IJslands avontuur. 2 maanden IJsland en IJslandse paarden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:00

daisyjazz schreef:
Leuk zeg die stage in IJsland ! Mooie kans ! Wij hebben zelf een IJslander bedrijfje, inmiddels staat de teller alweer op 8. Waaronder 1 hooggekeurde hengst die we dit jaar uit IJsland hebben geïmporteerd. We fokken elk jaar veulen(s), trainen paarden voor derde en rijden jonge paarden in. Inderdaad eerst veel basis vanaf de grond en daarna onder het zadel en daarna zo veel mogelijk naar buiten. Ik zal een paar foto's plaatsen!

Onze hengst: Freyr frá Vindholi
[ [url=m/wvjwCv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Halla
[ [url=m/PzjOAO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ArlgVG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LfM98R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hamradis (Moeder Halla)
[ [url=m/KqhOTa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prins is het paard van mijn vriend, waar hij dit jaar het WK mee heeft gereden uiteraard ook foto's van maar zijn koppie is zo schattig
[ [url=m/IprGgF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Veulen van dit jaar, op de keuring:
[ [url=m/Gb5LBX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cADEOV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ons jonkie op de begrazing
[ [url=m/gkPeey.jpg]Afbeelding[/url] ]


hee, staat die laatste niet ook op de groesplaat? Daar loopt er eentje rond die heel erg op haar lijkt :)


Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:03

Wat gaaf zeg, jouw stage! Zelf wil ik volgend jaar naar IJsland voor een langere periode.
Zat zelf te denken aan een plek waar ze ook tochten organiseren. Heb inmiddels al een aantal adressen van mijn instructeur gekregen. Binnen kort maar eens rond mailen/bellen :D Hoe ben jij precies aan dit adres gekomen ?

2 week geleden heb ik mijn eigen IJslander gekocht. Ik heb haar zelf beleerd en doorgetraind.
Dit is Mána Sælá, 7 jaar en is een 5 ganger merrie. Toekomst plan is haar volgend jaar te laten dekken.

Afbeelding

Inmiddels rij ik zo'n beetje 7 jaar op Stal frá Wespurt. Daar heb ik ook een aantal leuke paarden om te rijden.

Dit is Rygur frá Wespurt. 9 jarige 4 gangen merrie en zeker wel lastig. Zo ook op de foto te zien drukt ze enorm graag haar rug weg in de tolt, wat het heel moeilijk maak. Maar we zijn druk aan het trainen. Ik heb haar nu uit de wedstrijden gehaald en hoop dit snel weer op te kunnen pakken.

Afbeelding


Dit is Rosa frá Wespurt 5 jarige 5 gangen merrie. Net ohz dus deze hopen volgend jaar wedstrijd klaar te hebben.

Afbeelding

En dit is Sæþór frá Wespurt 3 jarige hengst, kleine gok 4 gangen. Deze gaan we komend jaar voorbereiden op de hengsten keuring.

Afbeelding

En zo hebben we nog wel een aantal staan. En veel jonge hengsten in de opfok

Tamar1999
Berichten: 110
Geregistreerd: 08-08-17

Re: IJslands avontuur. 2 maanden IJsland en IJslandse paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-17 20:23

Wat een ontzettend gave beesjes!
Ik ben via Facebook hier terecht gekomen :)

Allerbeste vriendinnetje valentijn
IJslandsavontuur Stjeky
Quarter Horse Faith

De enige die jou beslissingen kan nemen.. Ben jijzelf

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Re: IJslands avontuur. 2 maanden IJsland en IJslandse paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 22:45

Wat leuk! Ik volg! Ben een gangenpaarden liefhebber en sta met mijn mangalarga merrie op een Ijslander stal. Ze hebben ook eigen begrazingen. Pb voor stal :)

[o]

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 09:59

Jennanne schreef:
hee, staat die laatste niet ook op de groesplaat? Daar loopt er eentje rond die heel erg op haar lijkt :)


Haha ja dat klopt :j Als het goed is lopen er 2 'dezelfde' rond want haar volle zus staat er ook :D


TijnnFaith schreef:
Waaaauw die hengst is gaaaf! En wat is Halla prachtig met die blauwe ogen! Zou ik de naam van de stal mogen weten? :D

Tuurlijk, onze stal heet Frá Silfursandi
https://www.facebook.com/silfursandi/

If it's not Icelandic, it's just a Horse

IJslanderstal frá Þyrnihofi

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:09

daisyjazz schreef:
Jennanne schreef:
hee, staat die laatste niet ook op de groesplaat? Daar loopt er eentje rond die heel erg op haar lijkt :)


Haha ja dat klopt :j Als het goed is lopen er 2 'dezelfde' rond want haar volle zus staat er ook :D


TijnnFaith schreef:
Waaaauw die hengst is gaaaf! En wat is Halla prachtig met die blauwe ogen! Zou ik de naam van de stal mogen weten? :D

Tuurlijk, onze stal heet Frá Silfursandi
https://www.facebook.com/silfursandi/


Dan staan onze paardjes bij elkaar :)

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 07:40

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar nieuwe verhalen van de TS!

Wat ik wel een beetje jammer vind, is dat iedereen zijn eigen paarden erop gaat zetten...daar is het HK topic toch voor? Ik was juist zo benieuwd naar de stageverhalen op IJsland....

If it's not an icelandic, it's just a horse

NorwayFjord

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 07:53

dems75 schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar nieuwe verhalen van de TS!

Wat ik wel een beetje jammer vind, is dat iedereen zijn eigen paarden erop gaat zetten...daar is het HK topic toch voor? Ik was juist zo benieuwd naar de stageverhalen op IJsland....

Ja maar TS vraagt gericht in de OP of mensen zelf IJslanders hebben en daar foto’s van willen plaatsen, dus dat krijgt ze ook :)

Gaaf avontuur hoor TS! Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar meer verhalen over je stage en hoe het daar in IJsland is.

Olaf | Fjord | 25-04-2023 | Insta: olafthefjord

Definitely Diva | B+10 L1+10 L2+2

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Re: IJslands avontuur. 2 maanden IJsland en IJslandse paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 08:09

Oeps....lezen is wel een dingetje zo 's ochtends vroeg. Dan heb ik niets gezegd! Maar indd...ben heel benieuwd naar de avonturen en vooral: foto's!

If it's not an icelandic, it's just a horse

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Re: IJslands avontuur. 2 maanden IJsland en IJslandse paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 09:20

p.s. mijn ijslander is te vinden in mijn profiel...

If it's not an icelandic, it's just a horse

Tamar1999
Berichten: 110
Geregistreerd: 08-08-17

Re: IJslands avontuur. 2 maanden IJsland en IJslandse paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-17 17:44

Whoops sorry sorry helemaal vergeten te updaten!

Van de jonge paarden die we zadelmak hebben gemaakt zijn de 1e 5 naar huis gegaan. De eigenaar was er enthousiast over hoe ze bewogen dus dat beschouw ik dan maar als een compliment!
En een Stjeky update!Hij was natuurlijk mijn vaste paardje deze 2 maanden. En hij was heel nerveus en zenuwachtig. Inmiddels spring ik gewoon zonder zadel op m en gaan we rustig zo een buitenritje maken hij is echt compleet veranderd! Ook kan hij echt tölten als een raket. Dit was moeilijk voor hem en hij viel dan altijd terug in draf. Hopen dat het nu wel lukt met de foto's!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Allerbeste vriendinnetje valentijn
IJslandsavontuur Stjeky
Quarter Horse Faith

De enige die jou beslissingen kan nemen.. Ben jijzelf

Tamar1999
Berichten: 110
Geregistreerd: 08-08-17

Re: IJslands avontuur. 2 maanden IJsland en IJslandse paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-17 17:45

En ik ben zeker heel benieuwd naar jullie paardjes en misschien wel avonturen in IJsland! Ik vertrek maandag naar huis ;(
Maar uiteraard is er genoeg te vertellen

Allerbeste vriendinnetje valentijn
IJslandsavontuur Stjeky
Quarter Horse Faith

De enige die jou beslissingen kan nemen.. Ben jijzelf


Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: IJslands avontuur. 2 maanden IJsland en IJslandse paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:06

Wat een gaaf paardje zeg! En fijn dat ze zo positief over je zijn, dat zijn nooit verkeerde berichten :D
Ben erg benieuwd hoe je het gehad alles bij elkaar, cultuur, de mensen ect.

Ik heb mijn eerste stappen genomen voor mijn avontuur naar IJsland. Ingeschreven bij workaway en de eerste mail is er uit.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bertje16, Manny en 128 bezoekers