Buitenrijden loons en drunense duinen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Buitenrijden loons en drunense duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 01:55

Heel misschien kom ik ook weer die kant op. Ik kan dan via Bosch en duin het bos in.

Houdt jullie op de hoogte :))

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:19

Lynn2014 schreef:
KDonna schreef:
Ik volg ook even, wij gaan binnenkort verhuizen en komen dan vlakbij d’n Dries te wonen.
Meer mensen die daar in de buurt staan?


Vast wel! En anders is het niet heel ver weg om ergens te samen te komen.

Waar kom je vandaan?


We wonen nu in Den Bosch en de paarden in Cromvoirt.

monnette1

Berichten: 244
Geregistreerd: 29-08-14
Woonplaats: Deil

Re: Buitenrijden loons en drunense duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:31

Ik woon niet in de buurt ( Deil) maar vind het wel leuk om een paar keer met de trailer naar de drunense duinen te gaan. 31 maart doe ik zowiezo mee met enjoy the ride. Ik moet een trailer huren en Drunen is het dichtste bij... maar een stukje verder, en als ik daar goed kan parkeren, dan heb ik dat er wel voor over.

Lynn2014

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-02-18
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-19 04:25

Hey ik heb even een vraag, kon zo snel geen topic vinden erover dus als iemand iets weet, tips zijn welkom.

Maar ik heb nu al wel wat routes gevonden die ik rij, met veel plezier natuurlijk maar ik vroeg mezelf af of iemand hier ook een app voor heeft ofzo? Ik hoor mensen wel eens over een app die dan routes aangeeft, of bij manage van loon heb je dat ook volgens mij, dat je zo een apparaat kan huren met routes voor mensen die weinig tot nooit hier gereden hebben. Maar kan je dit ook gewoon op je mobiel zetten?
Wil nog wat mooie routes maken, en weet zo niet alle routes.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Buitenrijden loons en drunense duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 08:34

Ik had begrepen bij manege van Loon en van Natuurmonumenten dat er nog geen overzicht is van alle routes, maar dat ze daar nog mee bezig zijn. Maar ik volg even met je mee.

Sannanasje

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Buitenrijden loons en drunense duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 08:40

Volgens mij heeft https://www.ruiterenenmennen.nl/ een app gemaakt, of zijn ze daar mee bezig.
Maar die hebben volgens mij ook routes die je kunt downloaden op je telefoon.

Ik ben er zelf nog niet helemaal achter hoe dit werkt, maar als het werkt lijkt me het een super app

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Buitenrijden loons en drunense duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 10:04

Er zijn inderdaad nog geen ruiterroutes overzicht bij natuurmonumenten van de LDD.
Ik heb het wel aangekaart bij een medewerker op een schooluitje van een van mijn kinderen en ze zou het voorleggen bij de volgende vergadering om te gaan kijken of ze ene kaart oid konden gaan laten maken.

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Buitenrijden loons en drunense duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 10:08

Ik heb de app maps.me staan geen routes op, maar wel wat overzicht met de paden enz

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Buitenrijden loons en drunense duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 10:37

Je kunt op endomondo je routes openbaar zetten zodat een ander ze kan volgen.

Lynn2014

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-02-18
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Buitenrijden loons en drunense duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-19 23:54

Ik heb nu een app gedownload horseglobe, hiermee kan ik volgens mij ( ga het morgen uit proberen ) routes opnemen, en die dan zo delen met andere.... Dat zijn uiteraard niet alle routes in onze mooie duinen, maar het is iets. Ben benieuwd!

Hoop dat er ruiterroutes komen RoosDeG, zou wel fijn zijn! Nu moet ik echt de tijd hebben om een hele nieuwe route uit te zoeken, en niet met een bepaalde tijd weer terug zijn om op school te staan haha!

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 23:56

Lynn2014 schreef:
Ik heb nu een app gedownload horseglobe, hiermee kan ik volgens mij ( ga het morgen uit proberen ) routes opnemen, en die dan zo delen met andere.... Dat zijn uiteraard niet alle routes in onze mooie duinen, maar het is iets. Ben benieuwd!

Hoop dat er ruiterroutes komen RoosDeG, zou wel fijn zijn! Nu moet ik echt de tijd hebben om een hele nieuwe route uit te zoeken, en niet met een bepaalde tijd weer terug zijn om op school te staan haha!


Waar kom je de duinen in? Wil best een keer met je rijden hoor

Lynn2014

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-02-18
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Buitenrijden loons en drunense duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 02:37

Plantloonseweg of de ijsbaan in Kaatsheuvel

En jij?

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:03

Lynn2014 schreef:
Plantloonseweg of de ijsbaan in Kaatsheuvel

En jij?


Ik kom er tussen loon op zand/udenhout in.

Lynn2014

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-02-18
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Buitenrijden loons en drunense duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 20:18

@Dayanara, kunnen wel een keer afspreken hoor! Straks als ik uit de nacht ben kan ik wel weer overdag. Zit ik niet met het stuk dat ik voor zonsondergang weer uit het bos moet zijn. Kunnen bij het monument afspreken ofzo?

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:52

Lynn2014 schreef:
@Dayanara, kunnen wel een keer afspreken hoor! Straks als ik uit de nacht ben kan ik wel weer overdag. Zit ik niet met het stuk dat ik voor zonsondergang weer uit het bos moet zijn. Kunnen bij het monument afspreken ofzo?


Kan ook gewoon de trailer aanpikken en bij jou afspreken is misschien makkelijker

Lynn2014

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-02-18
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Buitenrijden loons en drunense duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 21:15

Ja mag ook haha maakt mij niet uit, bij de plantloon staan vaker trailers!

Welke dagen zijn voor jou prettig?

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 22:25

Zie dat het topic ouder is. Ik ben nog nooit in de LDD geweest maar lijkt me super. Mijn paard is niet mega ervaren en zou graag met iemand gaan. Heb wel een trailer

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 22:44

dell_1 schreef:
Zie dat het topic ouder is. Ik ben nog nooit in de LDD geweest maar lijkt me super. Mijn paard is niet mega ervaren en zou graag met iemand gaan. Heb wel een trailer


Je kan met mij mee

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Buitenrijden loons en drunense duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 23:10

Met mij ook :)

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Buitenrijden loons en drunense duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 07:02

Of met mij.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Re: Buitenrijden loons en drunense duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 23:26

Welk stukje van de LDD is nu echt een stuk wat je niet moet missen als je hier gaat rijden?
Zijn er ook watertjes waar je in kan/mag?
Mag ook via pb, ben benieuwd!!

Jolienn

Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Buitenrijden loons en drunense duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:57

Hoihoi, ik heb sindskort een verzorgpaard in Loon op Zand en ken de weg nog totaal niet. Ik mag wel met stalgenootjes mee maar het lijkt me ook leuk eens met anderen mee te gaan! Ik kan op maandag tm donderdag na 18.00, op vrijdag en in het weekend de hele dag. Ik ga het bos in vanaf de Waalwijksebaan of Land van kleef in Loon op Zand. Iemand waar ik bij aan kan haken? :)

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:41

Jolienn schreef:
Hoihoi, ik heb sindskort een verzorgpaard in Loon op Zand en ken de weg nog totaal niet. Ik mag wel met stalgenootjes mee maar het lijkt me ook leuk eens met anderen mee te gaan! Ik kan op maandag tm donderdag na 18.00, op vrijdag en in het weekend de hele dag. Ik ga het bos in vanaf de Waalwijksebaan of Land van kleef in Loon op Zand. Iemand waar ik bij aan kan haken? :)

Ik sta in dezelfde omgeving (ook zelfde kant van de duinen), maar heb mijn pony pas 1,5 week. Mijn plan is wel om het buitenrijden binnenkort op te pakken met stalgenoten en dus paarden die mijn pony kent. Als dat goed gaat kunnen we misschien een keer samen gaan :) Overigens heb ik ook altijd aan de andere kant van de duinen gestaan (drunen, udenhout) dus ik moet vanaf deze kant ook nog leuke routes ontdekken