Paarden vakantie Drenthe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Paarden vakantie Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 18:37

Helaas, ik ga verhuizen en moet stoppen met het verzorgen van mijn bijrijpaard. Omdat het mij leuk leek om minstens een keer met hem weg te gaan op een vakantie leek me dit jaar de ultime kans om het te doen. Om het vervoer niet al te duur te laten zijn (heb geen rijbewijs, zou kunnen dat ik met een taxi service moet of iemand moet laten rijden) wou ik dit doen in Drenthe. Ik heb een beetje zitten zoeken naar vakantie huisjes waarbij je een paard mee kan nemen. Heeft iemand suggesties? Ik wil verdwalen in de bossen zo groot moeten ze zijn, en niet in een kampeerboederij maar een 'huisje' waar ik evt voor mezelf kan koken of - als het iemand gezellig lijkt- voor mij en aanhang. Helaas wil mijn vriend niet mee, die ziet het niet zitten om het huisje alleen te zitten als ik op pad ben -O- ... mannen.

Weet jij zo uit je hoofd een plek waar ik kan huren met

** bos bos bos, wat hei meer hei en vooral bos
** evt een mooi meer waar je in rijden mag
** geen verplichting van Ruiterrijbewijs
** Eigen paard mee kunnen nemen, verhuur box en weidegang evt appart van de rest
** Huisje waar zelf gekookt kan worden
** veel bos, maar ook bos en zo af en toe wat .. bos
** Geen drukke wegen die eerst over gestoken moeten worden. Dit kan wel, maar ik wil de illusie van rust en veiligheid
** voor een lang weekend evt midweek


En leek het je leuk om mee te gaan? Even mijzelf voorstellen dan

** Ik heet Daja
** Ben een 30 jarige vrouw
** Heb ruim ervaring met paarden
** Hoewel ik voor veiligheid boven alles ga, kan ik ook lekker gek doen
** Hou van fantasie, games, strips, larp, rpg
** ALS je larpt ben je VERPLICHT een keer samen met mij door het bos te rijden.. in kostuum *en in charakter*
** Leek me leuk een avondje samen uit eten te gaan evt bioscoopje ** NO WAY chick flicks**
** Zoek iemand van rond mijn leeftijd, je mag best veeeeeeel jonger zijn.. maar wil niet het gevoel hebben te moeten oppassen
** Zoek iemand die zichzelf durft te zijn, en niet bang is voor vreemde situaties. Ik KAN heel VREEMD uit de hoek komen.
** Ik vind koken leuk, zoek iemand die veeeeel dingen lekker vind, dus geen moeilijke eter en dan samen wat lekkers maken. Allergieen geen probleem, daar 'koken' we omheen. Vega's ook geen probleem, ik kan best een koe in de wei laten staan :j
** Het kan zijn dat mijn vriend een avondje langs komt, dit moet je leuk lijken.. of gezellig.. kan zin dat we dan samen een avondje weg gaan. Dit moet je niet erg vinden.. dan heb je gewoon het huis een avondje voor jezelf

tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Paarden vakantie Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:44

Als je in drenthe heel veel bos wil kan je het beste iets zoeken rond/in het drents-friese wold. Diever, Wateren, Appelscha bv. Adresjes kan je beter even op googlen, appartement/B&B achtige dingen die kant op weet ik even niet.

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Paarden vakantie Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 19:15

Ik vond net de Albertshoeve, zag er goed uit! Heb besloten lekker alleen te gaan en dan voor een midweek te kiezen. Mijn vriend werkt in Groningen, kan dan zo daar heen rijden en dan kunnen we s'avonds samen leuke dingen doen. De honden gaan mee, kunnen best in het huisje alleen blijven als ik ga rijden. En dan kan ik de resterende tijd lekker met hun doorbrengen en het bos in. Nu alleen nog de eigenaar van het paard zien te bereiken (dat is soms best lastig) of ze het goed vind dat ik het doe :P Maar daar zie ik geen problemen mee. Heb al een paardentaxi gevonden die evt kan rijden als ik niemand kan vinden die dat voor me doen wilt. MAN heb er wel zin in hoor :D Lijkt me enorm leuk! OE! keertje douwtrappen.. niiiice!

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Paarden vakantie Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 23:32

Bij RC het Fjordenpaard kan je paarden huren en ze hebben daar een Ranch: Rancho de verano. Dat is ook voor volwassenen en daar krijg je dan een weekend of een week lang een 'eigen' paard toegewezen. Je gaat met de groep buitenrijden.

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Paarden vakantie Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 00:22

Ik neem mijn 'eigen' mee, dus hoef niet te huren. Heb gekozen voor de Albertshoeve wat bij het drents/frieze woud ligt. Lijkt me erg leuk daar te rijden. Nu nog wachten op 'groen licht' van de eigenaar van het paard. IK hoop wel dat het mag, zou leuk zijn op die manier afscheid te kunnen nemen van Pietje.

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Paarden vakantie Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 11:49

Ik heb bericht gekregen van de eigenaar, ze moet er nog over nadenken. Dat is geen goed/slecht nieuws.. kan alle kanten op. Had haar een mail gestuurd met wat ik dan precies wou gaan doen en nu is het afwachten. Ik hoop HEEL HARD dat het allemaal doorgaat. Leek me een leuke manier om afscheid te moeten nemen van Pietje. Een fotoshoot houden met ons beiden leek me ook super :) Dan heb ik straks wat foto's aan de muur in ons nieuwe huis van een erg gave vakantie.

DUS! hard duimen. Ik heb een paardentaxi bedrijf gevonden die ons evt kan brengen. Voor als niemand van stal dat zou kunnen/willen.

Clausch
Berichten: 99
Geregistreerd: 27-03-12

Re: Paarden vakantie Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:54

Anders zou je ook kunnen kijken in Emmen. Schitterende accomodatie waar ook veel mogelijk is.

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Re: Paarden vakantie Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:57

DE ideale plek en direct aan het Dwingelderveld(heide met lange ruiterpaden echt suuupermooi rijden daar) is www.hoevendenanholt.nl

Paard mee, superfijne appartementjes en onwijs leuke mensen om bij op het erf te logeren. Echt genieten daar, voor zowel jou als je paard!

Clausch
Berichten: 99
Geregistreerd: 27-03-12

Re: Paarden vakantie Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:34

Is ook zeker een mooie omgeving. Als de mensen aardig zijn is ook wat waard he.

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Paarden vakantie Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 23:40

Thanks mindfields! Dan heb ik nu 2 adresjes die me leuk lijken. Hopelijk gaat de eigenaresse het groene licht geven (Nog niks van haar gehoord) Anholt lijkt me op zich leuker voor het paard... net even wat rustiger dan een complete Manege.

@Clausch Ik WOON in Emmen, ik ken het hier uit mijn broekzak :P Het is juist de bedoeling even wat anders te zien. Maar thanks voor het meedenken.

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Re: Paarden vakantie Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:42

Sorry ik zie net dat ik een typefoutje had gemaakt, moet dus www.hoevedenanholt.nl zijn! Is echt top daar! Als je ze mailt/belt doe ze even de groetjes van Noor :) Ik spreek ze zelf bijna dagelijks hoor maar ze vinden het zo leuk als ik ze promoot op Bokt :D

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Paarden vakantie Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 23:48

haha, zal ik doen! Krijg ik 'ken noor van bokt' korting? of zit dat er niet in :P We zouden bijna kunnen zeggen "Nou noor, dan moet je die Benfan maar ook even de omgeving laten zien" :P Lijkt me gezellig 1x met iemand te rijden daar.. omdat ik altijd al alleen ga (gut.. zielig he haha)

Ik heb de eigenaresse weer even gemailt.. man.. ik hoop ECHT heel HARD dat het mag :) Zou toch een top manier te zijn om de periode met dat paard af te sluiten? Compleet met een kleine foto-shoot.. een 'zonsondergangs ritje' of een keertje dauwtrappen.. LOL word weer helemaal hyper als ik er aan denk.. Had al een touwhalster gekocht voor onder het hoofdstel :P Heb het nog niet eens nodig! .. ga een beetje te hard van stapel denk ik (dat word heel hard 'crashen' als het niet mag.. )

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Paarden vakantie Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 15:29

*pakt een benzine stift, zet een dikke streep door het idee* Het mag niet, ze heeft slechte ervaringen met dat soort dingen (lees ik ben de eerste verzorgster) ze heeft het er met verschillende mensen over gehad en ze durft het niet aan. Antwoord gekregen via mail, maar mocht wel een tent in de wei zetten en een week lang voor hem zorgen... wat ik overigens normaal ook doe (bh de tent dan)

Voel me eigelijk best een beetje beledigt. Als ze had gebeld dan hadden we erover kunnen praten, had ze haar zorg kunnen uitspreken of hadden we kunnen afspreken hoe zij er wel een goed gevoel bij zou krijgen. Nu krijg ik na 3x vragen via mail antwoord.

Nog grotere domper is ook nog dat het bos overhoop gehaald is hier, dus je kan er nauwelijks rijden. Nee, ik moet even 'bekomen' van het antwoord, ik had wel verwacht dat het misschien niet zou mogen.. maar om zo antwoord te krijgen... dat vind ik eerlijk gezegd ECHT heel vervelend. Ook niet met mij erover hebben ofzo, nee.. geen woord.. bah... nou...echt.

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Re: Paarden vakantie Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:09

Wat jammer zeg! Echt balen. Mocht je toch nog een paardenvakantie willen doen, op hoeve den anholt kun je ook volgens mij met hun friese ruin het bos in. Zou je na kunnen vragen.

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Paarden vakantie Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 16:15

Zou je dat willen doen? Kan ik dat nog eens overwegen. Lijkt me namelijk wel leuk om daar een keer te rijden. Kan de eigenaresse vragen of ik pietje dan een dag mee mag nemen die kant op.

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Re: Paarden vakantie Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:18

Ik heb het ze gevraagd, wacht nu op antwoord :)

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Paarden vakantie Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 16:52

Ontzettend bedankt voor het vragen!

lonna1989

Berichten: 208
Geregistreerd: 16-06-11

Re: Paarden vakantie Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 17:04

Jammer voor je meis.
Ik mag gelukkig wel ket mijn vzp nick elk jaar op vakantie. Maar realiseer mij ook heel goed dat ik daar heel blij mee mag zijn! Het is een hele verantwoordelijkheid die de eigenaar wel of niet uit handen geeft!!

Maar is het niet logisgh dat ze over de mail antwoord wanneer jij over de mail het vraagt zeg maar?!
Hopenlijk mag je een lekker dagjeop pad als afscheid!

Succes

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Paarden vakantie Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 17:19

Probleem is dat ze heel moeilijk te bereiken is. Ik ben vanaf zondag al bezig haar aan de telefoon te krijgen, dat lukt gewoon niet. Ze belt niet terug en SMS'st sporadisch om je te andwoorden. Ik had haar een mailtje gestuurd met wat ik van plan was nadat ik haar eindelijk eens kon bereiken.. alleen andwoorde ze alleen via sms. Ik snap wat je bedoelt Ionna, maar het blijft allemaal erg lastig.

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Re: Paarden vakantie Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:44


josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Paarden vakantie Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:28


Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Paarden vakantie Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 10:15

@NienSCHaap/ Josie *wijst omhoog naar haar laatste paar reacties op deze topic*

grolloo
Berichten: 5
Geregistreerd: 18-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:39

Bij de Boerhaarshoeve in Grolloo kun je heel goed terecht!
Ze zijn net hun trekkershutten aan het opknappen, prima verblijf voor jou.
Ook je paard wordt prima verzorgt daar.
Vanaf de Boerhaarshoeve steek je de weg over en je bent praktisch al in het bos waar je echt mooie dagtochten kunt maken.
http://www.boerhaarshoeve.nl

Succes!

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Paarden vakantie Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 13:53

Thanks Grolloo, maar als je de moeite had genomen deze topic te lezen had je geweten dat het niet meer door ging.

welmoed__

Berichten: 6564
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Paarden vakantie Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:00

Wat jammer dat het niet door gaat!
Als je een keer toch wat zou willen met een paard huren kan je ook even naar http://www.minicampingdebult.nl/ gaan, heb ik lang gewerkt en kom er nog heel veel. is het verhuur van fjorden en haflingers met huisje. Kan je voor een dag huren een uur maar in overleg ook voor een week een paardje "leasen"