Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bix
Berichten: 679
Geregistreerd: 05-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 15:58

Ons weekend was heerlijk! Weliswaar niet gewandeld. Wel gemend op zaterdag, en gisteren heeft mijn pony met zijn verzorgmeisje meegedaan aan een indoordag voor shetlanders. Samen zijn ze tweede geworden op het onderdeel "springen aan de hand". Supertrots!

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 18:52

Iedereen lekker genoten van het weer dus. Heerlijk!

@Bix ik zag het op facebook al! Super goed man. Super pony!

Wij hebben ook weer de nodige km's gemaakt. Gister 13km en enorm genoten. Was wel druk in het bos! Maar das best logisch eigenlijk :D


Even iets anders......
Is er misschien iemand hier op zoek naar een paard? Ik heb 2 Draver ruinen "in de aanbieding" via een bevriende trainer. Zijn allebei gezond en nog jong dus fijn om te scholen naar rijpaard. De prijs is niet zo belangrijk, goed tehuis wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 21:36

Ooit :Y) Denk dat een draver in de toekomst wel een heel fijn buitenrij-paard zou kunnen zijn voor mij. Maar nu nog even niet.

Ik heb vandaag valsgespeeld :o
Wilde zo graag even naar buiten en genieten van het weer maar heb zo enorm pijn in mijn benen dat ik wandelen echt niet zag zitten, dus heb pony even lief aangekeken en we hebben het overleefd *\o/*

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 21:40

Minder denken, meer doen.

Zie je wel dat het werkt. Fijn dat je zo hebt kunnen genieten. Het was er ook best weer voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 21:59

:Y) Nu nog een manier vinden om wat meer tempo er in te krijgen zonder dat het spanning opbouwt want het ging echt ZO TRAAG :') Als hij gewoon die 5 km/u zou doen was ik al blij. Maar het was misschien ook niet het moment, met de start van het hooikoortsseizoen enzo.. Het was toch leuk 8-)

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 22:05

Mijn mafje ging ook altijd heel traaaaaag. Totdat ze even een rengalopje moest doen van maximaal 100 meter om de opgebouwde adrenaline eruit te laten.

Toch leuk zijn de belangrijkste woorden in je post. Op naar meer toch leuk!

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 11:12

Wat fijn [***]!! Dat tempo komt vast wel goed, als je voor nu maar genoten hebt :D

Dravers zijn echt heerlijke paarden. Daarom heb ik er ook 2 :+) En dankzij mijn oude trainer zie ik er regelmatig voorbij komen die dus een nieuw huis zoeken. Blij dat er geen boxen meer vrij zijn op stal haha! O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 11:59

Haha, hier volgens mij momenteel wel 1 box vrij maar ik heb geen geld en tijd, dus dat scheelt ook :+

Zat te denken dat hij bij mijn laatste ritten (in september) wel gewoon zijn normale tempo had (buiten dan de allerlaatste rit waar het mis ging maar daar voelde hij zich ook echt niet happy) maar dan wandelde ik eerst een half uur er naast voor ik er op ging ... Als ik dat nu doe zijn we alweer terug op stal :') Dus zou het wel fijn vinden als ik er gewoon rechtstreeks op kon en hij dan ook fijn zijn tempo zou aannemen. Even zoeken maar weer..

Hier wordt alleen maar spanning opgebouwd als het tempo omhoog gaat, en een beetje handige/stoere ruiter rijdt daar wel doorheen en dan lijkt er niks aan de hand en loopt hij wel, maarja, die ruiter ben ik niet dus dan gaan we voorlopig maar heel erg traag 8-)

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 19:07

Hehe, we doen eindelijk weer mee ^^
Heerlijk dit weer <3
Eindelijk het grote rondje gedaan, dus nu voor pampus met vermoeide voetjes en krampkuitjes :')

Afbeelding

Afbeelding

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 09:27

Nou moet ik zeggen [***]…...mensen met paarden hebben eigenlijk nooit geld hahaha! :+
Maar ik snap je hoor :D

Mooi rondje Hoppit!

Ik ben een beetje ziekig dus heb niet veel gedaan afgelopen week Gister een stukje de andere kant op langs de weg gelopen wat puppy paard HEUL spannend en interessant vond. Maar uiteraard vergat ik m'n endomundo aan te zetten :/
Vandaag ga ik naar Vinkega met 'n jonkie Grazza. Daar hebben ze een "lol met je knol" parcours uitgezet. Zijn Trec, trail en schrik hindernissen waar je dan met je paard doorheen kunt. Ben heel benieuwd wat ze ervan vind.
Ohja!! Ik heb gister een boomloos zadeltje gescoord voor "the time being" Dus ik kan het rijden ook weer oppakken. Vind boomloos niet ideaal maar voor nu voldoet het. Kan ik even doorsparen voor m'n "echte" zadel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 14:56

Neen klopt, maar toch :P Ooit misschien .. hahaha.

Fijn Hoppit! Is wel een beste afstand om even uit je mouw te schudden, geen wonder dat je kuitjes niet zo blij zijn, hahaha.

Weer ziet er weer goed uit .. ideale timing om ziek te worden ^)

Vorige week nog een beetje zitten klooien met pony, maar een rondje buiten was toch geen optie. Er hangt iets op hem maar weet niet zo goed wat, hij is een beetje 8)7 Wel nog 1x binnen rondgestapt en daar was hij helemaal fijn, terwijl hij buiten in de longeerpiste compleet geen rust vond. Heb op mijn instagram (zie onderschrift) een filmpje van wat hij dan zoal doet .. kan het even niet rechtstreeks hier plaatsen.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:16

Vandaag Hobbit's voorbeeld gevolgd en hetzelfde rondje gelopen.

Kon het niet volhouden over het ruiterpad dus het laatste stuk afgesneden.
Bijna 11 1/2 km gewandeld met Bam en lekker tussendoor pauze gehouden.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:50

Onali schreef:
Vandaag Hobbit's voorbeeld gevolgd en hetzelfde rondje gelopen.

Kon het niet volhouden over het ruiterpad dus het laatste stuk afgesneden.
Bijna 11 1/2 km gewandeld met Bam en lekker tussendoor pauze gehouden.

Oh, zit jij in de buurt? Pittig he :p

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:59

Ja daarom doe ik het niet vaak _O-
Ik ga eigenlijk altijd meer naar 'boven' het bos in of richting Amerongen.

Ik zit heel dicht in de buurt ja.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 20:23

Oh dan komen we elkaar mss nog wel eens een keer tegen. In ons rondje lieten we ook een tinkertje schrikken, die 'k blijkbaar ook via een topic ergens eens op fb had toegevoegd. Jij had toen toch ook dat gave topic over iets in Duitsland? 8-)

Nu t mooier weer is zijn we zelf ook een stuk gemotiveerder :)
Laatst bijgewerkt door Hoppit op 25-02-19 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn2014

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-02-18
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 20:30

Wandelen wordt hier ook vaak gedaan, zeker als ik net wat minder tijd heb, dan ga ik met onze hond en paard tegelijkertijd! Gezellig en ideaal!


Afbeelding

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:00

Hoppit schreef:
Oh dan komen we elkaar mss nog wel eens een keer tegen. In ons rondje lieten we ook een tinkertje schrikken, die 'k blijkbaar ook via een topic ergens eens op fb had toegevoegd. Jij had toen toch ook dat gave topic over iets in Duitsland? 8-)

Nu t mooier weer is zijn we zelf ook een stuk gemotiveerder :)


Ik kwam een stalgenootje tegen, ik was net voorbij het kabouterbos pauze aan het houden en zij ging er net in.

Ja Duitsland en Luxemburg, helaas moet ik ze beide aan mn neus voorbij laten gaan dit jaar.
Iets met vervoer :x
En helaas had degene met wie ik rijd mij niet ingelicht hierover dus ik ben wel vrij.
Ze weet dat ik geen E rijbewijs heb en ook geen geschikte auto, dus ben eigenlijk behoorlijk teleurgesteld.

Maar goed dit jaar flink sparen en dan hopelijk volgend jaar weer.

Dit jaar ga ik met de shetlandmenritten mee naar Barchem naar de 4daagse.
Bam weliswaar naast de fiets.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:08

He da's jammer. Heb helaas ook - nog - geen E, wel een dikke trailer :')

Bix
Berichten: 679
Geregistreerd: 05-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:21

Onali schreef:
Dit jaar ga ik met de shetlandmenritten mee naar Barchem naar de 4daagse.
Bam weliswaar naast de fiets.


Ook superleuk en gezellig! ^^
Ik wil wel een keer jouw kant op komen hoor Ilona - maar dan maken we er wel een rondje incl. pauze met lunch van ;)

Bix
Berichten: 679
Geregistreerd: 05-10-10

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:23

Hier staat het wandelen echt even stil. Ben het mennen aan het oppakken, hoewel...ook nog niet heel fanatiek, maar toch zo'n 2x per week. Pony is nog wat energiek, na maanden niet ingespannen te zijn geweest. Hij wil erg graag ;) Dus wil het gewoon weer rustig opbouwen, we mennen immers bitloos. Wil het wel gecontroleerd houden.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:50

Bix schreef:
Onali schreef:
Dit jaar ga ik met de shetlandmenritten mee naar Barchem naar de 4daagse.
Bam weliswaar naast de fiets.


Ook superleuk en gezellig! ^^
Ik wil wel een keer jouw kant op komen hoor Ilona - maar dan maken we er wel een rondje incl. pauze met lunch van ;)


Daar houd ik je aan.
Met zn 2-en is het toch wat gezelliger.

En ja ik kijk er wel naar uit. Nu nog op conditie komen ~~}>

Foto's van vandaag:

https://www.instagram.com/p/BuT-SeADnLn ... 0ujx5oj8pf

Bix
Berichten: 679
Geregistreerd: 05-10-10

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:27

Mooie foto's! Wat een weertje he? Ik kan hier best aan wennen.. Maakt me ook meer gemotiveerd om naar stal te gaan. Hebben jullie dat ook?

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:01

Het was volgens buiendinges gewoon 18 graden.

Bix
Berichten: 679
Geregistreerd: 05-10-10

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 08:54

De NVVR organiseert medio augustus een vierdaagse trektocht van minimaal 15km per dag. Eigenlijk onder het zadel, maar deze afstand is ook lopend nog wel te doen. Dit is incl overnachting. Je slaapt met 6 personen bij een accomodatie. Lijkt me best leuk - zullen we allemaal gaan? ^^

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 10:01

Als we niet de week ervoor Barchem gehad zouden hebben had ik het wel gewild.


Zag trouwens toen ik gisteravond naar bed ging dat ik mn nek verbrand heb van de wandeling.