[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:32

Aria-zz: bedankt voor de tip en als je er nog hebt, zet ze hier maar!

Hmm, ik bedenk me nu pas dat ik misschien beter een volg topic had gemaakt, oeps.

Ik kijk in ieder geval uit naar de komst van de jonge uk. Ondertussen heb ik ook een nummer kunnen bemachtigen van iemand waar ik mogelijks töltlessen kan volgen, zal dan wel op Ijslanders zijn. Maar goed, les is les en dat is hetgene wat ik toch wel zoek. En ondertussen hou ik gewoon mijn ogen open, moest ik op die manier kansen om op gangenpaarden te rijden tegen komen, dan kan ik daar alsnog gebruik van maken.

Heb deze week ook de halsters toe gekregen. Beiden zijn mooi, maar de kwaliteit van het roze is toch een pak beter. Ik vrees een beetje dat het blauwe snel stuk gaat zijn.

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 18:32

Wat fijn dat je hem gewoon al twee weken eerder gaat ophalen! :) Betekend ook eerder foto's voor ons :P

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 18:45

Je had een rood halster moeten nemen!! :D
Maar wat een onwijs gaaf beest om te zien, nu al! Heel benieuwd hoe die straks uitgroeit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 19:54

Anoniem schreef:
Je had een rood halster moeten nemen!! :D
Maar wat een onwijs gaaf beest om te zien, nu al! Heel benieuwd hoe die straks uitgroeit!



En zo maak je van een 40 plusser een echte penny. :roll: Ik was al trots op mezelf dat ik het bij 2 halsters kon houden, wilde eerst nog een fel blauw en eentje in het groen bij bestellen, maar kon me nog net in houden. Rood zou hem overigs ook super staan! :j Dat is het voordeel van een uk in de groei, ik ga nog wel wat halsters mogen kopen. (Ik denk dat ik me even op de catalogus ga sorten die bij 1 van de halsters zat)

Ben trouwens ook enorm benieuwd hoe hij gaat uitgroeien. Hopelijk gedraagd hij zich netjes in de kudde mini's van onze vrienden en kan ik hem tot zijn 2de hengst houden. Mijn huidig paard is ook zo lang hengst geweest en ik vind de iets zwaardere nek van hem toch wel mooi.

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 08:52

Je hebt straks nog tijd zat om een hele collectie halsters te bestellen ;) Als je er gewoon om de maand eentje koopt, valt het niet zo op :P

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 09:23

Doe ik, zal mijn vader eens vragen ;)

Oh leuk, halsters!

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:06

Wat fijn dat je hem eerder kunt ophalen.
Heerlijk he.
Een pluimpje aan je vrienden.

Wanneer je hem gaat halen zoveel mogelijk foto's maken he :o

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:16

Foto's komen er zeker aan, camera en i-pad gaan mee. En ik zal mijn best doen om voor onze reis nog een update te plaatsen.

Halster nr 3 is bijna gefixed! Mijn vriend wilde mijn auto wat naar achter zetten en is op onze aanhangwagen gereden. Er zit nu een bluts in mijn kofferklep en mijn bumper en ik heb lakschade. Het valt op zich nogal mee, maar aanvankelijk kwam er toch wel stoom uit mijn oren. -:(- Om niet te heftig te reageren, ben ik gaan mest ruimen. Eerst bleef de boosheid, maar na een tijdje koelen kreeg ik een beter idee. :)* Meneer was onze hazelaar aan het snoeien, dus ik naar hem toe. Hij verwachte natuurlijk een tirrade van mijne kant en begon al sorry te stamelen, maar toen deed ik mijn voorstel. Ik zei hem: schat je kan kiezen, je laat mijn auto maken en betaald netjes alle schade, of je koopt mij een rood halster voor Quickstep. O:)

Daarnet vroeg hij me waarom ik 3 halsters wil. Tja, omdat ik wil afwisselen en omdat er eentje bij onze vrienden zal blijven. Het blauwe is trouwens van mindere kwaliteit als het roze en ik wil een rode in de kwaliteit van het roze. ~~}> Ben benieuwd hoe dit verder gaat uitdraaien.

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:11

Quickstep komt dit weekend toch niet. Hij heeft een snotneusje, voelt zich verder wel prima, maar de fokker heeft zelf voorgesteld om hem nog even daar te laten zodat hij geen andere paarden kan besmetten. Komt me goed uit trouwens, ik heb ondertussen nl vernomen dat hij niet in de kudde op de grote wei met schuur mag, omdat de hengst uit valt naar andere hengsten en de kudde mini's staat ook regelmatig op straat. Hij moet dus bij de verkoopspony's aan huis, enfin, als er pony's aan huis staan, anders staat hij alleen en de stalling die daar is, is op maat van mini's dus meneer kan in de winter niet binnen. En als klap op de vuurpijl wil men een jonge dame, die er nu 3 à 4 keer per week met de mini's komt helpen, ook met mijn veulen laten werken (borstelen en wandelen).

Kijk, ik heb er geen problemen mee als mensen hem aaien en dat vreemde handen eens een halster aan en uit doen. Maar ik moet zelf nog een band met hem opbouwen, hij moet mijn grenzen nog leren en ik moet zijn karakter nog leren kennen en dan wil ik echt niet dat een meid die ik niet ken vanalles met hem gaat doen.

Dus ben ik op zoek naar een ander plekje voor hem en vind maar iets voor een hengst, zucht.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16229
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:17

Jeetje wat balen zeg :(

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:24

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Maar ik vraag me nu wel af wat er met je vorige paard is gebeurd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:47

Woogy schreef:
gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Maar ik vraag me nu wel af wat er met je vorige paard is gebeurd?



Bacardi staat nog steeds lekker bij mij, nog steeds zonder diagnose, maar pijnvrij. Dus verwen ik hem maar lekker zo lang het nog kan. Sinds ik Quickstep gekocht heb, zit ik ook veel minder het lijf van mijn grote te inspecteren, baasje met minder zorgen is ook duidelijk een blijer paard. Men vermoed dat er inwendig iets mis is, waardoor hij oedemen krijgt, maar niemand durft iets te zeggen over zijn toekomst. Ach ja, ben blij dat ik hem nog heb en dat ik er een maatje bij heb.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:53

Wel netjes van de fokker om hem nog even bij hem te houden zodat hij geen andere paarden eventueel kan besmetten.

Wel balen dat de plek die je voor hem had uitgezocht toch niet ideaal is.
Om eerlijk te zijn zou ik ook niet blij zijn met een onbekende die zich met mij veulen/ jong paard zou gaan bezig houden.
Er kan vanalles mis gaan en dan heb jij straks een vervelend (of erger) paard.
Ik hoop dat je zeer snel een nieuw plekje gaat vinden.

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:17

Eerst en vooral gefeliciteerd met je gangenpaard. Zelf woon ik een paar dorpen verderop dan jou. Je kan lessen nemen bij Sandra van den Hof, zij runt een gangenpaardencentrum, dat gelegen is in Hechtel, dat is haalbaar indien je je eigen vervoer hebt. Ik weet dat ze in het verleden ook RMH's opleidde om de paarden te laten certificeren voor het rmh stamboek in de VS.

Waar ikzelf heel veel aan heb zijn de boeken van
Lee Ziegler - Easy gaited horse,
Training the Gaited Horse: From the Trail to the Rail.- Gary Lane
Gaited horse bible - Gaited horse
De dvd's van Ivy Schexnayder zijn superduidelijk.

Eigenlijk verschilt de basis training niet zo gek veel van de klassieke dressuur. Net zoals een niet-gangenpaard, moet een gangpaarden ook goed gegymnastiseerd worden.
Het zijn zalige paarden, je gaat niet weten wat je overkomt, ze zijn zo lief en bijna beleefd te noemen, geniet van je nieuwe mooie mannetje je gaat er nog moeilijk zonder kunnen.
Zelf ben ik zo blij met mijn walkertje, je gaat niet meer anders willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:22

joey2010 schreef:
Wel netjes van de fokker om hem nog even bij hem te houden zodat hij geen andere paarden eventueel kan besmetten.

Wel balen dat de plek die je voor hem had uitgezocht toch niet ideaal is.
Om eerlijk te zijn zou ik ook niet blij zijn met een onbekende die zich met mij veulen/ jong paard zou gaan bezig houden.
Er kan vanalles mis gaan en dan heb jij straks een vervelend (of erger) paard.
Ik hoop dat je zeer snel een nieuw plekje gaat vinden.



Dat laatste is nu net mijn grootste angst. Mijn 2de haf stand op een stal waar vooral jonge meiden de pony's van de bejaarde baas reden en zij hielpen ook met het binnen en buiten zetten. Dus ook mijn jong hengstveulen. Ik nam hem altijd los mee naar zijn weitje, hij volgde mij als een hondje. Wat ze me niet vertelden, was dat mijn uk begon te stijgeren bij hen, tot hij het ook bij mij deed. Tja, toen gingen eerst de ballen eraf, dat hielp al een beetje, maar voor ik het eruit kon trainen, heeft hij tijdens een stijgerkuur zijn hoef op mijn hoofd geplant. Tja, ze konden mijn schedel zien en ik had een hersenschudding. Het ergste was dat ik mijn vertrouwen in mijn uk kwijt was, wat hij verdomd goed wist en een jaar later was ik,stiekum mega opgelucht dat ik hem te koop moest zetten omdat hij te klein bleef voor mij.

Ik wil zoiets echt niet met Quickstep meemaken. Eerst moet ik hem perfect kennen en moet hij mijn grenzen kennen en respecteren en dan zullen we wel zien wie ik met hem laat werken en wie niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:26

Manadeluca schreef:
Eerst en vooral gefeliciteerd met je gangenpaard. Zelf woon ik een paar dorpen verderop dan jou. Je kan lessen nemen bij Sandra van den Hof, zij runt een gangenpaardencentrum, dat gelegen is in Hechtel, dat is haalbaar indien je je eigen vervoer hebt. Ik weet dat ze in het verleden ook RMH's opleidde om de paarden te laten certificeren voor het rmh stamboek in de VS.

Waar ikzelf heel veel aan heb zijn de boeken van
Lee Ziegler - Easy gaited horse,
Training the Gaited Horse: From the Trail to the Rail.- Gary Lane
Gaited horse bible - Gaited horse
De dvd's van Ivy Schexnayder zijn superduidelijk.

Eigenlijk verschilt de basis training niet zo gek veel van de klassieke dressuur. Net zoals een niet-gangenpaard, moet een gangpaarden ook goed gegymnastiseerd worden.
Het zijn zalige paarden, je gaat niet weten wat je overkomt, ze zijn zo lief en bijna beleefd te noemen, geniet van je nieuwe mooie mannetje je gaat er nog moeilijk zonder kunnen.
Zelf ben ik zo blij met mijn walkertje, je gaat niet meer anders willen.


Hey, ik heb met Sandra al contact opgenomen en zal haar waarschijnlijk ook inschakelen voor het opleren, op haar eigen paarden geeft ze geen les, helaas, en ik heb geen vervoer. Ik kijk ook wel uit naar de tijd dat ik met hem aan het werk kan :j .

Bedankt voor de tips, ik ga alles op google eens zoeken. +:)+

En moest je hier iemand weten die plek heeft voor een toekomstig ruintje, mag je me dat zeker laten weten.

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 16:30

Pfoe zeg, het is hier een heftige week geweest en eigenlijk komt het goed uit dat de kleine man vandaag niet opgehaald wordt. We hebben hier nogal heftig weer gehad, gelukkig geen water in de woonruimte, maar wel in de stal en de kelder.

En natuurlijk moest er ook nog een plekje voor de uk gezocht worden. Per toeval heb ik een wei hier in de buurt gevonden, amper 5 km van mijn deur en op mijn woon-werkroute. Eerst was ik van plan om een medehuurder te zoeken, maar nu begin ik te overwegen om mijn 3 jongens samen te zetten. Ik mag een schuilstal zetten en kan de wei zelf indelen. Het moet dus te doen zijn om Macho te beschermen tegen hoefbevangenheid en Bacardi tegen koliek. Zodra Macho aan Quickstep gewend is, gaat hij toch vooral willen spelen, lekker energie verbuiken dus.

Kreeg vandaag ook een foto door van mijn knapperd, met de melding dat hij zich af vraagt waar ik blijf, lol.
Afbeelding

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:15

Wat een leuke foto, gegarandeerd ga je veel plezier met dit paardje beleven.

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:34

Wat een heerlijk gaaf paardje, hij doet me aan mijn ilya denken <3 heel veel geluk samen.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:37

Het klinkt als een zeer mooi plekje. En een beetje beweging voor je uk is ook niet verkeerd, zo kan hij de suikers van het gras meteen verbruiken ;) .

Mooie jongen is hij .
Ik ben zo benieuwd hoe deze uitgroeid, en inderdaad hij lijkt veel op Ilya van Set_Elkol maar dan is hij donkerder maar qua bouw lijken ze veel op elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:15

Set_Elkol schreef:
Wat een heerlijk gaaf paardje, hij doet me aan mijn ilya denken <3 heel veel geluk samen.


Ik heb al een paar keer foto's van je paardje zien langskomen, knap ding! Ik hoop dat de mijne hetzelfde uitgroeit.


Ik zou heel graag mijn 3 mannen samen zetten. Om Macho maak ik me geen zorgen, die zou zich super amuzeren met het jonge geweld. Maar Bacardi, zucht, ik gun het hem zo, maar ik weet niet of hij er plezier aan zal beleven. Hij heeft hier thuis zo zijn rust gevonden en houdt enorm van zijn eigen mensen. Voor mij en mijn vriend is hij een knuffel en hij is enorm lief tegen de kleindochter van de buren, maar verder wil hij geen contact met andere mensen. Zelfs mijn pa, die hij zo goed kent, mag hem niet meer aaien. Dat maakt het voor me moeilijk om hem van huis weg te halen. Maar goed, als ik geen medehuurder vind, moeten ze allemaal wel samen, ik wil mijn jonkie niet alleen laten staan.

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:37

Geef het een kans, paarden kunnen soms verrassend uit de hoek komen. Mijn oudere ruin werd net heel speels toen er een jaarling bijzette. Ze hebben enorm veel aan mekaar gehad, ze waren vanaf het eerste moment dikke vrienden. Deden de meeste dingen samen, ze aten samen in de stal, zonnen samen, speelden samen, sliepen samen, het was eigenlijk een zalige tijd.

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:46

OK, nieuwe ophaaldatum staat vast! 2 juli komt mijn kleine man naar huis. Mijn broer is de chauffeur van dienst, trailer mogen we van vrienden lenen. En ik ga op zoek naar een weidemaatje.

Mijn vriend en ik hebben de afgelopen dagen heel veel gesproken over de voor- en nadelen om Bacardi en Macho mee te verhuizen en we komen beide tot de conclusie dat we Bacardi, zelfs al is het maar 5 km verder, niet uit handen willen geven. Nu ben ik ook uit werken, maar de uren dat ik thuis ben, of mijn vriend er is, hebben we wel toezicht op mijn grote man en dat verliezen we als hij mee op de wei gaat en ik hem maar 2 keer per dag even zie. Ik zou met mezelf niet kunnen leven als Bacardi op de wei ziek wordt en het gemist wordt. Hier thuis is er sociale controle van de buren die ons zouden bellen als het fout loopt.

Op naar een nieuwe zoektocht dus, wie een wei zoekt te Zonhoven, mag me een pb sturen.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:51

Wat fijn dat hij snel komt.
Nu nog een maatje voor hem zoeken. Dat komt goed.
Ik denk dat ivm Bacardi zijn ziekte goed is dat je hem gewoon thuis laat staan en niet bij de jonge in de wei zet.

Laat maar genoeg foto's zien van de nieuwe wanneer je hem gaat halen. Dat vind ik niet erg hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 23:39

Zaterdag morgen om 4 uur is het zo ver! *\o/* *\%/* *\o/* Om die tijd vertrek ik samen met mijn broer naar Duitsland om Quickstep op te halen. Vrijdag wordt het nog even een dagje door werken op de wei en dan kan hij komen. Ik heb ondertussen ook een maatje gevonden. Hij gaat het gezelschap krijgen van een Spaanse jonge man, die welgeteld een maandje jonger is. We verhuizen zaterdag ook het paardje van mijn medehuurster, dus hij gaat max een uurtje alleen staan.

Ik heb ondertussen nog contact gehad met de fokker. Mijne jongen zou enorm gegroeid zijn en hij wordt charmanter met de dag. Ben benieuwd, was het al maar zaterdag. Telefoon en i-Pad gaan mee en ook het fototoestel moet opgeladen zijn. Denk dat ik er wel in zal slagen om hier een fotootje neer te poten. :))