[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:18

Ik wilde dit topic niet voortzetten, maar aangezien mensen die ons in het echt kennen, vinden dat we wel goed bezig zijn en dat ik helemaal niet te groot of te zwaar ben voor hem, heb ik besloten dat de criticasters wat mij betreft de boom in kunnen en ga ik toch weer posten.

Afgelopen zomer hebben wel lekker gewandeld.

Afbeelding

Afbeelding


Geoefend met de bbp


Afbeelding

Kindjes op zijn rug gezet.

Afbeelding

We hebben ons eerste mini buitenritje achter de rug.


Afbeelding

Ik heb hem een nieuw, passend zadel gekocht. Tijdens het testen erop met touwhalster en leadrope, meneer luisterde perfect naar het stemcommando ho.

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag maar een keertje de nieuwe look op foto gezet.

Afbeelding

Als afsluiter, zijn knappe hoofd.

Afbeelding

Volgende zomer wil ik nog wel een een shoot met hem op de heide. Wie zin heeft mag me gerust een pb doen met info.

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 16:14

Tof om weer iets van jullie te lezen! Dacht van de week nog aan jullie. Ziet er goed uit op de foto’s en dat te groot tja jou paard jou keus dus lekker doen waar jullie je goed bij voelen, zo heftig is het nu ook allemaal weer niet.

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 16:23

Hee, daar is die leukerd weer!

Quick ziet er goed uit. Jullie zijn lekker bezig geweest zo te zien. Mooi zadel gescoord dus lekker gaan rijden samen.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:53

Helaas heeft meneer terug de gewoonte om te happen. Heb een verzorgster die gek is op voeren, loopt goed met de andere 2, maar Quick is hierdoor mega opdringerig geworden. Zelf heb ik er niet veel last van, maar als de hoefsmid, dierenarts of osteopaat komen, is het best wel vervelend dat ie zo opdringerig is. Gelukkig kunnen zij ermee lachen en zien ze het als typisch puber gedrag, maar ik erger me er rot aan. En straf gedrag maar eens af, als je een ander paard vast hebt. Het belonen met snoep is nu wel gestopt, verzorgstertje werd bang van Quick en zijn opdringerig gedrag, maar ja het kwaad is geschied. Ben dus hard aan het werk om dit ongewenst gedrag er terug uit te krijgen.

Vandaag vond ik hem wel grappig. Had het zadel opgelegd en hoofdstel aangedaan om mijn setje op foto te zetten. Mijn teugels had ik voor de veiligheid achter de knop gehangen. Blijkbaar neemt hij dit op als een teken dat ie op zijn plek moest blijven, wat hij niet leuk vond. Meneer verplaatste zich niet, maar begon wel ongeduldig te schrapen. Er is dan ook maar 1 foto gelukt.

Verder is hij echt wel een fantastisch paard. Thuis was ik nog nooit opgestapt zonder krukje, maar op de heide vond ik geen opstapje, dus moest ik er wel vanaf de grond op. Vond hij even raar en even wist hij niet goed wat te doen, maar toen viel het kwartje en gingen we in een vlotte stap over de heide. Hij voelde zalig aan en hoe sneller de stap, hoe meer stuwing er vanuit zijn achterhand kwam. Even flitste er door mijn hoofd dat ie misschien wel in vliegende vaart naar huis zou gaan, maar hij was verrassend genoeg heel gemakkelijk in te houden. Het ging zelfs zo goed, dat ik erop gebleven ben tot thuis. We hebben dus ook een stukje op de openbare weg gestapt. Deed hij trouwens ook heel flink.

Toen vorige week de zadelpasser kwam (die overigens ook paarden opleidt), heeft hij zich voorbeeldig gedragen. De man mocht zelfs met zijn volle gewicht in de beugels gaan hangen, zonder dat Quick verpinkte, ook al was het nog maar de 2de keer dat iemand vanaf de grond wilde opstappen. Was best fier op mijn ventje.

Nu gaat het vooral een uitdaging zijn om mijn woord te houden en er echt af te blijven tot april. Wil hem echt de komende maanden niet meer belasten en gewoon gezellig wat tutten en gaan wandelen.

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:03

Happerig en opdringerig, dat had mijn mafje ook als ze uit de hand gevoerd werd. Dat deed ik dus ook nooit want net als jij vind ik dat bloedirritant. Dat je overlopen wordt omdat ze denkt dat er wat te halen is.

Verder is Quick zo te lezen de braafheid zelve. Als hij dat blijft (of weer wordt na zijn pubertijd) gaan jullie nog veel mooie ritten maken.

Klinkt als een goed plan om hem een paarden met rust te laten wat rijden betreft. Geeft hem de kans nog wat verder te groeien en wellicht al wat uit te zwaren. Kan ie ondertussen nadenken en processen.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:21

Knappe Quick! <3 Geweldig dat hij het zo goed doet onder het zadel. :D
Zou het een optie zijn om iets uit de hand te voeren op commando te zetten? Bij Aliaa heb ik met grondwerk een voedselbeloning moeten invoeren om haar wat gemotiveerder te krijgen. Wanneer ze iets goed doet, zeg ik 'snoepje' en dan pas krijg ze iets. Ze probeert wel of er toch niets te rapen valt, maar gaat niet happen. Ze komt enkel met haar neus dichter bij de zak, en dan wordt ze gecorrigeerd. Ze weten het goed genoeg wanneer er een beloning volgt en wanneer niet. :+
Bij mijn moeder is ze ook een stuk opdringeriger (zonder te happen) omdat ze van haar meer eten krijgt zonder reden (waar ik geen voorstander van ben, maar mijn moeder luistert dan ook gewoon niet naar mij...).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:04

Hij krijgt bij mij ook wel eens een snoepje hoor, maar na het werk. Ik ga dan mijn materiaal opbergen en als alles weg is, krijgt hij wat. Heel af en toe heb ik nog iets op zak, wat hij dan krijgt als beloning als hij het goed doet. Steeds na een stemcommando en eens het kwartje gevallen is, krijgt hij alleen de stembeloning. Werkt bij mij goed en als ik met hem alleen ben, heb ik weinig last van happen of opdringerig gedrag. Pas als ik iets met 1 van de andere 2 doe, is hij ook naar mij toe lastig.

Vind het gewoon vreselijk dat hij echt een etterbak is naar anderen toe. Hij probeert hen soms echt te domineren. Geen probleem als die persoon stevig in zijn of haar schoenen staat, die verdedigen zichzelf wel, maar naar mijn verzorgster toe is het wel rot. Zij is bang van hem en Quick voelt dat aan. Als zij er is, gedraagd hij zich soms als een echte hengst en geraakt zij in paniek. Ik moet er dus voor zorgen dat ik er continu bij ben, of dat de andere paarden niet bij de shet kunnen. Het strafste is wel dat hij bij de kinderen van mijn broer een lammetje is. Die gaan gewoon de wei in om met Quick te spelen en hij doet totaal niets verkeerd. Vind dit echt een rotte situatie, vooral omdat ik me zo machteloos voel. Ik kan slecht gedrag naar mezelf toe wel afstraffen, corrigeer hem ook wel als ik slecht gedrag naar anderen zie, maar blijkbaar heeft het bij hem alleen effect als hij op zijn plaats gezet wordt door de persoon die hij probeert te domineren. Doet die dat niet, dan is het hek van de dam. Hij is gelukkig niet altijd een etterbak als mijn verzorgster komt, het grootste deel van de tijd valt het wel mee, maar ik zou liever zien dat hij altijd zijn manieren houdt. Moet wel zeggen dat Quick zich niet echt vals gedraagt, hij merkt bij haar alleen op dat hij de baas is als hij zich dominant gedraagt. Het lijkt erop alsof hij het een spelletje vindt om haar angst aan te jagen. Als hij in zo'n bui is, begint hij Macho te pesten, of hij begint te galopperen en te bokken en dat is voor mijn verzorgster genoeg om in volle paniek de wei uit te schieten en mij te roepen. Ik hoef maar 1 pas in de wei te zetten en hij kalmeert.

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:56

De linkmiechel ... Is het een idee om samen met de verzorgster te gaan grondwerken met Quick?

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:55

Maflinger_S schreef:
De linkmiechel ... Is het een idee om samen met de verzorgster te gaan grondwerken met Quick?


Ik heb al pogingen gedaan, maar als Quick het zat wordt, begint hij te happen en wordt zij bang. Ik heb haar ook al met hem laten rondstappen en dat gaat best goed. Als ze erop zit, kan ze best wel kordaat zijn. Zij mag hem van mij gerust rijden in de toekomst, maar alleen op de wei en met mij erbij zodat ik kan bijsturen.

We hebben wel een klein meningsverschil rond het rijden van Quick. Ik ga volgend jaar alleen stappen met hem en het jaar daarna wil ik de tölt (of wat hij op dat moment aan biedt) en de galop erin rijden. Zij zou graag hebben dat ik hem ook laat draven, zodat ze op de wei lekker dressuur kan rijden, maar ik wil de draf er eigenlijk niet in. We zullen wel zien hoe het verder loopt.

Ben wel oprecht blij dat ik dat meisje gevonden heb. Ze is echt super lief en Macho krijgt eindelijk ook wat "me time", verdient die kleine rakker wel. Vind het dan ook sneu dat Quick naar haar toe zo'n etterbuil is, want ze verdient dat echt niet.

Manadeluca

Berichten: 1121
Geregistreerd: 15-07-05

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:20

Draven is eigenlijk niet zo slecht voor een gangenpaard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:53

Manadeluca schreef:
Draven is eigenlijk niet zo slecht voor een gangenpaard.


Hij mag draven hoor, aan de longe. Mijn lichaam kan draf niet meer aan. Blijf ik doorzitten, krijg ik rugpijn. Ga ik lichtrijden, krijg ik pijn in mijn knieën. Zet mij op een gangenpaard en ik rij 25 km zonder ook maar ergens pijn te krijgen als er alleen maar in stap, tölt en galop gereden word, heb ik afgelopen zomer ondervonden. Vandaar dat ik Quick niet wil leren draven onder de man, ook niet bij een andere ruiter.

Edit: Ik zou ook liever geen andere ruiter op Quick laten, maar vindt dat niet eerlijk tegenover hem. Ik heb tenslotte geen glazen bol en het leven kan soms raar lopen. Zou het geen goede zaak vinden als hij van eigenaar moet veranderen en dan maar 1 ruiter gekend heeft. Vandaar dat ik toch anderen op hem wil laten, maar dan wel op mijn voorwaarden.

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:31

Je spreekt jezelf wel een beetje tegen in je laatste post. Juist omdat je geen glazen bol hebt en niet weet wat de toekomst brengt, zou ik juist een zo breed mogelijk opgeleid paard willen. Dus een paard dat alle gangen beheerst die dit specifieke paard zou kunnen beheersen. Dat hij draaft bij een andere ruiter en niet bij jou, zou ik voor Quick een voordeel vinden bij eventuele verkoop (hoop uiteraard dat ie bij jou 100 kan worden). Daarbij lijkt het me ook goed voor Quick's lichamelijke ontwikkeling.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:56

Maflinger_S schreef:
Je spreekt jezelf wel een beetje tegen in je laatste post. Juist omdat je geen glazen bol hebt en niet weet wat de toekomst brengt, zou ik juist een zo breed mogelijk opgeleid paard willen. Dus een paard dat alle gangen beheerst die dit specifieke paard zou kunnen beheersen. Dat hij draaft bij een andere ruiter en niet bij jou, zou ik voor Quick een voordeel vinden bij eventuele verkoop (hoop uiteraard dat ie bij jou 100 kan worden). Daarbij lijkt het me ook goed voor Quick's lichamelijke ontwikkeling.


Mijn verzorgster is een schat, vol goede bedoelingen, maar ik zie haar met Macho bezig en ik heb haar al zien rijden, wat maakt dat ik het haar niet toevertrouw om Quick iets te leren. Ze doet haar best, maar moet zelf nog veel te veel leren en is nu absoluut nog niet in staat om een jong paard te helpen opleiden.

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:28

Ik bedoelde ook niet specifiek dat je huidige verzorgster Quick zou moeten of kunnen (mee) opleiden. Dat is momenteel trouwens toch niet aan de orde. Ik bedoelde dat het goed zou zijn om in de toekomst, na april, als je Quick verder op gaat leiden, dan wel daarbij de draf mee te nemen, zodat hij het tenminste wel leert, ook onder het zadel. Misschien is draven naast de fiets te zijner tijd een optie?

Ik ga hoogstwaarschijnlijk geen jong paard meer opleiden maar mezelf kennende zou ik ook heel goed nadenken over hoe ik dat zou aanpakken en wie ik daarbij zou kunnen en willen inschakelen dus ik begrijp je voorzichtigheid helemaal.
Sterker nog, ik heb dat nu zelfs met degene bij wie Noura momenteel in training staat. Ik vertrouw de trainer volledig maar vind het lastig dat ik er niet ieder moment met mijn neus bovenop kan zitten. Doordat ik de trainer volledig vertrouw kan ik het loslaten en dat is prettig om te merken.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Mondy

Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:18

Wat begint ie nu mooi een wat volwassener lijf en koppie te krijgen he ! Minder puppie.
Nu nog in zn gedrag :(:)

Mocht je van de zomer of lente weer een poging 2 willen dan hou ik me zeker aanbevolen voor foto's.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 04:44

@Mondy: liefst in de zomer, tegen dan wil ik stapritjes op de heide met hem kunnen maken. Lijkt me leuk om foto's van ons beiden te hebben.

Vandaag voor het eerst sinds afgelopen zomer terug aan de longe gewerkt. Afgelopen maanden waren zo druk, dat ik enkel wijken voor druk ben blijven oefenen. Was benieuwd hoe hij het zou oppakken. Onze start was wat minder, meneer ging in galop in plaats van draf. Maar vrij snel viel het kwartje en ging hij netjes in draf. Heb een beetje op de overgangen geoefend en hij deed echt zijn best.

Na het oefenen,wilde ik uitmesten. Helaas vonden Quick en Bacardi dit enorm intressant. Mijn kruiwagen heeft vaak omgelegen vandaag.
Afbeelding

En als ik dan even mijn schep liet staan om de kruiwagen recht te trekken, ging Quick ermee aan de haal.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 09:26

Ik kom thuis na de nacht, roep de paarden en geef de kat eten. Wanneer ik de kippen buiten laat, zie ik Macho en Bacardi passeren, maar geen Quickstep. Ik ga naar de wei, geen Quickstep te bespeuren. Ik roep hem, geen reactie. Dus denk ik dat hij op stal staat en ik hem niet gezien heb. Dus ik naar stal, geen Quickstep te zien.

PANIEK!!! Mijn eerste gedacht: ze hebben mijn paard gestolen. Het angstzweet breekt me uit, tranen komen in mijn ogen en ik ga, zijn naam roepend, terug naar de wei. Daar zie ik plots een schim tussen de bomen, ik haal opgelucht adem. Op 1 of andere manier is Quick tussen de omheining van de wei en die van de buren geraakt. Aan de put die hij gegraven heeft, kan ik zien dat hij er al lang staat.

Opgelucht bevrijd ik mijn lieve vriend, die, eens hij vrij is, bokkend naar de stal spurt. Eind goed, al goed. Maar nu nog kunnen slapen.

SeaSide

Berichten: 2304
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 09:45

Na een tijdje dit topic weer doorgelezen en pfoe wat herken ik een hoop van Quick zijn gedrag in zijn half zusje.

Vooral het opdringerige ik moet heel consequent met haar zijn maar over andere loopt ze heel snel heen. Maar tegelijkertijd kan ieder kind haar poetsen en knuffelen zolang ze maar niks van haar vragen behalve aandacht.

Ik leer veel van het topic, en ben blij om de karakter trekjes te herkennen vroeg mijzelf echt af hoe ze zo opdringerig is geworden terwijl wij thuis altijd consequent zijn geweest.

Ps Rosa is een verschrikkelijke houdini hoop niet dat Quick daar last van heeft na het lezen van de laatste post.

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 09:54

Sodeju, dan schrik je je zeker de tandjes. Quick mankeerde niets, behalve dat hij trek had?

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 22:11

Haha Quick en Bacardi, je zo extra werk geven... :') Aliaa is ook altijd geïnteresseerd in het uitmesten, maar weet wel dat ze de kruiwagen moet laten staan. XD

Dat zal wel verschieten geweest zijn wanneer je Quick niet vond! Ik zou ook in paniek geweest zijn denk ik. := Gelukkig is hij rustig gebleven! :(:)

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 20:06

@ SeaSide: leuk om te horen dat het een familietrek is, ik begon me al af te vragen wat ik fout deed. Ik ben al lang blij dat ik hem redelijk onder de knoet heb, nu nog een manier vinden om ervoor te zorgen dat hij ook bij andere mensen af te remmen is. Als hij echt te opdringerig is, heb ik wel een trucje om dat te stoppen. Ik sla dan mijn armen om zijn nek en begin hem mega te knuffelen. Vindt ie totaal niet leuk, maar ik hou het dan even vol. Na een paar tellen, laat ik hem los. Als hij nadien in mijn persoonlijke ruimte wil komen, loop ik gewoon met mijn armen open op hem af en dat is voor hem dan genoeg om zich uit de voeten te maken. :D

@ Maflinger_S: er viel helemaal niets te eten op de plek waar hij stond, snap nog steeds niet wat hij daar ging zoeken. Ik ben enorm blij dat hij rustig gebleven is, dit had zo fout kunnen gaan.

Heb vandaag een foto van de put genomen.

Afbeelding

De heertjes waren vandaag ook in een gekke bui. Lekker lopen en bokken door de wei. Heb zo moeten lachen om Quick. Meneer kwam steeds opnieuw op mij afgestoven, alsof ie me wilden uitdagen om mee te spelen.

Afbeelding

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 20:09

Slimme tactiek! :D

En wat een put zeg... Die zal daar wel even gestaan hebben. :(:) Hoe heeft ie dat geflikt?


Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 20:44

Het mooie is dan wel weer, dat het gaas bij de buren zo fijnmazig is, dat daar niet veel mee mis kan gaan. Verder stond ie zo te zien wel klemvast.

Hahaha, tactiek nr. 11.: "pas op hoor, ik knuffel je dood".

Gezellig op je af galopperen en vragen of je meedoet. Die ken ik. Mijn rarebier deed dat laatst in de wei. De kunst is om te blijven staan en te wijzen aan welke kant je graag wilt dat ze je passeert. Dat werkt.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 15:10


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:04

De wandeling van vandaag is een goede schriktraining geweest. Op weg naar de heide zag Quick zijn eerste bus en eerste rijdende vrachtwagen. Beide keren bleef hij netjes bij me staan in de berm. Op de heide waren er veel mountainbikers vandaag, we moesten continu het pad af, maar ook hierop reageerde hij niet. :)

Toen we bijna thuis waren, zag ik dat een buurman met een bladblazer aan het werk was. Dus ik daarnaar toe met Quick. De man zette prompt de blazer af. Heb hem gevraagd om hem terug aan te zetten, omdat ik mijn jong paard aan alle geluiden wil laten wennen. Quick keek even naar de blazer en begon gewoon te grazen. Missie geslaagd dus. :D

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers