[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-16 07:30

Gladijs schreef:
Hoi TS, :wave:
In stilte volg ik jou topic al een tijdje, en wat heb je een prachtig paardje uitgekozen <3
Ik ben mijzelf ook een beetje aan het oriënteren wat er eventueel komt nadat mijn lieve tinker er niet meer is en een rocky staat nu echt wel op nummer 1 :j
Mag ik nog 1 maal vragen waar jij zo hartelijk ontvangen bent en je paardje hebt gekocht?
Want dan zal dat zeker de eerste plaats zijn waar ik eens ga kijken

Ik ben bij Schloss Nienover geweest, Mireille is deze maand wel verhuisd, maar voorlopig blijft de website wel gewoon te vinden als je Nienover op zoekt op google. Er is ook een rocky website van haar: www.rockymountainhorse.net. Ik kan je zeker aanraden om daar te gaan kijken. Er komen ook regelmatig andere jonge paarden beschikbaar, soms zelfs al zadelmak.

SVRL

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-16 02:56

Bijna 4 uur en ik ben er klaar voor. Vandaag komt mijn uk! Gisteren begonnen de kriebels te komen, ik voelde me net een verliefde puber. <3 Om 22u heb ik mezelf gedwongen om mijn bed in te gaan en ik verwachte een slapeloos nachtje, maar nee hoor, ik heb 4 uur geknort.

Vanavond foto's!

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-16 21:10

Dagje Quickstep, zo kan je vandaag wel noemen.

Zodus, om 4 uur zijn we vertrokken richting Nienover en wat is 100km per uur traag! Pfoe, die rit duurde en bleef maar duren, echt joh, er kwam geen einde aan. Mijn broer zat aan de koffie om wakker te blijven, gevolg, om de haverklap pitstop. |o

Maar even na 9 reden we dan eindelijk toch het domein op, we werden opgewacht aan de wei. Na een dikke knuffel van Mireille, toch maar beslist om niet nog gezellig een bakje koffie te drinken, dus moest Quickstep voor het eerst in zijn leven een trailer op (en van zijn vriendje weg). Omdat ik toch nog een vreemde ben voor hem, heb ik het laden maar aan Mireille over gelaten. Hij had even tijd nodig om te snappen wat we wilden, maar eigenlijk stapte hij best nog vlotjes op.

Nog geen half uur hebben we in Nienover gestaan en toen waren we al weer op weg. Nu ja, op weg ... De eerste 20 km was Quickstep woest, ik dacht echt dat hij de trailer ging verbouwen. We vroegen ons echt af hoe wij ooit met dat beest moesten thuis geraken, zucht. Nu had ik mijn hooinet niet opgehangen. Ik heb nog zo'n oude dingen met grote mazen en Mireille was bang dat hij met gek doen in die mazen verstrikt zou geraken, dus vandaar eerst geen hooi. Uiteindelijk werd het echt te gortig en we moesten toch tanken, dus zijn we maar gestopt. We reden dus het tankstation op met een wild paard in onze trailer. Ik doe het deurtje open, blijkt die kleine Houdine uit zijn halster geglipt te zijn. _-:( Halster terug aan, een aai over de bol en hij was kalm. |o Maar goed, daar ben je onderweg niets mee. Uiteindelijk vond ik toch een manier om het hooi veilig op te hangen en op hoop van zegen werd de rit terug aangevat. /3

En toen was ie stil, ik zag zijn oortjes wel eens draaien en als we stopten voor iets, kwam er wel een hinnikje, maar zo lang we in beweging waren, gedroeg hij zich netjes. Om 12 uur zijn we nog even gestopt om te eten en toen hebben we ook even zijn net wat beter in zijn bereik gehangen. We waren wel de atractie van de parking en zo lang mensen even aan het deurtje kwamen kijken, vond ik het allemaal best. Heb wel even ingegrepen toen een mama haar spruit achter de trailer wilde optillen zodat het kind van over de laadklep kon kijken. Pas toen de moeder me zag kijken, vond ze het nodig om toestemming te vragen. Nu leek het mij niet zo slim om Quickstep tijdens zijn eerste trailerrit bloot te stellen aan plots opduikende, 2-benige roofdieren achter zijn kont, dus heb ik maar even uitgelegd waarom ik het niet ok vond.

De rest van de rit is vlekkeloos verlopen en om 4 uur stonden we eindelijk aan de wei. En dan komt de volgende uitdaging, nu ja, uitdagingen. Paard moet van de trailer, paard moet naar de wei, paard moet even alleen staan. Uitdaging 1, daar was niets aan, meneer ging netjes achteruit de klep af *\o/* . Vervolgens kwam hij doodbraaf mee langs de andere paarden, ook al stonden er 3 merrie, ik had er geen kind aan. *\%/* En ook op de wei was hij onmiddellijk rustig, maar toen ik hem alleen liet, wilde hij me achterna komen. :oo Zo schattig! Maar ja, ik moest zijn maatje gaan halen, dus ik had even geen tijd om te knuffelen.

Maatje halen ging met een ietstiepietsie meer hindernissen, beest is een maand jonger, maar veel meer hengst een een beetje minder respect, maar goed, nog geen uur later waren ze met 2! Ik dus snel naar huis om de andere 4-voeters te voeren en mijn eigen wagen te gaan halen zodat mijn broer naar huis kon. Ondertussen hielden anderen de jongens in het oog zodat er ingegrepen kon worden als het nodig was.

Heb tot even voor 8 op de wei zitten genieten en ik kan je zeggen dat Quickstep een lotje uit de loterij is. Zo lief, zo rustig en hij zorgt er waarrempel al voor dat zijn nieuwe vriend me geen pijn kan doen.

Maar goed, jullie wilden foto's zeker *-:)

1 van de pitstops

Afbeelding

Quickstep met zijn hooinet

Afbeelding

Mijne schat op zijn nieuwe wei

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En met zijn nieuwe paardenvriend

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ik kon het niet laten om nog eens de selfie te oefenen

Afbeelding
Afbeelding

Zucht, ik ben verliefd! /3 <3

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-16 09:14

Zucht, hij is echt wel mooi. <3 Ik ben zo blij met hem. Dat lichtere stuk op zijn achterbeen is trouwens de plek roan.

Vriendlief is de trailer gaan terug brengen, dus ik kan voorlopig niet naar mijn kleine man. Dus ben ik heel nieuwsgierig met zijn stamboom op zoek gegaan naar zijn afstamming. Voor ik me op bepaalde rassen ben gaan richten, had ik best wel veel gelezen over gangenpaarden. Maar je krijgt zoveel info, dat er maar weinig blijft hangen. Om 1 of andere reden was bij de Rocky de naam Tobe blijven hangen, staat ook op de stamboom, dus ik moest weten waarom die naam me bekend voor kwam. Tja, tis gewoon de stamvader van alle Rocky's, niets speciaals aan dus. Dan kom je wel even tot het besef dat je geheugen toch niet meer zo'n spons is als vroeger, ik wordt oud.

Maar goed, blijkbaar had die Tobe 5 bekende zonen, die ook netjes beschreven staan en 2 daarvan zitten in de bloedlijn van Quickstep. Maakt niet uit welke 2, maar ik hoop echt dat mijn man de goede eigenschappen van zijn voorvaderen door gekregen heeft (naar wat ik gisteren zag, vermoed ik wel iets), want dan heb ik echt een super karaktertje getroffen.

De eerste 3 weken ga ik lekker gewoon wat knuffelen en genieten en nadien wil ik met de basis beginnen. Gewoon wat borstelen, wandelen, hem in contact brengen met enge en nieuwe dingen en ik wil dat hij went aan de plantenspuit zodat hij geen angst heeft voor een vliegenspray.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-16 12:11

@ nimbietje: hij zou rond de 1.55 moeten eindigen, ben benieuwd.

@ Mer1980: Ik heb vandaag toch al gemerkt dat ik zeker grenzen ga moeten stellen. Hij was, toen hij slechts een paar maand oud was, te aanwezig en daar is destijds paal en perk aan gesteld. Daarnet had hij echt enorm veel aandacht nodig, heel lief en leuk, maar na een half uurtje werd hij toch wel wat drammerig. Dus heb ik hem even weggestuurd en ben dan na een minuutje zelf op hem toegestapt. Dit zal echt, ook voor mezelf, een aandachtspunt worden. Maar goed, de eerste dagen is het toch even mekaar af tasten en zien waar de grenzen liggen. Vol vertrouwen is hij wel, hij ging gewoon op 10 meter van ons rollen.

Werkpunt 1 is dus al gevonden, punt 2 ook. Ik mag hem overal aanraken, behalve aan zijn benen. Dat vindt hij duidelijk niet leuk. Als ik volgende week nacht af kom, dan gaan we aan de slag met de borstels. Stapje per stapje komen we er wel.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-16 20:05

Bon, er is dus wel degelijk een verschil tussen theorie en praktijk. In theorie ging ik me absoluut niet bezig houden met de palomino. Hij is niet van mij en de eigenaar moet zelf maar beslissen hoe ze hem wil opvoeden. In praktijk is dat zo simpel niet. Doe ik iets met de mijne, staat de palomino er ook. En wie kan nu nee zeggen tegen een veulen dat wil knuffelen. Doe ik Quickstep zijn halster aan, dan staat de andere er ook, tja. En plots sta je daar dan met de snoet van je eigen veulen op je ene schouder en de snoet van de andere op je andere schouder.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-16 20:33

Maflinger_S schreef:
Mooi, aan liefde en aandacht geen gebrek dus. Da's ook een voordeel :D.

En het zijn twee leukerds, dus zo moeilijk kan het niet zijn ... Hoewel, dan wil je ze straks allebei houden ...

Euh, ik vrees dat ik mezelf al als tanteke zie. En hij is duidelijk ook al gek op mij. Het is al een uitdaging om mijn eigen jonkie goed op te voeden, nu moet ik nog creatief worden ook. Ik wil me niet bemoeien met de opvoeding van de andere baas, maar ik zie beide veulens wel 2 keer per dag en de baas van de palomino komt max 2 keer per week. Ik kan het echt niet over mijn hart krijgen om leuke dingen te doen met de mijne en de andere links te laten liggen.

Quickstep maakt ondertussen wel indruk op zij die hem ontmoeten, het is echt een hartendief.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-16 20:31

Ik heb vandaag Quickstep voor het eerst terrecht moeten wijzen, eerst dacht meneer dat ik mee wilde spelen op zijn paards. Mooi niet dus, waarop hij in een pest humeur raakte en hij wilde happen toen ik zijn halster uit wilde doen. Kijk, ik ben lief, maar dat pik ik niet en dat heb ik even heel duidelijk laten merken. Ben benieuwd hoe de komende dagen zullen gaan.

Maar goed, fotospam
My golden boy
Afbeelding
Afbeelding

Verhip, het vrouwke steekt me in het roze.

Afbeelding

Afbeelding

Speeltijd!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat zit daar in het gras?

Afbeelding

Oh, tis het vrouwke!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door SVRL op 04-07-16 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-16 12:05

Als Quickstep zo verder doet, kan ik pilletjes voor mijn hart nemen, het kieken! Kom ik daarstraks op de wei aan, ligt meneer languit in het gras. Doet Bacardi ook wel eens, maar bij Quickstep zag ik niet eens een ademhaling en toen ik hem riep, kwam er geen teken van leven. Niks, nada, njente beweging zat er in dat beest, zelfs geen oor dat draaide. Eerste gedacht, fiets, die ligt toch niet dood! %) Ook toen ik vlak naast hem stond, kwam er geen teken van leven. Heb 2 keer zijn naam geroepen en dan kwam zijn hoofd eindelijk, met een slaperige blik, omhoog. _-:( Maar op staan was er echt niet bij, ik ben gewoon even naast hem gaan zitten, wat ie rustig liet doen. Hij stond pas recht toen zijn maatje hem kwam duidelijk maken dat hij wilde spelen.

Vandaag kwam de DA en ook zij was onder de indruk van mijn jonge aanwinst. Ze vond hem uitzonderlijk braaf en rustig voor een jaarling hengst en het baasje is trots. Maar eerlijk is eerlijk, alle lof gaat naar Mireille die toch wel een jaar lang tijd en energie gestoken heeft in deze jongen. +:)+ Toen ze door moest zei mijn DA dat ze vindt dat ik dit paardje wel verdien na al de ellende die ik met Bacardi heb gehad het afgelopen jaar, conclusie: mijn DA is een schatje!

Gisteren heb ik hem voor het eerst geborsteld en toen kreeg ik protest als ik aan zijn buik of benen kwam. Vandaag ben ik gewoon met de borstel in mijn hand op hem toe gestapt en meneer bleef waarempel zonder halster staan en liet zich netjes borstelen, ook op de buik en zelfs op de benen. Hopelijk blijft hij zo megaand, dat zou alles een pak,gemakkelijker maken.

Ondertussen heb ik de jonge man al een paar keer in aktie gezien, telkens voor een klein stukje, en ik had al wel opgemerkt dat de extra gangetjes zeker aanwezig zijn. Hij gooit wel alles door mekaar, maar het zit erin! Vandaag kwam hij voorbij mij geraasd en kon ik hem in volle glorie bewonderen terwijl hij zijn gangen door mekaar aan het klutsen was en toen viel 1 ding me enorm op: zijn rug blijft bijna stil! Wow, dat beloofd als we binnen een paar jaar met mekaar aan de slag gaan! :~

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-16 01:30

Ik denk dat ik creatief uit de hoek zal moeten komen, Quickstep is een clown in wording. En er schuilt een sterk, eigenzinnig karaktertje onder het lieve oppervlak. Wat Quickstep niet leuk vindt, zal de baas wel merken.

De clown in hem wil alles ontdekken en is heel speels. Niet leuk als meneer beslist om de kruiwagen om te gooien als die bijna vol met mest zit, zucht.

Met zijn eigenzinnigheid heb ik ook al kennis mogen maken.. Raak hem aan waar hij het niet wil en je krijgt een "hou op of ik bijt" blik of hij tilt een voetje op (het voetje waar je het dichtst bij staat). Gewoon even corrigeren door nee te zeggen of, bij de bijtblik, even een handbeweging te maken, is tot hiertoe voldoende. Maar ik zal hem toch wel onder de knoet moeten houden.

Meneer weet ook al dat ik hem niet onder controle heb zonder halster. Geen halster aan, geen kans om een teek uit te halen. Wel halster aan en de teek kan verwijderd worden (als je het tenminste zonder tekentang doet). Hij gebruikt trouwens heel handig zijn weidegenoot als levend schild. Mijn vliegenspray werkt ook tegen teken, maar dat spul vindt hij nog eng. Dus wat doe je dan als je niet aan je vrouwke kan ontsnappen? Je geeft haar 2 keuze opties a) vasthouden, maar dan plak je tegen veulen 2 of b) loslaten en aanvaarden dat het 1-0 is voor je uk.

Wat hij alleen nog niet weet, is dat ik koppig ben en er op uit ben om problemen te voorkomen. De enge spray komt voorlopig niet meer boven. We gaan eerst leuk wandelen en ik ga op zoek naar een paar leuke spelletjes om in de pist te doen. Zodra dat relax gaat, komt de spray, in de piste, terug boven en gaan we oefenen tot hij deze niet meer eng vindt.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-16 21:37

Quickstep wil mensenfluisteraar worden!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Of hulppaard, hij oefent al vast het veters losmaken.
Afbeelding

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-16 22:08

Veel op bokt lezen heeft echt wel een invloed op een mens. ~~}> Kom ik vandaag op de wei en een boer is een paar veldjes verder met een traktor aan de slag. Pre bokt zou dat gewoon een vaststelling geweest zijn, waar ik niets mee deed. Nu was mijn eerste gedacht: leuk, training voor de uk! :)* Dus Quickstep zijn halster aan, voor het eerst zijn wei uit en hop langs de boer. Denk niet dat de gup de traktor gezien heeft, meneer was druk bezig met zichzelf onderdanig te tonen aan de 2 paarden die hem in de andere wei kwamen begroeten. Maar goed, ik ben tot aan de stal gewandeld, even gebabbeld met de verhuurder en dan opnieuw naar de wei.

Ondertussen was er ook iemand aan de slag gegaan met een bosmaaier, fijn, extra training. En hier had ik een probleem. Quickstep loopt nl braafjes achter, dus je merkt verandering van gedrag niet op en met het achtergrond lawaai, hoor je ook geen reactie. Dus voel ik plots hoe meneer tegen me botst, waarop ik hem voor zijn onattent gedrag wel corrigeren en ik dan pas merk dat ukkie bang is van die maaier, zucht. De mens die ermee aan de slag was, had de reflex om het ding af te zetten, wat voor mij niet moest. Maar goed, meneer spreekt geen Nederlands en wilde alleen maar behulpzaam zijn. En de uk, die keek gewoon nog een paar keer achterom en kwam verder netjes mee. De traktor, daar gaf hij opnieuw geen aandacht aan.

Vanavond ben ik bij hem geweest met een kennis die Ijsjes heeft, net op het moment dat beide mannetjes met mekaar aan het spelen waren en Quickstep zijn gangen eventjes liet zien, enfin, hij gooit alles nog op een hoopje. Maar mijn kennis vindt wel dat het er veelbelovend uit ziet naar de toekomst toe en dat mijn man haar ook wel zou kunnen charmeren. Ik heb dus blijkbaar goed gekozen.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-16 14:07

Afbeelding
Vandaag heb ik voor het eerst zijn voeten laten verzorgen, ging prima, tot voetje nr 4, toen was meneer het zat. En als Quickstep iets beu is, gebruikt meneer tanden of voeten. Het grappige is wel dat hij op een beleefde manier stout of opstandig is en zich vervolgens ook vrij snel weer gedraagd. En volgens de hoefsmid is mijn jonkie een braaf paard, oef.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-16 17:38

Pfoe, wat hebben wij een woelige week achter de rug! De eigenares van ons weidemaatje kwam amper bij haar veulen op bezoek, beestje had dringend een hoefsmid nodig, stond al van bij aankoop met een gezwollen knie, bleef ondanks ontwormen mager en vorige zaterdag ontdekte ik ook nog eens op 3 koten mok. En alsof dat alles nog niet genoeg was, liep hij ook plots kreupel op het been met de dikke knie. Beestje voelde zich duidelijk niet goed en eiste al mijn aandacht op. Ik kon niet eens tijd aan Quickstep besteden, had heel de tijd een zielige, zieke kleuter die me op mijn hielen liep. Ik ben zo een paar keer huilend van de wei gekomen en dag na dag werd ik kwader op mijn medehuurster. Dus begon ik foto's en fimpjes te maken van haar veulen, die ik haar doorstuurde in de hoop dat ze hierdoor wakker werd en eindelijk iets ondernam.

Helaas ijdele hoop. De weibaas heeft zaterdag nog een ultieme poging gedaan om haar te laten in zien dat het niet goed ging met haar veulen en zondag dachten we even dat we doorgedrongen waren tot haar. Maar nee hoor, maandag heeft ze, zonder iets te laten weten, haar veulen van de wei meegenomen. Ik kreeg niet eens de kans om er aanwezig te zijn zodat ik mijn kleine man kon troosten. Dat ik het huurgeld van juli, wat ik voor haar had voorgeschoten, niet terug krijg (ze beweren dat ik het wel gekregen heb), dat is nog het minste van mijn zorgen. Wat mij meer zorgen baart, is het feit dat mijn uk nu alleen staat, hij kan omdat hij hengst is bij geen andere groep bij en ik kan hem ook nog niet naar huis halen, omdat mijn wij niet af is. Doordat we niet weten waarom het andere veulen ziek was, heb ik mijn dierenarts bloed laten nemen. Quickstep heeft gezwollen klieren, ze zijn niet hard en pijnlijk, dus ik moet me nog niet onmiddellijk zorgen maken, maar zelfs al zou ik nu snel mijn wei afmaken, dan nog kan hij pas komen nadat we zijn volledige bloeduitslag hebben. We kunnen immers niet het risico lopen dat hij Bacardi met iets besmet.

Duimen maar dat er niets uit zijn bloedbeeld komt en ik mijn kleine man snel bij mij thuis kan zetten. Zo'n uk alleen is gewoon vreselijk sneu om te zien en dat allemaal omdat iemand wel paarden wil, maar er vervolgens niet naar om kijkt.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-16 19:15

Mer1980 schreef:
Oef dat is een smerige tegenvaller :( Hoe reageert Quickstep op het alleen staan?

De eerste dagen was hij erg onrustig. Woensdag had ik hem, om hem wat te kalmeren, even uit de wei mee op wandel genomen en toen ontspande hij zich een beetje. Hem terug naar zijn wei brengen was echt een ramp. Hij werd echt boos en opstandig en wilde duidelijk bijten. Vond het zo zielig voor hem. Sinds gisteren avond is hij een beetje tot rust gekomen en is hij een beetje meer relax.

Helaas hebben we volgend weekend thuis een feestje gepland, dus kan ik de week daarna pas aan mijn wei beginnen. Normaal heb ik, hoop ik toch, volgende week de resultaten van het labo en weet ik of ik iets moet behandelen of niet. Er zou mogelijks een merrie weg gaan op de wei en dan zou hij voor 14 dagen daar bij een ruin kunnen, al weet ik niet of het zo verstandig is om hem voor zo'n korte periode aan een paard te laten wennen en hem dan vervolgens mee naar mijn andere ruinen te nemen. Gevoelsmatig vind ik het rot dat hij alleen staat en zou ik hem erbij zwieren. Mijn verstand zegt dan weer dat het beter is om hem maar 1 keer aan andere paarden te laten wennen en hem gewoon op zijn eigen wei te laten. De laatste maandag van augustus, of de eerste van september, neem ik hem mee naar huis, dus het is voor max 3 weken dat hij zo moet staan. Maar 3 weken is voor zo'n uk misschien toch wat lang. Waar doe je goed mee?

Ik vind het in ieder geval een rotstreek van mijn weide maatje. Ze had op zijn minst kunnen zeggen dat ze haar paard in de loop van de week ging verhuizen, dan had ik mijn man kunnen opvangen.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-16 19:21

Maflinger_S schreef:
Da's balen. Raar toch, ik snap het niet, dat je een levend wezen aanschaft en er vervolgens niet naar omkijkt. Mij lukt dat slecht.

Ik hoop maar dat jouw kleine draak niets ernstigs mankeert en gauw naar huis kan komen.

Ze had tegen de wei baas gezegd: het is toch "maar" een veulen en ik heb in totaal 6 paarden en die staan op 3 plaatsen. Tja, kan best zijn, maar als je paard ziek is, kom je ernaar kijken.

Nu ja, mijn man zal de hulp krijgen die hij nodig heeft, als er iets mis is, tis gewoon even balen. Maar voor het veulen dat nu weg is, zien we (wei baas en ik) het somber in.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-16 19:23

Mer1980 schreef:
Nou ze heeft wel meerdere rot streken geflikt:

1) Veulen verwaarlozen en ziek laten staan
2) Jou niet inlichten over het ophalen
3) Bestolen van huurgeld voor de weide

Voor die laatste zou ik een gepeperde factuur sturen en later een incassobureau achteraan jagen! :(

Er staat helaas niets op papier. Ik ben zo stom geweest om haar de huur van juli voor te schieten omdat ze 3 weken op reis was en zij ging me terug betalen. Tuurlijk was ik boos, maar zij heeft me op alles geblokt, dus moest ik langs de moeder gaan. Die liet me weten dat een dierenarts zegt dat het paard niet verwaarloosd is (mijn smid en dierenarts beweren het tegendeel) en dat haar dochter me cash betaald heeft, mooi niet dus. Ik sta dus gewoon met mijn rug tegen de muur en kan alleen maar hopen dat toch iemand anders het op neemt voor dat veulen.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-16 19:35

Mer1980 schreef:
Tsja die factuur kun je alsnog sturen hoor. Dan maar op bluf.

Ik heb naar de politie gebeld om te vragen wat ik kan doen, zij zeggen dat het woord tegen woord is en dat ik enkel mijn recht kan halen door naar de vrederechter te stappen. Wat mij dan weer meer geld zal kosten dan het bedrag dat ik nu kwijt ben. -O-

Moest mijn uk echter ziek zijn en ik zou kunnen bewijzen dat hij het van haar paard gekregen heeft, dan overweeg ik wel om stappen te ondernemen. Mijn kleine man zal de zorg krijgen die hij nodig heeft, maar ik wil niet dat haar paard geen hulp krijgt en nog andere dieren kan besmetten.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-16 22:27

Maflinger_S schreef:
Als jouw paard OK is, zou ik het geld maar laten zitten. Het sop is de kool niet waard. Neemt niet weg dat het wel een k-streek is. Begrijp ik nou goed dat het hier om een minderjarige gaat met 6 paarden?

Ze is niet minderjarig, maar woont nog wel thuis. Ik wist dat ze in september ging studeren en heb dus op voorhand gezegd dat we per persoon 75€ per maand voor de wei moesten betalen. Ze vond het veel geld, maar wilde toch haar veulen bij de mijne zetten. Toen we de veulens gingen halen, was zij met haar vriend op vakantie, maar haar moeder vroeg spontaan achter mijn rekeningnr, dus ik dacht dat alles wel geregeld ging worden. Ze had 5 paarden toen de palomino bij mij kwam en heeft sindsdien nog een hengstveulen bij gekocht. Ik heb toen zelf voorgesteld om haar veulens samen te zetten, maar dat wilde ze niet.

Ik wist wel dat ze het niet leuk vond als mensen zich te veel moeien met haar paarden, maar het veulen kreeg het ene probleem na het andere en ze kwam bijna nooit. Ik was er dagelijks bij, mesten en drinken geven kwam volledig op mijne nek, dus haar veulen begon ook meer en meer naar mij te trekken. En helaas ben ik vij opmerkzaam voor verandering, beroepsmisvorming, ik ben nl verpleegkundige. Dus toen vorige week Quickstep geen kans meer kreeg om in mijn buurt te komen en de palomino geen stap meer van mijn zijde wilde zetten, gingen al mijn alarmbellen af. En omdat zij niet reageerde, heb ik de eigenaar van de wei naar het veulen laten kijken, waarop die boos werd omdat het dier duidelijk zorg nodig had. En dat heeft ze dus duidelijk niet gepikt. Ik ken mensen, die het veulen bij mij gezien hebben, die nu op zoek zijn naar het arme ding, maar helaas is hij van de radar verdwenen. Ze post zelfs geen foto's van hem op fb, dan weet je ergens toch wel dat je fout bezig bent met je paard.

Helaas kan Quickstep niet met een draadje tussen naast de andere paarden zo lang die merrie er staat (we weten niet wanneer dat paard verhuisd), want meneer weet duidelijk dat hij hengst is als zij voor zijn neus staat en ik moet ook eerst zeker zijn dat hij met niets besmet is, voor ik hem bij andere paarden zet. Ik hoop dat eind volgende week de ruinen die op de wei naast hem stonden, terug zijn, dan heeft hij toch iets sociaal contact. Doet mij er trouwens aan denken dat ik ook met die eigenaar moet praten als er iets uit de bloedtesten zou komen. Tjonge toch, het is echt wel een zootje zo.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-16 15:42

Mer1980 schreef:
Oh wat een vervelende situatie is het zo geworden. Ik hoop dat het allemaal meevalt met Quickstep. Vaak is het wel zo dat als hij echt gezond is ook meestal wel weerbaar is tegen de meeste ziektes. Wellicht had het andere dier al wat onder de leden.

Wanneer krijg je de uitslagen?

Ik had woensdag, toen de dierenarts kwam, net 7 nachten achter de kiezen. Ben op de wei gebleven tot ze bij Quickstep bloed had genomen en toen ben ik naar huis gegaan. De wei baas is zo lief geweest om mijn dierenarts kosten te betalen, dus ik kreeg geen briefje van haar (normaal schrijf ik mijn schuld over en dan zet zij alle info op een briefje). Ik weet dat het een weekje duurt voor je alle resultaten hebt, als ze bij mijn ander paard bloed trekken is dat toch zo, dus bel ik haar woensdag avond even op.

Quickstep zit in ieder geval vol leven. Uit voorzorg blijf ik gewoon met hem op de wei en ik doe niet echt grootse dingen met hem, maar ik vind wel altijd iets uit. Gisteren ging hij snuffelen aan mijn T-shirt (ik ga voor en na mijn werk langs en dan doe ik een slecht shirtje boven mijn goed aan) en toen hij vandaag vol vliegen zat, wilde ik wel eens zien hoe hij zou reageren op een wapperend shirtje. Laat me het zo stellen, Quickstep ziet er nog geen voordeel in als ik de vliegen wil verjagen met een wapperend stuk stof. :Y)

En als ik dan toch aan het testen ben, dan kan ik even goed nog een stapje verder gaan. Beetje actie en afleiding lijkt me niet slecht voor hem op dit moment. Dus hing ik het shirt over zijn rug }:) . De laatste week aai ik hem vaak terwijl ik tegen hem sta, vermoedelijk dacht hij eerst dat ik nu ook weer tegen hem stond. Toen hij zag dat het niet zo was, schoot hij spontaan in een snelle tölt :o *\o/* , waardoor helaas voor hem, juich juich voor mij, zijn rug mega stil bleef en dat ding dus bleef liggen. En toen besloot hij dat het in galop misschien wel zou lukken, mooi niet dus, rug bleef ook vrij stil, maar toen kwam er wind onder en daar ging het shirtje. :wave: Meneer is trouwens best wel slim, ik mocht pas terug in zijn buurt komen nadat ik mijn stukje stof netjes op een paaltje naast de wei had hangen. :=

Dus we hebben wel wat geleerd vandaag. En ik heb besloten om Bacardi tot mijn hulptrainer te promoveren en aangezien vlaggenzwaaien toch zowat de Vlaamse nationale sport is, ga ik me er lekker op uitleven zodra mijn kleine man aan zijn leventje bij mij thuis gewend is. Bacardi is al lang gewend aan mijn gekke kuren en blijft er doodkalm onder, vandaar dat hij mijn hulptrainer wordt. En ja, ik weet dat dit absoluut niet volgens de boekjes is, maar ik ben nogal een rebel als het op omgaan met paarden aan komt, sorry! Ik lees her en der wat, probeer wat dingetjes uit, en kluts dan alles door mekaar tot ik iets vind waar ik en mijn paarden zich goed bij voelen. Aangezien buitenstaanders mijn andere paarden wel opgevoede beesten vinden, vermoed ik dat mijn manier toch ook wel een goede manier is. En toen hij nog bereden werd, kon iedere goede ruiter gewoon met Bacardi rijden, dus zal ik het wel goed doen zeker.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door SVRL op 14-08-16 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-16 18:32

Goh, ik was eigenlijk niet echt van plan om deze periode iets nieuws te doen met Quickstep. We hebben volgend weekend nl een feestje en ik moet ook nog eens werken, dus eigenlijk is er nu super weinig tijd om iets met de paarden te doen. Aanvankelijk was dit niet erg, die 2 ukkies hadden mekaar, maar ja, dat is nu een beetje in het honderd gelopen.

Quickstep is gewoon enorm nieuwsgierig en je merkt aan hem dat hij dingen wil ontdekken. Toen hem net had, was ik van plan om pas na een maand echt met hem op wandel te gaan. Tja, op het eind van de eerste week liep hij al met mij mee naar de poort van de wei en wilde hij mee buiten glippen. Dus begon ik met hem te wandelen op het terrein. Na 2 keer was daar de fun van af voor hem en wilde meneer zijn wei niet meer in, dus ging ik met hem buiten op stap. Ik merk ook dat hij heel snel leert, maar dat hij soms ook vanuit het niets in verzet gaat. Eerst mocht ik hem overal aanraken, toen bedacht hij zich dat hij het niet leuk vond als ik aan zijn buik en benen kwam, ondertussen ben ik zijn levende vliegenwaaier. Het maakt hem geen zier meer uit waar ik hem aanraak op zijn buik. Zo testte ik in juli ook zijn reactie op vliegenspray. Ik mocht 1 kant zonder protest doen en toen bedacht hij zich. Die dag heb ik wel netjes afgesloten, geen spray op zijn lichaam, maar hij kwam wel aan mijn bus snuffelen en schrok niet meer van het geluid toen ik door ging. Mijn planning was om uit te testen wat ik mocht doen en wat niet en dan te beslissen waar ik aan ging werken met hem tijdens mijn vakantie in oktober.

Dus gisteren was eigenlijk een ongeplande toeval. Ik had maar een dik half uur tijd en Quickstep was duidelijk verveeld, dus dacht ik "ach, waarom niet". Heel het voorvalletje was maar 5 minuten en nog voor ik mijn shirt kon op rapen, stond hij al terug naast me. Het was echt maar de eerste minuut dat hij even wantrouwig naar me keek. Maar goed, vandaag had ik mijn shirtje opnieuw bij. Ik ben gewoon de wei in gegaan met in de ene hand zijn kom voer (Quicstep lust bijna niets, maar moet wel bijgevoerd worden zodra hij aan huis komt, dus ben ik op zoek naar wat er wel binnen gaat) en in de andere hand mijn shirtje. Bak op grond, stof ernaast en meneer gaf geen krimp. Hij heeft een wondje aan zijn staartwortel waar ik zalf aan doe en mijn handen maak ik proper aan dat shirt. Toen ik even met dat ding wuifde, snoof hij even, deed 1 stap achteruit en kwam gewoon terug naar zijn bak. Aanraken met de stof vond hij niet leuk, hem aaien met het shirt dat ik aan had, was geen probleem, maar hij kwam wel gewoon aan het ding ruiken toen ik het in mijn handen had. Denk dus niet dat hij er een trauma of slechte herinnering aan over gehouden heeft en ik weet dat hij nieuwsgierig genoeg is, komt dus wel in orde hoor.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-16 17:28

Ik vrees dat ik mijn energie ga verspillen als ik me op het vendelzwaaien ga storten. T-shirt is niet eng meer als ik het in mijn handen heb, ook niet als het op of naast zijn kom ligt. Ook gewoon tegen zijn lichaam houden doet hem nog amper iets. En als ik op een afstandje het stof uit mijn shirtje klop, komt hij heel nieuwsgierig dichterbij. Daar gaat mijn nieuwe hobby. -O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oh, en ik heb eindelijk iets gevonden wat meneer lust: appels!

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-16 16:00

Uitslag van het labo is binnen en ze hebben niets gevonden! *\%/* Quickstep is kerngezond en wormvrij, oef, wat een opluchting. Zondag, regen of niet, schiet ik in gang met de wei.

Het nadeel is wel dat ik nu niets in handen heb om mee naar de officiële instanties te stappen, dus kan ik het ander veulen niet helpen. Heb daar wel hartpijn van. Iedereen zegt me wel dat je niet alle paarden van de wereld kunt redden en dat is ook zo, maar dit veulen had ik zo graag willen helpen.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-16 14:38

Vandaag zat zijn stamboom in de bus, hij is eindelijk helemaal op mijn naam ingeschreven in de VS.

Niks spannends meer gedaan de laatste 2 dagen, enkel wat geknuffeld en geborsteld. Meneer was vandaag wel in een vrolijke en speelse bui. Ik kreeg een opgewekt gehinnik als begroeting en zijn kommetje was leeg ook best wel intressant.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-16 21:40

We hebben 2 dagen, ondanks de hitte, aan de wei door gewerkt en vrijdag werken we het laatste af. En dan komt Quickstep naar huis! *\%/* Mijn pa zet me op de wei af en rijdt dan terug naar mijn huis en ik verhuis mijn uk gewoon aan de hand. Ik hoop dat we voor de middag kunnen vertrekken, dan is het nog koel. Tot zondag gaat er een draadje tussen de jongens en hopelijk kunnen ze tegen het eind van het weekend samen staan.