1.80 op een IJslander

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

1.80 op een IJslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:34

Ik heb alwat oude topics doorgelezen, maar verreweg de meeste foto's deden het niet meer. Ik ben benieuwd of hier mensen zijn van rond de 1.80 die op IJslanders rijden. En uiteraard ben ik dan benieuwd naar beeldmateriaal. :P


Maanlicht

Berichten: 6845
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 1.80 op een IJslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:38

Waarom zou je in hemelsnaam met 1.80m op een IJslander gaan zitten?

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:40

Maanlicht schreef:
Waarom zou je in hemelsnaam met 1.80m op een IJslander gaan zitten?


Omdat mensen op Bokt vinden dat je wel te groot mag zijn voor een ijslander maar niet voor een shetlander. Dat weet je toch? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:42

Altijd leuk om na zulke reacties iets te posten. :D

1.80+ op 1.43m.
Ik vind dit op zich wel kunnen voor 1x in de week/2 weken, maar voor meerdere keren per week niet.
Wij hebben zelf ook besloten om eventueel volgend jaar een groter gangenpaard aan te schaffen.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:44

Ik ben benieuwd naar het plaatje. Ik hoorde vandaag van iemand die langer is dan 1.80 dat hij op IJslanders rijdt, dus werd nieuwsgierig naar beeldmateriaal. Overigens ken ik ook wel lange mensen die op relatief kleine Fjorden stappen, dus wellicht staat het niet heel gek. Ik ben benieuwd.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-17 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Maanlicht

Berichten: 6845
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 1.80 op een IJslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:45

Nee sorry Kim, ik vind dit ook geen fijn plaatje. Ik weet dat jullie top voor jullie paardjes zorgen, maar dit kunnen jullie gewoon beter niet doen, ook niet 1 keer in de week/2 weken.

Anoniem

Re: 1.80 op een IJslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:46

Hebben we hier ook besloten inderdaad. :j
Ik vind zelf het plaatje niet storend, ook in het echt niet.
Maar het is het gewoon net niet, dus dan moet je er gewoon mee stoppen.

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:47

Maanlicht schreef:
Nee sorry Kim, ik vind dit ook geen fijn plaatje. Ik weet dat jullie top voor jullie paardjes zorgen, maar dit kunnen jullie gewoon beter niet doen, ook niet 1 keer in de week/2 weken.


Sorry, dit is totaal offtopic, maar ze heet Tineke. Kim is haar paard.

:')
Sorry

Ik vind het trouwens ook not done.

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Maanlicht

Berichten: 6845
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:47

AlwaysH schreef:
Maanlicht schreef:
Nee sorry Kim, ik vind dit ook geen fijn plaatje. Ik weet dat jullie top voor jullie paardjes zorgen, maar dit kunnen jullie gewoon beter niet doen, ook niet 1 keer in de week/2 weken.


Sorry, dit is totaal offtopic, maar ze heet Tineke. Kim is haar paard.

:')
Sorry

Ik vind het trouwens ook not done.


Ohja, goedemorgen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:47

Maanlicht schreef:
Nee sorry Kim, ik vind dit ook geen fijn plaatje. Ik weet dat jullie top voor jullie paardjes zorgen, maar dit kunnen jullie gewoon beter niet doen, ook niet 1 keer in de week/2 weken.

Meen je dit serieus? Ik vind het er (had ik niet verwacht) heel normaal uit zien eigenlijk! :oo Houd er rekening mee dat hij geen beugels aan heeft waardoor de benen nog weer langer lijken.

miccamaaike

Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: 1.80 op een IJslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:49

Ik vind Maarten echt prima op de IJslander passen hoor. Hij is ook nog eens super licht. Moet echt wel kunnen zo. Verbaas me erover dat dat beeld als storend wordt ervaren.

Maanlicht

Berichten: 6845
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:50

miccamaaike schreef:
Ik vind Maarten echt prima op de IJslander passen hoor. Hij is ook nog eens super licht. Moet echt wel kunnen zo. Verbaas me erover dat dat beeld als storend wordt ervaren.


Ja, hij is inderdaad licht, maar heeft wel een lang bovenlijf. Dus ik zeg: niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:50

miccamaaike schreef:
Ik vind Maarten echt prima op de IJslander passen hoor. Hij is ook nog eens super licht. Moet echt wel kunnen zo. Verbaas me erover dat dat beeld als storend wordt ervaren.

Ik snap ook niet wat hier storend aan is.

miccamaaike

Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:52

Maanlicht schreef:
miccamaaike schreef:
Ik vind Maarten echt prima op de IJslander passen hoor. Hij is ook nog eens super licht. Moet echt wel kunnen zo. Verbaas me erover dat dat beeld als storend wordt ervaren.


Ja, hij is inderdaad licht, maar heeft wel een lang bovenlijf. Dus ik zeg: niet doen.


Als je dat al storend vindt dan kan de gemiddelde IJslander rijder wel inpakken geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:53

Ik denk wel dat het in de IJslanderwereld anders is...
Niet persé goed hoor, maar het komt wel veer meer voor.
Hier in de buurt ook meerdere IJslanderruiters, ook echt lange.

Dit vind ik wel echt te lang persoonlijk:
Afbeelding

Maar ik denk dat men ook moet kijken naar het paard zelf en niet de ogen moet sluiten voor signalen.
Dat is voor ons ook een reden om zelf niet meer te rijden om onze [ras].

welmoedz

Berichten: 1555
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:54

KoudbloedKim schreef:
Altijd leuk om na zulke reacties iets te posten. :D

1.80+ op 1.43m.
Ik vind dit op zich wel kunnen voor 1x in de week/2 weken, maar voor meerdere keren per week niet.
Wij hebben zelf ook besloten om eventueel volgend jaar een groter gangenpaard aan te schaffen.

[ Afbeelding ]


Vind ik er juist ontzettend fijn uitzien in tegenstelling tot wat ik wel eens voorbij heb zien komen op wedstrijden

:)

Change3x

Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:56

Blijf het ook raar vinden dat er wel veel te lange mensen op IJslanders mogen rijden (en dat dat dan normaal is?) en dat mensen die te lang zijn voor een gewone C of D pony, of welke maat pony dan ook, als dierenmishandelaren neergezet worden. >;)

Geen logica...

Vind dat plaatje hierboven niet storend.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:56

kijk even op YouTube naar filmpjes van de Landsmot en je hebt je antwoord.....

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:56

Vooral de mannen op IJsland... _O- Dan kan de halve populatie in IJsland wel stoppen met paardrijden.

Ik stap zelf niet op een IJslander, veel te zwaar nu, maar Maarten kan er prima op. Ik vind zelf het beeld niet eens storend.

De tijd heelt niet alle wonden...
Mama 1956-2014 & Papa 1952-2017

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:02

Ik vind het er niet uitzien. Bij ons op t bedrijf komt ieder jaar een groep IJslanderruiters, allemaal heel grote (en zware!) vrouwen op die pony'tjes. Gewoon zielig vind ik het. Je ziet dat die beestjes er moeite mee hebben ook. Maar volgens de dames kunnen IJslanders dat hebben, want zij zijn sterker dan gewone paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:04

KoudbloedKim schreef:
Ik denk wel dat het in de IJslanderwereld anders is...
Niet persé goed hoor, maar het komt wel veer meer voor.
Hier in de buurt ook meerdere IJslanderruiters, ook echt lange.

Dit vind ik wel echt te lang persoonlijk:
[ Afbeelding ]

Maar ik denk dat men ook moet kijken naar het paard zelf en niet de ogen moet sluiten voor signalen.
Dat is voor ons ook een reden om zelf niet meer te rijden om onze IJslander.

Dit ziet er idd echt niet uit...

_PatriciaH
Berichten: 4937
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Nistelrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:21

Ik vind de veel te zware en extreem lange vrouwen of mannen ook echt niet kunnen maar Maarten is zeker niet extreem lang of zwaar, weet zeker dat het er met een zadel al heel anders uitziet.
Dus ja ik vind dat iemand van 1,80 er op kan mits de ijslander niet onder de 1,40 komt en de ruiter zeker geen overgewicht heeft...

Nu ben ik benieuwd wat jullie dan van deze combi vinden:
Afbeelding

Anoniem

Re: 1.80 op een IJslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:25

Deze foto vertekent wel omdat hij van bovenaf is genomen. Daardoor lijk je automatisch langer. Vanaf deze foto zou ik zeggen dat het hiet mooi staat, hoewel ik je niet te zwaar vind. Maar zoals ik al zei, misschien lijkt het anders op een foto die niet van bovenaf is genomen. Hoe groot ben jij en hoe groot is de pony?

_PatriciaH
Berichten: 4937
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Nistelrode

Re: 1.80 op een IJslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:28

Mijn stalgenoot zat op haar paard van 1,75 hoog, zo zie je maar hoe een foto vertekend want ik ben maar 1,65 groot, ik weeg 67 kilo en paard is 1,37 groot.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:30

Die kerel op die IJs in het bericht van Tineke vind ik echt te lang. :x Hij zit ook nog es ontzettend achter in het zadel, lijkt mij geen pretje. :n

Hierboven vind ik persoonlijk ook te lang. Gewicht kan prima maar voor het plaatje is het niet mooi.

Ik vind het zo'n onzin dat je op een IJs wel mag rijden als je te lang (en dus ook vaak te zwaar zoals mannen) bent...die beestjes zijn volgens mij echt niet veel sterker als een ander ras...ik vind het er ook niet uitzien trouwens....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Umeo en 47 bezoekers