Belangrijkste spullen ruitervakantie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 15:41

Ik persoonlijk heb echt aan 1 genoeg gehad. Als het regent lijkt het me wel een ander verhaal, maar als het droog is... Ze worden toch vies.

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:56

Sheran schreef:
Ik persoonlijk heb echt aan 1 genoeg gehad. Als het regent lijkt het me wel een ander verhaal, maar als het droog is... Ze worden toch vies.

Of je blijft achter een tak hangen en er zit een mega winkelhaak in...
Altijd minimaal 2e rijbroek meenemen. Als het heel koud is kan je ze ook nog over elkaar aandoen.

En een nette jas die in geval van nood ook op het paard aan kan (ook iets met takken en winkelhaken).

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Belangrijkste spullen ruitervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 20:17

Of naald en draad :P. Nee uiteraard is 2 beter, maar dit gaat over handbagage. Dat heeft echt heel weinig ruimte.

Rosalie_91
Berichten: 91
Geregistreerd: 13-03-14

Re: Belangrijkste spullen ruitervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 20:23

Ik had alles qua paardrijden in mijn ruimbagage gestopt en die kwam pas 3 dagen later toe: ik kan je dus melden dat je zonder spullen ook nog rond kan komen (maar ideaal was t niet :D )
Het allerergste vond ik dat ik geen schone sokken had, ik waste die ‘s avonds maar die waren s morgens nog nat. Broek/chaps/cap kon ik die dagen lenen :P mijn tip: Mocht je bagage bijboeken: stop je essentials in je handbagage!!

Ik had trouwens zadetassen maar was ivm kleine snack/telefoon/zakdoekje bij de hand hebben erg blij met mijn heuptasje. Was te warm voor n jas dus had verder geen zakken.

joke165

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 20:36

Roodvos schreef:
Sheran schreef:
Ik persoonlijk heb echt aan 1 genoeg gehad. Als het regent lijkt het me wel een ander verhaal, maar als het droog is... Ze worden toch vies.

Of je blijft achter een tak hangen en er zit een mega winkelhaak in...
Altijd minimaal 2e rijbroek meenemen. Als het heel koud is kan je ze ook nog over elkaar aandoen.

En een nette jas die in geval van nood ook op het paard aan kan (ook iets met takken en winkelhaken).


Samen met Roodvos op een aantal trektochten geweest en wij hebben echt alles meegemaakt qua weer ook al was mooi weer voorspeld :D . De genoemde sneeuw in Spanje half mei (dus ja 2 rijbroeken en een regenbroek over elkaar aan tegen de kou). Klets maar dan ook kletsnat geregend dus de volgende dag is dan nog niets weer droog. Winkelhaak in rijjas.... en zo groot dat die onbruikbaar was. Dus reservespul is echt heel handig. Naald en draad etc. Ik zou dit nooit redden met handbagage alleen. Zou het knap vinden dat jou dat lukt!

PS ik mis nog wel regenkleding in je lijstje. Waterdichte jas in ieder geval. En een regenbroek heb ik ook echt elke vakantie wel minimaal een dag nodig gehad.