[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-18 14:57

Retjethorse schreef:
Hopelijk klikt het tussen die 2 en laat Macho zich van zijn beste kant zien! :D

Hoe gaat het eigenlijk met Bacardi ondertussen? Zie je iets van resultaat met die nieuwe medicatie?

Hij wil nog steeds niet door het natte bos komen als ik hem roep, maar komt wel uit zichzelf op stal. Gek beest.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-18 20:42

Denk dat mijn verzorgster blij is met haar nieuwe verzorgpony. :-)

Afbeelding

Afbeelding

Quick is echt een bemoeial, haha, ze heeft haar handen vol met hem als ze met Macho bezig is.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-18 20:57

Retjethorse schreef:
Denk je dat ze blij is? Ik weet het nog niet hoor... Het ziet er niet overtuigend uit. >;) :')
Quick wilt ook aandacht natuurlijk. _O-

Edit: zie ik nu goed dat Macho een palmboom heeft als voorpluk??? <<)

Yep, Macho heeft een palmboom aangemeten gekregen. :D

SVRL

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-18 21:59

Ik lag in een deuk toen ik het zag. Heb wel gevraagd om Quick niet te vlechten. Heb echt de indruk dat zijn manen aan het afbreken zijn. Er zitten korte en lange stukken in, dus daar wil ik echt geen vlechten in.

Vanavond wilde Quick na zijn eten niet naar de wei. Heeft hij wel meer sinds ik er voor het eerst op zat. Meneer staat om aandacht te bedelen en wil gewoon met me mee de wei uit stappen. Geen idee of hij eruit wil voor de grasjes, of om een wandeling te doen. Gekke is wel dat hij nog meer aan me plakt sinds ik er voor het eerst opgestapt ben. Oefeningen op de grond vindt meneer maar onzin, toch als hij weggestuurd wordt, maar vrouwke dicht bij zich hebben, vindt hij duidelijk super tof. Tis dat grondwerk de voorbereiding op rijden is hé. Maar leg dat eens uit aan je knol.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-18 21:24

Quick kruipt tussen de struiken en heel soms zie ik hem schuren. Denk dat hij meer stuk gaat maken als ik hem vlecht.

Hopen op goed weer volgende week, dan kan ik serieus met hem aan de slag. Vind het toch maar een gek beest. Hij wil wel iets doen, maar is zo snel afgeleid. Wandelen is zowat het enige waar hij dol op is. Een oefening doen, kost heel veel moeite. 1 ding op commando doen, is voor meneer voldoende en dan wil hij kroelen, hoe dichter hoe liever. Dat gaat nog een uitdaging worden.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-18 22:02

Irisx schreef:
Al zn leven zijn zn manen daarom nu korter en ongelijker aan het worden... super balen

Nu ja, liever manen vretende struiken als een paard dat zich kaal schuurt door de eczeem natuurlijk. Blijft wel vervelend dat hij zo gek op die struiken is. De andere 2 doen dat dus niet.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-18 14:51

Wel, de buitenrit van gisteren was zo maar eventjes eentje van 28 km. Ik mocht op een kruising Ijslander/ Mangalarga. Beestje kon tolten, maar deed dit niet zomaar. De eerste keer dat ze riepen: we gaan een tolteke doen, was ik vooral in galop. Toen wat raad gekregen van een dame en de 2de keer slaagde ik erin om toch al een stuk te tolten. Op een bepaald moment deed ie het ineens en ik wist totaal niet wat ik nu juist gedaan had. Degene die me mee gevraagd had, is naast me komen rijden en me nog extra raad beginnen geven. Tegen het einde lukte het me om hem vanuit galop terug in tolt te krijgen, vanuit draf in tolt was nog moeilijk. Al bij al een vrij geslaagde rit dus. Er reed een dame mee die niet kon paardrijden toen ze aan gangenpaarden begon en zij is met een door henzelf gefokt veulen gestart. Mega bewondering heb ik voor die vrouw. En het toont aan dat iedereen op een gangenpaard kan rijden.
Degene die me had uitgenodigd kent mega veel van gangenpaarden en vroeg of ik filmpjes van Quick had. Heb er een paar laten zien en al bij het eerste zei ie dat Quick de tolt duidelijk in zich heeft. Ziet er dus goed uit naar de toekomst toe.

Minder fijn nieuws over Bacardi. Hij staat sinds donderdag licht kreupel en gisteren was zijn been ook dikker. Dierenarts kan morgen pas komen. Had hem al op de buut gezet, maar mag het nu niet meer geven tot de da geweest is.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-18 19:23

Bacardi heeft een hoefzweer om u tegen te zeggen. Paarden moeten nu 4 dagen op hun postzegel, omdat het bospad te slecht ligt. Wordt dus hooinetten vullen de komende dagen.

Gisteren ben ik met mijn verzorgster, Quick en Macho naar de heide geweest.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-18 19:06

Nu ze voorlopig aan huis staan, moet ik natuurlijk voor afleiding zorgen. Bacardi heeft een hekel aan poetsen en die moet al aan zich laten frullen bij de verzorging van zijn zweer. Macho heeft al het gezelschap van een ijverige verzorgster die hem een paar keer per week komt bezoeken. Dus is het Quick-tut-tijd. Uk vindt het prima, al dat gefrul aan zijn lijf, daar geniet hij duidelijk van. Normaal ben ik niet zo'n borstel freak, maar nu is het bijna dagelijks prijs en genieten dat hij doet. Eigenlijk moet ik dringend het "vast staan" oefenen met hem, maar hij is zo braaf los. Ik zit letterlijk onder zijn buik om zijn achterbenen grondig te kunnen poetsen en meneer vindt het allemaal OK. Alle paarden stellen trouwens het trappen naar steekbeesten uit tot ze ver genoeg uit mijn buurt zijn. Heb echt toch 3 heertjes staan, zo lief en voorzichtig dat ze zijn.

Bacardi heeft een olifanten geheugen, iets wat hij niet leuk vindt, dat doe je geen 2 keer. Ben in heel de tijd dat ik hem heb, 2 keer op hem kunnen opstappen zonder zadel. De eerste keer was ik op een stoel geklommen en dan op hem, de tweede keer op een bank. Bacardi vindt het niet leuk als ik zonder zadel op hem zit, dus ieder trucje heb ik maar 1 keer kunnen toepassen. Kom ik nu met een stoel in de buurt, dan gaat hij lopen en hij is nooit meer in de buurt van de bank willen komen als ik op die bank stond. Daarom wilde ik testen hoe Quick op het trapje reageerde. Voor mezelf had ik uitgemaakt dat Quick het niet leuk zou vinden om mij op zijn rug te hebben, als hij weg zou lopen bij het zien van het trapje en hij niet in de buurt zou komen als ik op het trapje stond. Wel, meneer stond al vrij snel bij mij eens ik op het trapje stond, maar werd weggejaagd door Macho. Hierdoor duurde het een tijdje voor hij opnieuw naar mij durfde komen, maar uiteindelijk kwam hij toch en kon ik hem uitgebreid kroelen.

En dat mijn paarden braaf zijn, is de laatste dagen nog maar eens gebleken. Doordat het bostrack nog een slijkboel is, moeten zij op hun postzegel staan. Ik was bang dat ze zouden zeuren of klieren, maar nee hoor, ze zijn rustig en stil. Ik hoor ze alleen als het wat te lang duurt voor ik hun hooivoorraad kom aanvullen en zij al lang zonder staan. Ik ben dan ook heel fier op mijn jongens. Morgen is hun beproeving voorbij en mogen ze eindelijk terug naar de wei. Macho zal er wel bij varen. De postzegel is nogal stoffig, waardoor het arme schaap een hoest ontwikkeld heeft.
Afbeelding

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-18 15:47

Vanavond tussen 18 en 22u komen mijn punten online en weet ik dus of ik geslaagd ben of niet. We moeten dus de tijd doden, liefst op een aangename manier. Quick vindt wandelen zalig, dus trokken we naar de Teut voor een klein toertje. Daar aangekomen bleek dat je enkel nog op de ruiterroute mag. We hebben die braafjes gevolgd, waardoor we minstens 10 km gestapt hebben.
Nergens vertoonde Quick tekenen van vermoeidheid, hij stapte continu met de oortjes naar voor vlot door. Sommige stukken liep ik gewoon naast hem met het leadrope over zijn rug. Af en toe bleef ik achter voor een foto en moest ik bijbenen. Uk wacht niet, de etter.
Op een bepaald moment kruisten we een jogster. Quick liep los en kwam dichter tegen me, toen de dame voorbij was, draaide meneer om en wilde hij haar achterna lopen.
We hebben ook wat schriktraining gedaan. Schapen doen hem niets, klaterende beekjes zijn een beetje eng, verjaardagsvlaggetjes eten paarden op. Bij dat laatste ben ik dus een poos blijven hangen, tot hij eindelijk aan een vlaggetje ging snuffelen.
Quick aan het water

Afbeelding

Ergens op de heide

Afbeelding

Onze schaduw
Afbeelding

Toerist spelen

Afbeelding

Oortjes naar voor, wapperende manen

Afbeelding

Zalig toch, zo'n mooi gebied in je achtertuin.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-18 16:10

Maflinger_S schreef:
Wat een heerlijk ventje is het toch. Hoe zat het met jouw vermoeidheid na 10 km sjouwen?

Ik gun je van harte dat je vanavond goed nieuws krijgt. Na de bubbels ons wel even inlichten.

Ahum, knie doet pijn en enkel is gezwollen. We hadden nogal veel los zand en dat is moordend voor de gewrichten. Moet wel eerlijk toegeven dat mijn conditie bagger is na dit drukke schooljaar.

Zal hier zeker iets posten straks.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-18 18:17

Wel, ik ben niet tevreden over mijn punten, het is letterlijk met de hakken over de sloot, maar ik ben geslaagd!

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-18 18:29

Heb zo hard gewerkt dit jaar, vandaar dat de punten me tegen vallen. Heb 10/20 voor mijn bachelorproef en 12/20 voor mijn stages (spoed trekt veel omlaag). Samen met mijn theoretische deel kom ik op dik 62%. Geslaagd met voldoening dus, had lieveronderscheiding gehad.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-18 21:17

Om mijn diploma te vieren, heb ik woensdag een 3de keer op Quick gezeten. Deze keer had ik met het stappen een doel, ik wilde mijn telefoon van de draad plukken, zodat het opstap filmpje niet te lang zou zijn. Wel, dat was zonder Quick gerekend. Er staat al wel een klein stuurtje op en ik kan hem al laten halt houden, maar voorruit gaan in de richting die ik wil en wanneer ik wil, dat gaat nog een groot werkpunt worden. OK, ik kan niet te veel verwachten van een uk waar ik nog maar de 2de keer kort mee stap, maar meneer kwam wel in verzet (door oa te stampen als ik benen geef).
https://youtu.be/vC-Qt8q9Apc
Let niet op de blaffende hond, onze oudste is echt vreselijk als ik met de paarden aan de slag ga.

Heb overigens al de tip gekregen om mijn teugels onderaan het halster vast te maken ipv aan de ringen. Heb mijn teugels ook bewust zo lang, wil het echt gewoon relax en niet te veel druk op zijn neus zetten.

Ik heb ook voor het eerst een foto met mijn 3 venten (let niet op mijn plunje :+ )
Afbeelding

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-18 03:43

Longeren begint beter te gaan. We doen alles nog wel in stap, maar aan onze goede kant worden de voltes steeds ruimer en stapt hij lekker vlot door. Onze slechte kant moet nog verder opgebouwd worden, maar ook daar zit er verbetering.
Wil met dit warme weer eigenlijk niet te veel doen, maar Quick is gek op aandacht. Wil hem de one-rein-stop leren, maar uk kan niet voor zich kijken als ik naast hem sta. Sta ik naast zijn schouder, zit ie binnen 2 tellen al aan me te snuffelen, zucht. Wordt dus puzzelen om daar een oplossing voor te vinden.
Ben hem ook aan het leren om samen met mij achteruit te gaan. Laat ons zeggen dat we net 2 stom dronken pubers lijken als we dat aan het oefenen zijn. We gaan achteruit hoor, maar niet in een rechte lijn. Vandaag hebben we zelfs gepresteerd om in een half rondje achteruit te stappen. Maar goed, alle begin is moeilijk zeker en ik ben al lang blij dat we samen achteruit gaan.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-18 20:37

En we maken vorderingen aan de longe! Quick heeft aan beide zijden gedraafd, iets gedaan wat tussen draf en galop zat, onzuivere tolt laten zien en een paar pasjes galop gedaan. We kunnen dus ook iets anders als gewoon stappen! *\o/* *\o/*

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-18 22:47

Utixo schreef:
Ik ben een stille meelezer, maar ik schrik van je filmpje. Je hebt echt een heel braaf paard, maar die astjeblieft voorzichtig met inrijden, ik zie het op deze manier flink fout gaan. Hij snapt de beenhulpen niet, logisch dat hij daarnaar stampt.
Kun je geen hulp regelen?

Ik zie mezelf welgeteld 3 keer lichtjes benen geven. Zit niet op hem in te hakken of te kappen. Hij stampt al naar zijn buik als ik mijn beugel nog aan het zoeken ben. Denk dat je in dit geval niet kunt zeggen dat ik overdreven hulpen aan het geven ben.
En hij is het 3de paard dat ik zadelmak maak, ik weet wel waar ik mee bezig ben.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-18 13:20

Het enige wat me zuur kan opbreken, is het feit dat ik te voorzichtig ben en Quick tot niets wil dwingen. Ik vraag iets, hij reageert niet onmiddellijk en ik wacht tot het kwartje valt. Ben nog nooit zo voorzichtig geweest met mijn paarden.
Heb hem gisteren voor het eerst gedwongen om zijn grens te verleggen en dat was draven aan de longe en een drafje naast mij. Ik heb altijd een dressuurzweep of mijn longeerzweep bij als ik op de grond met hem werk, maar gebruik deze om te wijzen, niet om hem aan te sporen, tot gisteren. Hij moet tenslotte ooit leren om te versnellen en te vertragen op commando.
Idem met op hem gaan zitten. De eerste 2 keer kwam er geen verzet, omdat hij toen zijn eigen zin mocht doen. De 3de keer, het filmpje dus, moest meneer voor het eerst doen wat ik van hem vroeg, tuurlijk snapt hij dat nog niet, maar wat benen geven wil zeggen, kan ik hem (in tegenstelling tot sturen) vanop de grond niet leren. Ik kan hem op de grond alleen met mijn zweep aansporen en als ik kan vermijden om hem met zweep te rijden, dan doe ik dat. Vind het te vroeg om die druk op hem te leggen.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-18 17:29

Utixo schreef:
Dank je wel Allegra.

TS, ik twijfel niet aan je goede bedoelingen, en zeg nergens dat je zit te schoppen. Maar bevestig punt voor punt, en gebruik dat bij het volgende stapje. Als hij je stemhulpen goed snapt, dan kun je hier gebruik van maken door dit te koppelen aan je beenhulp. Maar erop gaan zitten en het hem zelf laten ondervinden is erg riskant.

Ik heb hem sinds maart regelmatig aan de longe. Meneer kent het stembevel vooruit best al wel. Hij moet het alleen nog leren koppelen aan de beenhulpen. Tot hij 5 wordt, is stap de enige gang die hij onder de man zal moeten doen. Meer als dat wordt er niet van hem verwacht.

Verder doe ik met hem hetzelfde als wat ik met mijn andere jonge paarden deed. Die liepen zelfs niet aan de longe voor ik erop ging, heb altijd al een hekel aan longeren gehad. Bij Quick doe ik tenminste nog de moeite, dik tegen mijn goesting, om de longe erbij te pakken. Beide vorige paarden zijn perfect hanteerbare rijpaarden geworden. De eerste is destijds verkocht aan een puber meisje, de andere werd door een oudere man gekocht voor zijn kleinkinderen.

Zodus, ik ga dit echt op mijn manier blijven doen, wat jullie ook zeggen. Ik weet, als ik naar mijn 2 vorige paarden kijk, dat mijn manier werkt dus waarom zou ik daarvan afwijken?

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-18 18:28

Allegra schreef:
Dat iets bij twee paarden werkt wil natuurlijk niet zeggen dat het bij alle paarden werkt ;) Wij kunnen alleen maar aangeven wat we zien. Daar hoef je absoluut niet naar te luisteren, maar het is goed bedoeld en in het belang van je paard gezegd. Ik kan alleen maar zeggen, veel succes gewenst. Ik hoop oprecht dat het met dit paard uiteindelijk ook goed komt.

Mijn 2 zijn echt niet de enige. Bacardi komt van een fokker waar jonge paarden de longe niet leren en toen ik 38 jaar geleden leerde rijden, kwam geen enkel paard aan de longe. Bacardi heeft wedstrijden gelopen voor hij bij mij kwam en er stonden vroeger genoeg paarden op de manege die goed presteerden op wedstrijd.
Dat mijn 2 goed zijn gegaan, heeft dan ook niets met toeval te maken, een andere manier van opleiden is niet persé een slechte. Het is niet omdat longeren nu als het hoogste goed gezien wordt, dat het daarom ook de enige goede manier is.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-18 15:18

Ik wilde dit topic niet voortzetten, maar aangezien mensen die ons in het echt kennen, vinden dat we wel goed bezig zijn en dat ik helemaal niet te groot of te zwaar ben voor hem, heb ik besloten dat de criticasters wat mij betreft de boom in kunnen en ga ik toch weer posten.

Afgelopen zomer hebben wel lekker gewandeld.

Afbeelding

Afbeelding

Geoefend met de bbp

Afbeelding

Kindjes op zijn rug gezet.

Afbeelding

We hebben ons eerste mini buitenritje achter de rug.

Afbeelding

Ik heb hem een nieuw, passend zadel gekocht. Tijdens het testen erop met touwhalster en leadrope, meneer luisterde perfect naar het stemcommando ho.

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag maar een keertje de nieuwe look op foto gezet.

Afbeelding

Als afsluiter, zijn knappe hoofd.

Afbeelding

Volgende zomer wil ik nog wel een een shoot met hem op de heide. Wie zin heeft mag me gerust een pb doen met info.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-18 20:53

Helaas heeft meneer terug de gewoonte om te happen. Heb een verzorgster die gek is op voeren, loopt goed met de andere 2, maar Quick is hierdoor mega opdringerig geworden. Zelf heb ik er niet veel last van, maar als de hoefsmid, dierenarts of osteopaat komen, is het best wel vervelend dat ie zo opdringerig is. Gelukkig kunnen zij ermee lachen en zien ze het als typisch puber gedrag, maar ik erger me er rot aan. En straf gedrag maar eens af, als je een ander paard vast hebt. Het belonen met snoep is nu wel gestopt, verzorgstertje werd bang van Quick en zijn opdringerig gedrag, maar ja het kwaad is geschied. Ben dus hard aan het werk om dit ongewenst gedrag er terug uit te krijgen.

Vandaag vond ik hem wel grappig. Had het zadel opgelegd en hoofdstel aangedaan om mijn setje op foto te zetten. Mijn teugels had ik voor de veiligheid achter de knop gehangen. Blijkbaar neemt hij dit op als een teken dat ie op zijn plek moest blijven, wat hij niet leuk vond. Meneer verplaatste zich niet, maar begon wel ongeduldig te schrapen. Er is dan ook maar 1 foto gelukt.

Verder is hij echt wel een fantastisch paard. Thuis was ik nog nooit opgestapt zonder krukje, maar op de heide vond ik geen opstapje, dus moest ik er wel vanaf de grond op. Vond hij even raar en even wist hij niet goed wat te doen, maar toen viel het kwartje en gingen we in een vlotte stap over de heide. Hij voelde zalig aan en hoe sneller de stap, hoe meer stuwing er vanuit zijn achterhand kwam. Even flitste er door mijn hoofd dat ie misschien wel in vliegende vaart naar huis zou gaan, maar hij was verrassend genoeg heel gemakkelijk in te houden. Het ging zelfs zo goed, dat ik erop gebleven ben tot thuis. We hebben dus ook een stukje op de openbare weg gestapt. Deed hij trouwens ook heel flink.

Toen vorige week de zadelpasser kwam (die overigens ook paarden opleidt), heeft hij zich voorbeeldig gedragen. De man mocht zelfs met zijn volle gewicht in de beugels gaan hangen, zonder dat Quick verpinkte, ook al was het nog maar de 2de keer dat iemand vanaf de grond wilde opstappen. Was best fier op mijn ventje.

Nu gaat het vooral een uitdaging zijn om mijn woord te houden en er echt af te blijven tot april. Wil hem echt de komende maanden niet meer belasten en gewoon gezellig wat tutten en gaan wandelen.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 12:04

Hij krijgt bij mij ook wel eens een snoepje hoor, maar na het werk. Ik ga dan mijn materiaal opbergen en als alles weg is, krijgt hij wat. Heel af en toe heb ik nog iets op zak, wat hij dan krijgt als beloning als hij het goed doet. Steeds na een stemcommando en eens het kwartje gevallen is, krijgt hij alleen de stembeloning. Werkt bij mij goed en als ik met hem alleen ben, heb ik weinig last van happen of opdringerig gedrag. Pas als ik iets met 1 van de andere 2 doe, is hij ook naar mij toe lastig.

Vind het gewoon vreselijk dat hij echt een etterbak is naar anderen toe. Hij probeert hen soms echt te domineren. Geen probleem als die persoon stevig in zijn of haar schoenen staat, die verdedigen zichzelf wel, maar naar mijn verzorgster toe is het wel rot. Zij is bang van hem en Quick voelt dat aan. Als zij er is, gedraagd hij zich soms als een echte hengst en geraakt zij in paniek. Ik moet er dus voor zorgen dat ik er continu bij ben, of dat de andere paarden niet bij de shet kunnen. Het strafste is wel dat hij bij de kinderen van mijn broer een lammetje is. Die gaan gewoon de wei in om met Quick te spelen en hij doet totaal niets verkeerd. Vind dit echt een rotte situatie, vooral omdat ik me zo machteloos voel. Ik kan slecht gedrag naar mezelf toe wel afstraffen, corrigeer hem ook wel als ik slecht gedrag naar anderen zie, maar blijkbaar heeft het bij hem alleen effect als hij op zijn plaats gezet wordt door de persoon die hij probeert te domineren. Doet die dat niet, dan is het hek van de dam. Hij is gelukkig niet altijd een etterbak als mijn verzorgster komt, het grootste deel van de tijd valt het wel mee, maar ik zou liever zien dat hij altijd zijn manieren houdt. Moet wel zeggen dat Quick zich niet echt vals gedraagt, hij merkt bij haar alleen op dat hij de baas is als hij zich dominant gedraagt. Het lijkt erop alsof hij het een spelletje vindt om haar angst aan te jagen. Als hij in zo'n bui is, begint hij Macho te pesten, of hij begint te galopperen en te bokken en dat is voor mijn verzorgster genoeg om in volle paniek de wei uit te schieten en mij te roepen. Ik hoef maar 1 pas in de wei te zetten en hij kalmeert.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-18 11:55

Maflinger_S schreef:
De linkmiechel ... Is het een idee om samen met de verzorgster te gaan grondwerken met Quick?

Ik heb al pogingen gedaan, maar als Quick het zat wordt, begint hij te happen en wordt zij bang. Ik heb haar ook al met hem laten rondstappen en dat gaat best goed. Als ze erop zit, kan ze best wel kordaat zijn. Zij mag hem van mij gerust rijden in de toekomst, maar alleen op de wei en met mij erbij zodat ik kan bijsturen.

We hebben wel een klein meningsverschil rond het rijden van Quick. Ik ga volgend jaar alleen stappen met hem en het jaar daarna wil ik de tölt (of wat hij op dat moment aan biedt) en de galop erin rijden. Zij zou graag hebben dat ik hem ook laat draven, zodat ze op de wei lekker dressuur kan rijden, maar ik wil de draf er eigenlijk niet in. We zullen wel zien hoe het verder loopt.

Ben wel oprecht blij dat ik dat meisje gevonden heb. Ze is echt super lief en Macho krijgt eindelijk ook wat "me time", verdient die kleine rakker wel. Vind het dan ook sneu dat Quick naar haar toe zo'n etterbuil is, want ze verdient dat echt niet.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-18 13:53

Manadeluca schreef:
Draven is eigenlijk niet zo slecht voor een gangenpaard.

Hij mag draven hoor, aan de longe. Mijn lichaam kan draf niet meer aan. Blijf ik doorzitten, krijg ik rugpijn. Ga ik lichtrijden, krijg ik pijn in mijn knieën. Zet mij op een gangenpaard en ik rij 25 km zonder ook maar ergens pijn te krijgen als er alleen maar in stap, tölt en galop gereden word, heb ik afgelopen zomer ondervonden. Vandaar dat ik Quick niet wil leren draven onder de man, ook niet bij een andere ruiter.

Edit: Ik zou ook liever geen andere ruiter op Quick laten, maar vindt dat niet eerlijk tegenover hem. Ik heb tenslotte geen glazen bol en het leven kan soms raar lopen. Zou het geen goede zaak vinden als hij van eigenaar moet veranderen en dan maar 1 ruiter gekend heeft. Vandaar dat ik toch anderen op hem wil laten, maar dan wel op mijn voorwaarden.