Zo, ik was ook super tevreden met Benzie! Hij is alleen al actief vanwege An en dat stukje les dat ik dat om kon zetten, oh, wat voelde hij lekker. Redelijke middendraf gereden en een stukje fijne middengalop. Heb ineens meer vertrouwen in die M1 proef.
Zit nu trouwens wel weer heel erg te twijfelen over de lessen. Deed ik al, maar na gisteravond nog veel meer. Want voordat we les van Mel kregen, liep ie super in de lessen. En nu steeds niet meer. Ben zoveel bezig met het tempo dat volgens mij voor hem toch gewoon te hoog ligt. Gisteravond hoefde het allemaal niet op dat tempo en Harry loopt dan weer super. Bij Mel moet altijd alles méér, maar ik weet niet of ik dat nou nog zo eerlijk vind voor Harry. Vind Mel wel heel fijn les geven hoor. In de winter wilde ik sowieso al naar een andere les omdat Harry dan zoveel langer moet opstarten. Maar eigenlijk merk ik dat ik dat nu al wil. Maarrrr, ik vind die les na ons altijd zo vol. Wel een fijne les, maar ik denk dat Harry en ik ons gaan irriteren aan het niveau zegmaar en de weinige ruimte die je hebt. Woensdag komt mij het beste uit ivm werk, maar dan zijn er geen lessen. Donderdag zit ik met werk en school. Vrijdag ook weer met werk. Dus ik twijfel wat ik nou wil. Denk dat de les na mij de fijnste optie is, vooral in de winter ivm stijfheid van Harry. Maar ik vraag me.dan weer af of wij het wel leuk vinden. Wil die mensen ook weer niet in de weg rijden.
Saaams
Geplaatst: 02-10-12 09:15
Kayleigh, dat weet je niet als je het niet probeert? Waarom rijd je er niet gewoon een les mee, of 2? Dan merk je vanzelf wat er fijner is voor jou en Harry, niet voor de mensen in je les. Jij moet je toch prettig voelen in de les met je paard. De andere mensen wennen er echt wel aan hoor, zo erg zal je hun ook niet in de weg rijden.
* Maar ik ken het gevoel, ik heb ook altijd het idee dat ik iedereen in de weg rijd* Over het tempo herken ik ook, soms denk ik van; Ohjee, nóg harder?
Ja, wil het idd ook eens gaan proberen. Naja, er rijden bij hun nu al 3 pensionners mee en de les is al zo vol. Dus ik kan me voorstellen dat het vervelend is in de les omdat de pensionners toch wat meer voor zichzelf rijden. En meestal word Harry drukker als ie weinig ruimte heeft. Nu kan ik m steeds beter op mn zit terugrijden, dus ik wil het idd eens gaan proberen.
Bij de gevordendenlessen moet je je echt niet druk maken of je mensen in de weg rijd. Die mensen kunnen goed genoeg rijden om jou te ontwijken hoor. Tempo is wel goed juist, maar ik merk bij Harry dat het inmiddels gewoon niet werkt. Die is al van zichzelf een dieseltje en helemaal nu hij ouder word. Om dat vanaf het begin zoveel tempo te maken, voelt dan gewoon niet zo fijn meer.
Ik moet aan het meer tempo erg wennen. Omdat het nooit gehoeven heeft, natuurlijk niet vooruit sloffen. Maar paard op z'n eigen tempo laten lopen en actief houden.
Vanavond les van iemand anders, ben even der naam kwijt...eh..
Komt wel goed hoor Kayleigh, gewoon proberen in de les!
Volgens mij heeft Mel altijd wel tempo gehad in der lessen. Reed heel soms nog weleens woensdag een lesje mee. Was ook altijd tempo.
Ans geeft heel erg leuk les. Zo jammer dat ze geen vaste lessen geeft.
Dreamybol
Geplaatst: 02-10-12 09:54
Op Castellum ligt het tempo sowieso hoger dan wat de meeste mensen gewoon zijn. Viel mij in het begin al op (en ik begon hartje zomer) en ook vriendinnen die meegaan valt het op. Overigens vond ik het tempo gister in het begin ook vreselijk hoog liggen en liet Benz zich vreselijk opnaaien door An. Maar op zich is tempo én aan het been zijn wel de basis van wat je wilt bereiken. Door die activiteit liep Benz uiteindelijk lekkerder dan ik ooit nog had bereikt.
Ohja en wat betreft die les van 8 uur. Ik denk dat ie straks in de winter wel weer wat rustiger wordt, da's meestal zo. Maar ik vind wel dat de meer gevorderde ruiters in die les goed moeten opletten. Je kiest voor een les een niveau lager, maar dan moet jij dus ook net wat scherper zijn op de rest die nog niet zo bedreven is in niet inhalen/afsnijden/weet ik nog meer... Gisteren hadden ze de trap van Joyce naar Maarten best kunnen voorkomen in mijn optiek.
Ik vond het tempo gister helemaal niet zo heel hoog. Of Harry had er gewoon zin in. Ben het er wel mee eens dat het tempo en het aan je been zijn wel de basis is. Hoewel ik tempo ook weer zo lastig vind, omdat een paard toch weer zijn eigen tempo heeft. Storm en Maarten zijn bijvoorbeeld heel verschillend in tempo. Harry is goed aan mijn been, dat oefen ik altijd automatisch mee bij het vrijrijden. Dan begint onze warming up met heel veel overgangen. Ik merk juist dat het tempo, voor mijn gevoel, in het begin te hoog ligt voor Harry. Na een tijdje merk ik dat ie tijdens de les inkakt. Als ik iets rustiger begin, dan word ie sneller als ie los gereden is. Op het einde heeft ie soms een veel te hoog tempo, haha.
Wat betreft die les van 8 uur ben ik het ook weer met je eens. Niveau lager is altijd meer opletten, die mensen sturen niet altijd waar ze heen willen. Dus ik vind dat je die altijd even voorrang moet geven. Die trap van Joyce twijfel ik dan een beetje aan. Kan me voorstellen dat je Joyce niet even snel houd op het moment dat ze ingehaald word. Merk met Harry ook dat ie dan ineens gaat racen als ie zo ingehaald word. Vind dat soort dingen trouwens wel een heel groot verbeterpunt in die les. Word imo veel te weinig aandacht aan besteed. Elke les zie ik weer dat gevaarlijk inhalen ed.
Laatste zin ben ik helemaal met je eens, toen ik regelmatiger in die les meereed was ik daar altijd op bedacht en heb ik mensen meermaals gewaarschuwd als ik het aan zag komen. Dit had Mireille misschien ook kunnen doen, maar wellicht ontbreekt het daar nog aan inzicht of vertrouwt ze nog te veel op de ander. Nadat ik ooit tijdens een buitenrit door toedoen van degene achter mij vreselijk van mijn paard lazerde ben ik daarmee opgehouden. Ook de reden waarom ik, als ik al op buitenrit ga, altijd achterop wil rijden. Dan zie ik in elk geval wat er gebeurt en hoef ik me niet druk te maken om dingen achter mij. Overigens ben ik door de carrousel ook een stuk bedachter geworden op de karatetrappen van Joyce, Cyn en ik hadden het eerst half jaar elk onze handen vol. Mark en Joyce vonden het echt een slecht idee.
Een Amigo Insulator Medium Navy/Silver. Heb er eigenlijk geen een nodig. Want als Harry een deken nodig heeft, krijgt hij een van de manege om. Maar ik vind dat niet fijn. Ik wil dan toch mn eigen deken. Dus ik had gekeken voor goedkope en die zijn er ook wel, maar of niet in zn maat, of hele slechte kwaliteit. Dus toen zag ik deze in de aanbieding. Nu was ie 45, vind ik wel een leuk prijsje. En Amigo blijkt toch wel heel fijne dekens te hebben. Dus nu maar hopen dat ie past.
Nee. Blijkbaar niemand die m verkoopt. Peerke krijgt in Januari roodwitblauwe zweetdekens, die koop ik sowieso. En misschien krijgt ie dan volgend jaar ook winterdekens.