Wie komt er allemaal uit Limburg???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:12

Oehhhhhhhhh......ben zo benieuwd :)) !!!!!!!!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:44

oooh ik ben ook zooo benieuwd!!!
Hoelaat ben je op stal straks?
Hihi en wat betreft Ernie, ik ken dat tempo maar al te goed. Dat heeft Helmer ook aan zich.. maar dat komt vast wel goed :D Hij kan je straks met inrijden beter wat slomer zijn dan juist andersom of niet? :P
Als je zin en tijd hebt mag je van mij ook Helmer rijden(is natuurlijk heel anders dan dat je n eigen paardje hebt om te rijden, maar de zomer komt snel hoor :D), dat zou ook voor Helmer overigens niet verkeerd zijn. MAAR dat moet je helemaal zelf weten he. is geheel vrijblijvend :P
@Wd, dat t in Vaals zo rustig was in de Ah, lekker! Bij ons allesbehalve! stomme hamsterweken :P.. nog 1 dagje morgen en dan zijn ze ook weer voorbij voor mij jeeejj..

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:46

Me loves de hamsterweken :D ! Maar kan me voorstellen dat je blij bent als het weer voorbij is.
Op zich vind ik het sowieso over het algemeen wel druk bij jullie of kom ik net altijd op de verkeerde momenten?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:00

Winddancer schreef:
Me loves de hamsterweken :D ! Maar kan me voorstellen dat je blij bent als het weer voorbij is.
Op zich vind ik het sowieso over het algemeen wel druk bij jullie of kom ik net altijd op de verkeerde momenten?

op welke momenten kom je hihi?
doordeweeks ist vooral smorgens wat rustiger en vanaf vrijdagmorgen begint t vooral hihi.. en op zondag vooral na 6u dat t pas rustiger wordt.
dan ist echt vanaf 4u meteen volle bak, pfff..
voor de klant zijn de hamsterweken wel fijn ja, k sla zelf dan ook altijd n hoop in. maar als medewerker ist niet leuk hihihi..

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:03

Normaal doordeweeks het 's middags. Meestal rond 16.00 uur, kan wat eerder en kan wat later zijn. Afhankelijk van tot hoe laat ik had moeten werken.

Op zondag zijn we er ook wel regelmatig, maar dan niet meteen om 16.00 uur gelukkig :D Dan valt de drukte eigenlijk wel weer mee....

MariekeA

Re: Wie komt er allemaal uit Limburg???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:47

Wat is mijn Esprit toch hartveroverend *zwijmelt weer verder*

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 07:24

Volgens mij is er iemand heel erg blij met haar paard :D

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 10:22

Volgens mij ook. Genoeg temperament, maar niet te. Lief, betrokken, werkwillig.. En ik vind haar prachtig. Kortom: helemaal mijn paard.

Ik ben erg, ik weet het. Zal mijn mond weer houden.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 11:27

Nah leuk toch dat je zo trots en blij bent met je paard!
Zo moet het toch ook! En dat mag je best laten weten ;)

En Esprit is ook heel erg leuk :D

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 17:33

@Melis Ik mag hem toch gebruiken voor mijn zadel strax te proefzitten das genoeg hoor.

Ik ben blij als ik strax met Ernie kan beginnen en ik kan mijn geduld die paar maanden ook nog wel opbrengen. Ben iig weer begonnen met mijn aantekeningen erbij te pakken en eens te lezen wat we met Zyntje allemaal gedaan hebben int begin en lees met dat allemaal nog eens een keertje door. Is wel allemaal op yntje geschreven maar de hoofdlijnen blijven toch allemaal hetzelfde. Moet me nog een logboek gaan halen voor Ernie maar ik heb daar nog tijd genoeg voor dus geen probleem.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:35

Zyrina_MF schreef:
@Melis Ik mag hem toch gebruiken voor mijn zadel strax te proefzitten das genoeg hoor.

Ik ben blij als ik strax met Ernie kan beginnen en ik kan mijn geduld die paar maanden ook nog wel opbrengen. Ben iig weer begonnen met mijn aantekeningen erbij te pakken en eens te lezen wat we met Zyntje allemaal gedaan hebben int begin en lees met dat allemaal nog eens een keertje door. Is wel allemaal op yntje geschreven maar de hoofdlijnen blijven toch allemaal hetzelfde. Moet me nog een logboek gaan halen voor Ernie maar ik heb daar nog tijd genoeg voor dus geen probleem.

Jaa komt helemaal goed met t zadel, heb je die ene nu besteld of .. ?
Wanneer wordt Ernie eigenlijk 3? Wel slim om zo'n logboek bij te houden hihi, en de hoofdlijnen lijken mij ook toch wel hetzelfde te zijn,
maar dat komt vast helemaal goed met Ernie hoor :D.

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 18:38

@Melis ja zadel is besteld zou komen voordat ze op vakantie gaat volgende week vrijdag dus ik ben eens benieuwd.

Ernie wordt 3 in maart dus daarom nu ook langzaam eens wat laten hobbelen en dan zie ik het wel hoe het gaat.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:47

Zyrina_MF schreef:
@Melis ja zadel is besteld zou komen voordat ze op vakantie gaat volgende week vrijdag dus ik ben eens benieuwd.

Ernie wordt 3 in maart dus daarom nu ook langzaam eens wat laten hobbelen en dan zie ik het wel hoe het gaat.

ooh ben benieuwd hoe t zadel je bevalt!
Wel lekker dat je nu langzaam kunt gaan beginnen niet dan :D
Ik zit ook eindelijk weer n beetje lekker in m'n vel wat betreft rijden, en dat al na 1 les hihihi..
Hoop dat ik dat kan volhouden :D. Morgenvroeg nog eens een poging wagen en nog even oefenen voordat ik woensdag weer moet.
Judith was in ieder geval ook dolenthousiast vandaag na haar lesje :) Helmer begint ook al iets makkelijker te ontspannen!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 05:43

Leuk om te horen dat jullie beiden zo enthousiast zijn Melis :D

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 10:55

Whoehoe bezoek van Theo gehad. Helemaal happy blijft leuk als iemand. Je zo enorm steunt en je alle goeie op de wereld gunt. Zelfs Bert haha (Melis weet wat ik bedoel hihi)
Zo mijn kerel zag er TOPPI uit vond ie na helemaal blij. Helmer was natuurlijk ook ff onderwerp gisteren wat zijn die toch een lekker stel he. Als je ze maar niet uit elkaar haalt DRAMA

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:51

Stelletje homo's :D ;)

Altijd fijn als iemand eerlijk en oprecht is en je alleen maar al het goede op de wereld wenst +:)+
Daar zijn er namelijk niet zo veel van ;)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:06

Zyrina_MF schreef:
Whoehoe bezoek van Theo gehad. Helemaal happy blijft leuk als iemand. Je zo enorm steunt en je alle goeie op de wereld gunt. Zelfs Bert haha (Melis weet wat ik bedoel hihi)
Zo mijn kerel zag er TOPPI uit vond ie na helemaal blij. Helmer was natuurlijk ook ff onderwerp gisteren wat zijn die toch een lekker stel he. Als je ze maar niet uit elkaar haalt DRAMA

Nog wat nieuws over Bert? hihihi..
En Ernie ziet er toch ook goed uit, en die reus blijft maar groeien hihihi :D. Ben zo benieuwd straks als jullie gaan rijden!
Die Helmer en Ernie zijn me echt een stel ja hahaha.. hilarisch om die twee te zien samen, wel schattig hoor :)
Viel me nu wel goed op hoeveel Ernie wel niet gegroeid is in die tijd dat ie nu in Vijlen staat, Helmer begint een pony te lijken hahah..

Winddancer schreef:
Leuk om te horen dat jullie beiden zo enthousiast zijn Melis :D

Ja we hebben een mooi begin kunnen maken met het rijden, ben ook helemaal blij :).
Gister in de bak nog een beetje geoefend, al ging het een stuk minder dan met de les. Maar dat komt vanzelf wel.
Ik ben al heel blij dat Ik ontspannen kan opstappen met Helmer, want het is wel eens anders geweest .. Dus voor mij is het al een mooi begin, ook al ben ik er rijtechnisch nog lang niet.
Ik hoop dat ik straks ook zo goed vooruitga als ik eenmaal naar buiten wil/kan met Helmer, want da's natuurlijk nog eens een ander verhaal in de bak rijden of buitenrit.. ben benieuwd!

Ik kan trouwens wel janken, echt waar!!!
Gisteren na het rijden zag ik wat op de zijkant vh zadel zitten en toen ik goed keek zag ik dat het zelfs door het leer heen was.. allemaal kleine gaatjes en dan zo'n 4cm lang!!
En aan de andere kant zit het ook, precies op dezelfde hoogte!!! enige oorzaak wat ik kan bedenken zijn m'n dressuurlaarzen, dat met het rijden de rits op een of andere manier door t leer geschuurd is ofso. Snap er echt niets van.. maar vind het zo VERSCHRIKKELIJK :(, doet me echt pijn, mn nieuwe zadel :(..Komende woensdag dan maar m'n andere rijlaarzen aan, en HOPEN dat het daar wel goed mee gaat. Maar vind het zo raar, want heb afgelopen woensdag ook met de dressuurlaarzen gereden en toen was 't goed.. Snap dr echt niets van.. *ik ben verdrietig!*

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:12

Huh dat is wel erg vreemd :? ........
Zitten de gaatjes op de zweetbladen?
Kan me wel voorstellen dat je nu verdrietig bent, je was er zo helemaal happy mee :(:)
Maar misschien kan het wel gemaakt worden of denk je niet?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:13

Heb je de rits van je laarzen aan de binnenkant zitten?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:21

ja de gaatjes zitten indd op de zweetbladen, heb de rits aan de achterkant vd laarzen zitten. Maar misschien dat onder t rijden dan toch op een of andere manier mijn benen gedraaid zijn waardoor de rits langs het zweetblad is afgegaan? Vind het ook zo raar dat het aan beide kanten zit, op ongeveer dezelfde hoogte. snap er niets van. Baal echt als een stekker, vindt het verschrikkelijk :(.. Geen id overigens of dit bijgemaakt kan worden, zou ik Angela ns moeten vragen als ze eens op stal is, maar dat zie ik zwaar in :(..

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:46

Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe dat zo is gekomen.......
Zelf had ik toen Mountain Horse laarzen met ook de rits achter en dat was een aardige dikke rits, maar nooit ergens last van gehad (had een Hulsebos dressuurzadel). Maar misschien inderdaad dat jij een wat andere beenhouding hebt en dat dan de ritsen er langs schuren ofzo Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:56

Winddancer schreef:
Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe dat zo is gekomen.......
Zelf had ik toen Mountain Horse laarzen met ook de rits achter en dat was een aardige dikke rits, maar nooit ergens last van gehad (had een Hulsebos dressuurzadel). Maar misschien inderdaad dat jij een wat andere beenhouding hebt en dat dan de ritsen er langs schuren ofzo Afbeelding

ja het stomme is dat ik afgelopen woensdag met de les de laarzen ook aan heb gehad, heb hier ook in t verleden nooit problemen mee gehad, snap er dus ook echt Niks van. de MH laarzen wat ik heb gebruik ik vooral voor het rondlopen op stal enzo, en als ik wat serieuzer bezig ben in de bak vind ik de Derby dressuurlaarzen toch net wat fijner om mee te rijden. Bij beide paar laarzen zit de rits achter, maar zal toch eens die MH gaan dragen met rijden komende keer. Snap het echt niet.. :( En kan me niet meer voor de geest halen of die gaatjes er nu al inzaten voordat ik uberhaupt ben gaan rijden? Anders is het misschien op 'n andere manier gebeurd, maar volgens mij zaten ze er nog niet voor het rijden, want het viel me nu namelijk meteen op met afstappen en zadel vd rug pakken. *kijk het zadel na het rijden altijd na hihih, ofja Altijd, die keren dat ik er tot nu toe mee gereden heb :P*

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:00

Haha, nou ja dan is en blijft het toch nog altijd "altijd", ook al zijn het maar een paar keer geweest :D

Heb je het zadel in je eigen zadelkast of in de zadelkamer?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:04

Winddancer schreef:
Haha, nou ja dan is en blijft het toch nog altijd "altijd", ook al zijn het maar een paar keer geweest :D

Heb je het zadel in je eigen zadelkast of in de zadelkamer?

Hangt momenteel in de zadelkamer met hoes, moet A. de zadelsteun nog in m'n kast laten maken, maar zie 'm niet altijd en vaak issie druk bezig.
Maar weet eigenlijk vrij zeker dat het er nog niet zat voor het rijden gisteren. Kan me niet voorstellen dat ik dat toen niet gezien zou hebben voor t opstappen, terwijl ik t met afpakken meteen zag.
Misschien dat t lipje zeg maar vd rits gezakt is? en dat dat op en neer met draven ofso er langs af is gegaan.. kweet t niet, kan er zo gefrustreerd van raken dat ik ten eerste niet weet waardoor het komt, en ten tweede dat m'n mooie zadel dit nu heeft :(..

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:08

Dat kan ik me voorstellen!

Maar lijkt me inderdaad ook het meest voor de hand liggend dat je het dan met opzadelen/opstappen ook gezien moet hebben en toen was het er dus (hoogstwaarschijnlijk) nog niet. Buiten de rits zitten er neem ik aan geen "scherpe" dingen aan de laarzen?