[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joey2010

Berichten: 4347
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:06

Quickstep is mooi donker geworden in zijn winterpakje. <3

Ik ben erg benieuwd hoe hij eruit ziet van de zomer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 17:14

Vandaag dacht ik: laat ik Macho en Bacardi eens aan het werk zetten, dan ziet Quickstep wat er in de toekomst van hem verwacht wordt. Leek een strak plan, dus ik naar de paarden met 3 halsters (Macho heeft een nieuw gekregen), koord, longe, zweep, borstel en het allerbelangrijkste SNOEPJES! Ik weet dat veel mensen tegen voerbelongingen zijn, maar ik ben pro.

Kom ik op de wei, ziet Bacardi me met mijn spullen, waarop hij beslist dat pensioen, pensioen is en aan de haal gaat. :evaw: Macho is gek op aandacht en weet dat meewerken extra voer opleverd. Dus was hij eerst aan de beurd. Macho houdt van borstelen, Quickstep nog niet, dus uk vond het echt bizar dat zijn kleine vriend er zo relax bij stond. :* Mijn kleine shet vindt het ook leuk om aan de longe gelopen, dus ben ik van plan om hem als voorbeeld voor het jonge spul te gebruiken. 1 klein detail was ik echter vergeten, Quickstep is mega nieuwsgierig, zucht. Dus terwijl Macho braaf zijn rondjes wilde lopen, kwam meneer storen. _-:( Nota aan mezelf: de volgende keer ukkemans op een ander stuk wei zetten.

Omdat Bacardi in zijn "bekijk het maar" bui bleef, was nadien Quickstep aan de beurt. Nu ja, hij is nog te jong om aan de longe te nemen, maar niets mis ermee om hem met alles kennis te laten maken, toch? Dus eerst de borstel erover, wat al iets vlotter ging als eerder deze week en vervolgens de zweep erbij gehaald. In eerste instantie dacht ie "oliebol, wat flikt ze me nu weer %) ", vervolgens " ik wil hier weg >;) " en uiteindelijk " ik zal het maar ondergaan, gek mens >;) ". Naast zijn schouder lopen, vindt hij trouwens ook maar niets, je ziet de vraagtekens boven zijn hoofd en hij probeert ook continu om terug achter mij te kruipen. Maar goed, het is ook niet mijn bedoeling om hem dat nu al te leren, ik wil gewoon zien wat hij snel op pikt en waar hij tijd voor nodig heeft. Zo weet ik ook wat de knelpunten mogelijks gaan worden en kan ik ervoor zorgen dat mezelf wat bij school.

Tja, en tenslotte moest Bacardi er toch ook nog even aan geloven, wat hij duidelijk niet zag zitten. Het is mijn bedoeling om Macho en Bacardi eerst alles aan te leren wat ik Quickstep wil leren, zodat ik mezelf wat kan bijschaven voor ik met de uk aan de slag ga en ik hoop dat Quickstep zelf ook iets op steekt van wat hij me met de anderen ziet doen, dus willen of niet, Bacardi moest aan het werk. Gelukkig werd hij rete fanatiek zodra we aan de slag gingen en deed ie zijn uiterste best om Quickstep te tonen hoe een gehoorzaam paard zich gedraagt.

Uiteindelijk hebben we, zoals het hoort, afgesloten met een groepsknuffel. Zalig om zo lekker relax tussen je 3 paarden te kunnen staan. <3

joey2010

Berichten: 4347
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:02

Toppie gedaan.
+:)+

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 22:21

Hihi geweldig verslag, ik ga er gewoon van beelddenken :D

SeaSide

Berichten: 2307
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:16

Wat een ontzettend leuk topic, ik loop momenteel stage bij Mireille erg leuk bedrijf en super leuke paarden ;)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:10

SeaSide schreef:
Wat een ontzettend leuk topic, ik loop momenteel stage bij Mireille erg leuk bedrijf en super leuke paarden ;)!



Mireille is een schat! :j Ik ben zo blij dat ik bij haar mijn paardje gekocht heb, alleen jammer dat ze wat te ver woont om er regelmatig op de stoep te staan. Lang leve fb, ik heb haar een dikke week geleden nog foto's van mijn jongen gestuurd. Staat Quiz nog te koop? Vind dat ook zo'n fantastisch beestje. Nu ja, al haar paardjes zijn eigenlijk top. Ben al lang blij dat ze mij aan Quickstep gekoppeld heeft, denk dat ik zelf onmogelijk zou kunnen kiezen tussen al die geweldige paardenkinders van haar.

SeaSide

Berichten: 2307
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 08:59

SVRL schreef:
SeaSide schreef:
Wat een ontzettend leuk topic, ik loop momenteel stage bij Mireille erg leuk bedrijf en super leuke paarden ;)!



Mireille is een schat! :j Ik ben zo blij dat ik bij haar mijn paardje gekocht heb, alleen jammer dat ze wat te ver woont om er regelmatig op de stoep te staan. Lang leve fb, ik heb haar een dikke week geleden nog foto's van mijn jongen gestuurd. Staat Quiz nog te koop? Vind dat ook zo'n fantastisch beestje. Nu ja, al haar paardjes zijn eigenlijk top. Ben al lang blij dat ze mij aan Quickstep gekoppeld heeft, denk dat ik zelf onmogelijk zou kunnen kiezen tussen al die geweldige paardenkinders van haar.



Quiz is echt inmens knap en lief, hij staat nog steeds te koop. Ik hoop dat een fokker hem wil kopen, want dat zou echt een aanwinst zijn voor de fokkerij. Mireille is inderdaad goed in het koppelen van het juiste paard bij de juiste koper ;), ik ga nu met 2 trailers in plaats van 1 naar huis (heb mijn eigen paardje meegenomen).

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:21

Haha SeaSide! Mag ik vragen met wie jij naar huis gaat??? Ik vond de veulens van dit jaar ook super en was helemaal in de ban van beide voshengstjes die ze had rondlopen. Als ik niet verliefd geworden was op mijn Quickje, had ik zeker voor 1 van die 2 gegaan. :Y)

Quiz was het maatje van Quickstep, ergens was het wel jammer om hen uit mekaar te halen, maar ja. Ik heb 1 niet het budget om 2 veulens te kopen en als ik het had, dan zou ik dat nog niet bij mijn vriend verkocht krijgen. Heb 2 jaar moeten zeuren voor een paardje bij. :7

SeaSide

Berichten: 2307
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:29

SVRL schreef:
Haha SeaSide! Mag ik vragen met wie jij naar huis gaat??? Ik vond de veulens van dit jaar ook super en was helemaal in de ban van beide voshengstjes die ze had rondlopen. Als ik niet verliefd geworden was op mijn Quickje, had ik zeker voor 1 van die 2 gegaan. :Y)

Quiz was het maatje van Quickstep, ergens was het wel jammer om hen uit mekaar te halen, maar ja. Ik heb 1 niet het budget om 2 veulens te kopen en als ik het had, dan zou ik dat nog niet bij mijn vriend verkocht krijgen. Heb 2 jaar moeten zeuren voor een paardje bij. :7


Ik neem Regtime mee naar huis een Champagne merrie veulen, waar ik helemaal verliefd op ben geworden. We hebben haar omgedoopt naar Sia, omdat ik Regtime niet zo makkelijk te roepen vond. Er staat nu nog 1 vos hengst veulen, Ringo hij vertrek in januari naar Zwitserland.

Alleen Quiz, Quiniver (geen idee hoe je het schrijft, maar een bruine merrie jaarling), Raven (zwart hengst veulen) en volgens mij is Rock-it nog te koop. De andere veulens zijn inmiddels verkocht, en 3 merries houd Mireille zelf aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:03

SeaSide schreef:
SVRL schreef:
Haha SeaSide! Mag ik vragen met wie jij naar huis gaat??? Ik vond de veulens van dit jaar ook super en was helemaal in de ban van beide voshengstjes die ze had rondlopen. Als ik niet verliefd geworden was op mijn Quickje, had ik zeker voor 1 van die 2 gegaan. :Y)

Quiz was het maatje van Quickstep, ergens was het wel jammer om hen uit mekaar te halen, maar ja. Ik heb 1 niet het budget om 2 veulens te kopen en als ik het had, dan zou ik dat nog niet bij mijn vriend verkocht krijgen. Heb 2 jaar moeten zeuren voor een paardje bij. :7


Ik neem Regtime mee naar huis een Champagne merrie veulen, waar ik helemaal verliefd op ben geworden. We hebben haar omgedoopt naar Sia, omdat ik Regtime niet zo makkelijk te roepen vond. Er staat nu nog 1 vos hengst veulen, Ringo hij vertrek in januari naar Zwitserland.

Alleen Quiz, Quiniver (geen idee hoe je het schrijft, maar een bruine merrie jaarling), Raven (zwart hengst veulen) en volgens mij is Rock-it nog te koop. De andere veulens zijn inmiddels verkocht, en 3 merries houd Mireille zelf aan.


Leuk joh! Je gaat er zeker en vast veel plezier aan beleven. Ik heb zo lang getwijfeld welk ras ik nu echt wilde en zelfs toen ik Mireille liet weten dat ik opnieuw kwam kijken, dacht ik soms: past een Rocky nu echt wel bij mij? Maar ondertussen ben ik helemaal verliefd op dit prachtige ras!

Is Quiniver niet het veulentje dat eind vorig jaar geboren is? Ik heb een foto waar Quickstep, Quiz en een merrietje op staan en ik geloof dat dat meisje de jonge dame in kwestie is

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 20:27

Het is al een aantal weken duidelijk dat Macho en Quickstep met mekaar spelen. Macho loopt zichzelf bijna dagelijks in het zweet en soms zie ik beiden met pretbekjes het paddock insjezen voor een slokje water, waarna ze in galop terug naar de wei vertrekken. Maar echt spelen, daar mocht ik nog geen getuige van zijn.

Tot vanmorgen, ik ging net mijn schoenen aandoen om naar het werk te vertrekken. Het eerste wat ik dacht: joepie, speelfoto's voor op bokt en fb *\o/* . Dus telefoon uit handtas gevist, camera standby en gaan met de banaan :j . Enfin, dat was toch het plan. Ik doe de deur open, 2 kopjes draaien naar mij en het spelen stopt :x . Maar de pretlichtjes in de oogjes bleven aan, dus had ik goede moed dat ze zich wel opnieuw op hun spel zouden storten *-:) . Dus ging ik aan hun paddock post vatten en heel even leken ze hun spel te hervatten *\%/* . Helaas kregen ze plots in de gaten dat het vrouwke op "ze kan knuffelen" afstand stond en bleek ik aantrekkelijker te zijn als spelen met mekaar _-:( . Dus geen speelfoto's en 3 teleurgestelde zielen, ik omdat ik geen foto's heb, mijn mannen omdat ik hen niet echt geknuffeld heb. :roll:

Bij deze: speelfoto's staan op de to do list, samen met filmpje van Quickstep in aktie

joey2010

Berichten: 4347
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 11:18

_O- ja zul je altijd hebben!

We wachten gewoon geduldig op de foto's.
Eens zal het lukken ;)

O ja fijne kerstdagen!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:32

Zo jammer he ;) je zou bijna een camera installeren op stal en dan maar terugkijken ;)

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 13:15

Ja precies, een stalkcamera op de weide, zodat je ze stiekem kunt filmen tijdens het spelen en je duidelijk verre van knuffelbaar bent.

SeaSide

Berichten: 2307
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 16:47

SeaSide schreef:
SVRL schreef:
Haha SeaSide! Mag ik vragen met wie jij naar huis gaat??? Ik vond de veulens van dit jaar ook super en was helemaal in de ban van beide voshengstjes die ze had rondlopen. Als ik niet verliefd geworden was op mijn Quickje, had ik zeker voor 1 van die 2 gegaan. :Y)

Quiz was het maatje van Quickstep, ergens was het wel jammer om hen uit mekaar te halen, maar ja. Ik heb 1 niet het budget om 2 veulens te kopen en als ik het had, dan zou ik dat nog niet bij mijn vriend verkocht krijgen. Heb 2 jaar moeten zeuren voor een paardje bij. :7


Ik neem Regtime mee naar huis een Champagne merrie veulen, waar ik helemaal verliefd op ben geworden. We hebben haar omgedoopt naar Sia, omdat ik Regtime niet zo makkelijk te roepen vond. Er staat nu nog 1 vos hengst veulen, Ringo hij vertrek in januari naar Zwitserland.

Alleen Quiz, Quiniver (geen idee hoe je het schrijft, maar een bruine merrie jaarling), Raven (zwart hengst veulen) en volgens mij is Rock-it nog te koop. De andere veulens zijn inmiddels verkocht, en 3 merries houd Mireille zelf aan.


Leuk joh! Je gaat er zeker en vast veel plezier aan beleven. Ik heb zo lang getwijfeld welk ras ik nu echt wilde en zelfs toen ik Mireille liet weten dat ik opnieuw kwam kijken, dacht ik soms: past een Rocky nu echt wel bij mij? Maar ondertussen ben ik helemaal verliefd op dit prachtige ras!

Is Quiniver niet het veulentje dat eind vorig jaar geboren is? Ik heb een foto waar Quickstep, Quiz en een merrietje op staan en ik geloof dat dat meisje de jonge dame in kwestie is[/quote]

Dat zou heel goed Quinnever kunnen zei is een bruin en erg mensgericht veulen ;).

Maar wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat met Quickstep, en dat je inmiddels helemaal om bent wat betreft de Rocky!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:23

Ik heb filmpjes *\%/*

Eerst een kort speelfilmpje

https://youtu.be/Isa5-MhY2BE

Tja, ik wilde ook eens laten zien waarom ik zo weinig goede foto's van Quickstep heb. -O-

https://youtu.be/O4dwnR_2uuA

Uk is echt een plakijzer. Had vandaag de DA voor Macho nodig, hummeltje heeft ocharme een abces in zijn oog, en meneer liet de DA niet met rust. Joeg ik hem weg, ging hij met de spullen vd DA spelen, zucht.

Ah ja, ik heb nog foto's


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:16

Lekker ondeugend dier <3 hahahahaha

Hoop dat het abces snel over is bij Macho..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:42

Mer1980 schreef:
Lekker ondeugend dier <3 hahahahaha

Hoop dat het abces snel over is bij Macho..



Quickstep krijgt echt veel noten op zijn zang, hij gaat zelfs Bacardi pesten als ik die aan de hand heb. Ben de duimschroeven nu toch wel wat aan het aanvijzen en het is nodig. Nu ja, ik vind hem nu een ettertje omdat ik hem anders ken, de DA die hier vanmorgen was vindt hem een super leuk beestje.

Ik hoop ook dat Macho snel beter is, ben hem net nog gaan verzorgen met de nodige omkoopsnoepjes op zak. Bacardi en Quickstep deden nadien mega moeite om nog snoep los te weken, leverde wel een stel grappige selfies op, al moet je mij op sommige foto's zoeken, haha. :Y)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen kreeg Bacardi door dat er geen snoep uitgedeeld werd

Afbeelding

joey2010

Berichten: 4347
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:25

Haha wat een deugniet.

Het hoort wel bij de leeftijd, Joey deed ook alles in de mond pakken met die leeftijd en af en toe zaten meneer zijn oren verstopt :o , gewoon even weer duidelijk zijn en consequent blijven.
Geen vinger geven want dan nemen ze meteen je hand ;) .

Komt goed.
Ik hoop dat de kleine man ook snel opknapt .

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:12

Wat mij betreft is Quickstep nu officieel een puberende etter! _-:(

Probeer maar eens een bange, protesterende, alleen met snoep gerusstellende shet te verzorgen met Quickstep in de buurt. Macho afzonderen is geen optie, hij slaat dan helemaal in paniek en Bacardi zou de omheining slopen, met de hulp van Quickstep. Niet om Macho te helpen hoor, wel omdat ik eten op zak hebben en zij hun deel wensen. Nu blijft Bacardi rustig als ie gewoon naast me kan staan.

Quickstep is een ander paar mouwen, die blijft proberen om openingen te zoeken. Zet ik hem achteruit, dan kruipt ie stilletjes naar de andere kant, om van daaruit opnieuw een aanval op mijn zakken in te zetten. Hij gaat wel netjes achteruit zodra ie betrapt wordt, gelukkig maar, maar het maakt de oogverzorging van Macho wel een pak moeilijker. Daarnet had ik even niet in de gaten dat Quickstep aan mijn trui aan het prullen was, gevolg: meneer heeft het bolletje dat aan mijn trui hing eraf geprult en vervolgens opgegeten, zucht. :?

Zodra Macho beter is, prop ik mijn zakken vol voer en ga ik zo een namiddag in mijn wei lopen (of toch een uurtje, voor een namiddag is het te koud nu) en oh wee degene die in mijn zakken kruipt! :Y)

joey2010

Berichten: 4347
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:25

Ha ha ja hij is slim!
Je zal slimmer als hem moeten gaan worden ;) .

Word de waas al iets minder op het oog van Macho?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:01

joey2010 schreef:
Ha ha ja hij is slim!
Je zal slimmer als hem moeten gaan worden ;) .

Word de waas al iets minder op het oog van Macho?



Dat niet, maar er komt al wel minder smurrie uit. Ik moet morgen en overmorgen werken, hoop dat er 's avonds maanlicht is, of het lukt me niet om zijn oog 3 keer te doen. DA zei dat 2 keer wel voldoende is, maar 3 was beter. Ik kan het jammer genoeg niet aan mijn vriend vragen, omdat Macho weinig vertrouwen heeft in andere mensen.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:08

Ze zijn nog steeds zo leuk samen. Jammer dat Macho zijn oog niet OK is. Misschien kan je een hoofdlampje op doen 's avonds?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:23

Maflinger_S schreef:
Ze zijn nog steeds zo leuk samen. Jammer dat Macho zijn oog niet OK is. Misschien kan je een hoofdlampje op doen 's avonds?


Zit in de aankoopplanning, maar heb ik nog niet. Soms neem ik mijn gsm mee als verlichting en dan zijn ze al niet echt op hun gemak. Nu hoofdlamp en oog verzorgen in een adem komt niet goed vrees ik. Nu ik de wei bij hebn stuit ik op meer en meer dingen die ik niet heb, omdat ik ze vroeger gewoon niet nodig had. Er is voor mij ook nog wat werk aan de winkel.

En ja, ze zijn leuk samen, al zou ik willen dan Bacardi terug wat strenger zou worden voor Quickstep. Die uk krijgt hoe langer hoe meer speelruimte. Gisteren had ie zelfs het lef om Bacardi bij zijn voer weg te jagen, enfin, daar deed ie toch een poging toe. Ik had bij Bacardi iets extra onder zijn voer gekapt wat deze laatste duidelijk maar niks vond, dus ging hij maar een andere bak inpalmen.

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:20

Zo'n hoofdlampje is wel erg handig, bij de gewone zorg van de paarden. Je hebt je twee handen vrij, dat is een enorme luxe vind ik.