te paard van Amsterdam naar sint Petersburg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: te paard van Amsterdam naar sint Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:12

Ja Mich, schrijf hier ook je verhaal, of Kopieer het ergens anders vandaan. Dat zou echt cool zijn.

Geduld is een schone zaak!!
Enduranceteller op 528 goedgekeurde kilometers


Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: te paard van Amsterdam naar sint Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:21


Geduld is een schone zaak!!
Enduranceteller op 528 goedgekeurde kilometers

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: te paard van Amsterdam naar sint Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:30

ik heb ook firefox en gaat prima.

Geduld is een schone zaak!!
Enduranceteller op 528 goedgekeurde kilometers

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: te paard van Amsterdam naar sint Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:28

Wel apart dat ik ze dan wel zie. Zowel met FF als IE!

Geduld is een schone zaak!!
Enduranceteller op 528 goedgekeurde kilometers

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: te paard van Amsterdam naar sint Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 03:50

Mich, ik krijg ook een zwarte pagina als ik via mijn telefoon kijj. Ben welde enige die hem op de pc wel ziet. Vreemd!

Geduld is een schone zaak!!
Enduranceteller op 528 goedgekeurde kilometers


Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: te paard van Amsterdam naar sint Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 11:43

Jammer alleen dat jullie er nu niet zijn voor een endurance ritje ;-)

Geduld is een schone zaak!!
Enduranceteller op 528 goedgekeurde kilometers

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:12

Het is bijna zover!!! :D

Geduld is een schone zaak!!
Enduranceteller op 528 goedgekeurde kilometers

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 11:27

*Even een update* (voor de belangstellenden :-) )

Michel en Sander, Odyssey en Lista zijn zondag vertrokken richting Sint petersburg.
Je kunt ze volgen op http://www.tepaardnaarsintpetersburg.nl

Hier de eerste verslagjes van ze.

Dag 1
Aangekomen bij stal Lasseur

nu meer! We zijn aangekomen bij Tamara in Soest, de paarden staan op stal, tegenover elkaar, lekker ruime stallen, veel stro op de grond, biks in de bakken, water in de drinkbakken!
Lekker thee aan het drinken en kletsen met Tamara! Iedereen heel hartelijk bedankt voor jullie aanwezigheid en vooral voor jullie manier van afscheid van ons nemen. We hebben er van genoten, instructeurs, instructrices bedankt voor jullie erewacht! Marike maak je alsjeblieft geen zorgen, alles gaat goed! Ok , onderweg dus! Over de brug over het Amsterdam-Rijn kanaal, probleemloos! Over de brug over de Vecht, probleemloos, oversteken, ook geen probleem. Sluisje over, rechtsaf fietspad op shaggie roken!
Verder maar! Rugzak begint te wegen, dit rijdt niet prettig! Spangerswoud door, via de Doodweg, hallo moeder van Anne Hiversum doorgestoken via het centrum door naar Soest. Ik word erg chagrijnig van het gewicht van die rugzak! Gelukkig komt er hulp: Tedje staat langs de weg! Verlossing! Totaal top! Wat een heldin! Bij Laseur ontmoeten we haar weer en groomen we met zijn drieen onze trouwe paarden! We kletsen nog wat na in de bar van stal Laseur en gaan dan op weg naar Tamara in Bilthoven .. daar zitten nu lekker te kletsen en thee te drinken! Morgen meer!

dag 2

Nieuws uit Rhenen

Dat was me het tochtje wel gisteren… lang te paard gezeten. Veel langer dan gepland (zie ook het commentaar van de heer Schepers elders op de site!). Vol goede moed en geholpen door Leanne en onvolprezen Tedje (Tedje!!) gisterenmorgen van Stal Laseur in Soest onderweg gegaan naar Stal Blauwendraad in Rhenen. Volgens het gps systeem zo’n 40 km . Te doen dus. Nou het werden er eerder 60! Toch ergens verkeerd gereden? We volgden de touristische route zo bleek bij aankomst op de stal van de heer schepers en dat was toch 20 km om. Omdat we al laat vertrokken waren, tussen 10 en 11, ook laat aangekomen: om 22:00H pas… en door het natte weer en de toch lage temperatuur gaan batterijen ook korter mee dus geen gps meer! Hoe dan de weg in Rhenen te vinden naar stal Blauwendraad? Gelukkig deed mijn telefoon het nog even: Sebastiaan gebeld, ons couchsurfing contact en hem gevraagd of hij ons de weg wilde wijzen ! Dat deed hij. Tussen Elst en Rhenen kwam hij ons in zijn auto tegemoet en reed de donkere weg verlichtend langzaam achter ons aan richting stal. Alsof Lista wist dat de stal vlakbij was zo’n stap zette ze erin. Geholpen door het feit dat haar zadel en mijn bagage achterin de auto van Sebastiaan lagen en ik naast haar liep en haar af en toe een handje biks gaf stapte ze dapper door achter stoere Odyssey en Sander aan! Op stal bleek dat Tedje al ongerust had geinformeerd of we er al waren! Paarden gestald en gevoerd en hop naar bed bij Sebastiaan en Wendy. Sebas en Wendy zijn super gastheer en -vrouw: we mogen vandaag bij hen uitrusten en de paarden mogen op stal lekker bijkomen! Dus … vandaag een rustdag! Tijd om een en ander bij te werken en uit te rusten … tot later!


Vandaag (woensdag 17 maart) vertrekken ze richting stal groenewoud in Rheden.

Ik wens jullie heel veel succes :D

Geduld is een schone zaak!!
Enduranceteller op 528 goedgekeurde kilometers

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: te paard van Amsterdam naar sint Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 11:29

tips zijn altijd welkom!

De bokkers die op de route liggen zijn van harte uitgenodigd een stukje mee te rijden!!

Geduld is een schone zaak!!
Enduranceteller op 528 goedgekeurde kilometers

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:24

Jammer dat er nog zo weinig animo is.

Hier het verslag van gisteren door Michel!

Arnhem, woensdag 17 maart 2010


Wow, dat was me het dagje wel! Vanochtend bijtijds opgestaan, om 7 uur, nog even aan Harry gedacht, die staat immers ook elke dag zo rond deze tijd op. Bagage klaar gemaakt. Alles is weer droog geworden in een van de kamers van Sebastiaan en Wendy. Wat is het vandaag mooi weer! Een graad of 14 meten we hier. Morgen wordt het zelfs 17 graden! Bij het inpakken bedacht dat de tentstokken in de zadeltas kunnen. FOUT! Lista heeft nu een serieuze drukking, net als ik rugpijn ! Dat delen we dan toch maar mooi! Gedeelde pijn is halve pijn zullen we maar denken!. Maar goed, op naar de manege , Sebastiaan brengt ons er heen. Paarden klaar maken voor de rit en afrekenen. Onderweg. van Rhenen naar Rheden. weer zo’n 50 km , achteraf dus weer 15 teveel!. Rhenen uit, door het industrieterrein Volgens de GPS de kortste route. Daarna de buitenwijken van Veenendaal in waar we een spontane fotosessie doen met persfotograaf Marten Idema. Hij schrijft: Dag Michel, Sander, Odyssey en Lista!
Met veel genoegen denk ik terug aan onze toevallige ontmoeting vanochtend in Veenendaal.
Ik ben zo vrij geweest om omroep Gelderland, de weerstudio van RTL4 en TV Gelderland en de lokale pers in Veenendaal en Ede een foto van jullie testuren met een link naar jullie website. Biijgaand als beloofd de foto’s. Een heel goede reis verder!
Toen een lang saai fietspad lang een nationale autoweg, zo’n 80 km weg.Echt 12 km lang onder de A50 door en zo . Stukjes gedraafd, stukjes gestapt. In een dorpje ergens langs die weg bij een stoplicht schrok Lista ineens ergens van, ze sprong opzij en verloor de achterste hoefschoenen. Nu ja, geen nood., opgeraapt, verder gegaan. Ondertussen wordt het weer later dan we willen: een uur of vijf. In Otterlo kopen we spa voor ons zelf, de paarden kregen onderweg al water van een varkensboer, Odyssey haalde zijn neus er voor op maar duwde toch Lista weg om zelf te drinken!
Enfin, om een uur of half zeven bij stal Mansour in de buurt, Lista wil eigenlijk niet meer verder. We gaan lopen. Maar het gaat erg moeizaam. Ik besluit stal Groenewoud te bellen. De dochter des huizes gaat wat regelen in de vorm van een trailer om ons op te halen, ze zegt ook dat we vlakbij Mansour zijn. En inderdaad, daar om de hoek bij de kempkenbergerweg: stal Mansour. Rik heet ons en de paarden van harte welkom en we besluiten hier lekker te blijven slapen. Ik bel naar Groenewoud om dit te vertellen en zij nodigt ons uit om dan morgen bij hen te komen! Ook de couchsurfers vinden het prima als we een dag later komen! Weer een geval van geluk bij een ongeluk!

tot morgen!

Geduld is een schone zaak!!
Enduranceteller op 528 goedgekeurde kilometers

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:33

Michel en Lista
Afbeelding

en rechts Sander en Odyssey
Afbeelding

Geduld is een schone zaak!!
Enduranceteller op 528 goedgekeurde kilometers

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: te paard van Amsterdam naar sint Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:27

Hmm dat weet ik ook even niet. Zal het wel even vragen :-)

Geduld is een schone zaak!!
Enduranceteller op 528 goedgekeurde kilometers

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: te paard van Amsterdam naar sint Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:40

@ Blensink, tja dan hadden ze beter de Camino kunnen lopen :-)

Geduld is een schone zaak!!
Enduranceteller op 528 goedgekeurde kilometers

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: te paard van Amsterdam naar sint Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 22:33

@ Sandrina het zijn wel goede tips die je geeft. En die rugzak heeft inderdaad al voor last gezorgd.
Ik weet verder niet precies hoeveel voorbereiding er aan vooraf is gegaan.
Wat vind je onduidelijk aan de website dan? Ik kan overal vinden wat ik wil?

Geduld is een schone zaak!!
Enduranceteller op 528 goedgekeurde kilometers

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: te paard van Amsterdam naar sint Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:45

Als de paarden aangeven dat het niet meer gaat, dan stoppen ze uiteraard.
Vanaf nu gaan ze rustiger aan doen. Ze hebben wel degelijk geoefend, maar je kunt niet alles van te voren weten.
Ze hebben alle tijd van de wereld.
krakkemikkig zullen ze niet verder gaan hoor, neem dat maar van mij aan.

Geduld is een schone zaak!!
Enduranceteller op 528 goedgekeurde kilometers

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:47

verslag van donderdag 18 maart

Rustig wandeldagje vandaag . Met de paarden over de veluwe gelopen. Nederland op zijn mooist… Bagage achtergelaten op stal Mansour . Om half zeven aangekomen bij Arlette Groenewoud. Zij runt samen met haar familie een manege en een restaurant op een voormalig landgoed. Zie http://www.stalmiddenheuven.nl/ . Morgen gaan we naar laag soeren, lekker dichtbij en weer zonder bagage. Leanne en onvolprezen Tedje brengen ons de bagage met de auto. Douchen slapen doen we vandaag bij Jaco, couchsurfer in een voormalig postkantoor!

Geduld is een schone zaak!!
Enduranceteller op 528 goedgekeurde kilometers

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: te paard van Amsterdam naar sint Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:22

@ Sandrina je hoeft niet zo te schreeuwen hoor. Als je normale letters gebruikt kan ik het ook wel duidelijk lezen.
Je hebt je punt duidelijk gemaakt!

Geduld is een schone zaak!!
Enduranceteller op 528 goedgekeurde kilometers

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:22

Rheden-Laag soeren

Hè hè! Een echt rustig dagje over de veluwe getrokken, te voet met de paarden aan de hand. 10 km, minder nog! We zijn om een uur of vier aangekomen bij camping Boszicht, een boerderij die we vonden via de veluwe trail site. Heerlijk hier, de paarden staan lekker op de wei te genieten van elkaar en het heerlijke weer! Lekker zacht voor de tijd van het jaar! Morgen rijden we ietsje verder naar het noor oosten: naar de vordenseweg 22, wij gaan daar in de kantine op de grond slapen en de paarden gaan er op stal, de afstand van hier tot daar is zo’n 20 km, dus dat is weer goed te doen!
We kregen vandaag bezoek van Marike. Marike reed Lista bij en behandelde haar osteopathisch. Marike heeft lekker mee kunnen eten en met zijn drieën hebben we de paarden hun avondmaal gegeven. Lista gemasseerd met een koel gel. Gaat weer helemaal goed!
Met Bianca gesproken. Bianca heeft haar trail ervaringen met ons gedeeld. Bedankt voor je waardevolle tips! en Tedje, weer bedankt voor je geweldige hulp, Tedje bracht onze bagage van stal Midden – Heuven (groenewoud) naar camping Boszicht en morgen brengt ze de bagage naar de vordenseweg! Tedje, je bent geweldig, ik kan dat niet vaak genoeg zeggen!
Wij gaan zo lekker slapen, tot morgen!
O ja, we zijn weer geinterviewd! Deze keer door Linda van de regionale pers. Ze heeft beloofd een kopie van de krant op te sturen naar de prins Willem Alexander manege, dus thuisfront: let op de brievenbus!

www.tepaardnaarsintpetersburg.nl

Geduld is een schone zaak!!
Enduranceteller op 528 goedgekeurde kilometers

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: te paard van Amsterdam naar sint Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 11:23

Jep dat hebben ze geregeld! Thanx voor de mededeling.

Geduld is een schone zaak!!
Enduranceteller op 528 goedgekeurde kilometers

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 13:00

Ik vertel het hier toch. Ik heb het even nagevraagd, dus waarom zou ik erover liegen.

Geduld is een schone zaak!!
Enduranceteller op 528 goedgekeurde kilometers

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: te paard van Amsterdam naar sint Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:50

De site is echt niet uit de lucht omdat een paar mensen op bokt wat commentaar leveren. Er zijn wat problemen met de server.

Ik kan niet voor de heren gaan praten en ga daarom ook niet in op jullie berichten. Als de site weer in de lucht is kun je beter daar je commentaar kwijt, dan komt het direct bij de heren terecht.

Ze hebben trouwens gewoon doorgetraind in de sneeuw. Daar hebben ze geen hinder aan ondervonden. Op de site staan zelfs nog foto's van ze rijdend door de sneeuw.

Geduld is een schone zaak!!
Enduranceteller op 528 goedgekeurde kilometers

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: te paard van Amsterdam naar sint Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:20

Je hebt gelijk, maar er is niets wat nu nog recht te breien valt.
Ze hebben het schema omgegooid en rijden 2 dagen en dan een dag rust. Ze gaan niet meer dan 20 a 30 km per dag doen en ze nemen echt wel voldoende rustpauzes.

Wat een mooi bepakt paard heb je daar op de foto staan. Ik snap je punt ;-)

Geduld is een schone zaak!!
Enduranceteller op 528 goedgekeurde kilometers

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: te paard van Amsterdam naar sint Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:06

@ Licorne bedankt voor je reaktie. Het zijn inderdaad onnodige fouten geweest en ik weet verder ook even niet hoe ze het met de bepakking gaan doen. Ze hebben nu wel contact met iemand (ook van bokt) die ook heel veel af weet van lange afstanden, dus ik heb er alle vertrouwen in. Als je verder nog goede tips hebt zijn die natuurlijk welkom.

Geduld is een schone zaak!!
Enduranceteller op 528 goedgekeurde kilometers

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: te paard van Amsterdam naar sint Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:01


Geduld is een schone zaak!!
Enduranceteller op 528 goedgekeurde kilometers

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: te paard van Amsterdam naar sint Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:51

Hey leuk artikel!!

Geduld is een schone zaak!!
Enduranceteller op 528 goedgekeurde kilometers


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers