Buitenritten op Ameland; waar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Buitenritten op Ameland; waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 16:13

Met de jaarwisseling zit ik met vrienden een week op Ameland. Het leek ons een leuk idee om een aantal strandritten te maken. Door de groepssamenstelling moeten we (helaas helaas :D ) een aantal keer. In een grijs verleden heb ik eens een strandrit op Ameland gemaakt en dat was heel leuk, maar ik heb geen idee waar dat was.

Ik had de volgende verdeling in gedachten:

1 staprit met mensen zonder ervaring. Een aantal heeft nog nooit op een paard gezeten maar wil heel graag het strand op. Mogelijk zijn ze te overtuigen tot een menritje ipv daadwerkelijk op een paard, want ik vraag me af hoe vertrouwd het is om mensen met nul ervaring mee te nemen.

1 rit met 2 ervaren ruiters en 1 ruiter met een beetje ervaring. De ruiter met enige ervaring geeft zelf aan dat ze graag een galopje wil proberen.

1 rit met de 2 ervaren mensen. Hier mag het gas best flink open, zolang de paarden maar beheersbaar blijven. Ik heb persoonlijk liever geen fries of tuiger onder mijn kont. En als het een westernstal is (of alleen westernzadels) dan ben ik helemaal blij, maar dat zal wel een speld in de hooiberg zijn...

Alle tips zijn welkom! We willen dus 3 verschillende ritten maken op 3 verschillende dagen.

OlleBolle
Berichten: 245
Geregistreerd: 02-01-18

Re: Buitenritten op Ameland; waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 16:34

De Blinkert in Ballum! Hier heb ik zelf erg leuk gereden & er is de mogelijkheid voor een privé rit :o

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Re: Buitenritten op Ameland; waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 16:59

Voor de menrit kan je terecht bij de stal van Buren. Er zijn een aantal stallen die in de winter gesloten zijn, de blinkert ging eerder wel door met de ritten. Ik ben zelf vanwege het massale niet echt weg van de Blinkert en zou liever naar bijvoorbeeld de Hollumer Trap gaan, maar ik denk (weet t niet zeker) dat die dicht gaan.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16127
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:25

Omdat alle vragen rondom buitenritten op BRT (Buitenrijden, Ruitervakanties en Trektochten) horen, verplaats ik dit topic daarheen.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 23:22

Essie73 schreef:
Omdat alle vragen rondom buitenritten op BRT (Buitenrijden, Ruitervakanties en Trektochten) horen, verplaats ik dit topic daarheen.


Oeps, sorry, ik dacht dat ik goed zat, maar blijkbaar niet. Dank voor het verplaatsen!

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 08:22

Haarbal schreef:
Met de jaarwisseling zit ik met vrienden een week op Ameland. Het leek ons een leuk idee om een aantal strandritten te maken. Door de groepssamenstelling moeten we (helaas helaas :D ) een aantal keer. In een grijs verleden heb ik eens een strandrit op Ameland gemaakt en dat was heel leuk, maar ik heb geen idee waar dat was.

Ik had de volgende verdeling in gedachten:

1 staprit met mensen zonder ervaring. Een aantal heeft nog nooit op een paard gezeten maar wil heel graag het strand op. Mogelijk zijn ze te overtuigen tot een menritje ipv daadwerkelijk op een paard, want ik vraag me af hoe vertrouwd het is om mensen met nul ervaring mee te nemen.

1 rit met 2 ervaren ruiters en 1 ruiter met een beetje ervaring. De ruiter met enige ervaring geeft zelf aan dat ze graag een galopje wil proberen.

1 rit met de 2 ervaren mensen. Hier mag het gas best flink open, zolang de paarden maar beheersbaar blijven. Ik heb persoonlijk liever geen fries of tuiger onder mijn kont. En als het een westernstal is (of alleen westernzadels) dan ben ik helemaal blij, maar dat zal wel een speld in de hooiberg zijn...

Alle tips zijn welkom! We willen dus 3 verschillende ritten maken op 3 verschillende dagen.


https://www.ruiterenenmennen.nl/C360-Friesland.html

xMagnum

Berichten: 77
Geregistreerd: 15-02-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 08:59

OlleBolle schreef:
De Blinkert in Ballum! Hier heb ik zelf erg leuk gereden & er is de mogelijkheid voor een privé rit :o


Ja de blinkert! Super leuke ritten gemaakt daar :D

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Buitenritten op Ameland; waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 22:25

Ik heb een rit gereden bij Le Cheval, dat was een stap en drafrit, maar die bieden ook kleinschalig een galoprit aan op het strand.

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Buitenritten op Ameland; waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 22:47

Voor wat meer actie kan ik je Nella Dorien aanbevelen!
Een rustige rit kan bij Le Cheval, brave en rustige paarden, fijne begeleiding en een kleine groep.
Blinkert vond ik zelf niet zo prettig, hele grote groepen.

Al denk ik dat Le Cheval misschien wel dicht is, Nella Dorien weet ik niet zeker!

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: Buitenritten op Ameland; waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 23:10

Ik vermoed dat grote groepen in de week van oud en nieuw niet zo'n probleem gaat zijn... :+

We hoeven niet 3x bij dezelfde stal, maar zou wel fijn zijn. Dan kan ik namelijk van tevoren even bellen/mailen en de zaak uitleggen.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 15:41

Ga niet naar De Lange Dunen :(

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Buitenritten op Ameland; waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 15:52

Wij vonden nella Dorien heel prettig! Redelijk kleine groepen en fijne begeleiding
Brave, maar geen slaperige paarden.
Heerlijke strandrit met veel stap, en aantal galopstukken met op strand ook even lekker hard
echt genoten van rit en eiland!

Ze hebben ook alleen stap-beetje draf voor echte beginners

Geen idee of ze dan open zijn

xMagnum

Berichten: 77
Geregistreerd: 15-02-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 23:43

essie79 schreef:
Ga niet naar De Lange Dunen :(


Waarom niet? Ik heb er één keer gereden en ik vond het een prima rit

Nairua
Berichten: 41
Geregistreerd: 22-08-20

Re: Buitenritten op Ameland; waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 00:50

Stem ook voor de Blinkert!

Do_Dijksma
Berichten: 5
Geregistreerd: 24-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 20:45

ik ga elk jaar naar ameland, ik doe altijd een buitenrit bij nella en dorien, ik denk alleen wel dat ik volgend jaar ook een andere stal wil proberen! dus ik lees even mee ;)

hagelslag
Berichten: 8998
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Buitenritten op Ameland; waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 20:57

Het jutterspad tussen nes en buren bied rond oud en nieuw ook ritten aan.
Maar vermoedelijk alleen gevorderden ritten ivm de paarden die dan wat frisser zijn.

Wel gaan mijn zusje en ik daar graag rijden. En tevens stonden onze eigen paarden daar op een goed omheind stukje weiland toen we ze hadden meegenomen vorige jaar.
Communicatie is daar naar mijn mening ruim voldoende

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: Buitenritten op Ameland; waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 23:08

@hagelslag, precies het frisse (het weer + minder ritten) is waarom ik huiverig ben om de mensen die nog nooit op een paard gezeten hebben mee te nemen. Het klinkt allemaal heel idyllisch maar als er eentje afstuitert heb je de poppen aan het dansen. Vandaar dat ik dus aan een menwagen dacht. Huifkar is dan wellicht weer wat oubollig, maar flink het gas open met een marathonwagen zou denk ik veel leuker zijn dan een stapritje.

hagelslag
Berichten: 8998
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Buitenritten op Ameland; waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 07:41

Ahh, daarvoor is er ook iemand. Ik kom zo niet op haar naam.
Maar die gaat met 2span Friesen onderweg. En heeft span en kar goed voor elkaar

RachelB
Berichten: 29
Geregistreerd: 04-09-20

Re: Buitenritten op Ameland; waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 15:44

Rijstal de Blinkert doet strandritten! Zijn erg leuk.

Anoniem

Re: Buitenritten op Ameland; waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 15:51

Als het goed is heb ik in de tijd dat ik op Ameland werkte bij De Blinkert een privé rit gedaan met toen mijn schoonzus. Was een stapritje door de duinen. Zou bij die stal gaan werken die zomer, maar relatie ging uit en dan ben je niet meer welkom op het eiland hahaha

gitteesmee
Berichten: 16
Geregistreerd: 06-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:21

Mocht je nog eens naar Ameland gaan, dan raad ik Hollumer Trap aan. Kleine groepjes, vaak privé zelf. Daarnaast is het een mooie plek om op te stappen! Het klopt trouwens dat ze dicht zijn in het najaar en de winter, dan staan de paarden op het natuurgebied het Oerd paard te zijn!