[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:00

Ach, zolang Macho er maar blij mee is he. :D
Hilarisch is het wel. _O-

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:59

Ik lag in een deuk toen ik het zag. Heb wel gevraagd om Quick niet te vlechten. Heb echt de indruk dat zijn manen aan het afbreken zijn. Er zitten korte en lange stukken in, dus daar wil ik echt geen vlechten in.

Vanavond wilde Quick na zijn eten niet naar de wei. Heeft hij wel meer sinds ik er voor het eerst op zat. Meneer staat om aandacht te bedelen en wil gewoon met me mee de wei uit stappen. Geen idee of hij eruit wil voor de grasjes, of om een wandeling te doen. Gekke is wel dat hij nog meer aan me plakt sinds ik er voor het eerst opgestapt ben. Oefeningen op de grond vindt meneer maar onzin, toch als hij weggestuurd wordt, maar vrouwke dicht bij zich hebben, vindt hij duidelijk super tof. Tis dat grondwerk de voorbereiding op rijden is hé. Maar leg dat eens uit aan je knol.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:22

Zijn manen lijken op de foto's inderdaad wel naar de dunne kant, dat heb ik al een aantal keer gedacht. Wel zonde want ze zijn echt prachtig! Nochtans lees ik hier op bokt vaak dat velen de lange manen van hun paard invlechten. Zelf heb ik nooit paarden gehad met lange manen dus kan ik je niet helpen. :') Zodra de mijne haar manen dunner worden (want over het algemeen hebben Teke's niet veel manen), scheer ik ze af denk ik. :o Maar bij de AT vind ik het wel knap staan zonder manen. xD

Oh jee, dat gaat niet makkelijk worden om niet teveel te vragen als meneer het zelf wilt... :P Geweldig toch als ze zo'n heerlijk mensgericht karakter hebben? <3

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:52

Wij deden op een oude stageplek idd de manen vaak vlechten zodat ze niet makkelijk konden blijven hangen ergens en ze zouden afbreken.
Moet je natuurlijk wel een paard hebben wat niet schuurt, anders is het tevergeefs.

Wat fijn dat je een verzorger voor Macho hebt gevonden!

Life's too short to be scared. So, screw the gap. Let Ethan razz your berries, goose your gander, tickle your tail feathers, cup your coconuts, rock your rump, poke your hontas, wallop your wonderland!

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:24

Quick kruipt tussen de struiken en heel soms zie ik hem schuren. Denk dat hij meer stuk gaat maken als ik hem vlecht.

Hopen op goed weer volgende week, dan kan ik serieus met hem aan de slag. Vind het toch maar een gek beest. Hij wil wel iets doen, maar is zo snel afgeleid. Wandelen is zowat het enige waar hij dol op is. Een oefening doen, kost heel veel moeite. 1 ding op commando doen, is voor meneer voldoende en dan wil hij kroelen, hoe dichter hoe liever. Dat gaat nog een uitdaging worden.

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:41

Al zn leven zijn zn manen daarom nu korter en ongelijker aan het worden... super balen

Life's too short to be scared. So, screw the gap. Let Ethan razz your berries, goose your gander, tickle your tail feathers, cup your coconuts, rock your rump, poke your hontas, wallop your wonderland!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 23:02

Irisx schreef:
Al zn leven zijn zn manen daarom nu korter en ongelijker aan het worden... super balen


Nu ja, liever manen vretende struiken als een paard dat zich kaal schuurt door de eczeem natuurlijk. Blijft wel vervelend dat hij zo gek op die struiken is. De andere 2 doen dat dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:51

Wel, de buitenrit van gisteren was zo maar eventjes eentje van 28 km. Ik mocht op een kruising Ijslander/ Mangalarga. Beestje kon tolten, maar deed dit niet zomaar. De eerste keer dat ze riepen: we gaan een tolteke doen, was ik vooral in galop. Toen wat raad gekregen van een dame en de 2de keer slaagde ik erin om toch al een stuk te tolten. Op een bepaald moment deed ie het ineens en ik wist totaal niet wat ik nu juist gedaan had. Degene die me mee gevraagd had, is naast me komen rijden en me nog extra raad beginnen geven. Tegen het einde lukte het me om hem vanuit galop terug in tolt te krijgen, vanuit draf in tolt was nog moeilijk. Al bij al een vrij geslaagde rit dus. Er reed een dame mee die niet kon paardrijden toen ze aan gangenpaarden begon en zij is met een door henzelf gefokt veulen gestart. Mega bewondering heb ik voor die vrouw. En het toont aan dat iedereen op een gangenpaard kan rijden.
Degene die me had uitgenodigd kent mega veel van gangenpaarden en vroeg of ik filmpjes van Quick had. Heb er een paar laten zien en al bij het eerste zei ie dat Quick de tolt duidelijk in zich heeft. Ziet er dus goed uit naar de toekomst toe.

Minder fijn nieuws over Bacardi. Hij staat sinds donderdag licht kreupel en gisteren was zijn been ook dikker. Dierenarts kan morgen pas komen. Had hem al op de buut gezet, maar mag het nu niet meer geven tot de da geweest is.

joey2010

Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:03

Ik had ookmal op eerdere filmpjes gezien dat Quick het wek af en toe laat zien. Dus het zit er wel in , een kwestie van straks de juiste knopjes te installeren maar dat komt goed hoor.
Heeft even tijd nodig.

Fijn dat ze je advies krijgt van deze mevrouw. Misschien kan ze je straks helpen met Quick?

Oei jammer om te lezen dat het met Bacardi minder gaat!
Zou je het been niet mogen koelen een paar keer per dag ?
Dan gaat de warmte eruit en kan het de zwelling wat tegen gaan. Ben benieuwd wat de da morgen ervan zegt . Arme Bacardi :(:)

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:19

Wat leuk dat de buitenrit geslaagd is! :D Klein tochtje... :') Geen last van spierpijn?
Wel erg fijn dat je op die manier toch de tolt wat kan oefenen he, dat zal vast wel vlot gaan eens je wat vaker mee kan en ook naar de toekomst toe met Quick is het toch altijd fijn als je ervaren mensen rond je hebt. :D
Hier in mijn omgeving zijn het toch vaak allemaal jumping en dressuur ruiters, balen voor mij. :')

Aw nee, Bacardi toch... :( Ben ook benieuwd naar de DA morgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:23

Bacardi heeft een hoefzweer om u tegen te zeggen. Paarden moeten nu 4 dagen op hun postzegel, omdat het bospad te slecht ligt. Wordt dus hooinetten vullen de komende dagen.

Gisteren ben ik met mijn verzorgster, Quick en Macho naar de heide geweest.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:29

Vervelend van de hoefzweer, maar gelukkig is het 'maar' een hoefzweer, hoewel die krengen echt pijnlijk zijn. :(

Wat leuk zeg! Dat zal je verzorger en Macho ook fijn gevonden hebben. :D Macho zijn oortjes op die laatste foto! <3

Mer1980

Berichten: 18811
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:17

Arme Bacardi, maar gelukkig vrij goed en makkelijk te behandelen.

lekker hoor zo'n fijne wandeling :D

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

joey2010

Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:38

Mooie wandeling op de heide gehad zie ik.
Heerlijk,en de paardjes genieten ook.

Gelukkig een hoefzweer bij Bacardi.
Dit kan behoorlijk pijnlijk zijn maar wel behandelbaar.

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:06

Nu ze voorlopig aan huis staan, moet ik natuurlijk voor afleiding zorgen. Bacardi heeft een hekel aan poetsen en die moet al aan zich laten frullen bij de verzorging van zijn zweer. Macho heeft al het gezelschap van een ijverige verzorgster die hem een paar keer per week komt bezoeken. Dus is het Quick-tut-tijd. Uk vindt het prima, al dat gefrul aan zijn lijf, daar geniet hij duidelijk van. Normaal ben ik niet zo'n borstel freak, maar nu is het bijna dagelijks prijs en genieten dat hij doet. Eigenlijk moet ik dringend het "vast staan" oefenen met hem, maar hij is zo braaf los. Ik zit letterlijk onder zijn buik om zijn achterbenen grondig te kunnen poetsen en meneer vindt het allemaal OK. Alle paarden stellen trouwens het trappen naar steekbeesten uit tot ze ver genoeg uit mijn buurt zijn. Heb echt toch 3 heertjes staan, zo lief en voorzichtig dat ze zijn.

Bacardi heeft een olifanten geheugen, iets wat hij niet leuk vindt, dat doe je geen 2 keer. Ben in heel de tijd dat ik hem heb, 2 keer op hem kunnen opstappen zonder zadel. De eerste keer was ik op een stoel geklommen en dan op hem, de tweede keer op een bank. Bacardi vindt het niet leuk als ik zonder zadel op hem zit, dus ieder trucje heb ik maar 1 keer kunnen toepassen. Kom ik nu met een stoel in de buurt, dan gaat hij lopen en hij is nooit meer in de buurt van de bank willen komen als ik op die bank stond. Daarom wilde ik testen hoe Quick op het trapje reageerde. Voor mezelf had ik uitgemaakt dat Quick het niet leuk zou vinden om mij op zijn rug te hebben, als hij weg zou lopen bij het zien van het trapje en hij niet in de buurt zou komen als ik op het trapje stond. Wel, meneer stond al vrij snel bij mij eens ik op het trapje stond, maar werd weggejaagd door Macho. Hierdoor duurde het een tijdje voor hij opnieuw naar mij durfde komen, maar uiteindelijk kwam hij toch en kon ik hem uitgebreid kroelen.

En dat mijn paarden braaf zijn, is de laatste dagen nog maar eens gebleken. Doordat het bostrack nog een slijkboel is, moeten zij op hun postzegel staan. Ik was bang dat ze zouden zeuren of klieren, maar nee hoor, ze zijn rustig en stil. Ik hoor ze alleen als het wat te lang duurt voor ik hun hooivoorraad kom aanvullen en zij al lang zonder staan. Ik ben dan ook heel fier op mijn jongens. Morgen is hun beproeving voorbij en mogen ze eindelijk terug naar de wei. Macho zal er wel bij varen. De postzegel is nogal stoffig, waardoor het arme schaap een hoest ontwikkeld heeft.
Afbeelding


Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:37

Waarom vast staan als ze netjes los blijven staan? :D En het trappen naar insecten uitstellen ken ik, heerlijk als je een paard hebt dat daar rekening mee houdt! :D Mijn kwpn deed het ook, en Aliaa ook. :P

Wel grappig dat Bacardi niet meer in de buurt wilt komen als jij op een verhoogje staat. :') En Quick die is natuurlijk slimmer, baasje kan heel goed bij zijn rug als ze wat hoger staat toch! Kan ze lekker krabben. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 16:47

Vanavond tussen 18 en 22u komen mijn punten online en weet ik dus of ik geslaagd ben of niet. We moeten dus de tijd doden, liefst op een aangename manier. Quick vindt wandelen zalig, dus trokken we naar de Teut voor een klein toertje. Daar aangekomen bleek dat je enkel nog op de ruiterroute mag. We hebben die braafjes gevolgd, waardoor we minstens 10 km gestapt hebben.
Nergens vertoonde Quick tekenen van vermoeidheid, hij stapte continu met de oortjes naar voor vlot door. Sommige stukken liep ik gewoon naast hem met het leadrope over zijn rug. Af en toe bleef ik achter voor een foto en moest ik bijbenen. Uk wacht niet, de etter.
Op een bepaald moment kruisten we een jogster. Quick liep los en kwam dichter tegen me, toen de dame voorbij was, draaide meneer om en wilde hij haar achterna lopen.
We hebben ook wat schriktraining gedaan. Schapen doen hem niets, klaterende beekjes zijn een beetje eng, verjaardagsvlaggetjes eten paarden op. Bij dat laatste ben ik dus een poos blijven hangen, tot hij eindelijk aan een vlaggetje ging snuffelen.
Quick aan het water

Afbeelding

Ergens op de heide

Afbeelding

Onze schaduw
Afbeelding

Toerist spelen

Afbeelding

Oortjes naar voor, wapperende manen

Afbeelding

Zalig toch, zo'n mooi gebied in je achtertuin.

Maflinger_S
Berichten: 12151
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:06

Wat een heerlijk ventje is het toch. Hoe zat het met jouw vermoeidheid na 10 km sjouwen?

Ik gun je van harte dat je vanavond goed nieuws krijgt. Na de bubbels ons wel even inlichten.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:10

Maflinger_S schreef:
Wat een heerlijk ventje is het toch. Hoe zat het met jouw vermoeidheid na 10 km sjouwen?

Ik gun je van harte dat je vanavond goed nieuws krijgt. Na de bubbels ons wel even inlichten.


Ahum, knie doet pijn en enkel is gezwollen. We hadden nogal veel los zand en dat is moordend voor de gewrichten. Moet wel eerlijk toegeven dat mijn conditie bagger is na dit drukke schooljaar.

Zal hier zeker iets posten straks.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:33

Oh spannend afwachten dus! D: Het kan elk moment komen nu...

Gelukkig is Quick er om met jou op wandel te gaan! Wat een zalige omgeving zeg! Daar ben ik jaloers op. :P Maar 10 kilometer zeg, ik kan me voorstellen dat je dat voelt. :')
En het is toch algemeen bekend dat vlaggetjes paarden opeten, ik bedoel, wie weet dat nu niet? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:17

Wel, ik ben niet tevreden over mijn punten, het is letterlijk met de hakken over de sloot, maar ik ben geslaagd!

Maflinger_S
Berichten: 12151
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:20

Is toch een grote HOERA waard. Gefeliciteerd!

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:23

Beter met de hakken over de sloot, dan erin toch? _O- Gefeliciteerd! :D

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:29

Heb zo hard gewerkt dit jaar, vandaar dat de punten me tegen vallen. Heb 10/20 voor mijn bachelorproef en 12/20 voor mijn stages (spoed trekt veel omlaag). Samen met mijn theoretische deel kom ik op dik 62%. Geslaagd met voldoening dus, had lieveronderscheiding gehad.

Mondy

Berichten: 11819
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 20:13

Ondanks dat je cijfers je wellicht tegenvallen mag je wel zo ontzettend trots op jezelf zijn na alles wat je op je bordje hebt gekregen _O_

Proficiat topper !!

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maayke en 81 bezoekers