Vrijwilliger Canadese ranch, praktische zaken? help!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xEliine

Berichten: 657
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: België

Vrijwilliger Canadese ranch, praktische zaken? help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 11:40

Hoi iedereen,

Na dagenlang zoeken, heb ik eindelijk een plaatsje gevonden waar ik tegen kost - en inwoon mag gaan helpen/werken in Canada. Ik zou van 29 juni tot 17 augustus gaan, 7 weken in totaal.
Nu zit ik nog met zoveel vragen omtrent praktische dingen.

- Moet ik eerst mijn Holiday Work visum aanvragen en wachten op goedkeuring alvorens ik een vlucht boek? Lijkt me logisch van wel maar de vluchten zijn zo duur die periode en er zijn nog maar weinig plaatsen.

- Hoe regel ik een verzekering voor ginder?
- Moet ik een Visa kaart aanvragen?
- Ik moet ene vlucht nemen naar Regina of Saskatoon en van daaruit de bus nemen naar Aylesbury. Ik kan moeilijk een gepaste aansluiting vinden. Kan iemand me hierbij helpen? (ik ben van België trouwens)

Alvast bedankt,

Eline

xEliine

Berichten: 657
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: België

Re: Vrijwilliger Canadese ranch, praktische zaken? help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 17:10

Niemand van Canada of iemand die hier meer over weet?

Liesbetje

Berichten: 127
Geregistreerd: 05-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:00

Hey xEliine,

Ik denk dat je die vragen best gewoon aan je host kan stellen. Die hebben waarschijnlijk nog al wel niet-Canadese werkers gehad en kunnen uit ervaring spreken. Als je meent dat je visum geen probleem gaat zijn, boek dan maar eerst die vlucht. Ik heb indertijd mijn Australië-vlucht ook geboekt voor ik officieel wist dat ik het land binnen mocht, omdat ik er zeker van was dat er geen probleem zou zijn.
Wat voor verzekering wil je, persoonlijke ongevallenverzekering? Vraag bij je verzekeraar na of het aanbod van hier ook voor het buitenland geldt, en dan weet je het meteen (bij mij is dat het geval, lekker makkelijk).

Wat die busaansluiting betreft: een paar uurtjes wachten is toch niet zo erg? Als je hosts je de timetable van de bus doorsturen, kan je verder plannen.

Ik ben in het buitenland altijd al op fijne werkplekken terecht gekomen, met goede, lieve enthousiaste hosts. Als die blij zijn dat je komt, zullen die je met plezier helpen met de praktische kant van de zaak. Veel plezier!

xEliine

Berichten: 657
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: België

Re: Vrijwilliger Canadese ranch, praktische zaken? help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 23:15

Ik durf mijn vlucht nog niet boeken, als mijn visum dan niet goedgekeurd wordt..
De bus komt 's ochtends (enkel dan) en ik kom 's avonds aan met de meeste vluchten. Dus dan moet ik sowieso nog ergens overnachten zodat ik de ochtend nadien de bus kan nemen.
Het is allemaal zo veel geregel! :P