Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, Apple, Pistasche, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Fillis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:36

Mag ik me ook melden in dit topic? :)

Ik heb sinds een aantal maanden weer een leuk jong (2jr) project staan. De 'braaf meelopen'-knopjes zitten er nu zo'n beetje op en voor ander werk is hij natuurlijk nog veel te jong. Wij zijn dus recent begonnen met wandelen.

Fysiek zou hij denk ik best al wel een stuk kunnen lopen, maar hij is zo groen dat hij binnen 10-20min. al helemaal munt is van alle indrukken :') (10min als ik alleen met hem wandel, 20min als ik samen met zijn weidevriendin en haar baasje ga wandelen).

De stal ligt aan de rand van een woonwijk, dus ik kan zowel langs agrarische stukken als door de buurt wandelen. Ik ga het wandelen langzaam uitbreiden door de buurt omdat je daar makkelijk kleine lussen van een paar minuten extra kan maken. Hopelijk gaan we veel kilometers maken!

De jongeman in kwestie:
Afbeelding

NH-trainers zijn géén gedragstherapeuten.

Fillis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 16:35

Dankjewel voor het welkom!
Gisteravond 2,5km (jawel :') ) gewandeld, samen met weidevriendin en haar baasje. Ging perfect, tot dat moment dat álles tegelijk gebeurt: nieuwsgierige jonge koeien, een e-bike, een wandelaarster met hond, een auto, en een trekker, en dat komt alles gezellig samen op een krappe T-splitsing. *\o/*

Ging boven verwachting goed overigens, ponylief is aardig verkeersmak. Het enige wat hij echt eng vond waren de koeien :') Dus daar heeft hij een poos snorkelend naar staan kijken. We hebben even gewacht tot alle verkeer voorbij was en zijn daarna zonder verdere problemen verder gelopen. Dit gebeurde op ong. 1,5km van stal. Op 2km was echt de mentale batterij leeg :(:) Dus we houden het even een paar keer op maximaal deze afstand. Op een rustiger moment qua verkeer gaan we nog maar eens langs om opnieuw naar de koeien te kijken.

Fillis

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 23:09

Zo he, wat een prachtige omgeving Onali! Wat dat betreft zitten wij een stuk minder gelegen...

Fillis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:27

Hier is t even wat minder, veel landbouwverkeer in de buurt, dat sla ik altijd liever even over ;)

Fillis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:52

Onali die foto linksonder :') abstracte kunst

Ik loop er nu een beetje tegenaan dat het al zo vroeg donker wordt... ik ben doordeweeks tegen zessen op stal, nog niet stikdonker maar vind het dan ook niet meer verantwoord om op pad te gaan. Vanaf volgende week wil ik i.i.g. op zondag weer gaan wandelen. Dat is dan wel met een maatje erbij. Het alleen wandelen moet ik even uitvogelen hoe ik dat nu ga doen... -O-

Fillis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:32

Moet er per se getrackt worden met een app? :o Ik doe liever zonder..

Afgelopen zondag 2,5km gewandeld. Eventjes rustig opbouwen i.v.m. alle indrukken. Ik wil gaan opbouwen naar minimaal 5km, als mijn gewrichten het volhouden liever langer :)

Fillis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 13:10

Nienketje17 schreef:
swartbeessie schreef:
Grondwerk lessen zijn geen gel idee Nienketje, wat je ook kunt doen is het idee dat je het gebied waar jullie samen relaxed zijn, langzaam uitbreiden. Dus oprit op en af, steeds een klein stukje verder. Het gaat om de reis, niet het doel. Een klein beetje spanning opbouw en je draait weer om. Laat hem even grazen op het verste punt, en draai weer om.

Dat is een goede tip, ga ik eens proberen. Morgen ga ik samen met een ander paard. Eens kijken hoe het dan gaat.

Dit ben ik inderdaad ook aan het doen met mijn jonge paard. Ging een paar keer heel goed met wandelen, maar hij begint nu echt te puberen, en daarnaast vindt hij alles nog heel spannend. Dus lekker rustig opbouwen.

Heb dus ook nog weinig te melden qua afstanden, en het weer zit ook niet mee de laatste tijd...

Fillis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:47

Op het moment helaas niet, paardlief heeft een beetje voorjaar in z'n bol. In de zomer ga ik het weer proberen :j

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie