werkzaamheden in Staphorsterbos

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

werkzaamheden in Staphorsterbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 13:58

hallo,

is er toevallig iemand hier op Bokt die weet wanneer de boswerkzaamheden in het Staphorsterbos ten einde zijn?

Was er pas op een vrijdagochtend aan het rijden en de trucks met ladingen boomstammen reden af en aan! Was niet echt leuk rijden tussen al die grote voertuigen.

Vanmorgen waren we er weer , was natuurlijk niemand aan het werk, maar alle grote voertuigen staan er nog en klaar om morgen weer aan de slag te gaan!

We vroegen ons zo af wanneer dat is afgelopen?


Dussss iemand???

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 14:08

Je kan toch gewoon ff de gemeente bellen? :?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: werkzaamheden in Staphorsterbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 14:36

Van welke 'organisatie' is dat bos? Wellicht even contact opnemen met een boswachter :)

tienus63

Berichten: 12017
Geregistreerd: 09-08-05

Re: werkzaamheden in Staphorsterbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 15:17

In het weekend is er geen boswerker of transport te bekennen in het bos.

SimplySusan

Berichten: 192
Geregistreerd: 06-01-09

Re: werkzaamheden in Staphorsterbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 15:53

Hangen er geen flyers op de bomen aan het begin van routes? Die ervaring heb ik met de bossen in Noord-Limburg.

tienus63

Berichten: 12017
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:23

Broedseizoen is begonnen, dus komende tijd geen werkzaamheden in het Staphorsterbos.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-20 08:28

Even een schopje in deze topic :D

Ze zijn weer lekker bezig in het bos, is er iemand die toevallig weet wanneer ze bezig zijn met hakken en zagen?

Ik heb vorig jaar de boswachter al eens gebeld, maar die kon geen antwoord geven, ging hij niet over.
Hij wist ook niet wie dat wel zou weten 8)7

Is er hier iemand die weet wanneer de werklui wel bezig zijn?

Weet wel dat er op zaterdagochtend vaak werkzaamheden zijn in het bos, vorige week waren ze bezig met het aanleggen van nog meer moutainbike paden, jammer

Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Re: werkzaamheden in Staphorsterbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 09:15

Ik volg dit graag even mee! Een tijdje terug waren ze naast de hei bezig met bomen kappen.. nou dat was echt niet leuk om naast te rijden!
Ik was van plan om zo even een rondje te gaan doen, maar ze zijn dus ook op zaterdag ochtend bezig???

tienus63

Berichten: 12017
Geregistreerd: 09-08-05

Re: werkzaamheden in Staphorsterbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 09:56

Als ze op zaterdag bezig zijn, zijn het vrijwilligers en of leden van verenigingen.
Geloof niet dat er in het weekend boomstammen gestapeld en verladen worden.

Kijk eens bij natuurwerkgroep de Reest, het feestdag of bij de Wheem.
Zij plaatsen vaak wel berichtjes op de site en Facebook als ze een natuuropschoondag hebben.

Wees gerust, ze beginnen vrij laat 10 uur en om 14 uur stoppen ze er vaak al mee.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-20 19:19

tienus63 schreef:
Als ze op zaterdag bezig zijn, zijn het vrijwilligers en of leden van verenigingen.
Geloof niet dat er in het weekend boomstammen gestapeld en verladen worden.

Kijk eens bij natuurwerkgroep de Reest, het feestdag of bij de Wheem.
Zij plaatsen vaak wel berichtjes op de site en Facebook als ze een natuuropschoondag hebben.

Wees gerust, ze beginnen vrij laat 10 uur en om 14 uur stoppen ze er vaak al mee.


Ok bedankt voor je info,zal eens googlen. Gistermiddag waren ze niet bezig,maar zag weer zoveel gerooide bomen en struiken dat ik dacht, wanneer hebben ze dit gedaan en wanneer gaan ze weer verder.

tienus63

Berichten: 12017
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 23:47

Blijkbaar zijn ze ook bezig met de mbt routes in het staphorsterbos:


Afbeelding

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-20 07:21

tienus63 schreef:
Blijkbaar zijn ze ook bezig met de mbt routes in het staphorsterbos:


[ [url=m/j1z6xe.jpg]Afbeelding[/url] ]


Yep, klopt. kwam ze een paar weken geleden al tegen, nog meer mbt routes in het bos -O-

Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Re: werkzaamheden in Staphorsterbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 08:53

Ik kwam gisteren ook een nieuwe kruising met een nieuw MTB pad tegen.... met een heuveltje.... mijn pony schrok zich helemaal te pletter :=
Al snuivend ging zij erlangs...
Geen erg handige kruising trouwens, eerst een heel heuveltjes gebeuren en dan de kruising. Denk niet dat de mijne dat grappig had gevonden als er iemand reed..

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: werkzaamheden in Staphorsterbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 09:01

Waarschijnlijk (hopelijk) doen ze dat juist expres, die heuveltjes. Het haalt de snelheid eruit voordat de MTB’er het ruiterpad oversteekt. Beter dan dat ze op volle snelheid van een heuvel komen en doorknallen. Mocht dat wel zo zijn, neem gewoon contact op let de mtb organisatie ter plekke en leg rustig uit wat het probleem is. Hier houden ze daardoor goed rekening met het aanleggen van kruisingen; voldoende open snoeien voor de zichtbaarheid en een scherpe bocht of een klim vlak voor de oversteek om de snelheid eruit te halen. En waarschuwingsbordjes op de mtb track voor de kruising.

Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 09:16

Hilary schreef:
Waarschijnlijk (hopelijk) doen ze dat juist expres, die heuveltjes. Het haalt de snelheid eruit voordat de MTB’er het ruiterpad oversteekt. Beter dan dat ze op volle snelheid van een heuvel komen en doorknallen. Mocht dat wel zo zijn, neem gewoon contact op let de mtb organisatie ter plekke en leg rustig uit wat het probleem is. Hier houden ze daardoor goed rekening met het aanleggen van kruisingen; voldoende open snoeien voor de zichtbaarheid en een scherpe bocht of een klim vlak voor de oversteek om de snelheid eruit te halen. En waarschuwingsbordjes op de mtb track voor de kruising.


Daar heb je een goed punt ja! Dan is het best een handige kruising toch haha.
Weet jij dan toevallig ook waar je heen kunt bellen/mailen voor de ruiterpaden? Ik weet een aantal bordjes die zijn omgevallen of me onduidelijk zijn. Is dat staatsbosbeheer die daarover gaat of de gemeente?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: werkzaamheden in Staphorsterbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 09:23

Dat ligt eraan wie de eigenaar van het bos is. Meestal kun je dat op de toegangsbordjes zien.

tienus63

Berichten: 12017
Geregistreerd: 09-08-05

Re: werkzaamheden in Staphorsterbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 10:38

Denk dat je beste contact op kunt nemen met WTC Staphorst-Rouveen.
Zij zijn immers op de routes aan de gang.
Ze onderhouden al jaren zelf de routes. SBB bemoeit zich daar verder niet mee.
De ruiterroutes worden ook een beetje door de gebruikers, verenigingen in de omgeving en stal uit de omgeving bij gehouden.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-20 17:06

tienus63 schreef:
Denk dat je beste contact op kunt nemen met WTC Staphorst-Rouveen.
Zij zijn immers op de routes aan de gang.
Ze onderhouden al jaren zelf de routes. SBB bemoeit zich daar verder niet mee.
De ruiterroutes worden ook een beetje door de gebruikers, verenigingen in de omgeving en stal uit de omgeving bij gehouden.



ok , weet jij dan misschien ook wie het ruiterpad wel eens aansleept? Zo lijkt het soms, als het aangesleept is. Wel fijn hoor

tienus63

Berichten: 12017
Geregistreerd: 09-08-05

Re: werkzaamheden in Staphorsterbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 17:29

In welk deel van het bos?
Het grootste stuk, met de grote heide en bosvijver of kleine stukje waar zeldzame roofvogel broedt, bos Sterkensweg/kievietshaar?

Volgens mij doet het grote deel stal slager en of de leden van lr nieuwleusen en Avereest weleens.
Kleine stukje wordt volgens mij helemaal niet gedaan.
Alleen het grote zandpad vanaf whweg het bos in wordt weleens door een bewoner gedaan.
Die wordt betaald door SBB.
Die is afgelopen week ook weer gevlakt.

Als de OTR motor rit door het bos gaat, wordt dat dezelfde dag hersteld door MAC van Dedem.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-20 16:39

tienus63 schreef:
In welk deel van het bos?
Het grootste stuk, met de grote heide en bosvijver of kleine stukje waar zeldzame roofvogel broedt, bos Sterkensweg/kievietshaar?

Volgens mij doet het grote deel stal slager en of de leden van lr nieuwleusen en Avereest weleens.
Kleine stukje wordt volgens mij helemaal niet gedaan.
Alleen het grote zandpad vanaf whweg het bos in wordt weleens door een bewoner gedaan.
Die wordt betaald door SBB.
Die is afgelopen week ook weer gevlakt.

Als de OTR motor rit door het bos gaat, wordt dat dezelfde dag hersteld door MAC van Dedem.



Tja welk stuk is het,lastig uit te leggen, iig niet bij de vijver,maar aan de overkant.

Weet jij ook wanneer die motor rit is?

tienus63

Berichten: 12017
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 16:45

Motorrit is normaliter dit weekend. Vanwege Corona wordt ie dit jaar niet georganiseerd.

Rode streep is de Sterkensweg.
Gedeelte links met daarin de visvijver wordt grote bos genoemd.
Rechts kleine bos, Kievitshaar.

Afbeelding

Wie nog op zoek is naar paardengebeuren vlakbij het bos:

https://www.funda.nl/koop/balkbrug/huis ... zc95onYxR4

Koekie73

Berichten: 2648
Geregistreerd: 30-10-16

Re: werkzaamheden in Staphorsterbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 17:37

Ik was laatst op de parkeerplaats van de Zwarte Dennen (bij de plas/het meer) maar mijn dochter en ik konden niet goed vinden waar een ruiterpad begint vanaf die P?

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Re: werkzaamheden in Staphorsterbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 17:47


tienus63

Berichten: 12017
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 18:37

Koekie73 schreef:
Ik was laatst op de parkeerplaats van de Zwarte Dennen (bij de plas/het meer) maar mijn dochter en ik konden niet goed vinden waar een ruiterpad begint vanaf die P?

Volgens mij loopt er geen ruiterpad naar de parkeerplaats, van de parkeerplek bij de kiosk moet je richting de heide.
Vanaf de andere parkeerplek even de vijverweg oversteken en stukje zandpad en daarna ruiterpad op.
Bij de sterkensweg is ook een parkeerplaats, direct aan ruiterpad.
Aan achterkant heide richting van wijngaarden straat is ook parkeerplaats vrijwel direct aan ruiterpad.
Bij de Gorterlaan naast munitie opslag parkeergelegenheid bij de crossbaan.

Koekie73

Berichten: 2648
Geregistreerd: 30-10-16

Re: werkzaamheden in Staphorsterbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 19:21

@tienus dank!! Dan kunnen we inderdaad de Vijverweg oversteken.

De andere info is ook handig *\o/*