke 2u rijden maar ja :o
Schijnt wel een erg mooi gebied te zijn dus ben benieuwd! ^^

Nog mensen hier die erheen gaan? :D

http://allevents.in/zutendaal/smulwande ... 4395678078

mutsiii

Berichten: 423
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: belgie

Re: Smulwandeling Zutendaal (BE), wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:02

ja misschien ga ik ook :D

Raanii

Berichten: 564
Geregistreerd: 16-05-10
Woonplaats: Brugge, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 15:02

mutsiii schreef:
ja misschien ga ik ook :D


Leuk! Ook eerste keer of?

Bloemetje75
Berichten: 1987
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Smulwandeling Zutendaal (BE), wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:13

Het gebied is inderdaad schitterend! Veel plezier. Ik heb nog geen idee waar mijn man dan is en of ik dus mee kan (3 kinderen die ik dan graag bij hem laat ;) )

mutsiii

Berichten: 423
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:14

Raanii schreef:
mutsiii schreef:
ja misschien ga ik ook :D


Leuk! Ook eerste keer of?


Ja de eerste keer. Ik ben ook heel benieuwd naar de omgeving.

femkepien

Berichten: 458
Geregistreerd: 25-05-12
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 16:20

Ik sta daar in de buurt met mijn paard maar net te ver om erna toe te rijden, heb helaas geen trailer :\
Lijkt me echt heel leuk!

Raanii

Berichten: 564
Geregistreerd: 16-05-10
Woonplaats: Brugge, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 22:03

Bloemetje75 schreef:
Het gebied is inderdaad schitterend! Veel plezier. Ik heb nog geen idee waar mijn man dan is en of ik dus mee kan (3 kinderen die ik dan graag bij hem laat ;) )


Leuk om te horen, ik zie het helemaal zitten wie weet zie we elkaar nog

Raanii

Berichten: 564
Geregistreerd: 16-05-10
Woonplaats: Brugge, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 23:19

mutsiii schreef:
Raanii schreef:

Leuk! Ook eerste keer of?


Ja de eerste keer. Ik ben ook heel benieuwd naar de omgeving.


Spannend he :D

Raanii

Berichten: 564
Geregistreerd: 16-05-10
Woonplaats: Brugge, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 23:21

femkepien schreef:
Ik sta daar in de buurt met mijn paard maar net te ver om erna toe te rijden, heb helaas geen trailer :\
Lijkt me echt heel leuk!


Oei zonde :(

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 19:29

Staat hier ook op het lijstje maar nog niet ingeschreven.

Bloemetje75
Berichten: 1987
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:21

Bloemetje75 schreef:
Het gebied is inderdaad schitterend! Veel plezier. Ik heb nog geen idee waar mijn man dan is en of ik dus mee kan (3 kinderen die ik dan graag bij hem laat ;) )


Helaas, we hebben andere plannen... Maar ik onthou hem voor volgend jaar.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 21:06

Ja, wij gaan ook :).

Een kennis gaat met de koets en vroeg of wij meerijden onder het zadel, dus gaan we met het hele gezin mee. Manlief mee op de koets en dochter en ik op de paarden :).

Ben benieuwd of de paarden het een beetje volhouden.
Weinig gereden de laatste tijd. Maand geleden nog de Smulrit in Schimmert gereden en dat ging best goed; weer was toen goed, warm met een lekker windje. Hebben toen rustig aan gereden.

Zullen morgen dus ook rustig aan moeten rijden. Doe me de wandelschoenen onder de chaps aan. Kan ik altijd afstappen en makkelijk meewandelen als het te zwaar zou zijn voor paardlief :). Ik heb nl. geen idee hoe zwaar de ondergrond er is, want ik ga er van uit dat het veel zandgrond is. En dat zijn we hier niet gewend: hier zijn harde landwegen.

Heb de auto al voor zover ingeladen en hooi in trailer geladen. Voelt alsof we op vakantie gaan met de paarden :+

Raanii

Berichten: 564
Geregistreerd: 16-05-10
Woonplaats: Brugge, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-16 22:55

Isabonny schreef:
Ja, wij gaan ook :).

Een kennis gaat met de koets en vroeg of wij meerijden onder het zadel, dus gaan we met het hele gezin mee. Manlief mee op de koets en dochter en ik op de paarden :).

Ben benieuwd of de paarden het een beetje volhouden.
Weinig gereden de laatste tijd. Maand geleden nog de Smulrit in Schimmert gereden en dat ging best goed; weer was toen goed, warm met een lekker windje. Hebben toen rustig aan gereden.

Zullen morgen dus ook rustig aan moeten rijden. Doe me de wandelschoenen onder de chaps aan. Kan ik altijd afstappen en makkelijk meewandelen als het te zwaar zou zijn voor paardlief :). Ik heb nl. geen idee hoe zwaar de ondergrond er is, want ik ga er van uit dat het veel zandgrond is. En dat zijn we hier niet gewend: hier zijn harde landwegen.

Heb de auto al voor zover ingeladen en hooi in trailer geladen. Voelt alsof we op vakantie gaan met de paarden :+


Klinkt gezellig zo met het hele gezin!
Qua ondergrond heb ik geen idee maar onze paarden zijn zandgrond gewend (strand, duinen, duinbossen,...) dus dat maakt niet erg veel uit. Overigens is de mijne onvermoeibaar :')

Ik zal trouwens te herkennen zijn aan een goed opvallend rood lint in haar staart
dat er niet zonder reden in zal zitten :Y)

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 08:25

Ik heb er maar 1 gezien met een rood lint in de staart en dat was een zwart paard :D. Ik lees het alleen nu pas, anders had ik wel even Hallo gezegd :).

Wij waren met koets met Fjord, grote vos, mijn dochter op vos ijslander en ik op mijn cremello.

Dacht ik een apart kleurtje te hebben, zag ik nog een cremello voor een koets staan en nog een cremello met zeer gespierde kont ( een quarter?).

Het was een erg mooie tocht. Zwaar zand viel gelukkig mee. Heb nu overal spierpijn haha, niet gewend om zo veel uur in het zadel te zitten. De hond, die de hele tijd van de koets af wilde, en dus ook hele stukken heeft meegerend, loopt nu ook van geen meter meer. Die heb ik lekker onder een fleecedekentje in haar mand ingestopt.