Nationaal Park hoge kempen België

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Nationaal Park hoge kempen België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 15:57

Hoi Bokkers,

Misschien kunnen jullie mij wel helpen ik hoop het wel !

In mei willen wij met zijn 4'en naar Limburg meer bepaald het nationaal park hoge kempen.
Prachtig voor te rijden te paard, veel onverharde route's, klinkt ideaal. Enkel 1 probleempje.

Waar kan je voor een acceptabele plaats slapen met 4 personen en 4 paarden ?
Wij vonden al het een en ander van verblijfplaatsen enkel boven ons budget uit. Het gaat over 4 dagen en dus 3 nachten.

Het hoeft niet luxe te zijn, wil gerust zelf matrasje meebrengen maar een douche en toilet en dergelijke had toch wel aangenaam geweest (ook spullen veilig kunnen stellen). :')
De paarden mogen gewoon op een weide gezet worden zijn gewend buiten te lopen.

Iemand een idee waar te slapen ? Met deze site kwamen wij alvast enkel op vrij dure dingen uit http://www.toerismelimburg.be/nl/landsc ... oge-kempen

Hoop dat iemand kan helpen, alvast heel erg bedankt bokkers en hopelijk hebben wij in mei dan een geweldige 4daagse !

:o

We hebben ook al op google gezocht hoor daar niet van

Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 09:28

Wij zijn in oktober ook een weekendje naar het nationaal park hoge kempen geweest.

Was heel mooi om te rijden daar, we hebben de knooppunten gevolgd en vooral door het bos gereden. Wel opletten want een bepaald stuk (aan de zandgroeve) is onderbroken, staat wel aangegeven maar omdat we toch persee dat rondje wouden doen (anders moesten we onze hele planning aanpassen en terugkeren) toch doorgereden maar het is dus echt wel onderbroken (hoog hekken, je kan wel IN de zandgroeve maar je raakt er niet gemakkelijk weer UIT) -O- Enfin, we zijn er wel uitgeraakt met de paarden (via de achtertuin van een vriendelijke mens) maar ik zou het niet meer opnieuw doen :')
Paard is intussen wel volleerd zandbergbeklimmer :D

We hebben overnacht in Zutendaal bij: http://www.deedelsteen.be/
Hele vriendelijke uitbaters, en was pico bello in orde. De prijs vonden wij ook zeer redelijk (was bij de goedkoopste die we vonden in die streek en wij zoeken normaal wel de goedkoopste adresjes uit).
De paarden staan iets verderop en er zijn verschillende weides met schuilstal ter beschikking, echt super netjes! Was voor de paarden zeker de beste accomodatie waar we ooit geweest zijn (en eigenlijk ook voor ons want we zijn minder luxe gewoon).

De route die we de tweede dag gevolgd hebben was echt schitterend.
Een aanrader!

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 11:28

Dat is enorm handig te weten Elfie van de zandgroeve!

Van slaapplaats denken wij op de camping te gaan die er is (is er ene beetje verscholen tussen de bomen). En de paarden dan bij Bosserhof op de weide zetten. De edelsteen ga het nog eens bekijken leek super duur in eerste instantie (voor ons budget voor enkel een bed) maar misschien toch miskeken ik kijk nog eens.

Heel erg bedankt! De edelsteen had die kamers voor ook 4'en (heel misschien 5) of moet je dan direct 2 aparte kamers nemen ?

Edit: Even gekeken Edelsteen word 'm toch echt niet jammer genoeg, zou ons 195 (met paarden) kosten voor 3 dagen (per persoon). Op camping is het 60 voor 3 dagen met paarden. Heel erg bedankt al voor dat van de zandgroeve te melden wel!

Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 13:56

Ik denk niet dat De Edelsteen kamers voor 4 personen heeft, maar je zou dan kunnen opteren voor 2 kamers van 2 personen. Wij waren met 2 dus we hadden een twee persoonskamer.

Ben je zeker van die prijzen, want dat lijkt me wel erg veel? Ik heb het even opgezocht en wij hebben 65 euro pp betaald voor een weekend (zaterdag en zondag met 1 overnachting). Dat was inclusief overnachting voor onze paarden en een zéér lekker en uitgebreid ontbijt. :9

Een camping zal uiteraard goedkoper zijn :)

Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 14:10

Ik heb het even nagerekend en volgens mij zouden jullie bij De Edelsteen 112,5 euro pp kwijt zijn voor 4 dagen (3 overnachtingen, incl. ontbijt en verblijf paard).

Als ik het me goed herinner was het knooppuntennetwerk onderbroken tussen knooppunt 83 en knooppunt 94.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Nationaal Park hoge kempen België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 16:26

Vreemd dat ik meer uitkom dan. Nu ga het nog voorleggen die prijs en ga de groep de keuze laten goedkoop camping of De edelsteen.

Ga eens op routeyou kijken waar dat precies ligt knooppunt 83 en 94 en zorgen dat we dit meehebben/weten. Met geluk is het al in orde tegen dat wij gaan ?

blue_sky
Berichten: 944
Geregistreerd: 17-06-08
Woonplaats: Pelt

Re: Nationaal Park hoge kempen België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:32


Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:16

Ik vrees dat ik me vergist heb, hetlevenwint, heb me op de foute prijzen gebaseerd. De correcte prijs voor 3 overnachtingen is 180 euro volgens mij, dus toch duurder dan ik dacht. Maar ik ben zelf ook bezig om wat prijzen te vergelijken voor andere uitstappen volgend jaar en had de foute prijslijst open staan :o

Volgens die mensen van de Edelsteen sleept die onderbreking al een hele poos aan en ziet het er niet naar uit dat het snel in orde gaat komen. De reden zou zijn dat de steengroeve op het moment dat het knooppuntennetwerk aangelegd werd niet meer gebruikt werd en de eigenaar heeft toendertijd toestemming gegeven om het ruiterpad over zijn terrein te laten lopen. Een poos later zou er ontdekt zijn dat er nog bepaalde grondstoffen te ontginnen vielen in de groeve waarop de eigenaar de steengroeve heropend zou hebben. Hij wou dan liever niet meer dat er een ruiterpad op het terrein liep maar daar was de gemeente het niet mee eens. Onder het mom van werkzaamheden zou hij nu toch verkregen heb dat de groeve afgesloten is. De gemeente wil het pad wel weer heropenen maar de eigenaar van de groeve zou hierop tegen zijn en probeert tijd te rekken...

b485
Berichten: 1093
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Nationaal Park hoge kempen België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:37

Hey,

Ik heb voor juni ook geboekt in die omgeving. Camping Kikmolen. Verder heb je nog landhuis de vrekel en indianjewels in de buurt zitten.

Tevens kan ik de blauwe maten aanraden maar die zitten meer noordelijker.