Welk hoofdstel voor Ijslander

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Welk hoofdstel voor Ijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-17 21:27

Ik wil een nieuw Ijslanderhoofdstel aanschaffen. Het huidige hoofdstel kreeg ik bij mijn paardje erbij.
Nu zie ik een hoop mooie hoofdstellen, maar die zijn bijna allemaal met frontriem. Ik heb nu zonder frontriem.

Zit een frontriem nou echt in de weg en/of is het lastiger aan te krijgen als je paard een dikke kuif heeft? Ik vind het al lastig om het hoofdstel fatsoenlijk achter de oren te krijgen door al die manen :P .


renatemh
Berichten: 77
Geregistreerd: 26-07-11
Woonplaats: EMMER-COMPASCUUM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:47

Mijn ijslanders hebben hoofdstellen met frontriemen. Ik vermoed dat jij een hoofdstel zonder bakstuk hebt meegekregen. IJslanderhoofdstellen zijn vaak met losse onderdelen te koop (als jij kijkt bij bijv. Atorka dan ziet jij complete hoofdstellen, maar ook neusriemen en bakstukken los.
Als jij net wat anders wilt, kan jij kijken bij www.gangsalat.de (verzenden ook naar Nederland).
Meeste ijslanderhoofdstellen hebben een lage neusriem. Ik heb voor mijne bij Hippe Hoofdzaken een hoofdstel van biothane en naar eigen wensen laten maken.
Succes met uitzoeken.

renatemh
Berichten: 77
Geregistreerd: 26-07-11
Woonplaats: EMMER-COMPASCUUM

Re: Welk hoofdstel voor Ijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:49

O, en een tip om de hoofdstel over de dikke manen te krijgen: manen bovenop met jou hand plat houden en hoofdstel over jou hand heen aandoen (ik hoop dat jij het snapt). Kuif voor komt gewoon over de frotnriem heen en niet eronder.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: Welk hoofdstel voor Ijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-17 22:35

Dan heb ik dus eigenlijk 3 handen nodig :+ , 1 voor het bit in de mond te leggen, 1 om op de manentop te leggen en 1 om hem eroverheen te trekken.

Wat een leuke site is die duitse site. Ik zie er ook de zadelvormige sjabrakken staan die ik nergens meer kan vinden.

Nu kan ik alleen geen keuze maken :+ . Ga ik voor de Hrímir Kopfstück Heritage B of D :P

renatemh
Berichten: 77
Geregistreerd: 26-07-11
Woonplaats: EMMER-COMPASCUUM

Re: Welk hoofdstel voor Ijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:28

Dit is het gemak van de losse delen: eerst de bakstuk met bit erin en dan de gedeelte met neusriem. Dan heb jij maar 2 handen per keer nodig. O, ik heb net gekeken op Gangsalat: ze hebben weer nieuwe dingen erbij. Ik word er zo verschrikkelijk hebberig van, maar hou mij keurig in.

RobinSputnik

Berichten: 504
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rijswijk GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:58

Haha moet wel lukken met die frontriem hoor! Is gewoon even handig in worden. Eerst het bit in, dan kan je die hand die je daarvoor gebruikte vervolgens gebruiken om je hand op de voorpluk te leggen en het hoofdstel om te doen, daarna ff fatsoeneren en klaarrr.

Ik krijg hier makkelijk een frontriem over :=
Afbeelding

Katla frá Wetsinghe (Hrefna x Gnýr) <3 Vargur frá Fensalir (Vaðalda x Glotti) <3 Spútnik frá Aquadraat (Brá x Hannibal)

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:59

Bij onze ene ijslander zakken de meeste frontriemen tijdens het rijden naar beneden over zijn ogen. Ik heb er nu eentje van kramer.nl, de Hrimnir namaak. Kwalitatief natuurlijk niet te vergelijken maar wel leuk. En hij zakt niet naar beneden. Maar het omdoen van het hoofdstel wordt er idd niet makkelijker door met al dat haar ^^ Maar het is vooral een kwestie van smaak denk ik, of je wel of geen frontriem wil. Vind je het achteraf toch niks kun je hem altijd nog eraf halen (hoewel dat soms betekend dat je het stiksel los moet halen omdat hij niet over de gesp wil).

Een hoofdstel zonder bakstuk lijkt me ingewikkeld Renatemh, waar hang je dan je bit aan? Verder heeft dat ook weinig te maken met het wel of niet hebben van een frontriem.

"Life is now. There was never a time when your life was not now, nor will there ever be"

renatemh
Berichten: 77
Geregistreerd: 26-07-11
Woonplaats: EMMER-COMPASCUUM

Re: Welk hoofdstel voor Ijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:03

Ik heb o.a een Fakur-hoofdstel, en de bakstuk en de neusriem zijn losse delen. Ik doe eerst de bakstuk met bit aan, en vervolgens de gedeelte met neus- en frontriem. Misschien leg ik het niet goed uit.

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:07

Ik doelde op dit stukje:

renatemh schreef:
Ik vermoed dat jij een hoofdstel zonder bakstuk hebt meegekregen


Edit: die van ons ook losse delen. Ik heb ook wel hoofdstellen gehad met zo'n verbindingsstukje ertussen dat ze toch aan elkaar zitten maar vind dat toch minder fijn.

"Life is now. There was never a time when your life was not now, nor will there ever be"

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-17 14:24

Isabonny schreef:
Dan heb ik dus eigenlijk 3 handen nodig :+ , 1 voor het bit in de mond te leggen, 1 om op de manentop te leggen en 1 om hem eroverheen te trekken.

Wat een leuke site is die duitse site. Ik zie er ook de zadelvormige sjabrakken staan die ik nergens meer kan vinden.

Nu kan ik alleen geen keuze maken :+ . Ga ik voor de Hrímir Kopfstück Heritage B of D :P

Oww, laat ik het mijn dochter zien, ziet ze de Heritage C staan....vindt zei die het mooist :+ .

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Welk hoofdstel voor Ijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 07:55

Ik heb een gewoon dressuurhoofdstel maat cob. Past prima ook de frontriem.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Koper

Berichten: 30225
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:32

Het is toch helemaal aan jezelf of je de frontriem wel of niet gebruikt? Frontriemen zijn momenteel mode in IJslanderland. Dus ze zitten aan veel hoofdstellen. Als je er geen wil haal je 'm er af?

Ik heb meerdere hoofdstellen voor mijn paard. Eentje zonder frontriem. Eentje met. En eentje met een oortje. Die met het oortje is het lastigste om om zijn hoofd te friemelen.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:35

Koper schreef:
Het is toch helemaal aan jezelf of je de frontriem wel of niet gebruikt? Frontriemen zijn momenteel mode in IJslanderland. Dus ze zitten aan veel hoofdstellen. Als je er geen wil haal je 'm er af?


Precies dit ja :j
Ik heb regelmatig frontriemen eraf moeten knippen omdat mijn IJslander best een heel breed hoofd heeft en deze dan niet passen :')

Maar ben je nu alleen opzoek naar een kopstuk? Of ook neusriem?

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3

Koper

Berichten: 30225
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:40

Ik heb een hoofdstel met futurity knot. Daar zit wat "rek" in zeg maar. Is bovendien maat quarter, waar ik de bakstukken van heb ingekort. De frontriem paste wel :D

De standaard IJslanderfrontriemen zouden voor hem denk ik ook te kort zijn. Volgens mij had hij bij zijn vorige eigenaar een hoofdstel met een frontriem, en het staat me zo bij dat de frontriem het kopstuk tegen z'n oren trok.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-17 13:29

Drico schreef:
Koper schreef:
Het is toch helemaal aan jezelf of je de frontriem wel of niet gebruikt? Frontriemen zijn momenteel mode in IJslanderland. Dus ze zitten aan veel hoofdstellen. Als je er geen wil haal je 'm er af?


Precies dit ja :j
Ik heb regelmatig frontriemen eraf moeten knippen omdat mijn IJslander best een heel breed hoofd heeft en deze dan niet passen :')

Maar ben je nu alleen opzoek naar een kopstuk? Of ook neusriem?


Ik ben op zoek naar een compleet hoofdstel, met neusriem dus.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 bezoekers