Rijles ijslander (België)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Garvy
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-06-17

Rijles ijslander (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-17 19:19

Recent ben ik opzoek gegaan naar meer informatie over de IJslander. Dit omdat ik heel rustig wil uitkijken naar een eigen paardje. Op dit moment heb ik een verzorgpaard (een haflinger) waarmee ik samen met de eigenaresse (zij heeft 2 haflingers) regelmatig lange buitenritten maak. Het maken van buitenritten vind ik geweldig en daarom zoek ik ook een ras dat hiervoor geschikt is. :D

Wat ik in de boeken lees over de IJslander spreekt me enorm aan, maar ik weet ook dat boeken en realiteit soms niet overeen komen. De IJslander beschikt ook over twee extra gangen in vergelijking met een gewoon paard en van die twee extra gangen weet ik eigenlijks niets. Ik heb maar één keer de tölt (Rocky Moutain horse) ervaren en dat was op vakantie dus buiten het gevoel ben ik er niet echt wijzer van geworden. :P

Ik zou dus graag meer kennis willen vergaren over de IJslander en daarbij ook het rijden van de extra gangen waaronder de tölt. Vandaar ben ik opzoek naar rijlessen met IJslanders. Weet er iemand van jullie waar ze goede lessen met ijslanders geven in België (Limburg/Vlaams-Brabant)? :)

Alvast bedankt voor de tips! :)


Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:23


Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:24

Pb bokker raveniris eens. Zij geeft lessen op IJslanders in België

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:25


Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Re: Rijles ijslander (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:27

Nice, dat wist ik helemaal niet dat het zo "vlakbij" kon.
Ik zit soms ook eens te denken aan een IJslander als opvolger (ooit eens :P ) maar wil dat dan ook eerst eens een paar keer meegemaakt hebben om aan te voelen of het wel iets voor mij is (zowel qua karakter als qua fysieke, denk dat ze juist goed zijn voor mensen met bekken/rug/nekklachten maar als je eerst even kan testen is dat altijd fijn). Dus ik ga dit ook even volgen en leuke adresjes opslaan, voor ooit :Y)

Garvy
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-06-17

Re: Rijles ijslander (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-17 20:35

Bedankt voor de tip iedereen! :)


Garvy
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-17 09:09

Stoeterij 'de immenhof' in Meeuwen ben ik ook tegen gekomen op het internet. Iemand hier ervaring mee? :)

De site ziet er niet meer helemaal up tot date uit dus ik weet niet hoe actief ze nog zijn. Ik heb alvast een mailtje gestuurd :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Salinah, vicky en 94 bezoekers