pillow schreef:Ja maar dan moet ik hem tussen mijn ogen en de cap hebben. Lijkt me niet echt handig.
Bagheera_206 schreef:Als je vlak voor paard op grond en naar voren wilt schijnen kun je beter een hoofdlamp bevestigen aan het borsttuig. Met een hoofdlamp heb je te grote schaduwen van het paard zelf.
[ [url=m/Dd8XXe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DvpFBH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mmfD7Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
PBA_ schreef:Bagheera_206 schreef:Als je vlak voor paard op grond en naar voren wilt schijnen kun je beter een hoofdlamp bevestigen aan het borsttuig. Met een hoofdlamp heb je te grote schaduwen van het paard zelf.
[ [url=m/Dd8XXe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DvpFBH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mmfD7Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ooit eens geprobeerd en vond het niet fijn, paardlief beweegt flink veel dus de lamp ging echt goed van links naar rechts waardoor ik geen goed zicht had. Ik had vroeger een hele felle hoofdlamp en kon daar best aardig mee zien in het stik donker.
Bagheera_206 schreef:PBA_ schreef:
Ooit eens geprobeerd en vond het niet fijn, paardlief beweegt flink veel dus de lamp ging echt goed van links naar rechts waardoor ik geen goed zicht had. Ik had vroeger een hele felle hoofdlamp en kon daar best aardig mee zien in het stik donker.
Hier waren de automobilisten er niet zo content mee.
Celebi schreef:Geen idee hoor, maar de reden dat bontjes om neusriemen niet zijn toegestaan in de sport is vanwege het zicht dacht ik. Lijkt me dus wel dat een paard zo'n lamp daar moet zien. Kun je niet beter wat bevestigen aan de frontriem?
Rocamor schreef:Wat een prachtige kerstbomen komen hier voorbij. Ik rij zelf niet buiten maar ga wel regelmatig in het donker een stukje over de weg naar de tijbak. Niet ver, maar ver genoeg om van de sokken gereden te worden.
Ik zou graag een zweetdekentje (dun en goedkoop, want verder niet nodig) willen voorzien van goed reflectiemateriaal of een lichtsnoer. iemand daar ervaring mee?
Ik weet dat er uitrijdekens zijn, maar ik heb lang niet altijd een zadel op het paard en dan zit het gewoon niet lekker.
Dorine92 schreef:Celebi schreef:Geen idee hoor, maar de reden dat bontjes om neusriemen niet zijn toegestaan in de sport is vanwege het zicht dacht ik. Lijkt me dus wel dat een paard zo'n lamp daar moet zien. Kun je niet beter wat bevestigen aan de frontriem?
Je kunt het fietslampje ook gewoon naar beneden laten schijnen
[ [url=m/uC1EAt.png]Afbeelding[/url] ]
Dorine92 schreef:Rocamor schreef:Wat een prachtige kerstbomen komen hier voorbij. Ik rij zelf niet buiten maar ga wel regelmatig in het donker een stukje over de weg naar de tijbak. Niet ver, maar ver genoeg om van de sokken gereden te worden.
Ik zou graag een zweetdekentje (dun en goedkoop, want verder niet nodig) willen voorzien van goed reflectiemateriaal of een lichtsnoer. iemand daar ervaring mee?
Ik weet dat er uitrijdekens zijn, maar ik heb lang niet altijd een zadel op het paard en dan zit het gewoon niet lekker.
Ik had vaak zoiets als lichtsnoer
https://www.ej.nl/halsring-usg-led-verl ... ZEQAvD_BwE
Bij die van mij kon je er 2 aan elkaar maken dus dan deed ik hem achter de billen langs, door de staartverlichting heen en aan het zadel vast
Rocamor schreef:Het is onzichtbaar zichtbaar...
Wat heb je er hier aan hangen?
Rocamor schreef:Wat een prachtige kerstbomen komen hier voorbij. Ik rij zelf niet buiten maar ga wel regelmatig in het donker een stukje over de weg naar de tijbak. Niet ver, maar ver genoeg om van de sokken gereden te worden.
Bagheera_206 schreef:Kookaburra schreef:Let op voor iedereen met reflectie.. Dit is alleen zichtbaar waar licht (zoals autolampen) op komen. Een veiligheidsvestje als je óp je paard zit, werkt dus niet goed. Autolampen schijnen niet zo hoog.
Klopt helemaal. Helaas mijn lightvest zo goed als versleten dus heb nu het vestje met verlichting van Uvex gekocht. Wist niet eens dat zij dat in assortiment hadden.
Had het net in het andere topic gepost:
[SV] in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes
[ [url=m/rNaEWe.webp]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1c8lwk.webp]Afbeelding[/url] ]
[ Video ]
Gebruikers op dit forum: Bytespider en 0 bezoekers