[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Retjethorse

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:41

Oh jee... :') De mijne zou daar ook niet happy van worden haha, grappig dat Bacardi zich er niets van aantrekt, integendeel... :P Lekker veel poetswerk haha. _O-
Dat fluo vestje is super handig! Ik heb ook overwogen om zoiets aan te schaffen, alleen is mijn haar zo verschrikkelijk lang, dat niemand de tekst zal kunnen lezen. :+

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:26

Leuke foto's! Ik kan me voorstellen dat het genieten is. <3
De kleine Quick is plots zo snel groot geworden... _O-

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 22:49

Ach, de boog hoeft niet altijd gespannen te staan toch? :D Lekker knuffelen is ook altijd leuk.
Leuk filmpje zeg! :D Het ziet er heerlijk relax uit, wetende dat het pas zijn 3e keer is! :wow:
Jammer van de steentjes... Ik zit een beetje met hetzelfde. De kleintjes heeft Aliaa niet zoveel last van, maar als ze wat groter zijn, stapt ze er wel pijnlijk op, hoewel onze hoefsmid ook zegt dat ze hele goede voeten heeft. Ik zou het zonde vinden om er ijzers onder te zetten, maar hoefschoenen lijken me ook niet ideaal eigenlijk. :=

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 12:27

Dan ben ik ook een beul hoor, want ik stap ongeveer wekelijks op Aliaa, die in juni pas 4 wordt. Als ik erop zit is het ongeveer 5 minuutjes, en echt maximum 10 minuten... Er zijn ook mensen die zeggen dat je vroeg genoeg moet beginnen met (voorzichtig) te belasten zodat het lichaam zich daarop kan aanpassen. Dat vind ik ergens ook logisch klinken. Quick geeft duidelijk aan dat hij het leuk vindt, dus waarom zou het niet kunnen dan? Het is niet zo dat je al uren aan het werk bent met hem toch? Hoe lang en vaak ga je wandelen met hem? Een keer per week iets van 30 minuten? En dan enkel wat stap en tölt? Wat je ook altijd nog zou kunnen doen is halverwege de wandeling afstappen en te voet verder gaan als je denkt dat het voldoende lang geweest is voor Quick.

Ik denk vooral dat het belangrijk is wat je van je paard vraagt op jonge leeftijd, samen met hoe vaak en hoe lang je dat vraagt. Ga je echt al alle gangen trainen of hou je het voorlopig nog bij stap/tölt en eventueel eens een drafje.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 23:16

Wat is Quick toch een topper! <3 Hij gaat zo'n fijn wandelpaardje worden (voor zover hij dat nog niet is natuurlijk). *\o/*

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 20:45

Het enige waar ik aan kan denken om het grondwerk interessanter te maken voor hem, is er een voerbeloning aan koppelen wanneer hij het gevraagde uitvoert, maar ik meen me te herinneren dat jij daar geen voorstander van was. :D Verder ben ik inspiratieloos. :))

Maar fijn om te horen toch dat hij het rijden leuk vindt! :D

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 21:31

Filmpje via Youtube uploaden en de link hier plaatsen? :))

Fijn dat je kat thuis is nu! Langzaam maar zeker op naar herstel!

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 21:09

Hmm balen dat belonen met voer niet werkt bij Quick. Het was het proberen waard zeker? Alleen balen dat je nu inderdaad terug bij af bent... -O-

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 15:28

Dat is inderdaad behoorlijk balen zeg... Kan je niet een stuk te voet doen, opstappen op de heide, en de wandeling te voet afmaken wanneer je vindt dat het genoeg geweest is?
Het zou behoorlijk balen zijn om Quick te verkopen om die reden. :(

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 19:13

Er is niets mis met laatbloeiers. :D Ook binnen het ras kan daar veel verschil op zitten.
Fijn dat Quick zijn tijd krijgt! :)
Die knuffelfoto's zijn <3 !

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 20:00

Hangt dat ook niet meer van de afstamming af? Misschien is Quick gewoon een fijner type?

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 10:39

Knap hoor dat je je vriend op Quick gekregen hebt! :D Mijn vader heb ik nog altijd niet zover gekregen om op een paard te stappen. :')
Fijn dat hij zo braaf is tijdens het buitenrijden! Zolang hij braaf blijft tijdens het versnellen toch... :P

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 16:44

Wat een eikels zeg... Waar gaat het toch naartoe met de mensheid. :n Gelukkig zijn er bij beiden geen ongelukken gebeurd.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 21:56

Haha Quick toch... _O- De liefde van een man gaat door de maag zeker? :+

Leuk zeg een fotoshoot! Zou ik ook eens moeten regelen voor Aliaa. Welke fotograaf komt er?

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:30

Fijn dat de buitenrit goed verlopen is! Toch altijd spannend om met een ander (vreemd) paard op pad te gaan, je weet nooit hoe ze zich gaan gedragen. :') Ik denk ook niet dat je gefaald hebt hoor, elk paard heeft nu eenmaal een ander karakter. Aan de hand wandelen en onder het zadel is toch nog een groot verschil voor veel paarden.
Mijn vorige merrie ging perfect mee aan de hand, heel ontspannen, maar zodra ik erop zat, was ze van alles bang behalve verkeer... En stom blikje cola in de kant kon genoeg zijn om een heleboel drama te veroorzaken. :=

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:38

He, balen van je vliegles zeg! -O- Hopelijk heb je jezelf niet al teveel pijn gedaan? :(:) Fijn dat het opstappen ondertussen al beter gaat, Quick zal wel flink geschrokken zijn dat het zo'n indruk nagelaten heeft, maar ook dat moet hij leren. :P

Van wie heb je les genomen met lange lijnen? Ik zou dit ook graag doen met Aliaa, maar ik weet niet waar ik een lesgever moet vinden. :') En alleen ermee aan de slag gaan, lijkt me niet verstandig. Zou ik eventueel het filmpje mogen bekijken?

Moeilijke beslissing om Quick uit handen te geven, maar ik vind het wel een verstandige beslissing. Vooral de gangen scheiden lijkt me echt niet evident als je daar geen ervaring mee hebt. := Dat is een van de redenen waarom ik twijfelde over een gangenpaard. Jammer genoeg is er in deze omgeving amper begeleiding te vinden. :( Het mooie is inderdaad dat je samen met Quick onder begeleiding daar aan de slag kan gaan! :D

En verder is het inderdaad balen als je fotoshoot niet zou doorgaan zeg... -O-

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 22:29

Fijn dat de shoot doorgaat! *\o/* Heb je niemand die Quick kan vasthouden bij het opstappen? Of helpt dat niet?

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 21:56

Je shoot is doorgegaan! *\o/* Ik ben benieuwd naar de foto's die eruit gekomen zijn. :))
Klinkt alsof Quick weinig geduld heeft. Begint meneer te puberen? :=

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 19:00

Hij ziet er een engeltje uit op de foto's. O:)