IndyNova schreef:hoihoi, even voor alle reacties voor het rijden in de bak en een instructeur om hulp vragen: ik ga morgen de eerst 'proef' les hebben met iemand die naar ons toe komt om me te helpen, en dat doen we gewoon in de bak! + ik weet niet waarom maar jullie denken allemaal dat ik geen grondwerk/ergens anders les krijg/ longeer of ook maar m'n best doe om haar beter te leren kennen enzovoort.. Maaarrrr jullie hebben het miss (op dat stuk dan) want ja ik ga met haar longeren, gaat prima! lopen door het bos met de hand, gaat ook prima. Dit is trouwens niks van haat ofzo maar ik heb een klein ietsepietsie beetje het gevoel alsof jullie denken dat ik daar kom om te rijden en weg ga.. iedere keer weer. nou 1 keer in de 2 weken doe ik grondwerk met haar en ga ik (aan de hand) met haar in het bos lopen, en ook zonder zadel doe ik wel eens (alleen stappen want ik weet niet waarom maar dan wil ze ineens niet meer naar voren).
IndyNova schreef:Het zadel zit echt Goedd!!! De dierenarts en de zadelmaker hebben naar de dus en het zadel zelf gekeken maar zij zit goed. We gebruiken ook een sjabrak eronder..!
Ik heb een keer met haar proberen balkjes te draven maar dat ging echt niet lekker, ze heeft heel even op een manege gestaan dus je zou denken dat ze dat zo doet.. maar nee ze zou afremmen er toch overheen gaan en aanspringen naar de galop.. ik heb een bal voor haar gekocht om mee te spelen want ze bleef maar emmers kapot maken, de bal word goed gebruikt.. zelf als ik op haar zit zou ze er gewoon mee spelen dus die mag even aan de kant tijdens de training![]()
Als ik normaal rij en ze begint harder te lopen probeer ik eigenlijk zo min mogelijk druk te geven op haar mond, ik gebruik als ik aan het longeren ben of aan het rijden ben altijd hoooo of rustigmaar. En dat helpt soms wel (vooral hoo)
En ja ik heb geprobeerd om met lange teugel te rijden (vooral omdat ik hoopde om haar te laten reageren op een beetje druk) maar van die mogelijkheid nam ze teveel gebruik dus ging ze hard of niets, hard draven of stappen/ hard galloperen of stappen…. Meestal ‘kneed’ ik in haar mond ook als ze ervandoor gaat omdat vasthouden geen enkele zin heeft!
Ps, ja ik was aan het licht rijden!
IndyNova schreef:Dorine, het spijt me zeer maar als je zo’n instelling hebt en niet denkt dat we er samen aan kunnen werken (ook op buitenrit) hoef ik geen ‘tips’ van jou. En als laatst: ik ben geen opgever, ik ga nu niet ineens stoppen met haar alleen maar omdat ene Dorine die toevallig zz dressuur rijd het zegt. Ik heb haar nu bijna 7 maanden als bijrijd paard en alleen omdat ze wegrent of soms niet luisterd betekend het niet dat we niets van een band hebben.
En in de les van de manege werk ik aan andere dingen dan Lesley + ik heb nog maar net les van de nieuwe instructrice dus in zo’n korte tijd konden we nog niet echt vooruitgang maken maar ze komt vaker zodat we er meer aan kunnen werken!!
IndyNova schreef:Dorine, het spijt me zeer maar als je zo’n instelling hebt en niet denkt dat we er samen aan kunnen werken (ook op buitenrit) hoef ik geen ‘tips’ van jou. En als laatst: ik ben geen opgever, ik ga nu niet ineens stoppen met haar alleen maar omdat ene Dorine die toevallig zz dressuur rijd het zegt. Ik heb haar nu bijna 7 maanden als bijrijd paard en alleen omdat ze wegrent of soms niet luisterd betekend het niet dat we niets van een band hebben.
En in de les van de manege werk ik aan andere dingen dan Lesley + ik heb nog maar net les van de nieuwe instructrice dus in zo’n korte tijd konden we nog niet echt vooruitgang maken maar ze komt vaker zodat we er meer aan kunnen werken!!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers