Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, Coby, C_arola

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 14:32

@ Petrichor, jouw verhaal aan de kerkklok doet mij aan een recente herinnering denken.
Op een mooie maandag, niet al te vroeg in de ochtend want het was de eerste dag van mn verlof, denk ik ik neem mn knollie nog eens mee naar het strand, zo gezegd zo gedaan en terwijl ik naar de strandopgang rijd gaat me daar toch ineens een luchtalarm af. Ik weet niet wie er harder schrok, mn paard of ik :')
Was dus de eerste maandag van de maand om 12u en blijkbaar (het was me hiervoor nog nooit opgevallen) staat er bij de strandopgang dus zo'n paal. Nou ik weet wel waar ik op de eerste maandag van de maand niet meer ben om 12u hoor. Die dingen gaan echt loeihard als je er direct onder staat -O-

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 16:40

Oeps!!

Ik kom hier regelmatig door dorpjes en we gaan ook wel gewoon vol door Franeker heen, over het spoor, voor de brug wachten. Over de parkeerplaats van de Lidl.

Paar weken terug vond ik helaas een meneer die zelfmoord had gepleegd.. stond ik dan met pony tussen politieauto’s, ambulance en brandweer :=
Pony ging eten :Y)

Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember

Petrichor

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:17

Och wat een verhalen, dat luchtalarm is ook mooi banketstaaf zeg! Snap heel goed dat jullie daar van zijn geschrokken.

Wat naar een zelfmoord waar je zo tegen aan loopt, gelukkig vond je pony er niks aan. :+

Ik vind wel dat Endomondo een beetje stom doet, de laatste tijd verliest hij heel vaak het GPS contact en dan maakt hij gewoon 1 rechte lijn naar de plek waar het GPS weer word hersteld en dan kom ik dus heel wat km's te kort.

The smell of earth after rain!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:41

Hallo :wave:. Ben ook weer terug van weekendje Veluwe :)). Wat hebben we het heerlijk gehad! Super mooi weer en fijne ritjes! Vrijdagavond rondje 20km, zaterdag rondje 29km en zondag nog +/- 16km (horloge op verkeerde stand _O-). Ben echt jaloers op mensen die dit gebied hun achtertuin noemen! Heb nog op plek 6 gestaan in onze challenge, 5 net niet gehaald doordat diegene ook net een flinke rit had gedaan :=. Zo hoog ga ik straks niet meer staan. Nu weer alleen weekend naar buiten...

Daihyo: sterkte met alles!

Robijntjah: gefeliciteerd met jullie huwelijk! Wel getroffen met het weer zeg!

Mijn max. snelheid in galop is momenteel niet zo hoog, geloof zo 25km/u. Ooit ook wel bijna 50 aangetikt maar dat was op strand met goed zicht en toen we allebei fit waren. In bos ga ik nooit zo hard want achter elke bocht kan een tegenligger komen en dan moet je ook snel terug kunnen nemen.

Ritje vrijdag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ritje zaterdag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ritje zondag (horloge op loopbandhardlopen gezet dus geen GPS... Dacht al waarom houdt ie afstand niet goed bij :')).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

~~ Strive for excellence, not perfection! ~~
Shaggy / dressuur L2+3

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:49

Ik zal de komende weken is de meest vreselijke plekken fotograferen. Dat moet bij ons niet zo moeilijk zijn :+. Drukke fietspaden en wegen genoeg _O-. En ook nog genoeg plekken waar ze aan het bouwen zijn met bijbehorend materiaal... Ook altijd leuk!

Shaggy / dressuur L2+3

rollyjogered

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:03

mijn endomondo laat helemaal geen kaarten meer zien? help ;( google zegt alleen maar dingen over gps problemen, maar dat is het niet. bij niemand kan ik kaarten zien...
Afbeelding

wel mooie ritjes gemaakt afgelopen weken <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

waarom bokt de foto’s weer draait weet ik ook niet

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:14

Misschien ergens een app-update die je gemist hebt?

Ik ga een GoPro aanschaffen om ook eens leuke filmpjes te kunnen maken, maar ook om niet altijd de gsm te moeten nemen. Ben altijd bang om die te laten vallen :P Slechte paden kan ik ook weleens doen, keuze genoeg.

I am not especially talented. I'm just passionately curious

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:15

Mooie en minder mooie :P foto's komen er weer voorbij, ik heb gisteren ook weer een ritje gedaan. Inmiddels op plek 49 beland. Heb ook wat minder mooie plekken op de foto gezet ;)
Prachtige blauwe vuilniszakken met plastic langs de weg :D ....(de eerste keer dat ze die zag waren ze doodeng natuurlijk)
Afbeelding

Bushokje langs het ruiterpad.
Afbeelding

Langs de weg terug uit het bos
Afbeelding

Ok,toch nog een mooiere, bijna thuis het uitzicht over de wei.
Afbeelding

Spike 30-04-2007-22-05-2020

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:59

Dat is mijn achtertuin Evdpanne..Zie allemaal bekende paadjes ik kom altijd bij nummer 3 het bos in..
Gezien je kaart van je zaterdag Ritje..

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:38

Oei ben jaloers op je scooby! Het is zo mooi daar en zoveel paadjes om uit te kiezen. Bij ons is het rondje bos of rondje duin en evt strand op als het strand goed is. Kan niet wachten weer te gaan! Maar dat wordt volgend jaar pas en waarschijnlijk andere accomodatie :\.

Shaggy / dressuur L2+3

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:49

Leuke mooie en lelijke foto's weer! :D

Morgen ga ik een klein ritje maken met een jong paard erbij. Ik ga dan denk ik Equelab ook gebruiken, kijken of deze het beter doet en hoeveel km ik nou echt rij. :+

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:56

Hopelijk doet Equilab het bij jou beter bij mij. Ik heb de app een tijdje geprobeerd, maar 75% van de tijd klapte 'ie eruit of sloeg hij mijn training niet op, of had hij werkelijk geen idee welke gang ik had gereden (vnl. als mijn telefoon in mijn jaszak had gezeten). Ik heb hem dus maar weer verwijderd.

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:00

Ooh wat raar, ik gebruikte hem altijd voor Endomondo en was eigenlijk wel heel tevreden. Maar ben overgegaan op Endomondo omdat je dan alles met vrienden enzo kan delen. Maar wie weet is Equilab ook verslechterd. Morgen zet ik ze gewoon beide aan, ben heel benieuwd!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:19

evdpanne schreef:
Oei ben jaloers op je scooby! Het is zo mooi daar en zoveel paadjes om uit te kiezen. Bij ons is het rondje bos of rondje duin en evt strand op als het strand goed is. Kan niet wachten weer te gaan! Maar dat wordt volgend jaar pas en waarschijnlijk andere accomodatie :.

Ja ik bof kan echt alle kanten uit en als ik bij stal de andere kant op rijd ga ik richting Ermelo Garderen ook daar kun je super rijden keuzes genoeg.

Waar wil je volgend jaar overnachten?

Lelijke foto moet even wachten tot ik weer op stap.
Dat word volgende week.
Zak dus dan wel weer lekker in de klassering maar het is niet anders.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:45

Geen idee, we zijn op zoek.... We zijn dit keer voor de tweede keer bij H&H geweest maar viel dit keer echt even tegen. Qua locatie en verblijf super maar stalgenootje en ik hadden onze zoontjes mee en ze hebben alleen maar lopen klagen dat ze herrie maakte. Zelfs buiten.... Vorig jaar mochten ze gewoon spelen in de kantine met hun auto’s en nu leek alles te veel.... Dus we gaan maar op zoek naar iets waar de kinderen ook gewoon kunnen spelen en wij lekker kunnen rijden :o.

Richting Ermelo heb ik ook nog overwogen te doen dit jaar. Had van stalgenootje gehoord dat als je spoor oversteekt je ook in een heel mooi gebied zit. Maar uiteindelijk niet gedaan en voor veilig rondje gegaan :D.

Shaggy / dressuur L2+3

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:59

Klopt dat was voor jullie het spoor over maar als je dat gebied niet kent dan verdwaal je daar ook rustig.
Staan niet zulke mooie route punten als op het andere deel.

Wat jammer dat het zo tegen viel.
Is Dop het Del geen optie voor jullie ligt aan de andere kant van de oversteek.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:11

Idd dop heets del. Weet zeker dat de kinderen daar lekker mogen spelen :D
Fijn plekje..

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:53

Daar hebben we inderdaad ook naar gekeken maar we hebben een paar luxe dieren in de groep }:0. Onze groep is ook te klein voor groepsaccomodatie maar weer te groot voor een huisje of appartement. We gaan met iets van 9 volwassenen en 2 kinderen.

Heb al wat accomodaties in de groep gegooid... Nu maar ff kijken wat eruit rolt.

Shaggy / dressuur L2+3

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:03

In het appartement zitten wij ook altijd met een stuk of 12 dames.. jammer! Fijne locatie, zo het bos in

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:09

Ja zit net filmpje te kijken van appartement zou voor mij prima zijn. En de kamers zijn ook netjes! Wat nu wel een voordeel was is dat we met de kinderen allebei eigen kamer hadden. Konden ze op bed leggen en geen herrie van andere die naar bed gingen :o. Ik zie wel waar we belanden, als we maar gaan _O-.

Shaggy / dressuur L2+3

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:29

Boszicht in Laag Soeren een optie? Daar rij je ook zo het bos in :j

~~ Paarden zijn de spiegel van onze ziel ~~
Hoe komt het dan toch dat ik zo'n eigenwijs stuk vreten heb? :')
[VVDD] [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:58

Wij kwamen vandaag de schaapskudde tegen onderweg :)
Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 10:04

Die heb ik ook een paar keer gezien. Stonden voor de nacht bij ‘onze’ ingang (gelukkig niet pal ernaast ander paard wat we mee hadden is bang van schapen _O-). Op zaterdag ook van een afstand op de heide gezien. Blijft leuk zo’n kudde schapen.

Shaggy / dressuur L2+3

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 11:18

Ja ik ook een paar keer. Ogen op steeltjes bij paardlief :wow: :D

Ik mag weer gaan stappen, dus ik ga ook weer tracken. Voorzichtig aan en dan hopen dat we over een maand weer verder kunnen.
Zullen wel veel heen en weertjes worden, want mag 20-30 min stappen en de kleinste rondjes zijn vanaf 5 km. Dat is langer dan een half uur stappen :D

~~ Paarden zijn de spiegel van onze ziel ~~
Hoe komt het dan toch dat ik zo'n eigenwijs stuk vreten heb? :')
[VVDD] [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 14:43

Hier vandaag weer lkkr stukje gereden mey vrienden!
En door het water scheuren bij Schloss Dankern.
Foto.s Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door paddraigh op 17-09-20 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt