Tölt stimuleren

Moderators: RianneH, Ymor, Neonlight, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kaplaars

Tölt stimuleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-17 12:28

Mijn rocky mountain/ töltende draver kruising van 9 jaar begint onder het zadel heel af en toe te tölten. Super leuk natuurlijk.

Maar wat moet ik dan doen? Ik beloon haar meestal gelijk met mijn stem. Meer weet ik even niet.
Ik vind het nog te vroeg om er echt op door te laten trainen want daar gebeurd het echt te weinig voor.

Instagram: Rosa_lily_equus
Over Kentucky mountain saddle horse Lily-Rose (drachtig) en appaloosa pony Aster (Drachtig)

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-17 19:07

Bedankt voor jullie reacties.
Ze biedt de tölt misschien 15 meter aan en dan maar bijvoorbeeld 1x in de 5 keer dat ik rij. Dat leek mij te weinig om al mee naar een trainer te gaan. Maar als jullie zeggen dat het er al wel uitgereden zou kunnen worden, moet ik even gaan nadenken hoe of wat.
Ze tölt niet de in de wei.

Over Kentucky mountain saddle horse Lily-Rose (drachtig) en appaloosa pony Aster (Drachtig)

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-17 19:46

Bedankt weer!
Ik heb geen ervaring met tölt dus zelf aan de slag ermee wilde ik ook niet. Wat Xyzutu zegt over het in stap, draf en galop sterker maken en trainen ben ik aan het doen. (Met de beperkte middelen en ervaring die ik heb) ik heb daarbij wel hulp, maar niet van een gangen-trainer.
Ik weet dus ook niet of ik inderdaad echt tölt heb of schweinpass.
Ik zit in de omgeving van Den Bosch of zeer Zuid-Gelderland.

Veel stof tot nadenken, dank jullie wel. Als ik iets besloten heb, hou ik jullie op de hoogte.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-17 19:48

Oh leuk! Dan zit je ook in ons fotoboek vereeuwigd :') .

Ik heb inmiddels contact gehad en er komt in oktober een trainer langs. Ik houd jullie op de hoogte.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie