[HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 06:42

Jet schreef:
Rianne, wat genieten! Leren ze toch snel vind ik, vrijdag nog druk, zaterdag al normaler en vandaag gewoon lekker rijden! Ook voor jezelf top, nu lekker thuis weer verder doorzetten!

Was je op dat pad met al die beelden? Die vorige van mij vond ze in het begin ook maar vreemd, na een paar keer was dat wel over, maar die beesten hoorden er echt niet volgens haar. En waar waren jullie?


Tijdens het ritje van zaterdag zijn we wel op een stukje gekomen waar een stuk of 5 houten beelden stonden, verder geen beelden gezien. Behalve dat er nog ergens een raar soort kikker in de boom hing (op de foto met het stukje heide).

We verbleven in Hoogersmilde, bij camping de Reeënwissel.

Gister trouwens het weekend afgesloten met een domper. Mijn paard wilde absoluut niet meer op het vrachtwagentje waar hij samen met zijn weidegenootje op de heenweg mee was. Dus na bijna 3 uur proberen (met pauzes tussendoor) heb ik maar een paardentaxi gebeld die gelukkig kom komen met een trailer. Daar ging hij uiteindelijk wel op. Dus dat was nog een heel gedoe allemaal. En een duur grapje vooral. Uiteindelijk waren we pas om 22.45 weer terug op de wei..

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:41

Jeetje, dat is wel vreselijk naar zeg, zo'n afloop. Dat verwachtte je ook helemaal niet natuurlijk, jammer hoor. Dat maakt het ook weer minder aantrekkelijk om nog een keer met je paard op vakantie te gaan. Heb je nog mogelijkheden om te gaan oefenen met laden met het vrachtwagentje?
Die camping dacht ik al. Ik ben er een keer wezen kijken om met mijn vorige paard te gaan staan, ik vond het alleen jammer dat ze geen weidegang hadden en dat was een enorme zandeter. Die paddocks zijn wel enorm opgeknapt bij destijds vergeleken. Die kikker zag ik inderdaad in die boom, daarom dacht ik ook gelijk aan dat pad. Maar die zit dus weer ergens anders, grappig.
Ik heb zondag mijn eerste endurancewedstrijd met mijn huidige paard Elvee, ook in het Drents Friese Woud.

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:53

Ja, het was echt heel naar.. :( Ik had al helemaal bedacht om zeker nog eens zoiets te doen inderdaad. We hebben voorafgaand aan het weekend al een paar keer geoefend met het vrachtwagentje en dat ging heel goed. Ik heb zelfs nog een filmpje van een halve minuut waarop ik mijn paard er zo op zet.. Dus dit hadden we echt niet verwacht. Ik had ook al helemaal bedacht dat ik maar mijn BE rijbewijs moest halen en dan af en toe een trailer zou kunnen huren voor uitstapjes (wat natuurlijk nog steeds kan, want mijn paard gaat makkelijker een trailer op, maar dan moeten we wel regelmatig oefenen). Vrachtwagentje is van weidegenootje met wie ik op pad was, dus daar kunnen we gelukkig nog eens vaker mee oefenen.

Ik vond het een erg fijne plek. Ook super aardige mensen. De eigenaresse en nog iemand personeel hebben ook nog een poosje geholpen met proberen te laden. Met een zandeter is het inderdaad jammer. Onze paarden staan het hele jaar 24/7 buiten en gelukkig hadden we daar met de zandpaddocks wel de mogelijkheid om ze het hele weekend buiten te houden.

Wat leuk dat je daarheen gaat voor endurance, Jet. Ik vind het er echt prachtig!! Heel veel succes zondag!

Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:57

Amanda schreef:
Heerlijk!
Maar krijg wel de kriebels van jullie foto's :))


Vertel mij wat, heb al drie maand niet meer op 'n paard gereden. Ik wil ook naar buiten! :):)

Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:59

Rianna niet meteen opgeven! Paarden zijn rare dieren en kunnen van de een op de andere dag iets niet meer willen om het dan de volgende dag wel weer gewoon te doen! Dus, even je eigen hoofd leeghalen en gewoon heel neutraal oefenen. Probeer je spanning zo laag mogelijk te houden en bedenken; ze 'moet' niet de truck op. Niks forceren :)

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 20:02

Daar heb je helemaal gelijk in hoor. Gister was echt een grote domper en uiteindelijk een super vermoeiende dag, maar voor de toekomst moet ik het gewoon positief blijven bekijken inderdaad.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:27

Rianne, als het thuis laden weer goed gaat op het vrachtwagentje, zou ik de keer daarna laden en een rondje rijden en op stal weer uitladen. Dan een rondje rijden en dicht in de buurt uitladen, gaan wandelen of rijden en dan weer inladen. Dan zit er niet teveel druk op als het laden niet zou lukken, vaak is dat al genoeg om het wel te laten slagen. Dat kan je dan weer uitbouwen naar weer een keer wat verder weg op stap gaan.

Amanda en Piekosjj, jammer dat jullie niet ( veel) kunnen rijden op het moment, of in elk geval niet naar buiten kunnen.

Mijn fototoestel heeft dus geen panoramaoptie, toch wel jammer eigenlijk.

mdb1991

Berichten: 83
Geregistreerd: 04-01-06
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:40

Vanmiddag weer een paar foto's gemaakt.

Panorama foto op de heide
Afbeelding
Fotomodel :9
Afbeelding
Stukje bos
Afbeelding

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:54

mooi hoofdstel mdb1991!


gisteren
Afbeelding
Afbeelding

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 15:26

Afbeelding
Ik was vandaag voor het eerst eens met een weidegenootje mee op de wagen.

Birdieh83

Berichten: 13
Geregistreerd: 15-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 15:06

Ik zou niet weten of ik een panorama functie op mijn telefoon heb.. toch eens uitzoeken, zijn mooie plaatjes!
Leuk Rianna, een billenfoto. Weer eens wat anders ;)

Afbeelding
Wij zagen ver (VER!) weg koeien in een weiland. Die moet je toch wel in de gaten houden ookal zegt het vrouwtje dat we rechtdoor moeten *kuch*groot maar een enorm watje*kuch*

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 08:47

Birdieh83, de paarden passen maar goed op ons, baasjes :+

Afbeelding

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 09:27

wAUW amalarab, wat een mooie fotos zijn dat zeg <3 heerlijk gezicht zo met al die kleurtjes. Alle fotos zijn mooi trouwens. Eens kijken of ik vanmiddag of morgen ook eindelijk weer eens wat fotos kan plaatsen :D

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 08:12

ja tis zó genieten met de bloeiende rododendronstruiken overal!
Afbeelding
Afbeelding

Ulysess
Berichten: 22
Geregistreerd: 01-06-16

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:38

Wat een mooie omgeving hebben jullie allemaal om in te rijden! Ik woon zelf helaas in de stad, dus ik zal niet meer tegen komen dan auto's en gebouwen, haha.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 15:00

Oh mooi zeg! Die paarse bloemen zijn prachtig! Water is ook lekker.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 18:48

Ulysess schreef:
Wat een mooie omgeving hebben jullie allemaal om in te rijden! Ik woon zelf helaas in de stad, dus ik zal niet meer tegen komen dan auto's en gebouwen, haha.

ik woon ook in de stad hoor! ik scheur in mijn autootje de provincie af naar deze mooie omgevingen waar toevallig deze lieve paarden allemaal staan :j

ierr
Berichten: 105
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:50

MalaQ schreef:
Heerlijk al die zonnige plaatjes in dit topic! Vandaag ook iedereen op de paardjes gekropen? Ik wel :D Was geweldig weer en pony had er ook zin in :D

[ Afbeelding ]



Dat is toch in het weegje? Of staat de pony toevallig bij stal wijnen? :P

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:45

Het was hier raar weer vanmiddag. Een beetje benauwd, maar er hing ook een soort mist. Op deze foto goed te zien voor/boven het bos/duin. Leek wel een soort zeedamp of zoiets.
Afbeelding

Afbeelding

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:47

Even off topic: Ik zag je onderschrift. Doe je morgen nog mee met de TREC in Schoorl? Ik niet, maar twee stalgenoten ( onafhankelijk van elkaar, ze wisten het niet tot vanavond) wel.

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 05:18

Jet schreef:
Even off topic: Ik zag je onderschrift. Doe je morgen nog mee met de TREC in Schoorl? Ik niet, maar twee stalgenoten ( onafhankelijk van elkaar, ze wisten het niet tot vanavond) wel.

Ja, ik doe mee :D Heb in het andere topic gereageerd.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 06:10

Leuk!

Rene62
Berichten: 53
Geregistreerd: 19-02-16
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:08

op tijd de dag beginnen.Afbeelding

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 12:43

Sorry dat ik kom binnen vallen in dit topic, maar ik wilde deze foto wel even delen :)
Ik was gisterochtend op strandrit, en dit was mijn uitzicht:
Afbeelding
Best speciaal om eens op strandrit te gaan in de mist, het was best een mooi gezicht te zien dat er een andere groep paarden op doemde in de mist.
Als je meer foto's wilt zien, die staan in dit topic: [RIJ-ITP] Een heerlijk strandritje in de mist...

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:02

Daan waan je je echt alleen op de wereld :j

Na wat wedstrijden en fanatieker lessen, was het hoognodig om een ritje te maken. Vrijdag al even kort heen en weer geweest buiten en vandaag wat langer gereden. Heerlijk!

Ons graspad is kniehoog (bij mij :oo ).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding