[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:54

Na 2 september krijg ik een link naar een website waarop ik mijn foto's kan zien en er 12 mag kiezen. Ik denk niet dat ik van die website foto's kan downloaden. Weet nog niet of ik de foto's hier ga zetten, of een apart topic ga openen. Meestal hebben mijn fototopics weinig succes.

Ondertussen oefenen we verder op het stil staan.
Afbeelding
Afbeelding

Het stil staan naast het krukje.

Afbeelding

En het blijven staan als ik op het krukje sta.

Afbeelding

Ben vandaag ook begonnen met hem een snoepje te geven aan de rechter kant terwijl ik over hem leun. Had ergens in een oud topic gelezen dat je op die manier het stil staan tijdens het opstappen kan bevorderen. Uiteindelijk is het doel dat ie rechts het snoepje krijgt als je in het zadel zit. Ik wil uiteindelijk de voerbeloningen wel weer stoppen, maar als het nu helpt, waarom niet?

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 22:44

Ok, plaats ik de foto's hier. :D

Is het ene probleem bijna opgelost, krijg ik een ander. Quick vindt het plots maar niets als ik een halster of hoofdstel wil om doen en loopt gewoon weg. Zucht, pubers! Heb ik nog wat bij om aan te werken.

Moest vandaag wel om hem lachen. Normaal zet ik het krukje naast hem, moet hij blijven staan en als hij dat netjes doet, wandelen we een rondje voor ik hem terug naast het krukje zet. Vandaag was ik over hem gaan hangen, van het krukje gestapt en had ik hem beloond omdat hij braaf was geweest. Daarna was ik verder gewandeld en normaal volgt Quick dan. Vandaag bleef hij echter netjes naast het krukje wachten en kon ik gewoon de oefening herhalen. Denk dat het tijd is om met mijn zadel te oefenen en hopelijk kan ik binnen een paar dagen terug op stappen.

@ Zaridjjo: fijn dat je mee volgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 19:55

Vandaag getraind met zadel erop. Het voelde goed aan, dus heb ik de gok gewaagd en ben erop gegaan. Quick bleef braaf staan, ik een blije baas. Na het afstappen, ging het opnieuw parkeren naast het krukje even wat moeilijker. Meerdere keren op en af stappen is dus nog niet voor direct.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:04

Vandaag liet Quick me opnieuw braaf opstappen, dat verdiende een beloning, dus zijn we er aan de hand op uit getrokken.

Toen we pas op weg waren, wilde Quick persé zijn leadrope vast nemen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We zijn een groep ruiters gekruist, waarbij Quick elk paard onderdanig kauwend begroette. Heel even was hij lastig toen hij ze zag verdwijnen en zelf niet mee mocht.

Meneer is het ondertussen ook al goed gewend om me ter hoogte van zijn schoft te hebben, niet handig op de smalle paadjes. Meneer zocht en vond altijd wel een manier om naast mij te komen. Uiteindelijk werd ik heel nieuwsgierig hoe hij zou reageren als ik gewoon achter hem ging lopen, zoals je met lange lijnen doet. Klein verschil, ik had geen dubbele lijnen, maar 1 leadrope.
Toch de gok gewaagd en Quick vond het super! Oortjes gingen naar voor en hij liep braaf, zonder te trekken, voorop.

Afbeelding

Jammer dat ik geen plek heb om een koets neer te poten, denk nl dat Quick het ook goed zou doen als koetspaard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 22:09

Ik heb vandaag de foto's ontvangen en mag ze helaas niet downloaden. Heb een eerste selectie gemaakt en ga morgen rustig bekijken of ik bij die 12 foto's blijf. Zo ja, geef ik mijn bestelling door en dan moet ik nog 2 weken geduld hebben voor ik mijn foto's krijg. Ik vind ze in ieder geval prachtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 13:07

Met heel veel moeite 12 foto's gekozen. Ben gegaan voor 6 portret- en 6 rijfoto's. Quick staat overal goed op, ik sta op veel foto's helaas met toegeknepen ogen, omdat ik tegen de zon in moest kijken. Hierdoor zijn er pareltjes die ik niet gekozen heb, heb gekozen voor foto's waar ik ook nog redelijk op staan. De bestelpagina was per ongeluk doorgestuurd als een alleen lezen bestand, heb dan maar gewoon via mail besteld en in het bestand met de foto's mijn keuze gemaakt door de foto's die ik wil als favoriet te zetten. Ben mega benieuwd naar het eindresultaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 15:57

Het kan tot 15 werkdagen duren voor ik mijn foto's heb. -O- Dat wordt geduld oefenen vrees ik.

Na het afhaken van mijn verzorgster, wilde ik alles alleen doen. Helaas besliste mijn burn-out er anders over. Dus heb ik vant weekend een advertentie geplaatst en zondag is er iemand komen kijken. Quick was onmiddellijk stapelgek op haar. Ze heeft niet veel rijervaring, maar wil leren en heeft een nette zit. Heb haar vandaag voor de 2de keer op Quick laten stappen en het is super om te zien hoe ontspannen hij loopt met haar.

Afbeelding
Ben dus helemaal blij met de keuze om iemand te zoeken.

PS: ze heeft en cap maar was deze vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:37

Goh, ik heb even getwijfeld of ik met haar in zee ging. Ze heeft niet echt lessen genomen, een vriendin heeft haar leren rijden. Stap gaat goed, draf en galop heeft ze minder ervaring mee. Zo lang Quick zijn opleiding niet gehad heeft en zijn gangen dus niet netjes kan scheiden, is draven toch geen optie op de wei. Als Quick in opleiding staat, ga ik daar vragen of mijn verzorgster een keertje van mij mag overnemen, zodat ze ook eens les op hem krijgt. En als zij liever alleen maar stapt, is dat voor mij geen probleem. In stap figuren rijden, is ook een goede training.
Wat uiteindelijk de doorslag gegeven heeft om met haar in zee te gaan, is de reactie van mijn paarden. Ze is iemand die kalm en relax over komt, maar toch stevig in haar schoenen staat en mijn paarden voelen zich enorm op hun gemak bij haar. Zelfs mijn oude brompot zoekt contact. En naar mij toe is ze heel behulpzaam. Wat ook helpt, is dat ze enorm leergierig is, ik ben niet zo goed in dingen uit te leggen, maar toch snapt ze wat ik bedoel en voert het dan ook zo uit. Zo had ze nog nooit een paard achteruit laten gaan onder het zadel, ik heb gewoon in mijn eigen worden uitgelegd hoe ik het aanpak, waarop zij Quick (die helemaal niet graag achteruit gaat) gewoon in achteruit kreeg.
Ook aan de afspraken houdt ze zich netjes. Quick krijgt sinds het opstap probleem een snoepje als hij netjes blijft staan en na het werken krijgt hij er ook 1. En daar houdt zij zich netjes aan. Geen gedoe meer met stiekem achter mijn rug toch nog extra snoep te geven. En wat ook fijn is, ze durft hem terecht wijzen en uit haar persoonlijke ruimte sturen als hij toch wat opdringerig wordt. Maakt dat ik veel geruster ben als zij bij de paarden is, tegenover vroeger met de andere verzorgster.

En als je Quick een bink vindt op deze foto, wacht dan maar af tot ik eindelijk de shoot mag posten. Heb bij mijn keuze wel 2 foto's zitten die voor mij belangrijk waren, maar daarom niet de mooiste zijn. Weet nog niet of ik die ook mee plaats. Ik wilde ook foto's die de ondeugende Quick lieten zien, leuk voor mij, maar daarom niet voor anderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 18:47

In afwachting van de shoot.
Gisteren genomen door mijn verzorgster.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 16:23

Handig, een verzorgster die graag foto's maakt. Kan ik lekker spammen voor ik die van de shoot heb.

Bewijs dat Quick wel geleerd heeft om netjes naast de baas te lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Ff knuffelen.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 14:05

Pff, het wachten op de foto's duurt zo lang! Ik zou ze normaal ten laatste woensdag of donderdag moeten krijgen, maar hoopte eigenlijk dat ze sneller kwamen. Tot hiertoe werkt mijn link nog wel, dus ik kan nog naar de onbewerkte foto's op mijn persoonlijke pagina kijken, maar daar mag ik dus niets van downloaden en delen. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 14:51

Nog steeds geen foto's. -O-
Heb gisteren proberen te bellen, bleek dat de gsm nr die ik gevonden had niet klopte. Op messenger is ze al lang niet geweest, dus heb ik haar vandaag gemaild. Hoop dat ik snel antwoord krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:21

Gisteren eindelijk nieuws gehad van de fotograaf. Normaal heb ik deze week nog mijn foto's. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 15:31

Maflinger_S schreef:
Ja, ja, eerst zien en dan geloven. :D


:')
Ze zou te laat zijn, omdat ze een hectische periode achter de rug heeft. Kan, maar geef dan even een berichtje dat je later gaat zijn met de levering. Enfin, ik reken er eigenlijk half en half niet op dat ik ze deze week nog ga hebben. Verwacht me eraan dat het eerder volgende week gaat zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 16:49

Ik heb mijn foto's! *\o/*

Dit is mijn favoriet, vind dat de liefde ervan af spat.

Afbeelding

En de rest

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ja, ik weet het, ik heb mijn cap niet op. Hoef daar geen gezeur over.

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 10:03

Bedankt beiden.
Dat ik mijn ogen toe knijp, stoort me ook wel. Heb een paar super leuke foto's niet genomen, omdat ik echt met mijn ogen bijna toe stond. Maar ja, het is zoals het is.

Fijn om te horen dat jullie Quick minder guppie vinden.

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:39

Ik zou graag die eerste groot aan de muur hebben, maar weet niet of ik mijn vriend zo ver krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 14:49

Vandaag de osteo gebeld voor Quick. Mijn verzorgster melde vorige week dat hij vaak struikelde tijdens het rijden en regelmatig ging staken en in achteruit ging. Zat me niet lekker, dus naar de dierenarts gebeld, maar die vond niets alarmerends aan mijn verhaal. Zelf rij ik op dit moment niet. Ik had mezelf een maximum gewicht opgelegd en daar zit ik nu over. Dus eerst moeten er kilo's af. Vandaar dat ik vandaag wilde toekijken terwijl mijn verzorgster reed. Quick struikelde niet, maar ging na een tijdje wel weer in verzet. Viel me ook op dat hij veel moest mesten, alhoewel hij ontspannen leek te stappen. Na een paar minuten, begon hij ook te schrapen met zijn voorbenen. Gekke is, dat hij wel netjes loopt als ik mee stap, maar helemaal niet vooruit wil, als ik er niet bij ben.

Het is voor mij dan ook niet duidelijk of hij gewoon mijn verzorgster aan het uittesten is, of dat er toch iets mis is. Vandaar het telefoontje naar de osteo. Neem liever het zekere voor het onzekere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 13:46

Mer1980 schreef:
Ik haal standaard 4 x per jaar een osteo bij mijn paard(en) gewoon als APK, dus zo gek is het niet, voorkomen is beter dan genezen.


Mijn vriend vindt dat ik overdrijf. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 19:36

De osteo komt gewoon hoor, ik zou het mezelf ook niet vergeven als ik te nonchalant zou zijn. Zou het alleen fijner vinden als mijn vriend mijn bezorgdheid zou snappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 16:51

Vanmorgen was de dierenarst/tandarts hier voor Bacardi. We hebben ook even over Quick gesproken en zijn gedrag bij mijn verzorgster. Ze vermoed dat er toch ergens een blokkade zit. Ben benieuwd wat er volgende week uit de bus gaat komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 17:25

Maflinger_S schreef:
Het kan geen kwaad om er eens naar te laten kijken/aan te laten werken. Dan weet je zeker(der) of er wat aan de hand is, en zo ja, wat.

Is Bacardi in orde, tandjes (weer) goed?


Bacardi is, sinds zijn vorige check-up, een kies verloren. Was even bang dat er nog een wortel zat en dat ik weer met hem naar de kliniek moest. Gelukkig is de wortel er ook uit. Wil dus zeggen dat Bacardi nu al 2 kiezen kwijt is. Ze hebben vandaag ook gezien dat hij een aandoening heeft, niet ongewoon bij oudere paarden, die zijn tanden aan tast. Een beetje zoals gaatjes bij mensen. Er is helaas niets wat ik kan doen om dit proces te stoppen. Een collega van mijn DA heeft dit ooit gezien bij een jong paard. Bij dat paard hebben ze de tanden behandelt zoals je bij mensen gaatjes vult, maar dit kost 700€ per tand en mijn DA ziet daar de meerwaarde niet van in. Ze sprak wel over een mogelijke behandeling die nodig zal zijn in de toekomst, maar ik was te overdonderd door het nieuws, dat ik eigenlijk niet meer aan het volgen was. OK, hij heeft niets levensbedreigend, maar ik vind het toch wel confronterend dat er slijtage, die ik niet kan stoppen, is. Hij heeft al zoveel moeten doorstaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 21:26

Mer1980 schreef:
Heeft hij diastasen? Onze oude shetlander (33) heeft daar ook last van, tandarts maakt het regelmatig schoon.


Heeft hij ook. Maar de DA sprak ook over iets dat het glazuur van de tanden aantast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:25

Vorige week dinsdag is de osteo langs geweest om Quick onder handen te nemen. Quick had gelukkig geen blokkade onder de zadelplek, maar wel een lendewervel die wat verschoven was. Ze vermoed dat dit veroorzaakt is door verkeerd te rollen, of bij het recht staan na het rollen. Door het verschuiven van die wervel, heeft zijn middenrif zich vast gezet, wat spierpijn geeft net op de spieren die aanhechten op de singelplek. Dit verklaarde het schrapen en al het protest. Ik moet nu alle dagen zijn spieren los maken, wat niet zonder slag of stoot gaat. Quick vindt gepruts aan zijn lijf maar niks, maar we houden vol en het gaat alle dagen beter.

En er is een datum geprikt waarop Quick zijn opleiding start. 4 februari vertrekt hij voor minstens 1 maand naar de trainer. Kleine ventjes worden groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 16:39

Mer1980 schreef:
Fijn dat je inderdaad even een osteo erbij hebt gehad ;) altijd fijn zo'n apk-tje.

En Quick naar de trainer, spannend maar ook wel goed ben benieuwd hoe het gaat hoop dat je ook wat foto's mag plaatsen.


Ik heb 1 keer per week zelf les op hem. Zal wel vragen of er dan foto's genomen kunnen worden. Zodra we het onder de knie hebben, vraag ik ook of iemand een stukje van mijn les wil filmen.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers