Wie komt er allemaal uit Limburg???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:58

Vakantie????? Heeft hij het goed zeg....ik wil ook vakantie :)) :D !!!

Ernie061111

Re: Wie komt er allemaal uit Limburg???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 12:32

Na nu heeft ie nog geen vakantie over een paar weekjes wel iig.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:35

ooh ben net nieuw dekje gaan ophalen, ik kon het niet laten was in de aanbieding haha :D
maar het is o zo besmettelijk wit hahaha..
zag er zo mooi uit op de foto, is ook mooi :D, maar oeioei dat blijft niet lang wit bij mij!!..
Vanaaf eens uit proberen met lessen, zal Helmer wel heel sjiek staan.. Maargoed, zwart staat zo ongeveer alles hahaha :D.. m'n eerste echte dressuurdekje voor m'n nieuwe zadel :D.. heb even foto van i-net geplukt:

Afbeelding

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:52

Dat is inderdaad behoorlijk wit :D
Ziet er goed uit *D ! Maak je wel even een foto vanavond ;)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:04

Winddancer schreef:
Dat is inderdaad behoorlijk wit :D
Ziet er goed uit *D ! Maak je wel even een foto vanavond ;)

hihi is goed, zal er proberen aan te denken :D

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 08:31

Ik had al vaag iets op FB vernomen dat de les niet door was gegaan, jammer.......
Maar heb je hem dan misschien wel met zadel en dekje gelongeerd O:) ???

*\o/* *\o/* *\o/* Happy Birthday Dé *\o/* *\o/* *\o/*

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 12:00

*\o/* *\o/* *\o/* Happy Birthday Dé *\o/* *\o/* *\o/*[/quote]

Dank u dank u dank u hihihi

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:03

Winddancer schreef:
Ik had al vaag iets op FB vernomen dat de les niet door was gegaan, jammer.......
Maar heb je hem dan misschien wel met zadel en dekje gelongeerd O:) ???

*\o/* *\o/* *\o/* Happy Birthday Dé *\o/* *\o/* *\o/*

natuurlijk ook even via Bokt feliciteren, dus heb even jenny gequote :D:D

wat betreft longeren, had gister alleen maar frustratie mbt Helmer. Was hendig irritant met hoofdstel indoen(ofja indoen, zover is het niet gekomen), dus heb m aan t halster gelongeerd zonder longeersingel(want hoe meer ik me ging opregen, hoe irritanter hij werd *lees achteruit lopen en hoofd de lucht in gooien en om het af te maken zo'n lekker arrogante blik in zn ogen grrr), en khad gister nergens zin in, dus dan maar zonder hoofdstel. had geen zin om nog 20minuten te staan klooien :P. Dus het dekje zit nog mooi in de verpakking hihih.. Maar ik ga zondag sowieso rijden, dan zal ik foto's maken :D. Heb judith gevraagd of ze m zaterdag kon laten liggen als zij les had, zodat ie zondag wel nog beetje netjes is als ik fotos wil maken hihihi..

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 13:32

Poeh ik geloof dat ze allemaal een beetje last van het weer hebben hoor. Ik maak me er niet zo druk om ben gewoon blij als Ernie ff uit zijn box kan en lekker wat de benen kan strekken. Wel flink wandelen voor ik hem loslaat anders is dat niet zo lekker voor de pezen maar goed dat weten we he.

Dank u voor de feli

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:39

Petje, gefeliciteerd!!

Mijn dames waren gewoon braaf trouwens... :D
Esprit heeft lekker gerend en Jorina liep ook fijn.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:45

Eigenlijk ook wel begrijpelijk dat ze nu anders kunnen reageren, ze zijn gewend om naar buiten te gaan en staan toch al een tijdje binnen nu.

Maar Melis........FOEI.......je laat je dan toch niet kennen.....al moest ik op zijn hoofd gaan zitten, maar dat hoofdstel ging er dan hoe dan ook om ~~}> :D ;)

Haha ja lijkt me verstandig om het dekje tot zondag in de verpakking te laten :D

Even een ander vraagje....jij hebt de konijnen toch ook buiten nu of niet meer? Hoe doe jij dat met het water?
Hier bevriest het uiteraard constant :roll:
Ik heb een flesje, een bak is niet verstandig aangezien Ceasar dat altijd hele leuke speeltjes vind en ze het hele hok door smijt.......ook de zware >;)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:54

Winddancer schreef:
Eigenlijk ook wel begrijpelijk dat ze nu anders kunnen reageren, ze zijn gewend om naar buiten te gaan en staan toch al een tijdje binnen nu.

Maar Melis........FOEI.......je laat je dan toch niet kennen.....al moest ik op zijn hoofd gaan zitten, maar dat hoofdstel ging er dan hoe dan ook om ~~}> :D ;)

Haha ja lijkt me verstandig om het dekje tot zondag in de verpakking te laten :D

Even een ander vraagje....jij hebt de konijnen toch ook buiten nu of niet meer? Hoe doe jij dat met het water?
Hier bevriest het uiteraard constant :roll:
Ik heb een flesje, een bak is niet verstandig aangezien Ceasar dat altijd hele leuke speeltjes vind en ze het hele hok door smijt.......ook de zware >;)

ja was ook ongelooflijk stom van me om niet door te zetten, maar ach da's nu gebeurd hihi.. kwas gewoon gefrustreerd, waardoor helmer alleen maar nog irritanter werd, dus heb het opgegeven.. slecht slecht.. _-:(

wat betreft de nijntjes, ik heb ze niet buiten zitten maar in het tuinhuisje. Daar is het toch paar graadjes warmer.
Ik doe ze sinds een paar dagen wat extra stro in het hok, geef ze ongeveer het dubbele aan groenvoer extra voor extra energie en ik hang een fleecedeken over het hok heen. Zo ben ik er vorig jaar goed doorheen gekomen met de nijntjes. Hier is het water tot nu toe nog niet bevroren geweest.
Wat je kunt doen , als je dat nog niet hebt, is zo'n warmhoudding halen voor om de fles heen te doen. al werkt dat ook niet optimaal want bij m'n schoonzus is het water ook bevroren. Dus dan wordt het gewoon elke dag zovaak mogelijk het water verversen. En extra groenvoer geven, daar halen ze ook veel vocht uit! dan is het geen ramp als ze paar uurtjes zonder water moeten doen. ja en bakjes water ben ik zelf ook geen fan van, zo onhygienisch en het bevriest net zo snel, dus dat maakt niets uit hihihi.. maar ben bang dat er vrij weinig tegen te doen is. gewoon zovaak mogelijk verversen en wat extra groenvoer zoals andijvie geven, daar krijgen ze ook extra vocht mee binnen

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:57

ik weet niet of je een tuinhuisje of garage hebt? Anders zou je ze als het te hard gaat vriezen daarheen kunnen verplaatsen? Dan is het temperatuursverschil te doen qua verhuizen van koud->warm. in huis halen is natuurlijk niet goed , omdat het temperatuursverschil te hoog is, maar een garage of tuinhuisje zou wel een oplossing zijn!
Of iets van een warmte-lamp, maar zal voor hun warmte-regeling in t lichaam niet geweldig goed zijn denk ik. zal ook te warm zijn voor ze, aangezien ze toch wintervacht hebben

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:12

Ron heeft vandaag inderdaad zo'n zak zeg maar gehaald die je om de fles moet doen, maar hij is nog niet thuis, dus straks eens kijken hoe en wat. Inderdaad meer groenvoer geven, goede tip!!! Al drinken ze gelukkig in de winter met deze kou minder dan normaal. En het blijkt ook niet erg te zijn als ze een paar uur zonder zitten.

We hebben wel een tuinhuisje :j . Tegen het bevriezen van het water zou het inderdaad misschien wel helpen. De konijnen zelf hebben verder volgens mij geen last van de kou. Huppelen ook vrolijk buiten door de sneeuw regelmatig.

Ik wacht eens af hoe dat met die zak gaat, ze zeggen dat het tuitje wel bevriest en dan komt er nog niks uit uiteraard. Maar in de winkel zeiden ze dat een gezond konijn regelmatig drinkt en dat het daardoor dus niet of nauwelijks bevriest. Naja, even afwachten.....

En wat Helmer betreft.....ach ja....we hebben allemaal zo onze betere en mindere dagen en dan doe je dingen waarvan je achteraf denkt: dat had ik niet moeten doen.....maar ja......we're only human :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:17

jaa ik zou de dierenwinkels ook niet altijd op hun woord geloven hoor haha.. daar lopen af en toe ook mensen rond die nog niet weten wat een aquarium is bij wijze van spreken :P.. maarre een gezond konijn drinkt ook regelmatig, maar als het overdag gaat vriezen, dan bevriest het water je alsnog. dat heeft dan niks meer te maken met de gezondheid van je nijn.. mn schoonzus heeft 2 gezonde nijntjes en die had gisteravond haar fles helemaal bevroren, ook in het tuitje zat een klont ijs, waardoor ze dus niet meer konden drinken. ik weet niet hoevaak je de mogelijkheid hebt om te verversen? Het is namelijk geen ramp als ze paar uurtjes geen water hebben hoor. ze halen indd hun vocht uit het groenvoer en als je het ververst zullen ze ook weer op tijd bijdrinken. Zolang ze zelf geen last hebben van de kou, zou ik ze inderdaad niet verplaatsen. Ik zou alleen even opletten in hoeverre het temperatuursverschil dalijk is. gaat het bijv. van -4 naar -20 in één nacht dan is dat denk ik te heftig voor ze. ken iemand die vorig jaar al hun nijnen bevroren (en dood) aantrof in de tuin.. dat willen we dan natuurlijk ook niet hebben he hihi..
Maar zal wel goedkomen :). Hoop dat dat zakje in ieder geval iets helpt, al ben ik er bang voor :(.. mja kunt t beter proberen dan niet
en voor de veiligheid elke dag ff checken op uitdrogingsverschijnselen? is heel simpel te kijken.. even huidplooitje vastpakken en als je 'm loslaat en hij valt meteen terug is het goed, blijft het staan en gaat het langzaam is teken van uitdroging..

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:08

Dierenwinkels ben ik ook helemaal geen fan van.........wat die al niet allemaal voor een onzin verkopen ;)
Vaak staan er wat jongeren in een winkel die dan lekker goedkoop voor de winkeleigenaar werken. Totaal nergens verstand van. Vooral bij Pet's Place op de Woonboulevard valt me dat op.
Een konijn zou ik trouwens ook nooit in een dierenwinkel kopen :n .

We gaan vandaag eens de poging wagen....heb het zakje hier....
Mijn water bevroor ook constant, ook overdag. Helaas kan ik qua tijd hooguit 2 keer per dag vervangen, i.v.m. werktijden, paarden, boodschappen en alle andere verplichtingen etc. Kan ze slechts overal mee naar toe nemen :D

Het testen op uitdroging middels de huidplooi ken ik wel, test ik bij de paarden ook op die manier. Alleen mijn konijnen hebben een flinke donzige, dikke wintervacht en ik denk niet dat ik daar wat aan ga zien helaas......ze zijn zo fluffy als maar wat! Is wel lekker zacht hihi <3

Ik weet niet of er nog schaatsliefhebbers onder jullie zijn, maar in Vijlen kun je gratis schaatsen nu. Je moet volgens mij wel over eigen schaatsen beschikken, maar dat weet ik niet zeker. Kan het zo wel aan Calsey vragen als ze thuis komt. Is weer een kunstijsbaan aangelegd :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:16

ja bij de Pet's place op de woonboulevard nemen ze gewoon zomaar mensen aan zonder verstand van zaken. Hier zouden ze eigenlijk wat meer in moeten investeren , maar helaas..
Ben sowieso geen fan van de PP. Laatst uit nood (omdat k niet naar hornbach in Kerkrade wilde rijden:P) een zak hooi gekocht. van dat miezerige hooi en m'n arm bijna opengereten aan een Stok wat midden in het pak verwerkt zak. ja werkelijk.. nu kan er wel eens iets tussenzitten, maar dit sloeg echt alles.. vind het hooi en stro sowieso kwalitatief slecht daar, haal het normaal bij de hornbach. hebben fatsoenlijk stro en ook het hooi is daar over het algemeen altijd goed.
Ja denk indd als ze zo fluffig zijn dat het moeilijk te zien is wat betreft uitdroging dmv huidplooi. Wel lekker zacht ja hihi :D.. die van mij zijn ook helemaal opgeblazen hihihi..
Helaas geen eigen schaatsen hiero, anders was het wel leuk geweest om eens langs te gaan. Nja ook geen ramp hoor, krijg m'n tijd toch wel om daar niet van hihihi..
zoo en ik heb nog steeds niks gedaan in huis, word niet goed van mezelf hahah..
vaatwasmachine gaat niet meer dicht, dus kan ik niet gebruiken. echt verschrikkelijk. als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel met de hand afwassen aarggh..
Iemand overigens een idee/tip wat ik zaterdag met de verjaardag van Luus kan serveren aan de gasten? Hoeft niet zo bijzonder te zijn, maar heb geen idee.. vind prikkertjes altijd wel lekker, maar zoveel werk :P

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:22

Ja, normaal gesproken neem ik altijd het hooi van de paarden mee, doe dan gewoon wat plakken in een vuilniszak. Maar op een avond had ik niet veel meer voor de konijnen en we waren op de Woonboulevard, dus even snel hooi halen. Nou nooit meer! Ik had inderdaad ook zo'n dikke stok erin zitten en de rest was echt van zeer slechte kwaliteit. Dat doe ik dus ook nooit meer :n Vond het trouwens ook aardig stoffig en inderdaad heel miezerig.

Oh mijn moeder heeft ook de vaatwasser stuk, net 2 jaar oud......dus die moet ook alles met de hand afwassen nu. Ik moet er echt niet meer aan denken om zonder vaatwasser te moeten :o Komt er binnenkort iemand naar kijken?

Wat betreft de verjaardag.......is dat 's avonds of overdag?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:31

jah voor mij ook geen PP meer.. ook veels te duur overigens hihi..
we halen de brokken van Rex en de nijnen nu bij de hornbach en hooi en stro ook en eventuele snoepjes.
De royal Canin brokken van Rex zijn dik 20euro goedkoper op een zak van 15kilo in vergelijking met dierenspeciaalzaken, echt niet normaal. stro en hooi bij PP is indd echt megastoffig.
jaa ben er ook echt niet blij mee dat die vaatwasser opeens niet meer dichtgaat, zeker met de verjaardag van luus voor de deur. wordt plastic bordjes en bestek kopen hihiih.. Moet m'n vader even bellen , kreeg hem toenstraks niet aan de telefoon, dat die even komt kijken. Die's wel handig over 't algemeen met zo'n dingen :).

Verjaardag is 's avonds overigens :)..Zijn geen mensen wat 'speciale' dingen eten haha oo en niks met vis .. paar mensen van m'n schoonfamilie zijn daar falikant tegen hahaha.. m'n schoonmoeder gaat al bijna over haar nek als ze t ruikt :n %)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:35

oeh en ik toenstraks zo leuk aan't verkondigen dat mijn nijnen geen bevroren water hebben.. helaas.. liep net tuinhuisje in en was helemaal bevroren :(.. de klink aan de binnenkant vd deur begon al te bevriezen!! ieeeh!!..

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 07:00

Ah bij jou ook al :(:)

Ga straks eens kijken of het zakje gewerkt heeft, maar ben bang van niet......tenminste kan het me niet voorstellen.
Is veel te koud buiten :brr: .......laat het voorjaar maar weer komen wat mij betreft!

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 19:17

fiets wat is het koud meer kan ik er niet op zeggen.

Arme nijntjes. Mijn Illy krijg ik nu dus ook al met geen mogelijkheid naar buiten he. Die vindt verse sneeuw geweldig maar nu is ze er klaar mee als ie dus zo plat getrapt is.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:28

Ik was net een michelin-vrouwtje vannochtend en had het ook niet echt koud.

Esprit heeft zich blijkbaar verstapt in de binnenbak gisterenavond. Ze is niet rad.
Buitenbak houdt ze zich rustig, want dan voelt ze dat t niet kan. Binnen dus niet en verstapt zich ook accuut. Kun je je weer afvragen wat veiliger is :D

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 07:42

Oei arme Esprit :(:)

Maar klopt wel wat je zegt Marieke :j
Paarden wisten altijd verdomd goed als ze buiten kwamen met dit soort weer bijvoorbeeld hoe ver ze konden gaan.
Op de een of andere manier hebben ze het gewoon door........

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 10:44

Oh Melis, die thermo-zak helpt ook niks......water is net zo goed bevroren (zoals verwacht).
Weggegooid geld dus ;)