opstaphulp

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joke13
Berichten: 42
Geregistreerd: 05-08-11

opstaphulp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 11:16

Omdat ik een grote, ronde fries heb, gaat het opstappen soms heel erg moeilijk :o . Mijn zadel begint te schuiven met alle gevolgen vandien. Ik moet altijd een opstapje zoeken onderweg en een houten kruk meesleuren op een buitenrit is ook niet bepaald een optie. Ik vond nu, op de site van Trekker een opstap hulp. Heeft iemand hier al ervaring mee?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34617
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:10

Die ken ik niet, maar curver heeft een inklapbaar trapje van 2 treden hoog wat heel stevig is, en heel plat op te vouwen misschien dat dit wat is? Het gaat neem ik aan alleen om het opstappen bij de trailer?

tamary

Berichten: 29173
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: opstaphulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:46

Onderweg op buitenrit lijkt mij niet bij de trailer

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: opstaphulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:51

Het lijkt me niet dat dit(opstaphulp van trekker-site) erg handig werkt als je een zadel op hebt eigenlijk.

Nuriana95

Berichten: 76
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Boeskoolstad

Re: opstaphulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:56

In mijn les heeft ook iemand moeite met opstappen, hij gebruikt altijd zo'n uitklapbare beugel. Die kun je omlaag klappen en hierdoor onstaat er een soort trapje waardoor je makkelijker op je paard kunt stappen zonder gebruik te maken van een los krukje oid. Als je erop zit klap je de beugel weer omhoog en rijden maar!

Brittneyx

Berichten: 1843
Geregistreerd: 03-08-11

Re: opstaphulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 14:03

met zo'n opstaphulp als je eenmaal op je paard zit, wat doe je dan met het bankje?

Bzoem

Berichten: 1681
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 14:04

Nuriana95 schreef:
In mijn les heeft ook iemand moeite met opstappen, hij gebruikt altijd zo'n uitklapbare beugel. Die kun je omlaag klappen en hierdoor onstaat er een soort trapje waardoor je makkelijker op je paard kunt stappen zonder gebruik te maken van een los krukje oid. Als je erop zit klap je de beugel weer omhoog en rijden maar!

Maar het zadel zal nog steeds gaan schuiven lijkt mij?

Nuriana95

Berichten: 76
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Boeskoolstad

Re: opstaphulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 14:14

Hmmm, ik ben bang van wel. Ik dacht ook dat het om het opstappen ging.. Sorry!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: opstaphulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 14:16


siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: opstaphulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 14:24

@Evilli: volgens mij is dat de opstap die TS bedoelt, maar ik weet niet of die zo lekker werkt met een zadel

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: opstaphulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 14:29

Volgens mij werkt hij ook prima met een zadel hoor :) is wellicht makkelijker dan krukjes meeslepen :+
[HAR] Ervaring Christ Iberica Plus BBP in dit topic zijn een aantal mensen die hem hebben, misschien willen die hem eens voor de TS uitproberen met een boomzadel.

tamary

Berichten: 29173
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:52

siskeh schreef:
@Evilli: volgens mij is dat de opstap die TS bedoelt, maar ik weet niet of die zo lekker werkt met een zadel

Reactie in de advertentie:
Door Buitenzinnig op ma, 2012-06-18 19:41 schreef:
Dat doe je toch ook als je er op gaat zitten? Ik weet niet hoe jij opstapt, maar je zit binnen 1-2 seconden. We adviseren iedereen om de opstap hulp altijd te gebruiken in combinatie met een BBP of een zadel, zodat niet de smalle band op de rug ligt, maar dat dit door òf een zadel, òf een BBP wordt opgevangen. We hebben het inmiddels op meerdere paarden getest en ze kijken amper om....

Joke13
Berichten: 42
Geregistreerd: 05-08-11

Re: opstaphulp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 19:32

heel erg bedankt voor jullie reacties!

readyornot
Berichten: 58
Geregistreerd: 30-04-09
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 19:35

ik ben benieuwd of dit wel echt fijn is voor je paard

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: opstaphulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 19:39

Omdat ik hetzelfde probleem heb met opstappen en vaak buitenrij. Gewoon je paard leren overal voor stil te staan. Een kuilgrasbaal, een bankje, een steen, een stoel, een verhoging in de berm. Tot nu toe altijd wat gevonden of een stukje lopen.

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 00:09

Eens met dinopino. Mijn paard is niet groot en ik theorie kan ik mákkelijk opstappen, maar stap zelden op zonder opstap. Beter voor paard en zadel, en daarbij fijner. Er is, hier tenminste, altijd wel een opstapje of verhoging te vinden binnen vijf minuten. Bankjes, van die gegraven waterkuilen, hoge bermen, stenen, route-paaltjes, boomstronkjes...
Iets meenemen lijkt me niet zo praktisch. Hoe vaak stap je af tijdens een buitenrit?

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Re: opstaphulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 00:26

Inderdaad beter voor de rug als je met opstapje opstapt, maar die ene keer met buitenrit datje niet met opstapje op kunt stappen is ook niet meteen slecht voor je paard hoor.
Als je nou zorgt dat je een krukje bij je trailer hebt staan waarmee je op kunt stappen en dan je ritje rijd. (waarom afstappen onderweg? Voor hekjes, of voor poepscheppen ofzo?) en dan zorgen voor een buitenrij-maatje die heel makkelijk op en af kan stappen..
Anders lijkt de opstap hulp in de link me ookwel handig. Alleen de lus om het been van het paard? Lijkt me erg snijden in de huid...

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:58

Dinopino schreef:
Omdat ik hetzelfde probleem heb met opstappen en vaak buitenrij. Gewoon je paard leren overal voor stil te staan. Een kuilgrasbaal, een bankje, een steen, een stoel, een verhoging in de berm. Tot nu toe altijd wat gevonden of een stukje lopen.


Zo doe ik het ook, picknickbank, paaltje, hek, boomstam, gewoon creatief rond kijken! En als er iemand bij is mbv van een zetje :j

senna1234

Berichten: 247
Geregistreerd: 23-08-12

Re: opstaphulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:05

Ik stap altijd gewoon op. Of met een voetje.
Mijn zadel schuift ook nooit ik ben 45 kilo 8)7

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23423
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:09

senna1234 schreef:
Ik stap altijd gewoon op. Of met een voetje.
Mijn zadel schuift ook nooit ik ben 45 kilo 8)7


Ik niet :) én ik heb een paard van ruim 1.80

Ik zoek altijd onderweg iets, boomstam, stoepje, hekje oid, gewoon de 'ho' monteren op je paard en opstappen.

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:57

Remember schreef:
Dinopino schreef:
Omdat ik hetzelfde probleem heb met opstappen en vaak buitenrij. Gewoon je paard leren overal voor stil te staan. Een kuilgrasbaal, een bankje, een steen, een stoel, een verhoging in de berm. Tot nu toe altijd wat gevonden of een stukje lopen.


Zo doe ik het ook, picknickbank, paaltje, hek, boomstam, gewoon creatief rond kijken! En als er iemand bij is mbv van een zetje :j

Trapje naast de vergaderzaal van een bedrijf......... }:)

DIT trapje, om precies te zijn:
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ll=52. ... 55.36,,0,0

:D

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Re: opstaphulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 16:19

Ik moet onderweg ook (als ik van mijn jongste paardje afstap) iets zoeken om er weer op te komen. Dat geval van buitenzinnig zal hem niet worden, paardje is kietelig :) Ik heb het probleem dat ik geen kracht heb in mijn rechter hand om mijn aan het zadel op te trekken. Zat al te denken aan een touwladdertje _O-

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: opstaphulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:27

arm paard ;-)

senna wanneer jij met je 45 kilo je voet in je stijgbeugel zet en opstapt is dat geen 45 kilo meer maar vermenigvuldig dat maar met 2 of 3. En dan wil ik ook niet weten hoe strak je zadel is aangesingeld wanneer hij door dat gewicht niet een beetje verschuift. In iedergeval is zijn ruggegraat er niet blij mee.

senna1234

Berichten: 247
Geregistreerd: 23-08-12

Re: opstaphulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:35

Mijn moeder trekt aan de beugel aan de andere kant.

Joke13
Berichten: 42
Geregistreerd: 05-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 10:25

Dinopino schreef:
Omdat ik hetzelfde probleem heb met opstappen en vaak buitenrij. Gewoon je paard leren overal voor stil te staan. Een kuilgrasbaal, een bankje, een steen, een stoel, een verhoging in de berm. Tot nu toe altijd wat gevonden of een stukje lopen.

dat doe ik dus ook;)