[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Maflinger_S

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 17:02

Het kan geen kwaad om er eens naar te laten kijken/aan te laten werken. Dan weet je zeker(der) of er wat aan de hand is, en zo ja, wat.

Is Bacardi in orde, tandjes (weer) goed?

W. Churchill en Appleman: "Keep Buggering On"

"Under a cherry tree there are no strangers"
Dalai Lama, Ahoy Rotterdam, 16 september 2018

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-19 17:25

Maflinger_S schreef:
Het kan geen kwaad om er eens naar te laten kijken/aan te laten werken. Dan weet je zeker(der) of er wat aan de hand is, en zo ja, wat.

Is Bacardi in orde, tandjes (weer) goed?

Bacardi is, sinds zijn vorige check-up, een kies verloren. Was even bang dat er nog een wortel zat en dat ik weer met hem naar de kliniek moest. Gelukkig is de wortel er ook uit. Wil dus zeggen dat Bacardi nu al 2 kiezen kwijt is. Ze hebben vandaag ook gezien dat hij een aandoening heeft, niet ongewoon bij oudere paarden, die zijn tanden aan tast. Een beetje zoals gaatjes bij mensen. Er is helaas niets wat ik kan doen om dit proces te stoppen. Een collega van mijn DA heeft dit ooit gezien bij een jong paard. Bij dat paard hebben ze de tanden behandelt zoals je bij mensen gaatjes vult, maar dit kost 700€ per tand en mijn DA ziet daar de meerwaarde niet van in. Ze sprak wel over een mogelijke behandeling die nodig zal zijn in de toekomst, maar ik was te overdonderd door het nieuws, dat ik eigenlijk niet meer aan het volgen was. OK, hij heeft niets levensbedreigend, maar ik vind het toch wel confronterend dat er slijtage, die ik niet kan stoppen, is. Hij heeft al zoveel moeten doorstaan.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 18:08

Da's geen fijn nieuws. Klinkt als die tandziekte waarbij grotere openingen ontstaan tussen de tanden, waardoor het hooi zich daar ophoopt.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 21:00

Heeft hij diastasen? Onze oude shetlander (33) heeft daar ook last van, tandarts maakt het regelmatig schoon.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-19 21:26

Mer1980 schreef:
Heeft hij diastasen? Onze oude shetlander (33) heeft daar ook last van, tandarts maakt het regelmatig schoon.

Heeft hij ook. Maar de DA sprak ook over iets dat het glazuur van de tanden aantast.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-19 15:25

Vorige week dinsdag is de osteo langs geweest om Quick onder handen te nemen. Quick had gelukkig geen blokkade onder de zadelplek, maar wel een lendewervel die wat verschoven was. Ze vermoed dat dit veroorzaakt is door verkeerd te rollen, of bij het recht staan na het rollen. Door het verschuiven van die wervel, heeft zijn middenrif zich vast gezet, wat spierpijn geeft net op de spieren die aanhechten op de singelplek. Dit verklaarde het schrapen en al het protest. Ik moet nu alle dagen zijn spieren los maken, wat niet zonder slag of stoot gaat. Quick vindt gepruts aan zijn lijf maar niks, maar we houden vol en het gaat alle dagen beter.

En er is een datum geprikt waarop Quick zijn opleiding start. 4 februari vertrekt hij voor minstens 1 maand naar de trainer. Kleine ventjes worden groot.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 16:50

Fijn dat je nu weet wat het veranderde gedrag veroorzaakte en wat je er zelf aan kunt doen.

Quick in training. Ik ben benieuwd hoe jullie dat gaan ervaren. Voor mij en mijn paard was het de beste beslissing tot nu toe.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:24

Fijn dat je inderdaad even een osteo erbij hebt gehad ;) altijd fijn zo'n apk-tje.

En Quick naar de trainer, spannend maar ook wel goed ben benieuwd hoe het gaat hoop dat je ook wat foto's mag plaatsen.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-19 16:39

Mer1980 schreef:
Fijn dat je inderdaad even een osteo erbij hebt gehad ;) altijd fijn zo'n apk-tje.

En Quick naar de trainer, spannend maar ook wel goed ben benieuwd hoe het gaat hoop dat je ook wat foto's mag plaatsen.

Ik heb 1 keer per week zelf les op hem. Zal wel vragen of er dan foto's genomen kunnen worden. Zodra we het onder de knie hebben, vraag ik ook of iemand een stukje van mijn les wil filmen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 21:44

Jaaaaa echt wel leuk <3