[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 14:59

Wat gaaf!

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 15:24

Geweldig! :D Volgens mij is Quick zowat zadelmak geboren. :P
Lekker genoten zeker van de eerste minuten op zijn rug? *\o/*

joey2010

Berichten: 4347
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 19:15

Heeee wat leuk!!
Brave Quick.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 22:11

Gaaf hoor, wel lef zo zonder beugels en cap :D je durft wel hier op bokt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 12:56

Retjethorse schreef:
Geweldig! :D Volgens mij is Quick zowat zadelmak geboren. :P
Lekker genoten zeker van de eerste minuten op zijn rug? *\o/*


Jaha, smaakt naar meer. Zal echt geduld moeten oefenen nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 12:59

Mer1980 schreef:
Gaaf hoor, wel lef zo zonder beugels en cap :D je durft wel hier op bokt :D


Valt het even mee dat dit geen populair topic is, anders mocht ik het zeker horen. :D

Heb net mijn eindwerk afgemaakt en dus eindelijk tijd om naar de ruitershop te trekken voor een cap en singel voor mijn stübbe.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 13:23

SVRL schreef:
Mer1980 schreef:
Gaaf hoor, wel lef zo zonder beugels en cap :D je durft wel hier op bokt :D


Valt het even mee dat dit geen populair topic is, anders mocht ik het zeker horen. :D

Heb net mijn eindwerk afgemaakt en dus eindelijk tijd om naar de ruitershop te trekken voor een cap en singel voor mijn stübbe.
Ik denk dat je zelf oud en wijs genoeg bent om de risico's in te schatten om zonder bescherming voor de eerste keer op Quick te stappen, daar heb je bokt niet voor nodig. :P Niet dat bokt zich daar over het algemeen iets van aantrekt. :')

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 14:00

Ach ja, ik heb misschien gewoon te veel vertrouwen in mijn paarden. Thuis zijn ze rustig en kalm, ik weet gewoon dat er dan weinig mis kan gaan. En ik was niet alleen. Mijn vriend had Quick vast en liet hem pas los toen het voor mij ok was.

Ik zou alleen nooit zonder cap met een jong paard buiten gaan. Ze gek ben ik nog niet.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 14:39

Wel echt een super gevoel moet dit hebben gegeven :D Hij oogt echt zo braaf <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 06:34

Eigenlijk heb ik er niet echt van genoten. Ik maakte me continu zorgen om Quick, was bang dat ik te groot en te zwaar voor hem ben. En omdat hij niet lang stil stond, was ik ook bang dat ik er veel te lang op zat voor de eerste keer. Was zo hard op mijn houding aan het letten en wilde er ook niet te hard met mijn benen tegen zitten, dat ik blij was toen ik kon af stappen. Stom hé. En Quick trok er zich gewoon niets van aan.

Gisteren nog eens de longe geprobeerd, was met een pijnlijke rechter schouder geen goed idee. Die schouder staat vol littekenweefsel en wordt steeds zwakker helaas.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:24

Tsja dat wordt toch western rijden straks, kun je met 1 hand rijden :+ nee zonder dollen, wel heel vervelend van je schouder, maar te zwaar voor Quick zal wel meevallen, je neemt alle tijd van de wereld, rijdt miet iedere dag, maak je geen zorgen ;)

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:09

Kijk dan, ze zit erop :D. De kop is eraf.

Quick is duidelijk nog volop in de groei, hij wordt vast nog wat breder en groter. Dan ga je vast passen. Voor nu was het een mooie oefening toch? Je weet nu dat hij braaf is.

Vervelend van die schouder, vooral als je weet dat het steeds iets minder gaat worden. Western, met 1 hand, zoals Mer180 ook al zegt, is dan wellicht een optie. Ik denk dat dat Quick helemaal niet zal misstaan, stoere westernpony zijn. Zijn kleur heeft ie mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:50

Vandaag is het 2 jaar geleden dat ik naar Duitsland ging om kennis te maken met Quick. Dat moesten we vieren met gekke foto's.

Kusje

Afbeelding


Kriebelen


Afbeelding

Kiekeboe


Afbeelding

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 19:00

Twee jaar al? :wow: De tijd vliegt echt voorbij...
Die 1e foto! }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 19:04

Retjethorse schreef:
Twee jaar al? :wow: De tijd vliegt echt voorbij...
Die 1e foto! }>


Echt hé, de tijd vliegt gewoon.

Nu nog geduld hebben tot ie uit zijn kleuterpubertijd is. Hij is soms een echte draak. :D

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 19:11

Een draak kan ook zo zijn charmes hebben. :))

joey2010

Berichten: 4347
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 07:29

Zo de tijd vliegt om.
Hij groeit uit tot een mooi paardje!

Ach de mijne is 8 en ook soms nog af en toe een draakje maar meestal gelukkig een engeltje O:) .

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:03

Ach met draakjes heb je de mooiste momenten. Heel veel leuke jaren gewenst met hem. Het gaat zo fijn zijn.

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 11:47

Ik heb nog een foto van mezelf op 1 van de paardjes van de fokker destijds. Dat paardje is kleiner als Quick, maar was dus wel volgroeid. Geeft een mooi beeld over hoe het eruit zou moeten zien als Quick ooit volwassen is.

Afbeelding

Ben afgelopen week op controle geweest bij de neuroloog voor mijn migraine en blijkbaar sta ik op medicatie waardoor je in gewicht toe neemt, zucht. Kan ik nu dus echt wel missen, wilde net meer gewicht kwijt. Sinds ik op die medicatie staat, heb ik wel minder last van mijn migraine, dus ik durf er niet mee te stoppen en zal dus maar op mijn tanden bijten. Ben nu dus volop aan het zoeken naar een dieet dat ik wel zie zitten en hoop dat ik daardoor de kilootjes onder controle kan houden. Ben er nu ook zeker van dat ik van mijn zwaar westernzadel af wil. Ding gaat dus opgepoetst worden en dan vraag ik bij de plaatselijke westernshop of zij het voor mij willen verkopen (was een tip van mijn hoefsmid). Heb een f.r.a. bareback op het oog dat ik op termijn wel wil aankopen. Ik zal hem voorlopig starten met mijn gewoon zadel en zodra hij goed loopt, laat ik een passer van f.r.a. komen, zodat ik zeker een passend zadel voor mijn maatje heb.

Voorlopig heb ik niets nieuws in petto voor Quick, heb het een beetje te druk met het afronden van mijn opleiding.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 11:49

Mooi beeld zo!

Heel herkenbaar van de medicatie, hier ook als bijwerking gewichtstoename. Is heel frustrerend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 11:59

Maanlicht schreef:
Mooi beeld zo!

Heel herkenbaar van de medicatie, hier ook als bijwerking gewichtstoename. Is heel frustrerend.



Lukt het jou om er terug gewicht af te krijgen? Ik ben op Redomex 10 mg gezet en word mogelijks opgehoogd tot 25 mg. Er zijn nu al een paar kilootjes bij en ik wil het echt wel binnen de perken houden. :(

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 12:42

Vervelend zeg als je door medicatie bijkomt. :( Hopelijk vind je een dieet waar je jezelf goed bij voelt en je stabiel blijft.
Quick lijkt echt klein op die foto's waar je op hem zit haha. Maar bij die merrie heb je dat dan niet, hoewel ze kleiner is. Waarschijnlijk zal dat wel veranderen zodra hij echt begint uit te zwaren. :))

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:25

Ik denk dat het ook een verschil gaat zijn als ik erop zit met een gewoon zadel

Afbeelding

Dit is Quick een dik half jaar geleden en als je ziet hoe de beugels hier hangen.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 16:04

SVRL schreef:
Maanlicht schreef:
Mooi beeld zo!

Heel herkenbaar van de medicatie, hier ook als bijwerking gewichtstoename. Is heel frustrerend.



Lukt het jou om er terug gewicht af te krijgen? Ik ben op Redomex 10 mg gezet en word mogelijks opgehoogd tot 25 mg. Er zijn nu al een paar kilootjes bij en ik wil het echt wel binnen de perken houden. :(


Nee, ik krijg er helaas geen kilo af.. mijn medicatie is recent opgehoogd dus ik hoop dat als dat gewend is ik weer een goede poging kan wagen. Was voor mijn medicatie net 10 kilo kwijt, en nu is alles er weer aan.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 18:00

Hm, het westernzadel ziet er inderdaad uit als een beetje veel maar als ik naar de beugellengte kijk en naar je foto waarop je op die merrie zit, gaat het er niet verkeerd uitzien. Geef Quick gewoon nog even de tijd om uit te zwaren.