[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
joey2010

Berichten: 4345
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 07:10

Haha grappig hoe je soms zo verbaasd kunt zijn omdat ze dan snel iets oppikken van wat je wilt.
En of het dan toeval is. ;) dat maakt dan niets uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 23:17

Echt trainen doen we even niet. Gisteren de info dag op school doorstaan en er staat me een zwaar jaar te wachten. Het is dan ook zinloos om nu fanatiek met Quick te trainen. De jonge man mag dus nog even rustig verder opgroeien zonder al te veel gedoe rond zijn hoofd.

Tuurlijk worden de dag dagelijkse zaken wel wat bij gehouden. Quick heeft een nieuwe ondeugd ontwikkeld, sinds een 3-tal weken is de voorraad waar hun voer enzo staat, enorm aantrekkelijk voor meneer. Staat de deur open, wordt de boel onderzocht. Mag natuurlijk niet, maar je kan niet geloven hoe stil een paard kan zijn als ie ergens stiekem binnen wil sluipen. Voordeel voor mij is nu wel dat de achteruit er meer en meer begint in te zitten, achteruit is namelijk de enige manier om opnieuw buiten te geraken.

Verder doen we af en toe eens gek. Ter voorbereiding op volgend jaar, leg ik af en toe mijn ene hand op zijn schoft en de andere op zijn kont en begin vervolgens op en neer te springen. Voorlopig levert dat enkel een verwarde blik bij Quick op en na een paar hupsjes houdt hij het meestal wel voor bekeken. Doel is dat hij mijn hupsjes negeert en gewoon lekker ontspannen blijft staan. Heb nog maar een 3-tal pogingen ondernomen en ben al lang blij dat meneer gewoon rustig weg stapt ipv weg te lopen zodra hij het beu is.

Vandaag stond ie knap te wezen, dus foto time.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even gek doen

Afbeelding

Euh baas, hoe neem je een selfie???

Afbeelding

Doe ik het goed baas???

Afbeelding

Afbeelding

joey2010

Berichten: 4345
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 06:03

Haha wat een slimmerd is hij!
Zijn manen zijn behoorlijk gegroeid.
En top dat hij zich niks van je gehups aantrekt, dat beloofd veel goeds met zadelmak maken.

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:29

knappe Quick <3 leuke foto update!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Leviosa
Berichten: 229
Geregistreerd: 09-04-15

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:41

Woehoee!! wat wordt hij toch knap!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:20

Bokt geeft inspiratie. Zit je in een topic waar mensen druk met krukjes naast hun jonkies aan de slag gaan en dan wil je natuurlijk mee doen.

Helaas geen krukje, wel een trapladder, dus trek je je daar maar mee uit de slag. Vriendlief vertrouwde het niet helemaal, dus die kwam even kijken en kon gelijk even foto's maken.

Oh kijk, wat staat hier?

Afbeelding

Euh baas, wat doe je nu?

Afbeelding

Ff handjes op de rug

Afbeelding

Oh, zo kan je ook mijn kont kroelen!

Afbeelding

Ladders zijn helemaal niet eng

Afbeelding

Ach, gewoon omdat ie zo mooi is

Afbeelding

joey2010

Berichten: 4345
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:25

Daar stap je zo op en rij je ermee weg. Coole kikker is hij.
Dat zadelmak maken in de toekomst gaat denk ik heel vlot verlopen.

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:56

Oh wat is ie knap, wat een mooie manen ook, wat fijn dat ze die niet kapot knabbelen bij elkaar <3

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 16:10

Wat vinden jullie van mijn nieuwe voetbank?

Afbeelding

Afbeelding

Hoop dat jullie ook van het zonnetje genoten hebben.

Manadeluca

Berichten: 1121
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:49

Jazeker, het was zalig, vind jammer dat ik nu er niet kan van genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:10

Eerste keer zadel op. Hij deed even een paar passen achteruit en toen vond hij het prima. Braaf peerd.

Wat flikt ze me nu weer?

Afbeelding

Baaaaas, help

Afbeelding


Wat doe jij op mijn rug?

Afbeelding

Ach, laat maar

Afbeelding

Zadels eng? Maar nee joh, je kan er zelfs mee eten.

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:51

:7 :D :D :D

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 14:03

Hij ziet er ook totaal niet onder de indruk uit... :')

joey2010

Berichten: 4345
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:56

Hij is geboren met zadel en al _O- .

Heerlijk karakter heeft quick

Taucha

Berichten: 1157
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:14

Vooral laatste foto is het geheel zo uit verhouding dat het bijna lijkt alsof je een mega zadel op een jaarling gelegd hebt. Toch nog ff wat breedte kweken, quick!

khoorn
Berichten: 33
Geregistreerd: 23-10-17

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 12:36

wat een mooierd zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:10

khoorn schreef:
wat een mooierd zeg!



Dankje <3

Sinds ik Quick heb, twijfel ik aan mijn longeer kunsten. Ik krijg hem niet zo ver dat het kwartje valt. Met veel moeite stapt hij een rondje en dat is het. Dus begin je de oorzaak bij jezelf te zoeken, het zal wel aan mijn lichaamstaal liggen, what else? Dus proberen we maar te bevestigen wat hij al kan. Zo heeft hij vandaag voor het eerst alleen op aanwijzingen met handgebaren, maar liefst 2 hele stappen achterwaarts gezet. Victoria!

Nu vindt Bacardi al die aandacht voor Quick maar niets en komt ie ook zijn deel opeisen. Als oudste vindt hij het zijn taak om te laten zien hoe je het nu echt moet doen. Dus dacht ik, laat ik nu eens testen of ik echt wel mijn lichaam slecht gebruik bij het longeren. Bacardi kende de longe niet toen ik hem kocht en hij is ook niet intensief erop getrained (eerst plaatsgebrek, nadien was ie ziek). Maar goed, ik moest het weten. Dus kreeg ie Quick zijn halster om en zodra ik de eerste armbeweging maakte, was Bacardi netjes vertrokken. Niks mis met mijn lichaamstaal dus. En Quick, die liep gewoon met me mee in het midden met af en toe een klier momentje omdat mijn aandacht niet naar hem ging. :')

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:17

Tsja longeren soms valt het kwartje pas laat, ik had altijd een longeerton / longeer bak, afgezet stuk en met hindernissen hoeken afgeschermd om in het begin mee te oefenen. Ik begon dan met 'los' longeren / grondwerken. Omdat paard /pony de hoek niet om kon moest deze wel rondjes blijven lopen als ik hem / haar voorwaarts had. Zodra dat stabiel was en ik de kanten kon wisselen op de momenten dat ik dat wilde hing ik er een lijn aan. Moet je wel je paard van je af kunnen sturen. Als ze op schoot willen zitten lukt het niet. Maar ik had daar nooit last van.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 18:22

Mer1980 schreef:
Tsja longeren soms valt het kwartje pas laat, ik had altijd een longeerton / longeer bak, afgezet stuk en met hindernissen hoeken afgeschermd om in het begin mee te oefenen. Ik begon dan met 'los' longeren / grondwerken. Omdat paard /pony de hoek niet om kon moest deze wel rondjes blijven lopen als ik hem / haar voorwaarts had. Zodra dat stabiel was en ik de kanten kon wisselen op de momenten dat ik dat wilde hing ik er een lijn aan. Moet je wel je paard van je af kunnen sturen. Als ze op schoot willen zitten lukt het niet. Maar ik had daar nooit last van.



Stukje afzetten heb ik ook al geprobeerd. Maakt Quick niet uit, mag zwieren met touwen en zwepen zoveel ik wil, maakt totaal geen indruk op dat ventje. Hij blijft de snelste weg naar mijn binnenzak zoeken. Echt, soms denk ik dat er een onzichtbaar touw tussen ons hangt. Heb helaas al mede eigenaars gevonden die mijn probleem herkennen en sommigen kregen het nooit opgelost. Ik leg er nu nog niet te veel druk op, we zullen volgende zomer wel zien. Wie weet is hij er tegen dan wel klaar voor. Heb een sterk vermoeden dat hij een laatbloeier is.

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:48

Tsja stiekem is Quick gewoon een hond ipv een paard. iets met een identiteitscrisis := :D

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Leviosa
Berichten: 229
Geregistreerd: 09-04-15

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 20:13

Heb je al met iemand ernaast geprobeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:06

Leila_Lover schreef:
Heb je al met iemand ernaast geprobeerd?


Als het kwartje niet gevallen is tegen volgende zomer, gaat mijn vriend me helpen. Nu heeft het geen zin, omdat ik toch niet kan door trainen. Ben op dit moment een opleiding voor mijn werk aan het volgen waar veel tijd in kruipt.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:55

Lang niet gereageerd, heb het echt mega druk.
Maandag hebben we genoten van de sneeuw.
De sneeuwpop was sneller stuk als dan dat ik ze kon maken. Macho en Quick, partners in crime.

Afbeelding

Lekker knuffelen

Afbeelding

Kijk, ik heb een rendier.

Afbeelding


Jammer genoeg weigert Bacardi op stal te komen, hij staat lekker onder een deken. En dit ging helaas ten koste van Quick, die ondanks extra voeren schraler werd en heel humeurig begon te worden. Dus vandaag de knoop doorgehakt en Quick onder een fleece regendeken gezet zodat hij beschermd is tegen de koude regen. En Quick, die reageerde er best wel goed op.

OK, wat is dit?

Afbeelding

Even snuffelen

Afbeelding

Oh, dit valt best wel mee

Afbeelding

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:35

Hahaha leuke foto's weer! :D Vooral die van Macho en Quick met de sneeuwpop en Quick als rendier. }>

Hoe gaat het verder met Quick? Voelt hij zich beter nu hij onder een deken staat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 01:02

Retjethorse schreef:
Hahaha leuke foto's weer! :D Vooral die van Macho en Quick met de sneeuwpop en Quick als rendier. }>

Hoe gaat het verder met Quick? Voelt hij zich beter nu hij onder een deken staat?


Ik merk echt wel een verschil, hij is terug vrolijker en liever.

Vandaag een levering hooi gehad en mijn hooiboer vindt Quick een ongelooflijk expressief en vrolijk paardje. Overal moet ie met zijn neus tussen zitten en tussendoor komt hij mijn aandacht opeisen. Je merkt ook dat Quick veel meer zijn mensen op zoekt als de andere 2. Moest hij het voor het zeggen hebben, zou ik op de wei wonen vrees ik.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: karmas, LaDonna75, lina1998, miekxlady97 en 46 bezoekers