wie gaat er van 7 aug t/m 13 aug naar manege van loon?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gupie
Berichten: 161
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Biezenmortel

wie gaat er van 7 aug t/m 13 aug naar manege van loon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 15:06

dat wil ik even weten want dan ga ik mischien ook

Salka

Berichten: 218
Geregistreerd: 21-02-10
Woonplaats: Brabant

Re: wie gaat er van 7 aug t/m 13 aug naar manege van loon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:09

Is er dan iets bijzonders georganiseerd dat je dit vraagt of ga je gewoon buitenritten maken?

Ik persoonlijk zou je deze manege niet aanraden maar eigen keuze natuurlijk. :)

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:12

Ik heb dezelfde vraag als Salka en ook ik kan je (uit eigen ervaring) deze manege niet aanraden.

gupie
Berichten: 161
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 16:41

ik ga dan op ponykamp :D :D

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:05

Oke ik zou liever een ander ponykamp aanraden, maar in elk geval veel plezier alvast!

ramboe

Berichten: 944
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:14

Ineke2 schreef:
Oke ik zou liever een ander ponykamp aanraden, maar in elk geval veel plezier alvast!


waarom?

Salka

Berichten: 218
Geregistreerd: 21-02-10
Woonplaats: Brabant

Re: wie gaat er van 7 aug t/m 13 aug naar manege van loon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:03

Ik heb een aantal keer buitenritten gemaakt bij Van Loon in de Loonse en Drunense Duinen. Dit was erg leuk, totdat het een keer flink mis ging.
Ik maakte een gevaarlijke val en lag bebloed en in paniek tussen de bomen. In noodsituaties kom je er achter of een manege goed georganiseerd is en goed reageert, dat deden ze dus niet. Het was echt buitengewoon belachelijk en onverantwoordelijk hoe ze met mij om gingen terwijl ik (gezien mijn val) mijn rug/nek wel gebroken had kunnen hebben.

Het is niet zo dat ik manege van Loon afraad omdat ik gevallen ben maar om het feit dat ze heel slecht met gevaarlijke situaties om gaan waardoor het eigenlijk alleen nog maar gevaarlijker word voor degene die gevallen is.

Daarnaast heb ik later ook begrepen dat manege Van Loon niet al te goed met hun paarden omgaat. Er zijn blijkbaar klachten in gedient bij de Dierenbescherming.

44Myrthe44
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-07

Re: wie gaat er van 7 aug t/m 13 aug naar manege van loon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:06

Hier ook slechte ervaringen.
Bij deze manege worden naar mijn idee de paarden en pony's erg slecht verzorgd en moeten ze véél te veel lopen op een dag met slecht passend tuig.
De buitenritten zijn niet altijd met een gekwalificeerd persoon als leiding en slecht georganiseerd.

Salka

Berichten: 218
Geregistreerd: 21-02-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:16

Eigenlijk zouden we hierover een klacht moeten indienen bij de FNRS. Nu hebben ze dat keurmerk namelijk en daardoor lijkt het alsof manege Van Loon aan bepaalde standaarden voldoet op het gebied van dierenwelzijn en veiligheid. Dit doen ze echter niet dus ze zouden dat keurmerk ook niet moeten mogen hebben.
Ik zie op hun website dat ze ook het keurmerk van Stichting veilige paardensport hebben.
Nou... ;) ja, ja dat zal wel.

ramboe

Berichten: 944
Geregistreerd: 20-10-07

Re: wie gaat er van 7 aug t/m 13 aug naar manege van loon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:38

Ja misschien moet je wel een klacht indienen maar ik weet niet hoe dat allemaal zit.

Salka

Berichten: 218
Geregistreerd: 21-02-10
Woonplaats: Brabant

Re: wie gaat er van 7 aug t/m 13 aug naar manege van loon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 08:26

Ik denk dat het niet echt zin heeft om direct bij manege Van Loon een klacht in te dienen. Dan is het nog maar de vraag of ze er iets mee doen. Beter kun je je verhaal doen bij de twee keurmerken die ze nu hebben. Dan verliezen ze die.

ramboe

Berichten: 944
Geregistreerd: 20-10-07

Re: wie gaat er van 7 aug t/m 13 aug naar manege van loon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:30

Ja ik bedoel bij keurmerken.

Salka

Berichten: 218
Geregistreerd: 21-02-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:45

Kwestie van even informeren toch? ;)
Waarschijnlijk willen zij ook graag van dit soort zaken op de hoogte worden gesteld.

Moderatoropmerking:
Aub NIET meer reageren in dit topic, check de datum van het laatst geplaatste bericht en negeer de duidelijke rode waaschuwing niet als je toch een reactie probeert te plaatsen.