Ruitervakantie met eigen paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wytske04
Berichten: 5
Geregistreerd: 03-01-19

Ruitervakantie met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 17:06

Hoi!

Een vriendin en ik willen komende zomer graag op vakantie/kamp met onze paarden. Ik ben dan 15 en mijn vriendin 14.

Onze eisen:
- buitenritten
- springen/cross
- In de provincies Utrecht, Noord- en zuidholland of brabant
- eigen paard kan mee

Onze extra's (geen eisen dus):
- Leuk als we kunnen springen/crossen
- Leuk als er met de paarden kan worden gezwommen

Wij rijden beide op een wat hoger niveau, dus als er uitdaging te vinden is wordt dit zeker gewaardeerd, Maar we vinden het ook heerlijk om lekker buiten te rijden en het juist heel chill te hebben!

Een vakantie is ook prima als we dan een huisje en stallen kunnen huren bij bijv. bed&breakfast, alleen ik weet niet of twee minderjarigen alleen in een huisje mogen verblijven.

Ik hoop dat jullie suggesties hebben want we weten het zelf echt niet. We hebben al meerdere uren zitten googlen...


Groetjes! :)
Laatst bijgewerkt door C_arola op 18-02-19 18:25, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Beginpost aangepast op verzoek TS

Deveneyyy
Berichten: 214
Geregistreerd: 11-06-13

Re: Ruitervakantie met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:26

Pmo instructieweek?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Ruitervakantie met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:30

Ik ben zelf afgelopen zomer met een vriendin naar Human en Horse Hotel geweest. Ligt echt dichtbij de ruiter routes en er is ook een meer. Het was heel goed te betalen! Ik vind instructie weken zelf weinig toevoegen, investeer dat geld dan in les van je eigen instructie :o

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Re: Ruitervakantie met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:33

Stal t' reelaer voldoet misschien wel aan jullie eisen

Wytske04
Berichten: 5
Geregistreerd: 03-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 17:43

Deveneyyy schreef:
Pmo instructieweek?


Dankje voor je reactie! Klinkt heel leerzaam, maar we zoeken toch iets meer recreativiteit :)

Wytske04
Berichten: 5
Geregistreerd: 03-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 17:44

Gerdjee schreef:
Stal t' reelaer voldoet misschien wel aan jullie eisen


Die vinden we idd heel gaaf klinken alleen met reiskosten erbij wordt het ontzettend duur helaas!

Wytske04
Berichten: 5
Geregistreerd: 03-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 17:49

liekec schreef:
Ik ben zelf afgelopen zomer met een vriendin naar Human en Horse Hotel geweest. Ligt echt dichtbij de ruiter routes en er is ook een meer. Het was heel goed te betalen! Ik vind instructie weken zelf weinig toevoegen, investeer dat geld dan in les van je eigen instructie :o


Dit kinkt heel leuk! Weet jij toevallig ook of je voor langer dan 2 nachten kan boeken?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:56

Wytske04 schreef:
liekec schreef:
Ik ben zelf afgelopen zomer met een vriendin naar Human en Horse Hotel geweest. Ligt echt dichtbij de ruiter routes en er is ook een meer. Het was heel goed te betalen! Ik vind instructie weken zelf weinig toevoegen, investeer dat geld dan in les van je eigen instructie :o


Dit kinkt heel leuk! Weet jij toevallig ook of je voor langer dan 2 nachten kan boeken?

In overleg is er heel veel mogelijk! Vriendin van mij had 3 nachten, ikzelf 2 ivm andere vakantie. Maar langer zou zeker mogelijk moeten zijn. Ik zou even bellen.

Wytske04
Berichten: 5
Geregistreerd: 03-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 18:24

liekec schreef:
Wytske04 schreef:


Dit kinkt heel leuk! Weet jij toevallig ook of je voor langer dan 2 nachten kan boeken?

In overleg is er heel veel mogelijk! Vriendin van mij had 3 nachten, ikzelf 2 ivm andere vakantie. Maar langer zou zeker mogelijk moeten zijn. Ik zou even bellen.


Ga ik doen, dankjewel!

EsterVera
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 23:39

Camping samoza. Heeft ook een leuk zwembad, cafetaria en mooie paardenstalling

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Ruitervakantie met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 00:01

Ik zou gewoon samen een leuk huisje zoeken, bij de veluwe of drenthe. Gaaf om zelfstandig te doen toch?

Nienkje_H

Berichten: 427
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ruitervakantie met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 00:22

Poelenburgh Instructieweek?

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 00:00

Gypsy schreef:
Ik zou gewoon samen een leuk huisje zoeken, bij de veluwe of drenthe. Gaaf om zelfstandig te doen toch?

:D :D Sommigen zijn wat zelfstandiger dan anderen :j

Maarre, als je leeftijdsverschil niet zo'n punt vindt, dan is er zelfs een club voor: http://www.nvvr.info

In de zomervakantie doen we dan net geen activiteiten maar kamperen met Hemelvaartweekend en pinksteren. Ergens in April gewoon een weekend rijden bij de Alberthoeve in Wateren.

Oh ja en eind augustus een korte trektocht (4 dagen) op de Veluwe.

En komend najaar wordt er ook weer wat gedaan, maar die agenda is nog niet bekend gemaakt.


Bij-de-weg Gipsy, ben jij al lid?

Deveneyyy
Berichten: 214
Geregistreerd: 11-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 01:05

ikke schreef:
Gypsy schreef:
Ik zou gewoon samen een leuk huisje zoeken, bij de veluwe of drenthe. Gaaf om zelfstandig te doen toch?

:D :D Sommigen zijn wat zelfstandiger dan anderen :j

Maarre, als je leeftijdsverschil niet zo'n punt vindt, dan is er zelfs een club voor: http://www.nvvr.info

In de zomervakantie doen we dan net geen activiteiten maar kamperen met Hemelvaartweekend en pinksteren. Ergens in April gewoon een weekend rijden bij de Alberthoeve in Wateren.

Oh ja en eind augustus een korte trektocht (4 dagen) op de Veluwe.

En komend najaar wordt er ook weer wat gedaan, maar die agenda is nog niet bekend gemaakt.


Bij-de-weg Gipsy, ben jij al lid?


Kun je me meer info geven wat betreft de lidmaatschap? Kun je zonder lidmaatschap ook mee doen aan activiteiten?

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:00

Deveneyyy schreef:
ikke schreef:

Maarre, als je leeftijdsverschil niet zo'n punt vindt, dan is er zelfs een club voor: http://www.nvvr.info

In de zomervakantie doen we dan net geen activiteiten maar kamperen met Hemelvaartweekend en pinksteren. Ergens in April gewoon een weekend rijden bij de Alberthoeve in Wateren.

Oh ja en eind augustus een korte trektocht (4 dagen) op de Veluwe.

En komend najaar wordt er ook weer wat gedaan, maar die agenda is nog niet bekend gemaakt.


Bij-de-weg Gipsy, ben jij al lid?


Kun je me meer info geven wat betreft de lidmaatschap? Kun je zonder lidmaatschap ook mee doen aan activiteiten?

Lidmaatschap kost 38,50 per jaar.
Zonder lid te zijn mag je meedoen met activiteiten op basis van beschikbaarheid, maar aangezien met name de weekenden erg populair zijn, is daar zelden een plaatsje over.
Om dat even te illustreren: op een weekend moest iemand om persoonlijke redenen op de ochtend van de eerste dag afzeggen. Er was een reservelijst, we hebben het eerste lid op die lijst gebeld, die heeft de boel ingepakt en is gekomen. Dat zegt, denk ik, iets over de populariteit.
Als niet-lid betaal je een toeslag, ongeveer 10%.

De eendaagse activiteiten, zoals de ritten, info-middagen en excursies zijn voor iedereen toegankelijk.

Als je nog meer vragen hebt, stel ze gewoon.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:40

ikke schreef:
Bij-de-weg Gipsy, ben jij al lid?


Ehm kan ik afdwingen dat Modena altijd en overal voorop mag lopen? :')

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:52

Gypsy schreef:
ikke schreef:
Bij-de-weg Gipsy, ben jij al lid?


Ehm kan ik afdwingen dat Modena altijd en overal voorop mag lopen? :')

Dat hoeft niet. Als je dat gewoon aangeeft, is dat goed.

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Re: Ruitervakantie met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 19:02


Lynn2014

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-02-18
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Ruitervakantie met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 07:47

In Brabant, ( rond om de Loonse en Drunens duinen ) zijn een aantal campings waar je kan logeren ( weet alleen niet of daar ook 2 van jullie leeftijd mogen idd. ) Maar er zijn zat boeren om de bossen heen, en ook dicht bij de camping waar je je paard mag neerzetten voor een bepaald bedrag per dag. Weet niet of je zoiets zoekt?