Ruiterpaden Apeldoorn, 'T Loo , Orderbos , Willemsbos

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deliana1993

Berichten: 938
Geregistreerd: 14-06-13
Woonplaats: Duitsland

Ruiterpaden Apeldoorn, 'T Loo , Orderbos , Willemsbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 18:18

Hallo medebokkers.

Een vriendin en ik zijn een paar weken geleden aangesproken door een boswachter in het Willemsbos.. Dat wij niet mochten rijden waar we reden en alleen langs het spoor mochten en over het spoor.. Wij hebben daar flink lopen zoeken naar ruiterpaden (orderbos) .. Uit eindelijk een gevonden tot we op een kruising kwamen waar we niet meer wisten waar we naartoe moesten omdat er ook geen bordjes meer waren. Wij maar door gereden en uit eindelijk thuis gekomen..

Nu zijn wij vandaag weer wezen rijden en kwamen we een andere boswachter tegen die vertelde ons dat we niet langs het spoor mochten en er geen ruiter paden waren in het bos alleen voor aanspanningen.. Nu kwam bij ons alle de vraag natuurlijk mag je als ruiter ook op een pad voor aanspanningen?
Wij zitten natuurlijk niet te wachten op een flinke boeten voor het afwijken van ruiterpaden dat €90 bedraagt..

Wij vroegen ons dus af weten jullie ruiterpaden in een van deze bossen of in de buurt van Hoogbuurloseweg?

:wave:

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ruiterpaden Apeldoorn, 'T Loo , Orderbos , Willemsbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:32

Ik heb een tijdje terug bij Nawijn en Polak een kaart gekocht met ruiterroute's. Mijn kaart is voor Hoenderloo en beekbergen, maar ze zullen er vast ook wel een voor Apeldoorn hebben.
Veel succes!

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:51

volgens mij lopen er aan de noordkant van de snelweg inderdaad bijna geen ruiterpaden. Aan de andere kant des te meer!

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Re: Ruiterpaden Apeldoorn, 'T Loo , Orderbos , Willemsbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:53

Dus ook bij de Hoog Buurloseweg, alleen dan ten zuiden van de A1

Inky_devil

Berichten: 3643
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ruiterpaden Apeldoorn, 'T Loo , Orderbos , Willemsbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:15

Oke dat is raar dat de boswachter zegt dat je niet met je paard op een pad voor aanspannigen mag rijden... Hier in kootwijk en omgeving mag je overal op de Paardenpaden rijden alleen zijn sommige routes alleen geschikt voor ruiters maar ken ook mensen die er gewoon ook met de aanspanning overheen gaan. In het hondenbos bij de julianatoren ging ik wel eens wandelen met de honden en daar was ik inderdaad een ruiterpad tegengekomen met bord en al maar geen idee waar die heen ging.

Ceetje_bokt
Berichten: 5167
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Ruiterpaden Apeldoorn, 'T Loo , Orderbos , Willemsbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:29

Toch jammer dat het niet overal duidelijk is waar je nu wel of niet mag rijden. Als je je aan de regels wil houden wordt dat heel moeilijk gemaakt.

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Re: Ruiterpaden Apeldoorn, 'T Loo , Orderbos , Willemsbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:39

Dat pad bij de Julianatoren is ooit gemaakt als doorsteek route naar het Loo.