Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:45

Oh ik wil ook meedoen! Ik rijdt toch 2 a 3x in de week een buitenrit, wel niet zo'n groot aantal km's maar ik ben wel benieuwd hoeveel km's we maken! Ik ga de app zometeen downloaden!

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:54

Afbeelding

Ik doe sinds gisteren mee aan de challenge :D
Normaal doen we altijd een rit van een 6tal km, die probeer ik nu wat uit te breiden.
Heb altijd wat schrik voor die opbouw we zijn nu bijna 1,5 maand terug bezig na een rust van 4 maanden door droes en wil echt niet te snel gaan.

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 07:18

Ik heb maar een luttele 138 km gehaald, maar ik ben er zeer blij mee! Ponylief is heel ziek geweest en we zijn pas sinds april aan het opbouwen, dus dan vind ik het een mooi resultaat!

Ik denk dat we vanaf september een pak meer km's zullen maken aangezien ik naar een andere stal verhuis waar er toch meer mogelijkheden zijn. *\o/*

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:47

Ik rij met mijn 16 jarige fjord Shadow en soms met mijn hond Nestor mee. We zijn net van stal verhuisd en hebben een heerlijke omgeving om op stap te gaan. <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 09:50

Hier gisteren ook weer het ritje gedaan van 7km. Volgende week ga ik normaal eens de omgeving wat meer uitgebreid gaan verkennen, ik kijk er zo naar uit. Het laatste deel van onze wandeling, is echt een crosspaadje, waar we echt volle gas gaan. Het beste gevoel van de wereld. <3


Afbeelding

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:49

Hier nog een gezellig ritje gemaakt in de avondzon.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 13:09

Hier zijn we ook terug op dreef, mijn pony heeft verbening van het kraakbeen en het pistewerk moet zeer licht opgebouwd worden. Hij mag wel op buitenrit en rechtuit zijn er niet veel problemen. In het weekend maak ik daar dan gretig gebruik van. Jammer genoeg is ponylief echt een beetje onuitstaanbaar en staat enkel crossen in zijn woordenboek, wat het jammer genoeg een pak minder fijn maakt. Maar ik geniet toch nog steeds van de wondermooie uitzichten tussen zijn oren <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 10:10

Fabster schreef:
Jessol, met een beetje ‘geluk’ breekt t kraakbeen. Klinkt een beetje raar, maar als t gebroken is, is er weer flexibiliteit. Mijn Belg heeft t ook. Als t net breekt, staan ze wel even 2 weken goed kreupel. Maar daarna ging hij weer echt goed. Heb van Van Nassau begrepen, dat ze vroeger het kraakbeen expres braken, als het helemaal verbeend was. Kon t knol weer aan t werk (komt heel veel bij trekpaarden voor).

Oh, daar hebben ze mij niets van gezegd? Hij heeft blijkbaar de verbening bijna even ernstig als het bij trekpaarden voorkomt. Hij heeft enkel wat last in het bochtenwerk.

De mijne is nu echt heel erg drammerig en wilt dus écht naar huis. Gisteren was ik hem 2 keer bijna kwijt, gelukkig is alles hier "veld" en kan hij niet op straat, hij is meestal wel slim genoeg om te stoppen aan een scherpe bocht of aan asfalt. Hij heeft gisteren op een gegeven moment 36 km/u gelopen, gek voor een fjord met zijn minibeentjes. Hij is van 5x per week intensief werken naar elke dag 1 uur stappen gegaan, en dan in het weekend buitenritten, ik denk dat dat er ook mee te maken heeft, dat hij veel meer energie heeft.
Het knaagt wel een beetje aan het vertrouwen, vroeger kon ik zo relaxt wandelen. Iemand tips hoe ik mij kleine dondersteen moet aanpakken?

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 23:11

Iemand tips met goeie "winterhandschoenen"? Ik ben vrijdag op stap geweest en ik was echt compleet bevroren, mijn handen deden superveel pijn.

Hier gaan we wel goed met de challenge, maar ponylief is echt zeer wild op bepaalde momenten, zeker als ik in de namiddag ga. Vorige week ben ik eraf gevallen, hij is weggelopen door een kleine opening van een poortje waardoor ik daar dus aan ben blijven, met alle gevolgen van dien.
Hoe pakken jullie dit aan? Het ongecontroleerd gewoon wegrennen, ik kan er dan met geen mogelijkheid beweging in krijgen, dus op een volte zetten etc, is niet echt een optie. Pony gaat nu 1x per week extra aan het werk, hij heeft verbening van het hoefkraakbeen waardoor ik enkele wandelingen deed maar ik ga het piste werk toch wat proberen opbouwen en zien hoe verloopt want zijn energieniveau is extreem. :(

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 11:59

Varekaj schreef:
Dayanaera: http://www.ruiterkalender.be/kalender/

Alsjeblieft :D kalender van het hele jaar.

Ik zit vlakbij Serskamp (10/5) en Oordegem (20/5 en in juli). Aaigem is ook niet zo ver. Als ik geen wedstrijd heb kan het dat ik er daarvan meerij :)

Oh wat handig! Moest je eens in de buurt hier eentje rijden (ik zie al zingem, vurste) en je een maatje zoekt, stel ik mij steeds kandidaat. :D

Hoe pakken jullie het aan met kleine stoute pony's die zich sterk maken? Bepaalde delen van onze rit is mijn pony superkalm, en de andere delen heb ik soms schrik dat ik hem kwijt raak. Ik word er gek van.

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:41

Hier vandaag ook genoten van het weer. Heel vroeg op stal en samen met ponylief de zon zien opgaan, dat was best een magisch moment. Wel enkrl gestapt en soms ook afgestapt omdat hij op bepaalde stukken wat weggleed. Ik ben vertrokken bij -5 en het was wel echt superkoud, maar absoluut de moeite waard! Afbeelding

Afbeelding

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:30

Ponylief en ik zijn ondertussen verhuisd naar een nieuw plekje. Hoe gaan jullie de nieuwe buurt verkennen? Heb soms wel schrik om te verdwalen. Maar denk dat het hier supermooi is om te wandelen!

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 20:33

Ik heb een aantal gps kaartjes gevonden van de omgeving! Jammer genoeg geen ruiterpaden maar vooral veldwegels. En een bos waar je te paard niet in mag. -O-
Wanneer er staat enkel voetgangers, mag je dan met je paard aan de hand erin? O:)

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:16

Hier gisteren een ritje from hell. Ik wou een nieuwe route uitproberen maar dat ging niet zo goed. Ons plekje ligt op een drukke baan, ik moest die een km verder oversteken om naar een andere wegel te gaan en was daar afgestapt omdat hij redelijk drammerig deed. Ik wou toen terug opstappen in de dreef en het lukte mij al niet, hij wou continue terugdraaien. |o ik ben dan een beetje verder aan de hand gewandeld om een veiligere plek te zoeken om op te stappen en toen schrok hij van een paard dat uit de stal liep en trok hij zich los, mij even meesleurend omdat ik hem niet wou loslaten. Hij is dan de drukke baannop gegalloppeerd, waar ze heel erg snel rijden en er ook heel veel bochten zijn. Hij is wel aar huis gelopen gelukkig, ondanks dat hij hier nog maar een maand staat. Het vertrouwen heeft echt een flinke knauw weer gekregen, en ik weet niet hoe ik dat wegrengedrag moet aanpakken. Hij deed het al veeeel minder dan vroeger maar toen waren er geen drukke banen in de omgeving. Vandaag ga ik voor een wandeling aan de hand,hopelijk gaat dat wel goed.

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow


Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 20:37

Hier ook terug back on track na een hele tijd niet buiten hebben gereden door een deuk in het vertrouwen. Hij was geschrokken toen ik was afgestap omdat hij iets eng vond en hij had hem losgetrokken en de drukke weg naar stal helemaal afgegalopeerd. De schrik za en zit er nog steeds goed in.

Maar ik merk toch dat hij sinds we verhuisd zijn veel meer gespannen is op buitenrit. Hij schrikt van kleine dingen, durft soms dingen niet meer voorbij en is kijkerig naar veel zaken. Het probleem is dat hij dan vaak durft om te draaien en wegvluchten als je hem teveel forceert. En dan geraak ik terug gespannen want ik wil niet vallen of met hem op de de drukke weg terechtkomen. Iemand enig idee hoe het komt dat hij plots zo schrikkerig is? Hij staat op een paddock paradise met een vriendje dus beweging genoeg. Hij staat nu wel op een andere vitaminebrok, misschien is het dat? Ik vind het jammer want door een blessure is buitenrijden het enige wat we nog kunnen doen en ik zou er graag terug van genieten. -O-

Vandaag dus ook op een gegeven moment afgestapt om gevaarlijke toestanden te vermijden, hij had oprecht schrik van een bordje met "aardappelen te koop" en lief dan naast mij te trippelen. 18 jaar en een koudbloed. :roll: Ik hoop dat hij rap ontsnappen wordt op dit toertje, want er zijn fijne zandpaden om op te draven en galopperen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:36

OlympicOrry schreef:
Ik neem voor het eerst dit jaar deel aan de challenge en ik ben gisteren in het zonienwoud gaan rijden, met een rondje renbaan van groenendaal erbij met een kijkje op de koninklijke loge van lang vervlogen tijden. Heerlijk relax rondje, helaas wel heel lang in de file gestaan onderweg naar huis met de trailer.

Ik stel ons dus ook nog even voor, mijn merrie is een 14 jarige PRE en we doen niets anders dan buiten rijden, weekends en trektochten. Helaas vergeet ik vaak mijn endomondo op te zetten :o
Ik ben een 30 jaar en ben terug wat in conditie aan het komen want ik ben 3 maand geleden bevallen van een dochter, daarvoor 7 maand stilgelegen ivm de zwangerschap. Maar nu gaan we er dus weer voor. Ik lees al een lange tijd mee en geniet altijd erg van jullie foto's en verhalen :)

[ [url=m/LCUrqw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar wil ik ook heel graag eens gaan rijden!
Is dat met ruiterroutes? Of kun je bijvoorbeeld ook iemand meenemen met de fiets en zo een toertje maken?
Ik rij vaak alleen maar heb toch graag ook iemand bij me als ik op locatie ga, bv op de fiets, zeker de eerste keren dat ik op verplaatsing zou gaan.

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:34

Hier een bos achter de hoek, waar je te paard niet in mag. -O-

Heb toch het gevoel dat dat in Nederland beter voorzien is.

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 20:20

Afbeelding


Hier vandaag nog een voor ons iets uitgebreider rondje gedaan, een 13 tal km gedaan. Super fijne route maar de pony was zo ontzettend druk. Is twee keer gewoon weggekoerst zonder controle, hij ging de tweede keer 40 km per uur. Ik vreesde even voor mijn leven :') Hoe pakken jullie dit aan? Ik vind het zo ontzettend eng dat hij dat zomaar kan doen. En ik heb er gewoon niets aan te zeggen, hij zet zijn dikke korte nek gewoon vast.

Nog een ander vraagje, binnenkort gaan we blootvoets maar zal ik moeten investeren in hoefschoenen. Met de welke hebben jullie goede ervaringen?

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 21:10

Ja ik vind het ook levensgevaarlijk en wordt er soms moedeloos van. Hij was eigenlijk de hele tijd druk, continue aandraven en dan hem met moeite terug krijgen. Het wegrennen ging eigenlijk op een meer onverwacht moment. Dan gaat hij gewoon van 0 naar standje 100. Hij doet het vaak ook zo geniepig, de teugels uit men handen trekken en dan vertrekken. Ik probeer te sleuren aan 1 teugel maar vaak wordt hij dan nog "tegendraadser". Ik vind het best moeilijk om mee om te gaan, het is een doordrammer en in alles gebruikt hij zen kracht als iets hem niet zint en na 18 jaar weet hij dat hij het vaak wint. Ik ben al ver gekomen met hem maar het blijft echt een rot karaktertrekje. Op deze manier is buiten rijden niet fijn, als het een continue gevecht en gedribbel is. Stilstaan is bv ook een moeilijk punt. Hij kan zo "gevoelloos" zijn aan de hulpen, vreselijk en ik weet niet hoe ik dat er nog uitkrijg.

Hier kan je goed zien waar hij zijn sprintje heeft getrokken.
Afbeelding


Bedankt voor het advies over de schoenen! Ik ga denk ik een passer laten komen.

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 22:01

Varekaj schreef:
Doet hij het enkel buiten of ook in de piste? Dan zou ik daar eerst gaan werken aan gehoorzaamheid. De mijne weet ook prima dat hij sterker is maar het zal echt niet in hem opkomen om zo'n fratsen uit te halen.

Hij doet het in de piste niet echt, het is wel een heel drammertje altijd en als het hem echt niet zint zal hij daar ook wel eens wat gas bijtrekken maar nooit zo extreem.

Aangezien hij ook niet meer zo vaak id piste gewerkt wordt door zijn blessure is het ook moeilijker om aan te werken, maar nu we die hebben ga ik misschien ook wat meer proberen in de piste te werken.

Ja, maar hoe "straf" ik hem daarop dat hij zon fratsen niet uithaalt? Vind dat zo gemakkelijk gezegd maar ik weet het niet. Als ik er tegenin ga is het soms nog erger. Ik heb eens 45 minuten in de gietende regen gereden id buitenbak nadat hij terug naar huis rende, tot hij eindelijk gekalmeerd was.

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 04:05

Ja, zo eentje is hij aan de longe toch ook wel, in galop trok hij zich vaak los. Nu longeren we niet meer door zijn blessure. Het lijkt alsof hij op alles een antwoord heeft met zijn kracht, op een maisveld bv is hij in staat om zich dan in eens om e draaien en richting de uitgang te rennen, met dan meestal een scherpe bocht om terug op het pad te komen.

Ik moet ook wel eerlijk toegeven dat ik op zon momenten overmand word door angst om hem soms goed op zen plaats te zetten. Vandaag ben ik vanaf het kon afgestapt met knikkende benen na een paar haarspeldbochten. Hem toen wel met de zweep even heel goed achteruit gezet, maar dan gaat hij trekken en heb ik weer schrik dat hij zich lostrekt. We zaten ook dicht bij een 90 weg, hij loopt er zonder pardon op, ook als ik val bijvoorbeeld loopt hij weg, dit had ik al eens voor op een 70 weg. Dus ik zit er soms wel met wat spanning op, als hij begint te drammen en te doen. Hij lijkt ook zoveel energie te hebben in de winter, dan is het altijd erger.

Als ik dit allemaal teruglees denk ik toch: en waarom vind ik hem zo leuk? :') Het was nu wel weer enkele maanden geleden dat het voorviel En nu lig ik hier wakker, het voorval in men hoofd terug af te spelen.

Wat fijn robijntjah dat je een nieuw bos hebt leren kennen, minder fijn dat ze ook der kop even opzette. Hier was her ook een mooi stuk nieuw gebied. Maar ik blijf balen dat er in belgie toch altijd wel stukken straat inzitten.

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 10:29

Bij mij hangt er gewoon een engels hoofdstel in met een trensje. Toen hij nog van mij was hingen er ook zwaardere bitten in, maar ik wou daar liever vanaf stappen. Zelf met die zwaardere bitten ging hij er ook vandoor. Ik heb ook al gedacht aan een hackamore maar vind het ook wel eng, door die heftige werking op de neus, maar misschien schrikt hij daarvan, ik heb het gevoel dat je er in de mond vanalles mag inhangen, hij gaat er toch door. Hij deed het op die trens ongelofelijk goed toen ik nog 6x in de week met hem reed, dan maakten we dit echt niet mee. Sinds hij op actief pensioen staat komt het veel vaker voor en dan vooral in de winter.

Ik draag geen bodyprotector eigenlijk, misschien moet ik dat maar eens doen. Er is gewoon ook helemaal geen lijn op te trekken wanneer het gaat gebeuren, hij kan ook gewoon stukken super rustig zijn. Gisteren was er wel een PRE mee, hele tijd trippelen, maar heel sensibel, als je daar een klein beetje druk geeft staat die stil, maar ik zag wel dat hij er ook drukker van werd dan anders, en dan ook nog nieuw gebied. Ik voelde het heel de rit al aankomen, en daar ging hij. 18 jarige bompa met korte beentjes, hij heeft er alsinds wel van genoten, ik niet. :')

Het in cirkels rijden probeer ik ook, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik het gevoel heb dat hij daar nog drukker van word, hij kan dan als we terug "rechtuit" gaan dan ook ineens vaart maken en dan krijg je hem zeer moeilijk terug op de cirkel. Wat lijkt het nu een rotpony haha, hij is ook wel heel leuk hoor, dit valt ook niet wekelijks voor, wel is hij gewoon in het algemeen een drammer en een koppige ezel. :roll: Zoals hierboven gezegd, het is ook een fjord en ik vind het toch écht geen makkelijke paard. Langs de ene kant wel braaf, maar langs de andere kant ook stronteigenwijs en vooral soms te slim Maar ik ga al even de daad bij het woord voegen vanmiddag, hij is één van zijn plakschoenen verloren dus op buitenrit is niet ideaal, maar in d zachte bak kan hij wel aan het werk, desnoods enkel stappen. Bedankt voor de tips!

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 12:39

Dorine92 schreef:
Eentje waar ik met dat gevoel op zit zou ik acuut verkopen

Het staat er misschien iets dramatischer dan het is haha. 8/10 keer heb ik een geweldige pony onder mijn kont, eentje met pit maar waar ik wel een fijne buitenrit mee kan doen. En hij met mijn toestemming eens goed de benen mag strekken en dan zit ik er op te lachen als een klein kind.
Af en toe komt er zoiets voor, en dan vind ik het fijn om ook eens iemand anders zijn mening erover te hebben. Verkopen zal ik nooit doen, daarvoor zit hij teveel in mijn hart.

Hier dezelfde mening als Gypsy. Dik wilt ook gewoon rennen omdat hij het fijn vindt. Ik denk dat het stukje dat hij gisteren deed gewoon het beste moment van zijn week was bij de wijze van spreken, oortjes erop en gaan. Maar er moet inderdaad een noodrem opzitten, en die is er op zo'n momenten niet altijd. In grote groepen kan ik met hem ook beter niet buiten rijden, dan wilt hij ook vooraan en is hij héééél druk. Ik heb gewoon een pony met veel looplust in een lichaam waar ik het er jammer genoeg niet 100% meer kan uithalen. Op dit filmpje zie je hoeveel plezier we er ook beiden kunnen uithalen.



Hij heeft het jammer genoeg al zoveel kunnen doen. Als ik de verhalen van vroeger hoor, dan valt het nu best mee. Maar ik kan een hackamore lenen, dus ik ga het gewoon eens proberen op onze gewoonlijke route. Dit was echt een combinatie van factoren waar de kans groter is dat hij wegrent: nieuwe plek, druk paard erbij, koud weer. Waar moet ik rekening mee houden?

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 17:44

Wat een mooie foto's alweer. Ik ben toch wel jaloers op jullie Nederlanders, wat een fijne gebieden hebben jullie, hier in België vind ik dat toch écht beperkt.

Vandaag de eerste keer naar buiten met de hackamore en ook de eerste keer blootvoets. Een heel nieuwe ervaring dus! Het had wel zijn effect vond ik, maar het was niet alsof hij op de pinken te rijden was. Ik moest soms wel nog even duidelijk inkomen maar hij liep er niet meer zo doorheen. Een mak schaap zal het nooit worden, en dat hoeft ook niet, als hij maar niet gevaarlijk is. Dus ik ga er denk ik wel één voor mijzelf aanschaffen denk ik!

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 19:08

Kun je de endomondo app niet installeren op je smartwatch? Ik kan rechtstreeks opnemen vanaf mijn horloge in endomondo.

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers