[VOLG] Pika de Rocky Mountain Horse

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

[VOLG] Pika de Rocky Mountain Horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-19 22:51

Hoi allemaal,

Na een lange periode van twijfelen en mezelf afvragen of ik nog een kans verdiende in de paardenwereld heb ik toch gekozen voor het ding dat mijn leven geweldig maakt. Dat ene ding is paarden. Ik heb een geweldige merrie ontmoet op mijn stage en in de laatste week dat ik daar was heb ik besloten haar te kopen. Haar naam is MVM Toffee. Ze is een rocky mountain horse merrie. Aankomend weekend gaan mijn moeder en ik haar ophalen en dan begint ons avontuur.

Afbeelding

Haar naam is MVM Toffee, maar ze heeft in haar eerste weken een oorontsteking gehad en die heeft ervoor gezorgd dat haar oortjes een beetje vergroeid zijn. Daardoor werd ze Pika genoemd en ik vind dat ook eigenlijk beter bij haar passen. Pika is een vriendelijk merrie die onwijs chill in haar koppie is. Ik kan niet wachten om met haar aan de slag te gaan!


Afbeelding

Afbeelding

Ze is Red Chocolate, haar moeder is RRF's Eye Candy en haar vader is Rocky V's Reb. Als jullie het leuk vinden kan ik hier updates plaatsen over onze avonturen!


Afbeelding

One horse is never enough!



PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-19 23:16

Humpiedumpie schreef:
Wauw wat een gaaf paardje! Hoe oud is ze ?


30 april is ze 1 geworden :D

One horse is never enough!

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 21:15

Zaterdagochtend zijn mijn moeder en ik om 10:00 vertrokken richting Bad Herfseld. Het was een lange rit maar omdat de trailer leeg was hebben we iets harder gereden als met een paard erin. We waren om 15:15 op de fokkerij en het was een feest om terug te zijn op de plek waar ik 13 weken gewoond en geleefd heb. We hebben eerst met de fokker koffie met cake gegeten en zijn toen lekker Hollands goedkoop boodschappen gaan doen bij de Lidl.

Na terug komst hebben we een rondje gemaakt over het terrein en ik was verbaast over hoe hard veulens groeien. De meeste heb ik meegemaakt in hun eerste uren maar ze leken helemaal niet meer op die klein ukkies.

Afbeelding
Secret met haar hengst veulen

Afbeelding
Risky Business een van de dekhengsten.

Afbeelding
Dit hengstveulen heb ik nog ter wereld geholpen! En wat groeien ze snel zeg. Maar het was een nog grotere verassing om Pika weer te zien. Zij was ook weer aardig gegroeid en ik was heel blij haar weer te zien.

Afbeelding
Met haar vriendinnen in de wei.
We zijn op zondag ochtend om 10:00 uur naar de wei gelopen om haar op te halen en ze ging braaf mee aan het halster. We hadden haar om 10:15 in de trailer staan en toen begon de terug reis. We hebben er bijna 6 uur over gedaan omdat we het veilig wilde houden en een paar pauzes hebben ingelast. In de pauzes heeft onze kleine meid ook water gekregen. Om 16:30 water we thuis. Ze was duidelijk blij om uit de trailer te mogen en begon meteen lekker gras te eten in de wei.

Vandaag heb ik haar voor het eerst geborsteld en ze vond het heerlijk, daarna een stukje door de wijk gewandeld en dat was ook geen enkel probleem. Morgen gaan we weer een stukje wandelen!

One horse is never enough!

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-19 11:47

Marretjuh schreef:
Hee wat leuk! Ik heb uit hetzelfde groepje jaarlingen Touch of Class gekocht!
Heel veel plezier met Pika, ik ga jullie volgen :)


Ik heb een hele tijd voor Class gezorgd toen ik er stage liep! Ik heb nog wel foto's van haar als je die wilt!

One horse is never enough!

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-19 11:48

SVRL schreef:
Ik volg je zeker ook. Heel veel plezier met je dame. Toen Red verkocht is aan Mireille, stonden er foto's van hem op een Amerikaanse Rocky groep. Hij is echt wel een plaatje om te zien en heeft duidelijk zijn looks aan zijn dochter doorgegeven.

Marretjuh, laat maar weten als er van jou een topic is. Ik probeer alle paarden van Mireille te volgen.


Ik ben echt super blij dat ze zo op haar vader lijkt :)

One horse is never enough!

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Re: [VOLG] Pika de Rocky Mountain Horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-19 17:05

Vandaag hebben we weer lekker geknuffeld en getut op de poetsplaats en daarna weer gaan wandelen. Vandaag zijn we een stukje verder gegaan dan gisteren en het was wel een beetje spannend. Er stonden veel klikos langs de weg en er was ook redelijk wat verkeer. Pika was onwijs stoer, ze wilde niet vluchten ze kwam alleen dichterbij mij en mijn moeder staan. Ze heeft ook kennis gemaakt met een van onze oude buurtjes met een rollator en die mevrouw vond het prachtig om te zien.

Gisteravond ook nog iets bijzonders mee gemaakt. Ik kom zelf uit een wereld van drukke paarden die bang zijn voor hun eigen schaduw. Papa en ik waren dus bezig met takken zagen met een kettingzaag. Onze tinker ruin moet daar echt niets van hebben en stond aan de andere kant van de wei te eten. Pika daarentegen kwam saai hooi uit de ruif eten pal naast de kettingzaag!

One horse is never enough!

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-19 17:16

Manadeluca schreef:
Ik ga ook volgen, ik vind de kleur die ze heeft, de allermooiste kleur die er bij paarden voorkomt.
Heel veel geluk en nog meer plezier met haar.


Dankje *\o/* *\o/*

Ik wist niet eens dat die kleur bestond voordat ik op dat bedrijf stage ging lopen. Ik was zo verrast dat ik haar mee naar huis MOEST nemen :j

One horse is never enough!

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-19 19:44

Elisa2 schreef:
Die rockies hebben allemaal zulke mooie kleuren vind ik, prachtige paarden zijn het.

Veel plezier met Pika! ik ben benieuwd hoe ze uit zal groeien.
Heb je bewust een gangenpaard aangeschaft?


Nee eigenlijk niet. Ik heb gekozen voor dit paardje omdat ze zo chill in der kop is. Ik heb nog nooit echt een gangen paard gereden dus dat moet ik wel gaan leren voordat zij onder het zadel is :)

One horse is never enough!

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-19 21:28

Gisteren was de kleine muis twee weken thuis. Ze leert snel en is onwijs lief. We zijn elke dag gaan wandelen behalve die twee hele hete dagen. Ze is ook niet bang voor verkeer maar ze vindt de koeien aan het einde van de straat wel heel erg spannend.

Gisteren en vandaag zijn we met haar de dijk op gewandeld dat is ook iets dat ze nog spannend vindt. Op de poetsplaats is ze ook erg lief en hoefjes uitkrabben gaat goed. Het enige waar we tegenaan lopen is dat ze ons hooi niet eet. We hebben nog een halve baal staan en zijn druk opzoek naar beter hooi maar dat is nog niet zo makkelijk...

Afbeelding
Dit was gisteren in de straat, ze zag een groepje met KWPN'ers heen en weer rennen.

Afbeelding
Vanavond op de dijk, speedboten, wielrenners en motorrijders hebben we overleefd. Sorry voor de slechte foto's. Mijn moeder is niet z'n held met een mobiel :P :P

One horse is never enough!

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-19 02:01

Ik ben afgelopen vrijdag terug gekomen van vakantie en helaas is het niet geheel gelopen zoals ik gehoopt had. Ik had met mijn moeder afgesproken dat ze om de dag zou wandelen met Pika en de andere dag borstelen op de poetsplaats. Na nog geen drie dagen belde mijn moeder mij op met het verhaal dat Pika op hol was geslagen op straat en dat ze nooit meer met haar wilde gaan wandelen.

Mijn kleine muis heeft dus bijna geen aandacht gehad deze twee weken. Nu is dat niet het einde van de wereld gelukkig maar ik vond het wel een beetje spannend om haar weer mee naar buiten te nemen. Dit was achteraf nergens voor nodig. Ik ben met haar tot het kasteel gelopen en weer terug.

Gisteren ben ik begonnen met een klein stukje grondwerken en dit wil ik een keer in de 2 á 3 weken gaan doen. Vandaag heb ik haar meegenomen naar het kasteel. Ik ben een groot fan van levende geschiedenis naspelen en mijn vriend en ik hebben ook een flinke voorraad aan zwaarden, bogen, harnassen en middeleeuwse kleding. Maar door mijn werk vond ik het niet mogelijk om de hele dat mee te doen aan onze maandelijkse training op het kasteel.

Ik heb vanmiddag Pika uit de wei gehaald en ik ben met haar naar het kasteel gegaan. Daar aangekomen liep ze zonder enkele twijfel met mijn mee over de ophaal brug. We werden begroet door een groep van 14 ridders met harnas en zwaarden. Daarnaast was het druk met spelende kinderen, een smid met zijn aambeeld en loslopende honden. Het deed mevrouw helemaal niks. Ze heeft alles een besnuffeld en vond het toen al wel weer tijd om naar huis te gaan _O- _O- _O- ik zal morgen even de foto's met jullie delen die op het kasteel zijn gemaakt!

One horse is never enough!

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-19 23:54

Irisx schreef:
Ik volg! Pika is er een gefokt door Mireille toch? :)


Ja klopt!

One horse is never enough!

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-19 23:55

xMvGV schreef:
Wat leuk, ik kom ook volgen! Afgelopen weekend voor het eerst in 10 jaar tijd mijn oude RM merrie weer ontmoet, was zo bijzonder en nu stuit ik per toeval op dit topic, leuk!
Pika is wel heel knappe dame zeg! :D
Wat zijn je plannen voor in de toekomst met haar?


Ik wil lekker recreatief met haar gaan rijden, kijken of ze stoer genoeg is voor Riddertoernooien en vrijheidsdressuur!

One horse is never enough!

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-19 23:58

SVRL schreef:
Heeft je moeder een idee waarvan ze zo geschrokken is? Of is ze zomaar op hol geslagen? Zomaar lijkt me gek, tenzij ze je moeder heeft willen uittesten.


Dat is een erg lang verhaal maar ik ga het kort proberen te vertellen. Mijn moeder heeft al best wat ongelukken op straat gehad met paarden en ze is gewoon bang geworden voor het op straat zijn met een paard. De situatie die zij beschreef heeft mijn vader ook ontkracht want Pika was helemaal niet zo wild. Maar door de trauma's van mijn moeder is er maar iets heel kleins nodig om gestresst te raken.

Het is natuurlijk heel erg vervelend dat dit gebeurd is en mijn moeder en ik hebben nu ook afgesproken dat als ik een dagje geen tijd heb om te wandelen door school oid. Dat Pika een dagje vrij heeft!

One horse is never enough!

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-19 22:14

Wat is het toch heerlijk om te wandelen met mijn kleine meid. Ze kijkt nergens van op en ze is onwijs braaf! Dit geeft mij onwijs veel vertrouwen in mijzelf terug en ik heb de training van onze jonge tinker weer opgepakt. Ik heb hem deze weer drie keer gelongeert en de eerste dag protesteerde hij nog best veel, ik denk omdat we al bijna een jaar niets gedaan hebben... |( Maar de derde keer dat we deze week aan de slag gingen was hij onwijs trots en blij dat hij weer mee mocht!

Afbeelding
Goofy is nu vier en een onwijs lieve en zacht aardige tinker. Hij ziet alleen wel OVERAL spoken en dat maakt met het werken soms lastig.

Afbeelding
En mijn kleine Pika met het kasteel op de achtergrond :+:

One horse is never enough!

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-19 02:25

Nu de zomervakantie voorbij is, is het drukke leven weer begonnen. School, bijbaan, huiswerk en de paardjes. Pika is een ontzettende engel en ze doet het allemaal heel erg braaf. Helaas heb ik door school wat minder tijd voor haar maar ze lijkt het zelf niet zo erg te vinden. Het is meer mijn menselijke emotie die het zielig voor haar vind als ik een of twee daagjes niet wandel met haar.

Afgelopen weekend ben ik terug bij Mireille geweest in Duitsland on een weekendje op de fokkerij te passen en ik kan jullie wel vertellen dat als ik de kans krijg en genoeg geld heb er absoluut een nieuwe Rocky bij gaat komen!!

One horse is never enough!

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-19 19:26

Hoi allemaal,

Vandaag weer lekker mijn vrije middag met mijn kleine meid gespendeerd. Ik kan er niet over uit hoe leuk en lief ik haar vindt *\o/* Soms voelt het echt alsof ze mijn nummer 1 is en daarna pas mijn vriend, klinkt dat herkenbaar? Ach ja, hij weet het zelf eigenlijk ook wel.

Maandag ga ik weer met haar loswerken, dit doe ik eens keer in de 1-2 weken en ze vindt het echt heel erg leuk. Het is een soort uitje in haar ogen, denk ik. Verder ben ik druk aan het werk en hard aan het sparen om een vriendinnetje voor Pika te kunnen kopen. Zijn er ook nog andere rocky fokkers in de buurt van Nederland?

En mijn moeder en ik hebben vandaag nog een paar leuke plaatjes geschoten!

Afbeelding
Hmm, kan ik deze camera lens eten? :Y)


Afbeelding
Mag ik het proberen baasje? }>


Afbeelding

Afbeelding
Even heerlijk grasjes eten!

En natuurlijk rollen!

Afbeelding

Afbeelding

One horse is never enough!

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-19 23:40

Het heeft eventjes geduurd maar mijn wereld staat momenteel op zijn kop. Ik heb volgens duo nergens meer recht op wat betekent dat ik na 5 jaar weer terug bij mijn ouders woon. Mijn hele leven is door de war. Ik heb heel veel spullen weg moeten doen en verkopen. Het enige voordeel aan deze situatie is dat ik nu weer naar mijn paardje woon in plaats ven een dorp verder op.

Met Pika gaat het onwijs goed. Ze groeit hard en ziet er onwijs goed uit. Op 24 november gaan mijn moeder en ik kijken voor een tweede merrie van Mireille. Een dochter van Mountain Girl. Nu ik weer thuis woon heb ik nog meer tijd voor Pika en we zijn heerlijk veel aan het wandelen. Ze hinnikt elke ochtend naar me voordat ik naar school ga en ze staat klaar om te knuffelen als ik uit mijn werk kom om een uur of 1 's nachts.

Ik hoop dat ik snel alles weer op de rit heb en mijn gewone ritme weer kan oppakken! -O-

One horse is never enough!

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-19 18:22

Hoi allemaal,

Het is weer een tijdje geleden maar zondag zijn wij naar Mireille geweest. Het was onwijs leuk om er weer te zijn :D Ze heeft twee nieuwe dekhengsten en twee nieuwe merries. En die kleintjes zijn nu bijna allemal gespeend.

Afbeelding
De dochter van Bella

Afbeelding
De dochter van Spanish Lights

Afbeelding
Lüs

Afbeelding
Rosie

Afbeelding
En Snippy

Maar waar het natuurlijk omgaat is de nieuwe merrie die we besloten hebben te kopen. Het is de dochter van Mountain Girl en Risky Business. Het is een ongelofelijk zachtaardige merrie en onwijs knap!


Afbeelding
<3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

One horse is never enough!

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-19 19:56

Robin_Rikkie schreef:
Wat leuk om te zien! <3 Ze was als veulen ook erg leuk! Heb nog wel een paar foto's toen ze nog maar een paar weken was :)


Oh leuk, die zou ik graag i
Ontvangen

One horse is never enough!

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-21 13:29

Hoi allemaal,

Sorry dat er zolang geen update is geweest. Zoals bij veel mensen is de corona crisis mij niet in de koude kleren gaan zitten -O- Ik heb al een jaar online les, de studiereizen zijn gecanceld, de stage mochten niet maar naar het buitenland dus alle in Arnhem... Maar het einde is inzicht. Deze lente ga ik afstuderen en dan ga ik de grote mensen wereld in *\o/*

Het gaat met allebei de paardjes onwijs goed en ze zijn zo lief. MvM Until Dawn (roepnaam is Dolly gewroden) is nu al meer dan een jaar bij ons. In het begin was ze zelfs voor haar eigen schaduw bang maar ze begint eindelijk een beetje uit haar schulp te kruipen. Ze begint ook voor zichzelf op te komen tegenover tante Pika.

Afbeelding

Pika is een onwijs leuk paard aan het worden. Ze is nieuwsgierig, likt aan alles waar ze bij kan en is gewoon een grapjas. We zijn thuis keihard aan het werk om de paddock te draineren en er komt een roundpen. Als deze af is ga ik beginnen met het grondwerken met Pika en ik ga Dolly desensibiliseren, dit is er belangrijk

Afbeelding

Ik ben afgelopen zomer ook nog op vakantie geweest bij de fokker.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben aan het kijken of ik de meivakantie kan gaan helpen bij de fokker. Dan worden er weer allemaal kleintjes geboren!

Ik zal vaker updaten!

Groetjes en een fijne maandag allemaal!

One horse is never enough!

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-21 12:54

Cera_D schreef:
Fijn dat je bijna klaar bent met je studie, wat heb je gedaan?

En wauw wat een prachtige paarden, vooral die laatste <3
Ben benieuwd naar je volgende updates!


Ik heb de studie Ecologie & Wildlife gedaan. Het is een onwijs leuke studie alleen niet echt baangarantie. Ik studeer af uit opzichter/uitvoerder groene ruimte. Dit houdt in Boswachter, maar hoeveel banen zijn daar nou eigenlijk in te vinden?

Mijn droom is om ooit een soort eco farm te hebben in een warm land met de paarden. Maar dit zijn voor nu nog dromen!

One horse is never enough!

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Re: [VOLG] Pika de Rocky Mountain Horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-21 11:25

Even een snelle update, we kunnen (eindelijk) bijna het zand gaan bestellen voor onze eigen roundpen. Ik ga slechts 40m3 bestellen. Maargoed dan heb ik ook wat. Daarna kunnen we lekker in elk weer type grondwerken en spelen!! Ik heb er echt zin in!

One horse is never enough!

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-21 15:59

Citaat:
Dromen is goed, niet mee ophouden! Ik heb zelf (in de oertijd) een studie zonder banenkansen gedaan, altijd werk gehad, nu mezelf omgeschoold. Niet omdat het moest, maar omdat het kon. Het leven zit vol onverwachte kansen.

Dat gezegd zijnde, wilde ik eigenlijk alleen maar roepen dat je twee práchtige paarden hebben. Rocky Mountains zijn schitterend, Dolly is ook razend knap <3


Ik ben laatst aan het rondneuzen geweest naar een boerderij in Griekenland en de prijzen daar zijn onwijs aantrekkelijk. Een schijntje bij de grond prijzen hier in Nederland. Maar ik moet eerst nog even sparen en dergelijke!

Dolly word met de dag mooier *\o/* *\o/* En ze is werkelijk het liefste paard dat ik ooit ontmoet heb. Ze is een rustig, afwachtend en onwijs braaf. Maar ook een enorme show tante met der staart in de lucht.

One horse is never enough!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam, kiko en 86 bezoekers