[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:01

Gisteren met Quick wat wijken voor druk op een speelse manier geoefend. Tijd om echt te trainen heb ik niet.

Vandaag in een opwelling op mijn uppie met Quick en de honden naar de hei gegaan. Heb me dat aanvankelijk beklaagd. Quick veranderde in een woeste puber toen de honden los mochten en hij niet. Trekken, duwen, bokken, steigeren, ... alle trukjes passerden de revue. Kalm blijven en corrigeren hielp niets, uiteindelijk me even boos gemaakt en hem met mijn leadrope achteruit gedwongen. Blijkbaar vindt hij een boze baas niet leuk, dus kalmeerde hij eindelijk en konden we toch nog fijn wandelen.

Filmpje
https://youtu.be/bWgwVcn-JYE

Wat ruist er door het struikgewas?


Afbeelding

Afbeelding


Had maar 1 probleem. Meneer speelt stofzuiger als hij achter mij loopt waardoor hij regelmatig op zijn leadrope trapt.

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:37

Quick is een boefje geweest dus :D maar wel weer een leuke update hoor!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:57

Hij wordt echt nog steeds knapper naarmate hij ouder wordt... <3 Hij heeft zo'n lekker kleurtje ook!
Gelukkig kalmeerde hij nadat je boos geworden bent. :P Als hij steigert en bokt, doet hij dat dan gericht naar jou of houdt hij ergens wel nog rekening dat jij eraan hangt ook? :+

Kan je hem niet korter houden aan de leadrope zodat hij verplicht is zijn hoofd omhoog te houden? Of hem eerder naast jou laten lopen?

Maflinger_S
Berichten: 12138
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:58

Laten weten dat je het geen goed plan vindt, mag best. Maar daarna moet er wel normaal gedaan worden.

Deed je een Hans en Grietje dat Quick zo liep te stofzuigeren? :D

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:47

Retjethorse schreef:
Hij wordt echt nog steeds knapper naarmate hij ouder wordt... <3 Hij heeft zo'n lekker kleurtje ook!
Gelukkig kalmeerde hij nadat je boos geworden bent. :P Als hij steigert en bokt, doet hij dat dan gericht naar jou of houdt hij ergens wel nog rekening dat jij eraan hangt ook? :+

Kan je hem niet korter houden aan de leadrope zodat hij verplicht is zijn hoofd omhoog te houden? Of hem eerder naast jou laten lopen?


Hij steigert en bokt gelukkig niet gericht naar me, is meer een manier om zijn frustratie te uiten.

Sommige paadjes zijn te smal om naast mekaar te lopen, dus heb ik liever dat hij achter me loopt. Meestal is hij een stukje achter, dus als hij even versnelt en dan een grasje wil stelen, dan staat ie al snel op zijn koord helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:48

Maflinger_S schreef:
Laten weten dat je het geen goed plan vindt, mag best. Maar daarna moet er wel normaal gedaan worden.

Deed je een Hans en Grietje dat Quick zo liep te stofzuigeren? :D



Nope, er had een ander paard gemest. Reuze intressante geur hing er dus.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 08:34

Ah herkenbaar! :+ Mijn merrie deed dat ook. :P

Maflinger_S
Berichten: 12138
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:28

O ja, die van mij moet dan ook altijd even onderzoeken of het een bekende was, hoe het er mee gaat en wat die had gegeten...

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:09

Ik was even aan het twijfelen om een nieuw topic te openen, zodat Quick een volgtopic zou hebben. Maar hier staan al zoveel foto's en ook de weg die we tot hiertoe afgelegd hebben, dat ik het zonde vond om hier niet meer te posten. Dus heb ik lief aan de modjes gevraagd om hier een volgtopic van te maken.

Ook al is dit geen druk of groots topic, ik wil toch onze weg samen blijven delen. Ik ben een leek in het gangenpaarden wereldje, maar hoop dat ik anderen kan door dit topic kan overtuigen dat ook leken er gewoon kunnen instappen. Mensen genoeg die je raad en advies kunnen geven. En als ik mijn tocht met Quick van veulen tot rijpaard hier bij hou, kan ik misschien ook een hulpbron zijn voor anderen die erin willen stappen. En natuurlijk wil ik mensen verliefd laten worden op de Rocky en gangenpaarden in het algemeen.

Al moet ik onderhand wel toegeven dat ik een rebelse jongeman heb, niet een tam en mak exemplaar. Maar hé, zo heb ik mijn paarden graag. De laatste week heb ik ontdekt dat Quick zijn extra gang laat zien als hij boos of gefrustreerd is. Ik mag niet los, hup het gangetje is er. Bacardi kan ik niet voorbij, dribbel, dribbel. Ik moet wachten op mijn eten en hopla.

Dat beloofd voor de toekomst.

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:16

Leuk dan kan ik jullie in alle stilte blijven volgen :D
Ik volg namelijk al vanaf het begin en vind het erg leuk en leerzaam.

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:44

Dus als jij straks de extra gang wil rijden moet je hem gewoon een beetje boos maken :D

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:45

maylotje schreef:
Leuk dan kan ik jullie in alle stilte blijven volgen :D
Ik volg namelijk al vanaf het begin en vind het erg leuk en leerzaam.



Dankje en fijn om te horen.

Edit: even op je profiel gaan spieken en wil nog even zeggen dat je gerust foto's van Quick voor jezelf mag gebruiken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-01-18 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:46

Mer1980 schreef:
Dus als jij straks de extra gang wil rijden moet je hem gewoon een beetje boos maken :D



Daar ben ik dus ook bang voor. Kan ik hier een topic openen: hoe maak ik mijn paard boos?

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:56

Ja super! *\o/* Zoals je weet, heb ik ook veel interesse in het ras en ik zal hier zeker wat aan hebben! :)) Fijn dat je het met ons wilt delen. Ik blijf met veel plezier volgen. :)

Ze hebben wel een klein foutje gemaakt in de titel, ze zijn de i van ik vergeten. :D

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:01

Wie wil is altijd welkom om Quick te knuffelen zodra het terug beter weer wordt. Mare pas op, dan ben je helemaal verknocht aan dit ras. Volgens mij hebben zij een verslavende drug in hun vacht zitten.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:32

Ik ben sowieso van plan om eens af te komen! :D In april hebben we een kleine vakantie naar het noorden van Nederland geboekt en dan ga ik ook eens langs Leonie De Prins (hoewel ik gelezen had dat ze gestopt is met fokken voorlopig?) en daar vlak bij is een Akhal Teke fokkerij, daar ga ik ook eens een kijkje nemen. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:53

Retjethorse schreef:
Ik ben sowieso van plan om eens af te komen! :D In april hebben we een kleine vakantie naar het noorden van Nederland geboekt en dan ga ik ook eens langs Leonie De Prins (hoewel ik gelezen had dat ze gestopt is met fokken voorlopig?) en daar vlak bij is een Akhal Teke fokkerij, daar ga ik ook eens een kijkje nemen. :P


Zeker welkom, tegen half maart heb ik zeker mijn uurlijst voor april.

Plan ook maar ooit eens een weekendje in Duitsland. Ben onlangs nog eens gaan kijken op de webpg van Mireille en ze heeft een aantal prachtige paarden bij. Er zitten zelfs pinto's tussen tegenwoordig, ben even vergeten welk ras, maar het zijn ook gangenpaarden.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:54

Ja dat staat ook zeker op mijn to do lijstje! Spotted Mountain horses? :)) Ik zag er eentje te koop staan op haar site, heel gaaf ook. Om hebberig van te worden, misschien moet ik toch maar eens op Euro Millions spelen, je hoeft maar 1 keer geluk te hebben toch? :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:09

Retjethorse schreef:
Ja dat staat ook zeker op mijn to do lijstje! Spotted Mountain horses? :)) Ik zag er eentje te koop staan op haar site, heel gaaf ook. Om hebberig van te worden, misschien moet ik toch maar eens op Euro Millions spelen, je hoeft maar 1 keer geluk te hebben toch? :') :')


Daarom ben ik dus voor een veulen gegaan. Dat was nog te doen om voor te sparen. Een opgeleid dier, was echt heel ver boven mijn budget. Tegen de tijd dat ik daarvoor het budget zou hebben, was ik oud en versleten vrees ik.

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:46

SVRL schreef:
maylotje schreef:
Leuk dan kan ik jullie in alle stilte blijven volgen :D
Ik volg namelijk al vanaf het begin en vind het erg leuk en leerzaam.



Dankje en fijn om te horen.

Edit: even op je profiel gaan spieken en wil nog even zeggen dat je gerust foto's van Quick voor jezelf mag gebruiken.


Wat lief! Tekenen staat nu even op een lager pitje maar als ik weer ga beginnen binnenkort is hij een mooi model!

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:03

Onlangs stond er op facebook dat dit


Afbeelding

het werk van elfjes is. Ik vond het schattige wezentjes, maar soms gaan ze wat te ver met hun kunstwerkjes in de manen van Quick. Dit is trouwens maar een prutswerkje, meestal doen ze meer moeite.

Ik weet dus iedere dag wat te doen.

jokari

Berichten: 8761
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:08

SVRL schreef:
Wie wil is altijd welkom om Quick te knuffelen zodra het terug beter weer wordt. Mare pas op, dan ben je helemaal verknocht aan dit ras. Volgens mij hebben zij een verslavende drug in hun vacht zitten.

mwoah ik ben er nog steeds niet aan verknocht. :D

Maar hé, ik moest "never nooit geen" Tennessee Walker hebben. Wat staat er in de wei ? Juist ja... :D :D

Quick wordt een behoorlijk rebelse puber zo te lezen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 17:39

jokari schreef:
SVRL schreef:
Wie wil is altijd welkom om Quick te knuffelen zodra het terug beter weer wordt. Mare pas op, dan ben je helemaal verknocht aan dit ras. Volgens mij hebben zij een verslavende drug in hun vacht zitten.

mwoah ik ben er nog steeds niet aan verknocht. :D

Maar hé, ik moest "never nooit geen" Tennessee Walker hebben. Wat staat er in de wei ? Juist ja... :D :D

Quick wordt een behoorlijk rebelse puber zo te lezen. :)



Ik moest ook geen Rocky hebben, waren wat te makke lammetjes naar mijn goesting en ik wilde pit. Denk dat er ene dat door heeft. :Y)

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:10

Be careful what you wish for... :D

Succes met de klitten in zijn manen trouwen, lijkt me geen leuk werkje om die uit elkaar te halen. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:15

Retjethorse schreef:
Be careful what you wish for... :D

Succes met de klitten in zijn manen trouwen, lijkt me geen leuk werkje om die uit elkaar te halen. _O-



Quick vindt het zalig als ik zo aan zijn manen staat te frullen :j . Ik verdenk hem ervan dat hij stiekem elfjes omkoopt om dit te doen :Y) .

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 bezoekers