[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16225
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 00:11

Wat leuk zeg! Ik ben zo benieuwd :D

joey2010

Berichten: 4347
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 06:47

Mooi !
Maak maar genoeg foto's van je manneke.
Wat fijn dat hij een speelkamaraad erbij krijgt. Heerlijk lekker stoeien in de wei.

Gladijs
Berichten: 532
Geregistreerd: 11-04-14

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 07:50

Hoi TS, :wave:
In stilte volg ik jou topic al een tijdje, en wat heb je een prachtig paardje uitgekozen <3
Ik ben mijzelf ook een beetje aan het oriënteren wat er eventueel komt nadat mijn lieve tinker er niet meer is en een rocky staat nu echt wel op nummer 1 :j
Mag ik nog 1 maal vragen waar jij zo hartelijk ontvangen bent en je paardje hebt gekocht?
Want dan zal dat zeker de eerste plaats zijn waar ik eens ga kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 08:30

Gladijs schreef:
Hoi TS, :wave:
In stilte volg ik jou topic al een tijdje, en wat heb je een prachtig paardje uitgekozen <3
Ik ben mijzelf ook een beetje aan het oriënteren wat er eventueel komt nadat mijn lieve tinker er niet meer is en een rocky staat nu echt wel op nummer 1 :j
Mag ik nog 1 maal vragen waar jij zo hartelijk ontvangen bent en je paardje hebt gekocht?
Want dan zal dat zeker de eerste plaats zijn waar ik eens ga kijken



Ik ben bij Schloss Nienover geweest, Mireille is deze maand wel verhuisd, maar voorlopig blijft de website wel gewoon te vinden als je Nienover op zoekt op google. Er is ook een rocky website van haar: www.rockymountainhorse.net. Ik kan je zeker aanraden om daar te gaan kijken. Er komen ook regelmatig andere jonge paarden beschikbaar, soms zelfs al zadelmak.

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 03:56

Bijna 4 uur en ik ben er klaar voor. Vandaag komt mijn uk! Gisteren begonnen de kriebels te komen, ik voelde me net een verliefde puber. <3 Om 22u heb ik mezelf gedwongen om mijn bed in te gaan en ik verwachte een slapeloos nachtje, maar nee hoor, ik heb 4 uur geknort.

Vanavond foto's!

Snoraly

Berichten: 754
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 04:15

SVRL schreef:
Bijna 4 uur en ik ben er klaar voor. Vandaag komt mijn uk! Gisteren begonnen de kriebels te komen, ik voelde me net een verliefde puber. <3 Om 22u heb ik mezelf gedwongen om mijn bed in te gaan en ik verwachte een slapeloos nachtje, maar nee hoor, ik heb 4 uur geknort.

Vanavond foto's!


Heel veel succes vandaag! Komt vast helemaal goed met je knappe uk!

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 05:22

Succes onderweg, en geniet er ook van! Je hebt lang genoeg gewacht.

joey2010

Berichten: 4347
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 07:26

Geniet ervan vandaag. We zien vanavond wel de foto's!

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:51

Veel succes! *\o/*

De site waar jij jouw Rocky gekocht heb, had ik nog niet gevonden. Ze heeft knappe Rocky's te koop staan zeg! <3

Gladijs
Berichten: 532
Geregistreerd: 11-04-14

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 11:45

Ik leef zo met je mee *\o/* ben heel benieuwd naar de foto's , vergeet niet te genieten!! *-:)

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16225
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 12:19

Ik ben zo benieuwd :):)

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:10

Dagje Quickstep, zo kan je vandaag wel noemen.

Zodus, om 4 uur zijn we vertrokken richting Nienover en wat is 100km per uur traag! Pfoe, die rit duurde en bleef maar duren, echt joh, er kwam geen einde aan. Mijn broer zat aan de koffie om wakker te blijven, gevolg, om de haverklap pitstop. |o




Maar even na 9 reden we dan eindelijk toch het domein op, we werden opgewacht aan de wei. Na een dikke knuffel van Mireille, toch maar beslist om niet nog gezellig een bakje koffie te drinken, dus moest Quickstep voor het eerst in zijn leven een trailer op (en van zijn vriendje weg). Omdat ik toch nog een vreemde ben voor hem, heb ik het laden maar aan Mireille over gelaten. Hij had even tijd nodig om te snappen wat we wilden, maar eigenlijk stapte hij best nog vlotjes op.

Nog geen half uur hebben we in Nienover gestaan en toen waren we al weer op weg. Nu ja, op weg ... De eerste 20 km was Quickstep woest, ik dacht echt dat hij de trailer ging verbouwen. We vroegen ons echt af hoe wij ooit met dat beest moesten thuis geraken, zucht. Nu had ik mijn hooinet niet opgehangen. Ik heb nog zo'n oude dingen met grote mazen en Mireille was bang dat hij met gek doen in die mazen verstrikt zou geraken, dus vandaar eerst geen hooi. Uiteindelijk werd het echt te gortig en we moesten toch tanken, dus zijn we maar gestopt. We reden dus het tankstation op met een wild paard in onze trailer. Ik doe het deurtje open, blijkt die kleine Houdine uit zijn halster geglipt te zijn. _-:( Halster terug aan, een aai over de bol en hij was kalm. |o Maar goed, daar ben je onderweg niets mee. Uiteindelijk vond ik toch een manier om het hooi veilig op te hangen en op hoop van zegen werd de rit terug aangevat. /3

En toen was ie stil, ik zag zijn oortjes wel eens draaien en als we stopten voor iets, kwam er wel een hinnikje, maar zo lang we in beweging waren, gedroeg hij zich netjes. Om 12 uur zijn we nog even gestopt om te eten en toen hebben we ook even zijn net wat beter in zijn bereik gehangen. We waren wel de atractie van de parking en zo lang mensen even aan het deurtje kwamen kijken, vond ik het allemaal best. Heb wel even ingegrepen toen een mama haar spruit achter de trailer wilde optillen zodat het kind van over de laadklep kon kijken. Pas toen de moeder me zag kijken, vond ze het nodig om toestemming te vragen. Nu leek het mij niet zo slim om Quickstep tijdens zijn eerste trailerrit bloot te stellen aan plots opduikende, 2-benige roofdieren achter zijn kont, dus heb ik maar even uitgelegd waarom ik het niet ok vond.

De rest van de rit is vlekkeloos verlopen en om 4 uur stonden we eindelijk aan de wei. En dan komt de volgende uitdaging, nu ja, uitdagingen. Paard moet van de trailer, paard moet naar de wei, paard moet even alleen staan. Uitdaging 1, daar was niets aan, meneer ging netjes achteruit de klep af *\o/* . Vervolgens kwam hij doodbraaf mee langs de andere paarden, ook al stonden er 3 merrie, ik had er geen kind aan. *\%/* En ook op de wei was hij onmiddellijk rustig, maar toen ik hem alleen liet, wilde hij me achterna komen. :oo Zo schattig! Maar ja, ik moest zijn maatje gaan halen, dus ik had even geen tijd om te knuffelen.

Maatje halen ging met een ietstiepietsie meer hindernissen, beest is een maand jonger, maar veel meer hengst een een beetje minder respect, maar goed, nog geen uur later waren ze met 2! Ik dus snel naar huis om de andere 4-voeters te voeren en mijn eigen wagen te gaan halen zodat mijn broer naar huis kon. Ondertussen hielden anderen de jongens in het oog zodat er ingegrepen kon worden als het nodig was.

Heb tot even voor 8 op de wei zitten genieten en ik kan je zeggen dat Quickstep een lotje uit de loterij is. Zo lief, zo rustig en hij zorgt er waarrempel al voor dat zijn nieuwe vriend me geen pijn kan doen.

Maar goed, jullie wilden foto's zeker *-:)

1 van de pitstops

Afbeelding

Quickstep met zijn hooinet

Afbeelding

Mijne schat op zijn nieuwe wei

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En met zijn nieuwe paardenvriend


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ik kon het niet laten om nog eens de selfie te oefenen

Afbeelding
Afbeelding


Zucht, ik ben verliefd! /3 <3

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16225
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:19

Oh wauw wat een plaatje <3

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 00:42

Wauw wat issie mooi <3

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 10:14

Zucht, hij is echt wel mooi. <3 Ik ben zo blij met hem. Dat lichtere stuk op zijn achterbeen is trouwens de plek roan.

Vriendlief is de trailer gaan terug brengen, dus ik kan voorlopig niet naar mijn kleine man. Dus ben ik heel nieuwsgierig met zijn stamboom op zoek gegaan naar zijn afstamming. Voor ik me op bepaalde rassen ben gaan richten, had ik best wel veel gelezen over gangenpaarden. Maar je krijgt zoveel info, dat er maar weinig blijft hangen. Om 1 of andere reden was bij de Rocky de naam Tobe blijven hangen, staat ook op de stamboom, dus ik moest weten waarom die naam me bekend voor kwam. Tja, tis gewoon de stamvader van alle Rocky's, niets speciaals aan dus. Dan kom je wel even tot het besef dat je geheugen toch niet meer zo'n spons is als vroeger, ik wordt oud.

Maar goed, blijkbaar had die Tobe 5 bekende zonen, die ook netjes beschreven staan en 2 daarvan zitten in de bloedlijn van Quickstep. Maakt niet uit welke 2, maar ik hoop echt dat mijn man de goede eigenschappen van zijn voorvaderen door gekregen heeft (naar wat ik gisteren zag, vermoed ik wel iets), want dan heb ik echt een super karaktertje getroffen.

De eerste 3 weken ga ik lekker gewoon wat knuffelen en genieten en nadien wil ik met de basis beginnen. Gewoon wat borstelen, wandelen, hem in contact brengen met enge en nieuwe dingen en ik wil dat hij went aan de plantenspuit zodat hij geen angst heeft voor een vliegenspray.

joey2010

Berichten: 4347
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 10:30

Hij is prachtig hoor!
Wat een coole vent is ie.

En al dikke maatjes met zijn nieuwe vriend zie ik.

Gladijs
Berichten: 532
Geregistreerd: 11-04-14

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:39

Wauw wat is hij mooi!!! <3 fijn dat het allemaal goed is gegaan uiteindelijk, kleine clown :+ heel veel plezier en geluk met je nieuwe aanwinst!

nimbletje
Berichten: 783
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:55

Wat een prachtig paard.

Hoe groot denk je dat hij wordt?

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 12:04

Hij ziet er wel echt verrekte goed uit en lijkt de naarling fase over te slaan, plaatje hoor <3

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:11

@ nimbietje: hij zou rond de 1.55 moeten eindigen, ben benieuwd.

@ Mer1980: Ik heb vandaag toch al gemerkt dat ik zeker grenzen ga moeten stellen. Hij was, toen hij slechts een paar maand oud was, te aanwezig en daar is destijds paal en perk aan gesteld. Daarnet had hij echt enorm veel aandacht nodig, heel lief en leuk, maar na een half uurtje werd hij toch wel wat drammerig. Dus heb ik hem even weggestuurd en ben dan na een minuutje zelf op hem toegestapt. Dit zal echt, ook voor mezelf, een aandachtspunt worden. Maar goed, de eerste dagen is het toch even mekaar af tasten en zien waar de grenzen liggen. Vol vertrouwen is hij wel, hij ging gewoon op 10 meter van ons rollen.

Werkpunt 1 is dus al gevonden, punt 2 ook. Ik mag hem overal aanraken, behalve aan zijn benen. Dat vindt hij duidelijk niet leuk. Als ik volgende week nacht af kom, dan gaan we aan de slag met de borstels. Stapje per stapje komen we er wel.

joey2010

Berichten: 4347
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:03

Met rust en geduld kom je een heel eind.
Ik heb Joey ook opgevoed met rust en duidelijk je grenzen aangeven.
Soms tot het vervelende aan toe maar ik bleef mijn grenzen ieder keer weer opnieuw aangeven en snel had hij het in de gaten dat ik niet een van zijn speelkameraadje kon zijn ;) . Nu heb ik een braaf paard dat respect heeft voor mijn ruimte en hij heeft heel veel vertrouwen in mij, en volgt me waneer hij iets eng vind.

Komt goed ! Wel consequent blijven.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 18:00

Helemaal leuk toch, weer een nieuw dier ontdekken en elkaar leren kennen. Ontwikkel je niet alleen je paard maar ook jezelf.

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:05

Bon, er is dus wel degelijk een verschil tussen theorie en praktijk. In theorie ging ik me absoluut niet bezig houden met de palomino. Hij is niet van mij en de eigenaar moet zelf maar beslissen hoe ze hem wil opvoeden. In praktijk is dat zo simpel niet. Doe ik iets met de mijne, staat de palomino er ook. En wie kan nu nee zeggen tegen een veulen dat wil knuffelen. Doe ik Quickstep zijn halster aan, dan staat de andere er ook, tja. En plots sta je daar dan met de snoet van je eigen veulen op je ene schouder en de snoet van de andere op je andere schouder.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:11

Mooi, aan liefde en aandacht geen gebrek dus. Da's ook een voordeel :D.

En het zijn twee leukerds, dus zo moeilijk kan het niet zijn ... Hoewel, dan wil je ze straks allebei houden ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:33

Maflinger_S schreef:
Mooi, aan liefde en aandacht geen gebrek dus. Da's ook een voordeel :D.

En het zijn twee leukerds, dus zo moeilijk kan het niet zijn ... Hoewel, dan wil je ze straks allebei houden ...



Euh, ik vrees dat ik mezelf al als tanteke zie. En hij is duidelijk ook al gek op mij. Het is al een uitdaging om mijn eigen jonkie goed op te voeden, nu moet ik nog creatief worden ook. Ik wil me niet bemoeien met de opvoeding van de andere baas, maar ik zie beide veulens wel 2 keer per dag en de baas van de palomino komt max 2 keer per week. Ik kan het echt niet over mijn hart krijgen om leuke dingen te doen met de mijne en de andere links te laten liggen.

Quickstep maakt ondertussen wel indruk op zij die hem ontmoeten, het is echt een hartendief.